Millaisesta sisustuksesta lapsesi pitää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjv

Vieras
Hei,

Olisin kiinnostunut kuulemaan millaisesta sisustuksesta lapsesi pitää? Väreistä, muodoista, tietyistä huonekaluista tai elementeistä, tai muusta vastaavasta?
Millaista lapsesi mielestä on hyvä kodin sisustus - entä päiväkodin sisustus?
Entä mitä mieltä sinä olet hyvästä lapsen sisustuksesta vanhempana?

No, täytyy tunnustaa, että jos meidän tytöt sais valita, huoneet olis täynnä prinsessahöttöä ja vaaleanpunaista. Itse pidän vanhoista huonekaluista, joita olen myös kerännyt lasten huoneisiin. Olen ehkä julma äiti, mutta ohjailen tyttöjen sisustusta värikkäämpään suuntaan.

Harva lapsi taitaa ihan tuolla tavalla sisustamista ottaa? Kuulostaa ihan harjoitustyöltä koulussa :D

Leikkisä ja leikeissä toimiva. Omani kyllä pitää piilopaikoista, majoista, sellaisista asioista jotka ovat selvästi osa leikkejä. Nuo voivat olla osa sisustustakin. Mutta tässä vaiheessa en ole kyllä kysynyt paljonkaan lapsen (4v) mielipidettä sisustusratkaisuihin. Poika oli ihan täpinöissään, kun hän sai työpöydän huoneeseensa ja hän on tiedustellut, miksi hänellä ei ole yöpöytää sängyn vieressä... Työpöydän jälkeen huoneessa ollut lasten tuolikin sai enemmän käyttöä.

Mä haluan toimivuutta, modulaarisuutta, pitkää elinkaarta ja monikäyttöisyyttä lapsen huoneen huonekaluissa. Sänky on jatkettu pinnasängystä, kaapit ja hyllyt on jo ehditty muokata eri näköiseksi vauva-ajoista ja seuraavat lasta varmaan omaan ensikotiin.

Heh, voi olla että kysymyksen esittämistapa on vähäkin liian "raporttimainen"... :)

Mielenkiintoista olisikin tietää juuri tällaisia asioita, mistä olet huomannut lapsesi pitävän, koska harva lapsi kertoo ääneen millaiset verhot / lattialaatat ovat kivoja ja mitkä eivät. Esimerkiksi tykkääkö lapsi leikkiä joissain paikoissa selvästi enemmän kuin muissa.

Ja päiväkodin sisustus, mitkä ovat esimerkiksi olleet lapsen tai sinun "ensireaktiot" nähdessäsi päiväkodin sisustuksen?

Me pienenä tykättiin kaikesta kotoisesta, ei mistään modernista tai valkoisesta vaan tavallisesta. Mutta ei lapset oikeesti mieti mikä on hienon näköistä paitsi vähän vanhempana.

Nuo ihastuu omituisiin juttuihin. Nyt niillä on huoneissaan suolakivilamput. Ne on kuulemma aivan huippu-ihanat sekä tyttöjen, että poikien mielestä. Parvisänky on meillä myös tosi kiva juttu. Kiinteä parvi on myös kiva. Se on kuin pieni huone, josta näkee olkkariin. Parvisängyn liukumäki on lasten mielestä mahtava. Äidin mielestä on vaan paskamista, kun vieraatkin lapset kiipeilee sänkyyn mäkeä laskemaan...

Noita meidän lapsia ei vois vähempää kiinnostaa sisustusjutut. Kuopukselle (poika 5v) käy kaikki, tosin nyt on toivonut automattoa. Esikoiselle (poika 10v) olen ehdottanut muutamia verho ja matto vaihtoehtoja huoneeseensa, ja nyt on pääkallo kausi-menossa. Ainoa mistä esikoinen on sanonut kantansa, on se ettei tykkää kun meillä on niin paljon valkoista (vaikkei edes ole).

Yhteistyössä