Jos 6v. sanoo isästään että se on maailman tyhmin, että se ei ajattele kuin itseään... OLISKO jo aika erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytyty

Vieras
Mies on oikeasti itsekäs. Ensin tulee hän, sitten tulee autot/veneet yms. Sitten tulee esikoispoika ensimmäisestä liitosta, sitten tulee urheileminen tai sen katsominen, sen jälkeen tulevat me muut perheenjäsenet.

Arvojärjestys tuntuu selkeästi olevan tämä, se näkyy rahankäytössä, teoissa, sanoissa .. kaikessa..

Yhteisten lastemme tekemiset, lelut ym sotkut jne.. on aina vain minun syytäni, kuuluvat minulle. HOidan lapset päivin öin. Toisaalta toivon että mies olisi joskus kotona apuna, mutta kun on kotona, toivon mielessäni että painuisi pois, kun on niin kiukkuinen kotona, aina saa hyssytellä lapsia, ettei iskä vaan hermostu..

Olen nyt reilu 2v. miettinyt vakavasti eroa... täysin en ole valmis, mutta millon on aika..? . Miehen jatkuva psyykkinen syyttely, vittuilu jne. on siinä pisteessä että annan tulla takaisin kovaa samalla mitalla.. Vältän tietysti etten lasten kuullen sitä tekisi, mutta joskus näin kyllä käy..

Tässä viikon sisältä kootut miehen teot jne.. Puolisonsa synttäripäivän unohtaa. Puolikuolleen vatsatautisen puolisonsa jättää kotiin lasten kanssa kun lähtee harkkoihin ja jää katsomaan peliä, seuraavana päivänä lähtee vielä kalareissuun päiväksi. Häntäluun satuttaneelle nauraa ja ei laita tikkua ristiin auttaakseensa lasten hoidossa tai kodinhoidossa..vaikkei puoliso helvetillisen kivun vuoksi pääse ylös ilman järjetöntä tuskaa....

Lasten takia en tässä liitossa ole, ei se heillekään ole hyväksi... mutta miksen osaa lähteä? En edes pelkää että miten pärjään, hoidanhan nytkin kaiken yksin..

Mieti ensin mistä lapsi on oppinut nuo sanat..

VOi tiedän mistä on ne sanat kuullut.. itseäni saan syyttää siitä.

Mutta muutenkin 6v. kyllä osaa kertoa kuinka häntä harmittaa se kun iskä ei lähde hänen kanssaan pyöräilemään tms. vaikka on luvannut . Kyllä 6v. huomaa ettei ole koskaan se tärkein, eikä saa isältään aikaa.

MAinittakoon tähän väliin se että minä opetin pyöräilemaan ilman appareita, minä olen viennyt uimahalliin ja opettanut uimaan. Kyseessä poika 6v. joka todella kaipaisi myös miehistä seuraa, muttei saa sitä... vaikka kuinka teen ja yritän en mieheksi voi muuttua.

JA kyllä tiedän itsekin että on aika erota, ei tästä hyödy kukaan... mutta mistä voima siihen..

Kun aloit olemaan tuon miehen kanssa, niin eikö sinulla hälytyskellot soineet jo siinä vaiheessa, kun tiesit hänellä olevan lapsi jo aiemmasta suhteesta, eikä sekään suhde ollut toiminut? Kyllä pitää olla tosi varovainen, jos aikoo lähteä tuollaiseen toiseen jakoon. Jotain luurankoja on aina kaapissa. Hänellä siis oli tuo käyttäytyminen ja sinulla tulee olemaan se, ettet osannut arvioida tilannetta tarpeeksi hyvin, kun lähdit tuollaisen matkaan. Seuraava mahdollinen miesystäväsi joutuu siis kysymään itseltään, että teetköhän sinä viisaita päätöksiä, kun niinkin iso päätös kuin perheen perustaminen meni mönkään. Niin se vain on... tämä taakka jää harteillesi. Toimintasi tiedostaminen voi tietenkin auttaa sinua jatkoa ajatellen. Toivottavasti asiat sumpliutuvat hyvin teille! :)

No ei lapsen sanomisten takia. Minulla oli vielä huonompi isä, hakkasi äitiäni jne. mutta en osannut häntä arvosetlla lapsena noin. Ei lapsi arvostele muita, ketään, jos ei kuule omilta vanhemmilta tuollaista puhetta. lapsi ottaa ihmiset sellaisena kuin he ovat, jos vanhemmat eivät lapsen kuullen hauku ketään. Lapsi suvaitsee ja hyväksyy kaikki ihmiset ja pitää ihmisistä, jos ei kuule pahaa toisista. siis pointti: sinä olet sanonut noin ja lapsi toistaa sen.

mutta muuten mies tuntuu harrastavan tosi paljon . ehkä teidän pitäisi puhua.

Lapsi ei ole isänsä tai äitinsä kanssa naimisissa eikä voi eikä hänen pidä ottaa vastuuta erosta. Parisuhde, sen hoitaminen tai hoitamatta jättäminen, samoin ero on puolisoiden välinen asia.

noita itsekkäistä otuksia tulee?

Vilaus meidän perheenstä viikon varrelta. Yksi lapsi sairastuu aamulla vatsatautiin, neuvottelun jälkeen minä jäin kotio (sain tällä kertaa nopeammin järjestymään työkuviot). Illalla kotiuduttuaan mies vilkaisi väsyneen näköistä toista lasta ja totesi, että jättää omat treeninsä väliin. Mikä oli ihan kiva ratkaisu minun kannalta kun tämäkin lapsi alkoi oksentaa ennen nukkumaan menoa.

Kaksin on kuitenkin kivempi hoitaa kahta pientä yrjöpotilasta.

Ap:n kaltaista miestä en katselisi hetkeäkään. Jos ei arki omien lasten kanssa kiinnosta pätkääkään, niin parempi ilman moista häiriötekijää on eloa jatkaa.

Erosta päätät itse, mutta ethän sä ap vain moiti lapsesi isää lapsellesi? Se on kyllä todella ilkeää ja julmaa. Vaikka itse olisit valmis tappamaan miehesi, niin lapselle miestä on kehuttava ja selitettävä ja ymmärrettävä.

(Ok, paitsi jos mies tekee jotain selkeästi väärin kuten pahoinpitelee lapsen tai juo liikaa viinaa. Silloin teko pitää tuomita, miestä ei.)

Yhteistyössä