Oli kyllä outo mamma tänään puistossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OMG
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OMG

Vieras
Tää äiti seiso aidan vieressä ja karjahteli lapselleen sieltä käsin ohjeita mihin suuntaan mennä ja että en tuu nostamaa sua mihinkään jne.
No sattu sitte mun lapsi menemään tän lapsen lähelle niin alko tönimään ja löi pari kertaa nyrkillä selkään huutaen mee pois. Äitinsä vaan katseli sitä siitä läheltä aidan vierestä. Minä laitoin käden lapsen eteen ja sanoin, että ei saa lyödä ja että mee pois. Niin tää siitä avautumaan, et ei se sun lapsi sais tulla niin lähelle toisia lapsia. Ja muuta soopaa. Kohta tää on taas sellasessa telineessä missä voi kiipeillä ja laskee mäkeä. Huutaa mun lapselle, et mee pois vaikka se vaan kiipeilee siinä.
Minä totesin lapselle, että pitäiskö sen mennä pois jos ei voi olla samassa leikkivälineessä toisen kanssa. Niin äitinsä sai hirveen agrekohtauksen ja kilju, että SE EI OO MIKÄÄN KIIPELYTELINE sun lapsi kiipeilee väärässä paikassa ja tää on vapaa puisto kyllä täällä saa olla jne.
Totesin sille vaan sit että ei tarvi miettiä mistä käytöstavat lapselle periytyy.

Tää äiti jatko huutelua sitte siellä, et kilju lapselleen älä mee sinne ja älä mee tänne kun SE LAPSI on siellä :o
Mun lapsi sano, et mennää äiti pois ei täällä oo kivaa kun toi täti huutaa. Siis oikeesti avohoito taitaa olla tukkeessa tjtn. en oo eläissäni tollaseen törmänny ja oon sentään useemman lapsen kanssa käyny puistossa jos toisessaki :o Ei hitto mikä tapaus :kieh:

:O No huh huh..
Mä olin eilen puistossa ja siellä yksi lapsi tippui kiikusta ja kiikku kopsahti vielä takaraivoon. Mitä teki äiti? Huusi lapselle että kuules ei noin tulla kiikusta alas, menee haalari rikki :O |O :kieh: jatkoi edelleen siitä haalarista pajatusta vaikka tilanne meni jo ohikin..

E nyt tiedä pitäiskö opettaa lapselle, että leikkipuistossa ei saa mennä toisten lasten lähelle? Kun tämä näytti olevan tän äidin pointti.
Me kun ollaan käyty puistoissa just siks, että lapsi saa seuraa oon näköjään ollu ihan väärässä :kieh:

No huh, on näitä sitte enemmänki näköjään :o ei

No on joo, eikä tuo ollut edes ainoa omituinen.
Yhtenä päivänä mun poika oli puiston hiekkiksellä, siellä oli lisäksi kauempana yksi nainen lapsen kanssa. Mun poika otti lapioon hiekkaa ja kysyi multa " kuka haluaa nähdä hiekkasateen?" Ennen kuin kerkesin sanoa pojalle mitään, tämä naikkonen kiljui ettei kukaan halua hiekkaa päälleen - ET HEITÄ SITÄ HIEKKAA KENENKÄÄN PÄÄLLE!! Mä olin ihan :O

Yhtenä päivänä mun poika oli puiston hiekkiksellä, siellä oli lisäksi kauempana yksi nainen lapsen kanssa. Mun poika otti lapioon hiekkaa ja kysyi multa " kuka haluaa nähdä hiekkasateen?" Ennen kuin kerkesin sanoa pojalle mitään, tämä naikkonen kiljui ettei kukaan halua hiekkaa päälleen - ET HEITÄ SITÄ HIEKKAA KENENKÄÄN PÄÄLLE!! Mä olin ihan :O

Mun esikoinen sai kerran vastaavassa tilanteessa silmät niin täyteen hiekkaa että oli ihan töitä ennenkuin sain pahimmat pois. Joten mäkin saattaisin noin kiljaista. Saahan sitä hiekkaa tosi heitellä kunhan ei ketään päin heitä, mutta jos lapsia on paljon hiekkiksessä niin saattaa ihan vahinkokin käydä.

No sinä se OMG-äiti tässä tapauksessa olit. Ei hiekkaa saa heitellä muiden päälle, olkoonkin mitä hiekkasadetta sitten poikasi mielestä.

:O No huh huh..
Mä olin eilen puistossa ja siellä yksi lapsi tippui kiikusta ja kiikku kopsahti vielä takaraivoon. Mitä teki äiti? Huusi lapselle että kuules ei noin tulla kiikusta alas, menee haalari rikki :O |O :kieh: jatkoi edelleen siitä haalarista pajatusta vaikka tilanne meni jo ohikin..

Sillä muksulla oli varmaan Ticketin haalari -> eli palstamamma puistoilemassa. :D

No eihän sitä hiekkaa saakkaan heitellä kun laatikolla on muita lapsia!
Mutta näinhän olisit varmasti sanonut lapsellesi jos olisit ehtinyt.

Eihä se sade välttämättä meinaa muuta kun sitä että hiekkaa valutetaan lapiosta kuten omani tekee. Ei heitä toisten päälle.

Oho joo, eihän tietty hiekkaa saakkaan heittää mut ehkä reagoi hieman yli :D :D

[QUOTE="kuula";22262335]Sillä muksulla oli varmaan Ticketin haalari -> eli palstamamma puistoilemassa. :D[/QUOTE]

Mua huvittaa nää vaatteiden suojelijat. Mies katto erään kerra huulipyöreänä kun toinen isä läksytti lastaan. Tilanne se että sää oli sateinen ja kurainen, leikkimässä useampi semmosia 3-5v ja omamme seassa. Arvaahan sen että poikien leikeissä ei kauaa näe kuivia kuteita jos ei oo päällä säähänsopivaa. Yksi lapsi sitte sai kunnon haukut rymyttyään hiekassa jne...

[QUOTE="kuula";22262335]Sillä muksulla oli varmaan Ticketin haalari -> eli palstamamma puistoilemassa. :D[/QUOTE]

Näitä vaatteiden varojia olen minäkin ihmetellyt. Kaikkein kallein on vaate, jota ei ole saanut käyttää. Pk:stakin joskus meidän lasten vaatteita varottu ja olen sanonut, että ne mitä heillä on päällä on tarkoitettu käytettäväksi. Jos likaantuu, niin pestään, jos hajoaa, niin korjataan (ei ole hajonnut mitään) jos menee karmeaksi, niin heitetään pois.

Toisaalta kiva, kun saa muutamalla kympillä uudenveroista merkkivaatetta omilleen, toisaalta säälittää lapsi, jolla hankittu upea takki, jota saa sitten pitää sen kaksi kertaa...

Näin juuri poika monesti tekee - valuttaa hiekkaa ja katsoo kun se kimmeltää aurinkoa vasten. Mä en oikein ymmärrä sitä, että vieraalle lapselle aletaan räyhäämään ennen kuin mitään on edes tapahtunut :snotty:

Edelleen, mitä se huuto siinä vaiheessa auttaa, kun on lapsilla silmät ja korvat täysi hiekkaa. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, löytyy pimeitä äitejä joka puistoon, joten ei todellakaan voi olla varma, että se oma äiti estää lapsen hiekan heittelyt. Näin ollen parempi varmistaa, jos tilanne näyttää ns. uhkaavalta.

Jos jollain kakaralla on hiekkalapio täynnä hiekkaa, heitovalmiudessa, niin ei sitä kuule siinä ala arvuuttelemaan, että meinaako oikeasti heittää vai vaan kaataa, vaan parempi rääkäistä jos aikoo vahingon estää.

Ai silloinkin kun toinen on siellä kauempana ?
Mun poika olis siis hiekkiksellä ja toinen poika oli toisessa laidassa - vaikka poika olisi heittämällä heittänyt se ei olisi lentänyt sinne toisen pojan päälle saakka :snotty:

Ihanko te normaalistikin rääkäisette lapsillenne ( tai pihan/ naapurin/ leikkipaikan ) tuon tuosta kun he voivat ehkä tehdä jotain ?

Edelleen, mitä se huuto siinä vaiheessa auttaa, kun on lapsilla silmät ja korvat täysi hiekkaa. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, löytyy pimeitä äitejä joka puistoon, joten ei todellakaan voi olla varma, että se oma äiti estää lapsen hiekan heittelyt. Näin ollen parempi varmistaa, jos tilanne näyttää ns. uhkaavalta.

Uhkaavalta? Ihan kuin mun poika olisi ollut siinä toisen naaman edessä valmiina heittämään :kieh: Mulle se sanoi ja oli kaukana toisesta pojasta.

Ai silloinkin kun toinen on siellä kauempana ?
Mun poika olis siis hiekkiksellä ja toinen poika oli toisessa laidassa - vaikka poika olisi heittämällä heittänyt se ei olisi lentänyt sinne toisen pojan päälle saakka :snotty:

Ihanko te normaalistikin rääkäisette lapsillenne ( tai pihan/ naapurin/ leikkipaikan ) tuon tuosta kun he voivat ehkä tehdä jotain ?

No kyllä rääkäisen, jos uhataan hiekkasateella.

Yhteistyössä