eipä tuohon taida olla kuin ruokakunta määrittely nykyään, itse se suhteen laatu määritellään ruksittamalla oikea kohta hakemuksesta![]()
Mihin hakemukseen? Jos nyt asuisin yksin ja mun luo muuttaisi joku, niin pitäisikö täyttää joku hakemus?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
eipä tuohon taida olla kuin ruokakunta määrittely nykyään, itse se suhteen laatu määritellään ruksittamalla oikea kohta hakemuksesta![]()
Ja millä perusteella ennen tätä lakia se ex-avo olisi voinut korvauksia hakea? Ei oikeuslaitos ota käsiteltäväkseen mitä tahansa juttuja, jos "keissiä" ei ole olemassa. Esimerksi, minä en pysty nostamaan oikeusjuttua siitä, jos sinun nimimerkkisi kirjoitusasu ärsyttää minua ja aiheuttaa minulle henkisiä kärsimyksiä. Tai jos naapurilla on punainen pipo ja punainen pipo loukkaa mielestäni oikeuksiani. Nyt, kun asiasta on olemassa laki, on oikeuden pakko käsitellä juttu jos joku sen nostaa. Ja olemassaoleva laki ihan varmasti myös kannustaa juttuja nostamaan, kun omasta mielestään kärsineet voivat suoraan vedota johonkin lakiin ja uhkailla sillä exiään.mitä kuormaa oikeuslaitokselle tulee siitä että sen sijaan kun ei ole lakia ja haetaan silti saatavia mihin tuntee oikeutuksen, kun verrataan tilanteeseen missä on laki asiasta ja päästään nopeammin päätökseen asiasta? aika harva on jättänyt käräjöimättä saataviaan jos tuntee rahallisesti jääneensä vaille kun suhde on päättynyt, oli syy mikä tahansa.
paljon on tullut puhetta, kiitos immeiset siitä, jotenkin kuluttavaa vaan keskustella kun ihmiset kilpaa puhuvat aiheen ohi, eivät lue asiasta mistä puhutaan, liioittelevat tai ampuvat aivan suoraan yli asiasta jne...
perehtykää siihen lakiin oikeasti ennenkuin alatte meuhkaamaan, vähän helpompaa JA reilumpaa puhua silloin tämän kaltaisista asioista. kauhean kuluttavaa yrittää olla keskustelussa missä toinen osapuoli ei välitä selvittää faktoja ja saat toistella itseäsi uupumukseen asti.
Kelasta sä haet elatusavusta vapautumista yksi (1) vuosi jälkikäteen. Kapishia vaan ihan sinne suuntaan, koska siitähän me puhuttiin että missä siitä elarista exäs neuvottelee.
jotta varmasti uppoisi umpiluuhun niin seuraavassa linkki:
Kela - Maksuvaikeudet
"Maksuvapautuksen hakeminen
Hae vapautusta takautumissaatavan perinnästä täyttämällä maksuvapautushakemus (LU 3).
Liitä mukaan tarvittavat liitteet, jotka kerrotaan lomakkeessa.
Voit toimittaa lomakkeen mihin tahansa Kelan toimistoon"
Ihmiset käräjöi nykyisin ihan älyttömistäkin asioista..sellaisista, joissa ei käräjille mennessä ole pienintäkään toivoa voittaa juttua ja joista ei hyödy edes taloudellisesti.mitä kuormaa oikeuslaitokselle tulee siitä että sen sijaan kun ei ole lakia ja haetaan silti saatavia mihin tuntee oikeutuksen, kun verrataan tilanteeseen missä on laki asiasta ja päästään nopeammin päätökseen asiasta? aika harva on jättänyt käräjöimättä saataviaan jos tuntee rahallisesti jääneensä vaille kun suhde on päättynyt, oli syy mikä tahansa.
Mun mielestä on aika hemmetinmoista liiton tunnustamista, että asutaan yhdessä, on lapsia, yhteinen velka ja asunto.
Miksi pitääs todistella jeesustelijoille mitään koska ei ne kuitenkaan hyväksy avoliittoa.
Mun mielestä on aika hemmetinmoista liiton tunnustamista, että asutaan yhdessä, on lapsia, yhteinen velka ja asunto.
Miksi pitääs todistella jeesustelijoille mitään koska ei ne kuitenkaan hyväksy avoliittoa.
Mutta jos EI halua naimisiin!!!
Sitten ei halua myöskään avioliiton tuomia etuja ja turvaa. Niin yksinkertaista.
Tuo on eri asiaTuo haetaan jälkikäteen jos on jättänyt jo vahvistetun tuen muoks siis maksamatta.
Eli tuo täytetään jos jättää elarit maksamatta. Tuolla ei ole tekemistä sen kanssa mistä minä puhuin. Lopeta nyt oikeastiKaivat itsellesi syvää kuoppaa kokoajan. Elatusavuksi vahvistetaan 0 jos etä on tuloton eikä silloin todellakaan ole mitään velkoja tai ulosottoja tms!
![]()
jaa siis eli te kun olette tehneet tuon elarilapun eron yhteydessä sossussa niin ex-miehesi tilanne ei ole missään välissä muuttunut vuosien aikana maksukyvyn suhteen? no nyyyyyyyyyt selkis, tuo vain on aika harvinaista että ei muutosta tapahtuisi tuloissa pitkiin aikoihin.
muoks typoja
Alkuperäinen kirjoittaja Mitenkä niin?!;22538962:En todellakaan ymmärrä, miten täällä ajatellaan, että kotiäitiys olisi automaattisesti sellainen asia, joka auttaisi toista kartuttamaan omaisuuttaan?!
Jos esim. pari muuttaa yhteen 20 vuotiaina. Nainen opiskelee 25 v. asti ja juuri kun olisi valmistumassa, alkaa tehdä lapsia 3 vuoden välein yht. 5 kpl. On sitten poissa työelämästä seuraavat 20 vuotta. Perhe elää täysin miehen tulojen varassa.
Niin miten ihmeessä tuossa nainen on auttanut miestä kartuttamaan omaisuuttaan? Eikö 5 lasta ja avopuoliso elätettävänä tuo vain lisäkustannuksia jos vertaa että nainen ei tekisi lapsia ja kävisi hyväpalkkaisessa työssä ja jakaisi miehen kanssa menot?!!
Me kelattiin asiaa tänään kuopuksen kanssa, kun aamuteeveessä oli tästä juttuaaika kiva fiilis kun joku jääkin kelailemaan asioita ja sitten tulee kertomaan siitä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22539826:Me kelattiin asiaa tänään kuopuksen kanssa, kun aamuteeveessä oli tästä juttua![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;22539177:Ja sitä kotona olevaa pitää elättää, sen sijaan, että se itse tienaisi yhteiseen kassaan rahaa. Eiköhän siitä enemmän menoja ole kuin tuloja.
Olen silti sitä mieltä, että ihmisten pitäisi mennä naimisiin, eikä elellä avoliitossa. Mut en mä sillä sitä tarkota, että muiden ois pakko niin ajatella.