Tänään se tyttö nyt sitten lähtee tarhaan ja äidillä syyllinen olo :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mä aina saarnaan että ei lasta hoitoon, kun on itse kotona ja nyt sitten vien itse. En laiskuuttani tai muutenkaan, vaan ihan siksi, kun tuo tyttö itki kaveriensa perään pitkän aikaa. Ei hän ole siellä kuin 2krt/vko, mutta silti tuntuu jotenkin pahalta jättää tyttö sinne, vaikka hyvä se vaan on kun saa ystäviä tavata nyt sitten.

Itseni vakuuttelu viesti on tää :D

Ja niitä kavereita ei sitten ole missään muualla kuin päiväkodissa? Eikä niitä päiväkotikavereita voi koskaan kutsua teille kylään iltaisin tai viikonloppuisin?

Mä en ymmärrä sitä, että lapsi on hoidossa, jos siihen ei oikeasti ole tarvetta (työ, opiskelu, vanhemman sairaus tai lapsen kuntoutus). Enkä ymmärrä tuollaisia selityksiä, et ei muka ole laiskuudesta kiinni. Mistä sitten, jos ei viitsi lapselleen järjestää kaveritapaamisia itse, vaan antaa päiväkodin hoitaa senkin asian.

Mä pistän pahemmaksi, mulla on haussa 1- ja 2-vuotiaille päiväkotipaikat... Koen itseni hyvinkin epäonnistuneeksi, mutta en vaan jaksa kotona olemista.. Kyllähän tähän päätökseen sisältyy aika paljon kaikenlaista mutta yksinkertaistettuna: en jaksa, luulen että olen parempi äiti lapsille jos lähden töihin.

Höpsis!
Te ootte vaan niin palstan syyllistämiä, että luulette, että kotona olo kouluikäiseksi asti on kaikille se paras ratkaisu. :)
Ottakaa huomioon, että vain murto-osa palstalaisista + Nina Mikkonen ovat sillä kannalla.

Itse ainakin olen huomannut, miten hyvää lapsille on tehnyt toimia päiväkodissa. =)
vain harva lapsi on sellainen, joiden paikka ei ole päivähoidossa, oli se sitten pph tai pk.

Meillä kans esikoinen, 5v. on hoidossa vaikka ite oon kotona kuopuksen kans, ainakin toistaiseks. Neuvolassa suositeltiin, kun on kielellisiä ongelmia ja on siitä ollu apua, puhe on ehkä selkeytynyt ja sanavarasto kasvanu+ saanu muutaman kaverinkin :)

Mä odotan nyt toista, hyvin alussa vasta mutta olen miettinyt että pitäisin tytöllä tarhapaikan koska tarha on mitä ihanin ja tytöllä sielä paljon hyviä ystäviä. Tyttö siis 2v4kk ollut tarhassa jo 1v3kk, koska minä opiskelen. Niin kun moni tuttuni tekee ajattelin että tyttö voisi mennä 2krt/vkossa puolipäivä virike hoitoon vauvan synnyttyäkin.. ja toki vauva ja esikoinen jatkaa tarhassa huhtikuussa 2012 yhdessä näillä näkymin että voin suorittaa opinnot loppuun.

Enkä kanna huonoa omatuntoa kun edes ajattelen näin :)

Kumma tämä syyllistämis juttu täällä suomessa. Monessa maassa aloitetaan leikkikoulu 3v ja sinne menee kaikki 3vuotiaat vaikka äiti olisi kuinka kotona.
Mä olen kyllästynyt tuohon syyllistämiseen ja olen syyllistänyt itse itseäni tarpeeksi.
meidän 5v on 15 päivää ja 3v on 10 päivää 5 tuntia kuussa tarhassa vaikka itse olen vauvan kanssa kotona.
Lapseni tarvitsevat sitä ja piste.
Isä tekee 9 tuntista työpäivää 5 kertaa viikossa+ tunnin työmatka päälle ilman minkään näköistä työnantajan joustamista missään asiassa, jopa isyyslomasta piti tapella kunnes päästiin siihen, että työnantaja valitsee ajankohdan kun itse olisin tarvinnut auttavaa käsiparia vauvan syntymän jälkeen.

Sinä tiedät mikä on lapsellesi parasta ja kun toimit sen mukaan olet parempi äiti kuin se joka viimeisin voimin yrittää pitää kiinni siitä, että tottelee syyllistäjiä.
syyllistäjät ovat kuin koulukiusaajia joiden päitä pitää silittää ettei ne vaan kärsi.