Nimiasiaa, kertokaas mielipiteenne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiin

Vieras
Haluaisun neidin nimeksi Lempi, mutta tuleeko siitä liian kaksimielisiä miellehtymiä? Kun tarkoitus ei ole mitään koulukiusattua kuitenkaan raukasta tehdä. Isosiskolla samantyylinen nimi, vanha ja jotakin tarkoittava, onko muita ehdotuksia?

Voisitko sanoa sen isosiskon nimen? Niin osaisi ajatella sisarusparina. :) Mulle tulee tuosta mieleen vain se Lempi Lyydia joka oli niitä Valio Kidius Farmin lehmiä :D Ei pahalla..

En antaisi kyllä, kiusataan koulussa varmasti(tosin mistäpä nimestä ei kiusattaisi varsinkin alaluokilla..).
Mutta säästäisin kyllä lastani tuossa ja en antaisi ihan noin erikoista nimeä, jonkun samantyylisen vanhan voisin kuitenkin antaa,ovat nättejä. :)

Lempi on kaunis nimi! En tiiä kuinka helposti nimistä kiusataan, mutta mun mielestäni tuossa ei oo mitään pahaa tai kaksimielistä.
Voi tosin johtua siitä, että mun lapsuudessani oli vahvasti läsnä eräs ihana Lempi-niminen mummo, niin minun mielipie on puolueellinen.

Lempi sopisi nimeksi, jos siskollakin olisi samantapainen nimi. Esim. Naima. Niitäkin tästä maasta löytyy, on annettu ihan viime vuosinakin.

Mutta siis, tän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla niin typerä, että antaa pienelle prinsessalle nimeksi Lempi.

Yhteistyössä