Mitä tekisitte äiteinä tässä tilanteessa? Koskee lapsen koskemattomuutta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lll";22256235]Ei ole oikein, mutta ehkä tuostakin voi seurata jotain hyvää kuitenkin.[/QUOTE]

Kerrotko minulle mitä hyvää voi seurata siitä että tuttu naapurin täti käykin yht´äkkiä käsiin kiinni ja käskee heittämään poikaansa hiekkaa poikani naamalle?
Pojallani on nyt todella hyvä mieli ja luottava olo!!

"III" Oletpa sinä melkoinen opportunisti! No, se hyvä siitä toivottavasti seuraa että naapurille tulee seuraamukset!
Jos aikuiset eivät ota vastuuta tekemisistään ja opeta lapsille oikeata ja väärää, yhteiskunta on jälkeenpäin erittäin kova opettaja siinä asiassa. vanha sanonta "Elämä opettaa, jne..." ei päde enää meidän ajassa.
Joko pääset junaan tai jäät asemalle! Ei ole enää vaihtoehtoja..valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen äiti;22255984:
olen omille lapselleni selittänyt ja kertonut että kavereiden äiti teki todella väärin.
Mä vaan mietin että kun teki kerrankin niin tekeekö toisenkin mulla meni luotto kokonaan.
Oli enemmänkin ystävä tämä nainen. Nyt saa aina olla varpaisillaan että onko se taas pihalla rähjäämässä.

Ei se yhtään sen enempää oikein ole, että lapset heittävät hiekkaa toistensa silmiin, kuin se, että aikuiset heittävät. Kun selität lapselle, että tuo äiti teki väärin, se tarkoittaa lapsen mielessä, että lapsi itse teki oikein kun heitti hiekkaa ja että naapurin lapsi teki väärin kun heitti hiekkaa.

"Surullinen äiti"
halaus sinnepäin!
Tuli mieleen tälläinen kevyempi vaihtoehto, soita huomenna neuvolaan ja kerro tilanne, sano että haluaisit tehdä asialle jotain konkreettista. he neuvovat kyllä sinua eteenpäin!
Tärkeintä että päätät tehdä asialle jotain, se rauhoittaa jo paljon!

Mukavaa sunnuntaita, halauksia lapsellesi!

"III" Oletpa sinä melkoinen opportunisti! No, se hyvä siitä toivottavasti seuraa että naapurille tulee seuraamukset!
Jos aikuiset eivät ota vastuuta tekemisistään ja opeta lapsille oikeata ja väärää, yhteiskunta on jälkeenpäin erittäin kova opettaja siinä asiassa. vanha sanonta "Elämä opettaa, jne..." ei päde enää meidän ajassa.
Joko pääset junaan tai jäät asemalle! Ei ole enää vaihtoehtoja..valitettavasti.

Tarkoitat kai optimisti ;)

Ehkä olenkin. Mutta en oikein ole optimistinen sen suhteen, että viisivuotias poika ei vielä ole oppinut olemaan heittelemättä hiekkaa toisten silimille. Siinä on kyllä selitetty vuosikausia suu vaahdossa ettei niin saa tehdä. Mutta kun oppi ei näytä menneen perille, niin ehkä nyt on mennyt. Jos aikuiset loputtomasti opettavat ja opettavat löysästi, niin tulos on se, että opit ei mene perille.

[QUOTE="lll";22256270]Rikosilmoitus... jaa.a. Äiti piti käsistä kiinni, ja niin olen nähnyt tehtävän päiväkotien pihallakin, kun puhutellaan niskuroijaa hiekanheiton jälkeen.[/QUOTE]

Pidetään joo...muttei siksi että joku toinen saa sitte heittää pidettävän päälle. Pikkanen ero sillä että puhuteltavaa pidetään jotta se kuuntelee kun se että kiinniito meinaa vahingoittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Herttinen sentään;22256217:
Tekisin poliisille rikosilmoituksen tuosta naisesta. Selkeästi hänellä ei kaikki ole kotona, ei normaali ihminen käy kiinni niin vieraaseen kuin omaakaan lapseen, ja käske toista lasta heittämään hiekkaa tämän päähän.

Tuskin tuosta kummempaa seuraisi, mutta jos vastaavaa tapahtuu uudelleen, niin onpahan mustaa valkoisella siitä, että ei ollut eka kerta.

Onko tällä heittäjä kiinnipitäjä äidillä kolme poikaa? Kuin meidän pihgasta yhden äidin kullannuput ei koskaan muka tee mitään ja toisten lasten kimppuun käy raivoamaan yms .

Mitähän seuraavaksi? Äiti varmaan pitää vierasta lasta kiinni että oma lapsi saa käydä potkimassa?
En ehkä itse lähtisi rikosilmoitusta tuosta tekemään, mutta pitäisin tarkkaan huolen etteivät omat muksut leiki sen lasten kanssa enää.

Jos poikasi viskooo hiekkaa toisten naamaan niin tottakai saa ottaa kädestä kiinni. Hui ku kauheeta, ihan otti kädestä kiinni!!!!

Hyvä, että joku opettaa mitä saa ja mitä ei. Toivottavasti kiusaajapoikasi oppi jotain.

Tässä keskustelussa sivuutetaan kokonaan se että ap:n lapsi oli heittänyt ensin hiekat kaverinsa päähän. Sanoiko ap tästä mitään omalle pojalleen?

Päivähoidossa tällaisessa tilanteessa puututaan ja heittäjä pistetään pyytämään anteeksi, jonka jälkeen leikit jatkuu.
Ilmeisesti kotielämässä äidit eläytyvät tilanteeseen niin voimakkaasti että kostonkierre on valmis.

Jos ois mun poika kyseessä, niin selittäisin hänelle, että "villen" äiti teki väärin, mutta olet itse käyttäytynyt yhtä tuhmasti kun olet viskonut "villen" naamalle hiekkaa. Joten ota opiksesi äläkä enää satuta toisia lapsia leikkiessä. Ja seuraavan kerran kun näen tai kuulen että olet jonkun päälle hiekkaa heittänyt, niin tulee kotiarestia.

Tämä naapuri äiti ei luultavasti tiennyt sitä että hänen poikansa oli tönässäy ap:n pajan hiekkalaatikolta ja ekä ap:n poika sit kosti sen heittämällä hiekkaa. Naapuri luuli että ap:n poika heitti hiekkaa ilman syytä ja ehkä senkin takia reagoi noin voimakkaasti. Väärin teki siinä että piti lapsesta kiinn, todella väärin, mutta tiesikö hän koko tilanteen?

Hänen poikansa pitäisi pyytää anteeksi ap:n pojalta ja ap:n pojan anteeksi naapurin pojalta ja vielä naapurin äidin pitää pyytää anteeksi ap:n pojalta että piti kiinni kun vielä oma poika aloitti koko jutun.

Lapset on lapsia. Hiekkaa lentää, tönimistäkin sattuu, ja ne asiat selvitellään sitten aikuisten johdolla.

Aikuiset on aikuisia, kaikin tavoin ja joka tasolla lapsia vahvempia; fyysisesti, henkisesti, sosiaalisesti. Vain typerys käy kiinni lapseen, ja fiksun aikuisen pitäisi keksiä jotain järkevämpiäkin keinoja ratkaista pikku kinat.

[QUOTE="lll";22256270]Rikosilmoitus... jaa.a. Äiti piti käsistä kiinni, ja niin olen nähnyt tehtävän päiväkotien pihallakin, kun puhutellaan niskuroijaa hiekanheiton jälkeen.[/QUOTE]

Paitsi stässä pidettiin lasta kiinni ja heitettiin hiekkaa päälle...
Et tainnut lukea kaikkea

Lapset on lapsia. Hiekkaa lentää, tönimistäkin sattuu, ja ne asiat selvitellään sitten aikuisten johdolla.

Aikuiset on aikuisia, kaikin tavoin ja joka tasolla lapsia vahvempia; fyysisesti, henkisesti, sosiaalisesti. Vain typerys käy kiinni lapseen, ja fiksun aikuisen pitäisi keksiä jotain järkevämpiäkin keinoja ratkaista pikku kinat.

Olet aivan oikeassa!

Haluan sanoa teille että poikani ei ole kiusaaja. Ja hän joutuu kestämään seuraukset jos tekee väärin. Sanoinkin että olen myös antanut muille täyden vapauden tuossa pihalla sanoa jos en itse näe tai ole paikalla. Tänään kun menin pihalle juttelin tästä toisen naapurin kanssa joka luuli ensin että vitsailen. Hän on myös komentanut lapsiani ja sanoinkin että on ok ja todella hyvä oikeastaan että lapset näkee että vaikka äiti ei näe tai ole kuulolla aina joku on ja äiti kuulee ja joku komentaa aina!
Mutta se että aikuinen ihminen joka on lapsen silmissä jättiläinen tulee ja ottaa kiinni käsistä niin että hänen oma poikansa saa heittää hiekkaa poikani naamalle niin en tule hyväksymään! Tällä ei opeteta lapsille mitään!!

Ja kyllä sanoin pojalleni heti että sinä teit väärin ja ei ole oikein heittää hiekkaa toisen päälle. Selitin sen jälkeen että naapurin nainen teki todella väärin! Ei kukaan aikuinen voi tehdä näin!

no ei toi nyt varmaan rikosilmoituksen paikka ole, vai eikö täällä suomessa osata selvittää mitään asioita keskenään ilman virkavaltaa? Kutsu naapuri kahville ja puhukaa asia halki ja tehkää sovinto. Kerrot miltä naapurin teko sinusta tuntuu ja kuuntelet mitä se sanoo takasin. Eikös kuullostakin aikuiselta?

ehdottomasti oon sitä mieltä että tosi törkeästi naapuris teki, ja on tosi ristiriitaista lapselle tollanen "opetus" että kielletään tekemästä jotain ja sitten aikuinen tekee just niin.

Viimeksi muokattu:
no ei toi nyt varmaan rikosilmoituksen paikka ole, vai eikö täällä suomessa osata selvittää mitään asioita keskenään ilman virkavaltaa? Kutsu naapuri kahville ja puhukaa asia halki ja tehkää sovinto. Kerrot miltä naapurin teko sinusta tuntuu ja kuuntelet mitä se sanoo takasin. Eikös kuullostakin aikuiselta?

ehdottomasti oon sitä mieltä että tosi törkeästi naapuris teki, ja on tosi ristiriitaista lapselle tollanen "opetus" että kielletään tekemästä jotain ja sitten aikuinen tekee just niin.

Joo en ole ilmoitusta tekemässä. Aion kyllä puhua tästä asiasta todellakin hänen kanssaan!

sairas akka. lapsi oppii että se joka on vahvin, saa tehdä mitä haluaa. tunnen tuollaisia vanhemmpia. oman lapsen parasta pönkitetään keinoja kaihtamatta.

minulle on tapahtunut hieman vastaavaa. noita vanhempia on nykyään paljon. käydään toisten lasten kimppuun.

Yhteistyössä