J
jestas
Vieras
Neuvolatäti on nyt jo kahdella kerralla kovasti kysellyt että mites isä pääsisi mukaan ensi käynnille. Meillä miehen on vaikea järjestää vapaata varta vasten ja ne kerrat kun se mahdollista on käyttää mielummin sitten oikeaan tarpeeseen (esim. kun kävin jälkitarkastuksessa, mies otti vapaata ja oli vauvan kanssa). Kun minä kerran olen kotona vauvan kanssa niin minusta minun on luontevaa hoitaa vauvan neuvolakäynnit. Lääkärissä käytiin vauvan kanssa yhdessä, mutta neuvola nyt on niin arkipäivän juttu, että en vaan ymmärrä että mitä sillä miehellä siellä tekee? Miksi se mies sinne täytyy raahata? Nytkin seuraava aika varattiin niin että "soittele sitten jos ei miehelle sovi niin siirretään". Onko pakko? Miksi en voi mennä vauvan kanssa kahden? Äitiysneuvolassakin miestä kaivattiin joka kerralle mukaan ja vihjailtiin jo että osallistuuko isä sitten synnytykseenkään ja vauvanhoitoon kun ei neuvolassa käy. Äippäpolilla ja ultrassa oli kuitenkin joka kerta, mutta edelleenkään en ymmärrä mitä sillä siellä neuvolassa tekee?