11kk kieltäytyy maidosta :(

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Meillä on tosi allerginen lapsi.
Syö päivässä 2 hirssipuuroa, 2prk porkkana-perunasosetta ja yhden purkin possu-kasvissosetta.

Tämän lisäksi on aiemmin mennyt 3 maitoa päivässä (ennen päiväunia, ennen nukkumaanmenoa ja kerran yöllä). Nyt ei suostu enää juomaan kuin sen yhden, eikä juo myöskään vettä, räkii vaan kaiken pois.

Korvissa ei pitäisi olla mitään ja hampaatkin on suvantovaiheessa. Nukkumaanmeno on tämän myötä mennyt aivan hirveäksi hulinaksi kun aiemmin rauhottui maitoon ja meni siitä kiltisti nukkumaan. Nyt vaan monta tuntia vaeltaa sängyssä ja huutaa. Jos pitää kiinni tai tassuttaa niin huutaa kuin hyeena ja eikä muuten hiljene edes väsymällä...

hetko... eikös kalkkitabletti+vesi ole sellanen jota käytetään? kaverin lapsi on superallerginen, hänelle ei sovi yksikään apteekin korvike... juo aina kalkkitabletin+vettä :(

Meillä on moniallergikko myös, alle 10 ruoka-ainetta käy, onneksi maitoa ei ole koskaan hylkinyt... mikä korvike teillä käytössä??? oletteko puhuneet allergologin kanssa siirtymisestä johonkin muuhun maitoon(soija, kaura, tms.)?

Joisiko maitoa mukista samalla kuin syö? Joku kiva muki mistä voisi juoda ihan itse, esim. nokkamuki tai taikamuki.

Kysäise apteekista noita kalsiumlisiä, pitäisi olla jotain noin pienelle.

Ei suostu juomaan nokkamukista, maito on tähän asti sakeutettu ja juonut sen tuttipullosta, mutta nyt olen kokeillut jo viittä erilaista nokkamukia ja sylkee vaan kaiken pois. Olen kokeillut eri lämpötiloissa ja kaikkea!

Käytössä siis Almiron Pepti ja muut maidot on vähän hakusessa kun on allerginen soijalle kauralle ja riisille... Täytyy varmaan soitella lääkärille ensi viikolla jos tilanne ei yhtään helpotu.

Kiitos calchichew vinkistä, sitä meillä syö 2v:kin mutten ollut ajatellut että vois antaa näin pienelle!

Meillä kohta 2 v saa lisä kalsiumin valmiiksi jauhettuna.Apteekkiin tulee kalsiumia,joka on valmiiksi jauhettua.Apteekissa pussittavat sit sen kalsiumin.Meillä lääkärin resepti tuohon kalsiumiin.

Yhteistyössä