Onko tämä liikaa alkoholia per viikko, vai olenko traumatisoituneen vainoharhainen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tittelintuure"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tittelintuure";22251115]Jos ihmisellä menee joka viikko tämän verran alkoholia, niin onko se liikaa ja miksi?

Viikolla yksi mäyris ja viikonloppuisin 24kpl laatikko bisseä.[/QUOTE]

No on todellakin aivan liikaa! Mun mielestä mun mies juo liikaa, ku se juo viikon aikana n. 10 annosta alkoholia, useimmiten kaiken viikonlopun aikana.
 
Miehellä vai naisella? Riskikulutuksen rajat ovat miehillä 25 ja naisilla 16 annosta jotain alkoholijuomaa viikossa. Yksi annos on esimerkiksi 4 cl väkevää juomaa, 12 cl mietoa viiniä tai pullo olutta. Eli onhan se liikaa.
 
Miehellä vai naisella? Riskikulutuksen rajat ovat miehillä 25 ja naisilla 16 annosta jotain alkoholijuomaa viikossa. Yksi annos on esimerkiksi 4 cl väkevää juomaa, 12 cl mietoa viiniä tai pullo olutta. Eli onhan se liikaa.

Onko todellakin niin, että jos nainen vetää alle 16 annosta alkoholia viikossa, se on vielä normaalikulutusta?! Sehän tarkoittaa yhtä mäyräkoiraa per viikonloppu, ja jokaisena arki-iltanakin voi vielä vetää oluen. :O
 
Miespuolinen ihminen kyseessä.

Mistä löytäisi netistä tietoa noista riskirajoista ja että mitä kertoo se, montako annosta vetää? Yritin googlettaa, mutta en löydä selkokieltä
 
[QUOTE="tiukkis";22251156]Onko todellakin niin, että jos nainen vetää alle 16 annosta alkoholia viikossa, se on vielä normaalikulutusta?! Sehän tarkoittaa yhtä mäyräkoiraa per viikonloppu, ja jokaisena arki-iltanakin voi vielä vetää oluen. :O[/QUOTE]

No näin se virallisesti on. 16 annosta on todella paljon minustakin!
 
[QUOTE="siis";22251177]aivan järkyttävästi jos tuo menee aina. Minusta 24 ploa vloppuna olis ihan hirvee määrä. Sitähän olis pöhnässä koko viikonlopun. Kamalaa.[/QUOTE]

Miten sä tuolla määrällä olisit kännissä koko viikonlopun? Kahdeksi illaksi 12 kaljaa eikä todellakaan riittäisi nuo jos pitäisi koko ajan olla kännissä.
 
No ei todellakaan, joku valopää absolutisti on keksinyt koko viikko annos rajamäärän alkoholille, mikään ei ole liikaa jos voi hoitaa normaali asiat ja ei ole ongelmaa juomisessa, tuon kaavan mukaan suurin osa virkamiehistä kärsii todella pahasta alko-ongelmasta kun ruoan kanssa juovat oluen pari, viikossa tekee monta tuoppia.
 
No ei todellakaan, joku valopää absolutisti on keksinyt koko viikko annos rajamäärän alkoholille, mikään ei ole liikaa jos voi hoitaa normaali asiat ja ei ole ongelmaa juomisessa, tuon kaavan mukaan suurin osa virkamiehistä kärsii todella pahasta alko-ongelmasta kun ruoan kanssa juovat oluen pari, viikossa tekee monta tuoppia.

Alkoholismi on sairaus. Kannattaa myöntää se itselleen ja hakea apua.
 
No ei todellakaan, joku valopää absolutisti on keksinyt koko viikko annos rajamäärän alkoholille, mikään ei ole liikaa jos voi hoitaa normaali asiat ja ei ole ongelmaa juomisessa, tuon kaavan mukaan suurin osa virkamiehistä kärsii todella pahasta alko-ongelmasta kun ruoan kanssa juovat oluen pari, viikossa tekee monta tuoppia.

Miksi ruoan kanssa pitää juoda alkoa?
 
No ei todellakaan, joku valopää absolutisti on keksinyt koko viikko annos rajamäärän alkoholille, mikään ei ole liikaa jos voi hoitaa normaali asiat ja ei ole ongelmaa juomisessa, tuon kaavan mukaan suurin osa virkamiehistä kärsii todella pahasta alko-ongelmasta kun ruoan kanssa juovat oluen pari, viikossa tekee monta tuoppia.

Noi on riskikulutuksen rajat eli kun nuo määrät ylittyvät, alkaa alkoholi viimeistään tekemään hallaa terveydelle.

Revi siitä.
 
[QUOTE="suski";22251776]Noi on riskikulutuksen rajat eli kun nuo määrät ylittyvät, alkaa alkoholi viimeistään tekemään hallaa terveydelle.

Revi siitä.[/QUOTE]

Höpö höpö, ei tule mitään terveydellisiä ongelmia jos juo vaikka 3 iltana viikossa 10 pulloa olutta, miten te voittekin olla niin sinisilmäisiä ja uskotte kaikki mitä joku risikko sanoo, nyt herätys tollot!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja olette vittu tyhmiä kyl;22251873:
Höpö höpö, ei tule mitään terveydellisiä ongelmia jos juo vaikka 3 iltana viikossa 10 pulloa olutta, miten te voittekin olla niin sinisilmäisiä ja uskotte kaikki mitä joku risikko sanoo, nyt herätys tollot!!!

Ei tässä oo kyse mistään Risikon sanomisista. Vaan ihan järjen käytöstä. Herätys vain itsellesi, alkoholisti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja älchöy;22251890:
Ei tässä oo kyse mistään Risikon sanomisista. Vaan ihan järjen käytöstä. Herätys vain itsellesi, alkoholisti :)

SE tee miksikään alkoholistiksi jos juo 30 pulloa olutta viikossa, on täysin tyhmää ajatellakaan niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olette vittu tyhmiä kyl;22251873:
Höpö höpö, ei tule mitään terveydellisiä ongelmia jos juo vaikka 3 iltana viikossa 10 pulloa olutta, miten te voittekin olla niin sinisilmäisiä ja uskotte kaikki mitä joku risikko sanoo, nyt herätys tollot!!!

Alkoholinkäytön riskit (AUDIT)

Käytätkö alkoholia kohtuullisesti, sopivasti vai liikaa? Onko alkoholin käytöstä sinulle enemmän iloa vai haittaa? Oletko joskus halunnut vähentää juomistasi? Voit itse testata ja arvioida omaa juomistasi.

Päihdelinkin testien tuloksia saatetaan käyttää myös riippuvuuksia koskevien tutkimusten tutkimusaineistona. Julkaisemme testien tuloksia ja vastaajien taustatietoja vain tilastollisessa muodossa.

Testi löytyy täältä
P
 
Alkuperäinen kirjoittaja olette vittu tyhmiä kyl;22251873:
Höpö höpö, ei tule mitään terveydellisiä ongelmia jos juo vaikka 3 iltana viikossa 10 pulloa olutta, miten te voittekin olla niin sinisilmäisiä ja uskotte kaikki mitä joku risikko sanoo, nyt herätys tollot!!!

Alkoholinkäytön riskit (AUDIT)

Käytätkö alkoholia kohtuullisesti, sopivasti vai liikaa? Onko alkoholin käytöstä sinulle enemmän iloa vai haittaa? Oletko joskus halunnut vähentää juomistasi? Voit itse testata ja arvioida omaa juomistasi.

Päihdelinkin testien tuloksia saatetaan käyttää myös riippuvuuksia koskevien tutkimusten tutkimusaineistona. Julkaisemme testien tuloksia ja vastaajien taustatietoja vain tilastollisessa muodossa.

Testi löytyy täältä

P
 
[QUOTE="halloo";22251901]SE tee miksikään alkoholistiksi jos juo 30 pulloa olutta viikossa, on täysin tyhmää ajatellakaan niin.[/QUOTE]

Hilipati pippan juu! En jatka enää tätä jankutusta, moi!
 

Yhteistyössä