Miten tässä nyt voisi oikein edetä?? (varkausasiaa!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellisen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Loppupelissä, mitä väliä sillä kuitilla on. Tietty, jos muistaisivat kenkäkaupan tarkan hinnan ja päivän, niin sitten voisitte mennä yhdessä sinne kauppaan toteamaan, että niitä kenkiä saa sieltä juuri siihen hintaan. Muutenhan sillä kuitilla on voitu ostaa ihan mitkä kengät vain. Ja ei munkaan kaikkia ostotietoja tilitiedoista näe eli käteisellä on voitu ostaa ilman, että panki tiedoista näkyy tai perheellä voi olla useammassakin pankissa käyttötili.

Mitenköhän ajattelit todistaa, ettei tämä toinen perhe ole kenkiä ostanut? Kertomalla et ole heidän tilitietonsa syynännyt, eikä siellä näy tapahtumia kenkäkauppaan? Nelly.comissa ainakin on harmaat Converset tekoturkilla ja väärän puoleisella logolla...

[QUOTE="Tjaa";22394380]Mitenköhän ajattelit todistaa, ettei tämä toinen perhe ole kenkiä ostanut? Kertomalla et ole heidän tilitietonsa syynännyt, eikä siellä näy tapahtumia kenkäkauppaan? Nelly.comissa ainakin on harmaat Converset tekoturkilla ja väärän puoleisella logolla...[/QUOTE]

Piti lisätä vielä et ovat mokkanahkaa...

[QUOTE="Tjaa";22394380]Mitenköhän ajattelit todistaa, ettei tämä toinen perhe ole kenkiä ostanut? Kertomalla et ole heidän tilitietonsa syynännyt, eikä siellä näy tapahtumia kenkäkauppaan? Nelly.comissa ainakin on harmaat Converset tekoturkilla ja väärän puoleisella logolla...[/QUOTE]

siellä? Minä en löytänyt!

[QUOTE="vieras";22392880]Siis pääseekö tavalliset pankkivirkailijat katsomaan ihan tilitapahtumia toisten tileiltä?!?!?!?[/QUOTE]

Anoppinikin tutki mun luottotiedot ensialkuun. Ei tiedä (vielä) että tiedän. Tapauksesta on tosin jo 13 v aikaakin.

Voitko laittaa linkin, kun en löydä nellyn sivuilta lasten kenkiä??

Keijukaiskengät :D
Nauhat voi aina vaihtaa.. Lasten kokoja tuossa ei kyllä ole.
En mitenkään usko että maailmasta löytyisi kenkäpari jota ei saa netin kautta tilattua vaikka Pohjoisnavalle..

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22392887:
Periaatteessa tein väärin, mutta käytännössä en, koska etsin vain todisteita itselleni, että olisivat muka ostaneet jostain kenkäkaupasta nuo... mutta eivätpä ole.

Lain mukaan teit väärin menemällä katsomaan omin luvin yksityisasioihisi liittyen toisen pankkitilin tietoja.
Ja näkemääsi et voi käyttää todisteena.

Keijukaiskengät :D
Nauhat voi aina vaihtaa.. Lasten kokoja tuossa ei kyllä ole.
En mitenkään usko että maailmasta löytyisi kenkäpari jota ei saa netin kautta tilattua vaikka Pohjoisnavalle..

Joo mut tuo kengän malli ei ole sama. Päällinen ja vuori todennäköisesti on samanlaiset, en saa tuosta kuvasta oikein selvää. Pohjassa menee sellainen valkoinen viiva kengän ympäri, paitsi kärjessä on sellainen kärki vahvike. Ja ne valkoiset nauhat tuli kyllä vakiona.

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22394573:
Ja kismett lisään vielä, yleensä nettikaupoissa pitää maksaa luottokortilla, ja se taas näkyisi tilitiedoissa..

Niin mutta voi olla eri pankeissa tilejä. Meilläkin on tilit 3 pankissa.
:)

no pointti nyt on kuitenkin se, että varkaustapauksissa ei ole sellaista omankäden oikeutta, että jos joku sulta jotain vie, itse menisit hakemaan sen takaisin. toki asiasta voit keskustella sen varkaan kanssa, mutta jos ei itse myönnä ja palauta tavaraa niin sinun tehtäväksi jää tehdä rikosilmoitus.

siinä vaiheessa kun poikasi kengät katosi, sinun olisi pitänyt koululle suoraan ilmoittaa tarkasti millaiset kengät on kyseessä ja että koulun pitää selvittää asia tai teet rikosilmoituksen.

Aloittaja on itse tehnyt tässä suurimman rikoksen menemällä tutkimaan toisten tilitietoja tälläisellä syyllä. Toivon todella että joudut tästä teosta edesvastuuseen.
Naurettava kenkäsotku ei todellakaan mitenkään oikeuta mennä toisten tilitietoja tutkimaan. Mitä epäilen kyllä suuresti että olet oikeasti edes mennyt tekemään, tiedät kyllä että työpaikalla tämänkaltaista ei suvaita. Ja pankkivirjailijana et ole niin tyhmä ettekö tajuaisi että käteisellä voi myös ostaa kyseiset kengät.

Jos niitä kenkiä mitkä pojaltasi on varastettu ei löydy mistään nettikaupoista ja tai ylipäänsä netistä googlettamalla, tai conversen omilta sivuilta niin teillä on halva piraattikopiot kyseessä.
Sen pystytte kyllä sitten todistamaan että teidän kengät on kyseessä jos halvat piraatit jaloissa lonksuu.

minkä kokoiset kengät ovat?

suomessa on säännöllisesti conversen ystävämyyntejä, jossa myydään myös mallikappaleita ja olen sieltä itsellenikin ostanut useita kenkiä, joita ei ole koskaan kauppaan tullut myyntiin. jos laitat minulle kengän kuvan voin tarkistaa onko sellaisia ollut ja mitä kokoa.

missä kaupungissa asutte?

No selväähän on tässä se, että kengät on varastettu. Ja jos eivät toisen pojan vanhemmat osanneet edes kertoa mistä kengät ovat peräisin, niin todennäköisesti varas oli tuo nimenomainen poika. Älytöntä olisi, jos oikeasti ap on mennyt jotain tilitietoja syynäämään. Tuskin kuitenkaan...

no pointti nyt on kuitenkin se, että varkaustapauksissa ei ole sellaista omankäden oikeutta, että jos joku sulta jotain vie, itse menisit hakemaan sen takaisin. toki asiasta voit keskustella sen varkaan kanssa, mutta jos ei itse myönnä ja palauta tavaraa niin sinun tehtäväksi jää tehdä rikosilmoitus.

Minulta vietiin lukossa ollut pyörä kotipihasta, näin muutaman kuukauden kuluttua tutun näköisen pyörän kaupungilla ja seurasin pyörän omistajaa kerrostalon pihaan. Tarkistin pihaan jätetyn pyörän runkonumeron ja soitin poliisille, joka tarkisti vielä runkonumeron vastaavuuden varkausilmoituksesta, jonka olin aikaisemmin tehnyt. Sain ottaa lukossa olleen pyörän mukaani, vein sen kuitenkin pariksi viikoksi poliisilaitokselle "jäähylle", josko uusi "omistaja" olisi sitä sieltä kysellyt, poliisi olisi voinut samalla jututtaa rouvaa pyörän alkuperästä.

Tosi kurjaa, että lapsen kengät varastettiin/katosivat/mitälie.

Mutta ilman vedenpitäviä todisteita ei kyllä voi mennä toisen lapsen kenkiä nappaamaan, vaikka olisi varma että ne ovat omat. Eikä ylipäätään ole lasten asia tehdä niin: kenkien mahdollisesta löytymisestä olisi minusta pitänyt sanoa opettajalle.

Mitä tilitietojen syynäämiseen tulee, niin haloo hei. Kyse on kuitenkin vain tennareista. Maailma pienenee, ihmiset matkustaa, kyseiset kengät on voitu ostaa vaikka Huutiksesta, kirppikseltä, tai jostain kaupasta käteisellä.

minkä kokoiset kengät ovat?

suomessa on säännöllisesti conversen ystävämyyntejä, jossa myydään myös mallikappaleita ja olen sieltä itsellenikin ostanut useita kenkiä, joita ei ole koskaan kauppaan tullut myyntiin. jos laitat minulle kengän kuvan voin tarkistaa onko sellaisia ollut ja mitä kokoa.

missä kaupungissa asutte?

33 tuo taitaa olla Suomen koossa. Kenkälaatikossa lukee Riot on sunset winter.

Yhteistyössä