Mistä tietää onko rakastunut vai vain mielettömästi ihastunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätoivoinen"

Vieras
Pidän eräästä miehestä todella paljon ja tuntuu niin äärettömän pahalta kun en voi häntä saada. Tekee kipeää kun ajattelen häntä toisen kanssa koska mies seurustelee.

Itkettää monesti ja mieli on niin alhaalla. Tuntuu ettei näistä tunteista voi koskaan selvitä. Haluaisin niin olla tuon miehen kanssa ja tuntuu todella pahalta kun en voi olla hänen kanssaan.

En osaa edes sanoa olenko vain ihastunut vai onko tämä peräti rakkautta.

itse olin ihan samanlaisessa tilanteessa...sitten mies jätti vaimonsa ja 5 lasta vuokseni, tulin lähes samantien raskaaksi ja pian sen jälkeen huomasin ettei mies ole yhtään sellainen kuin kuvittelin, aloin lähes vihaamaan häntä..panin pelin poikki ja sain lapsen yksin..päivääkään en ole päätöstäni katunut, olen hyvin onnellinen lasteni kanssa(1 vanhempi lapsi ennestään)..parempi näin kuin huonossa suhteessa,jossa varmasti saisin pelätä itseni ja lasteni puolesta.

Höpö höpö se mitään rakkautta ole! Ihmiset itse tuottaa kaikenlaisia mielikuvia toisesta ja luulevat sitä rakkaudeksi. Ja tuo tapahtuu yleensä vielä silloin, kun itsellä on esim. kurja parisuhde. Tunnetko miehen miten hyvin? Miten paljon olette tekemisissä? Missä? Voihan olla ettei hän todellisuudessa vastaa luomiasi mielikuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää;22492155:
Höpö höpö se mitään rakkautta ole! Ihmiset itse tuottaa kaikenlaisia mielikuvia toisesta ja luulevat sitä rakkaudeksi. Ja tuo tapahtuu yleensä vielä silloin, kun itsellä on esim. kurja parisuhde. Tunnetko miehen miten hyvin? Miten paljon olette tekemisissä? Missä? Voihan olla ettei hän todellisuudessa vastaa luomiasi mielikuvia.

Olen tuntenut miehen jo monta vuotta, mutta vasta viimeisen vuoden aikana mun tunteet syveni. Mies on ihan tavallinen, rehellinen ja asiallinen.

[QUOTE="tiuhtiti";22492272]Rakkaus on sitä että vanhana kahvipöydässä kysyt mieheltäsi otatko kahvin kanssa piparia vai pullaa =)[/QUOTE]

Mites sitte, jos ei oo vanhaa miesta, vaan ehka nuori vaimo ,tai oma lapsi?
Voiko noita rakastaa mitenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti;22492259:
rakastuminen ja ihastuminen viittaavat ihan seksuaaliseen kiinnostukseen ja haluun:) Rakastaminen onkin sitten jo toinen juttu!

Oletko sä tosissasi tuota mieltä? Kyllä mulle tämä on paljon muutakin kuin seksuaalista halua ja kiinnostusta ja luulin sen tulleen esille aloituksessa.

Moni sekoittaa rakkauden ja kiintymyksen. Kyllä rakkaus on nimenomaan sitä tunteiden paloa, rakastumista, himoa, tunnetta että toinen on maailman ihmeellisin ja ihanin ihminen. Se, kun suhde on kestänyt 10 vuotta ja tunteet ovat tasaantuneet ystävyydeksi, ei ole rakkautta, vaan kiintymystä. Tosirakkaus kestää noin 1-2 vuotta ja laimenee sitten toveruudeksi.

Yhteistyössä