Mies yllätti eilen kunnolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sanoi että haluais vielä vauvan. Tunnusti et on katellu tuttujen ym vauvoja ja miettiny että jos meillekin vielä tulis. Meillä ennestään 6 lasta.
Mulla vaan kuukautisten kanssa sen verran häikkää et en tiedä onko mahdollista. Viikonloppuna harrastettiin aika aktiivista sänkyelämää ja mies sit eilen illalla sanoi että toivoo et tulin raskaaksi. Ite olen kyllä melko pessimistinen asian suhteen. Ja ei siis mitään ehkäisyä nyt käytössä.

jos teillä ei ollut vauva suunnitelmissa, niin miksi olette harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä?! Kyllä minä ainakin kun tiedän etten missään nimessä halua vauvaa, hoidan asian ENNEN kuin tulen raskaaksi ettei sitten tule yllätyksiä.

miten se on niin vaikea ymmärtää, että on ihmisiä joilla on paljon lapsia vain sen takia, että he yksinkertaisesti ovat halunnet heidät. uskonnosta tai sen puutteesta riippumatta.

[QUOTE="vieras";22557367]Taidat olla helluntalainen kun noin paljon lapsia teet.[/QUOTE]

Kenellä on taas näin hyvä yleistieto??! Ne on lestadiolaisia jotka tekee paljon lapsia, ei helluntalaiset todellakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kohta 5 äiti;22557529:
Miksi ihmiset vihaavat lapsia? tuon käsityksen siitä saa kun kauhistellaan lapsi määrää.

Vaikka lapsista tykkääkin, ei niitä silti tarvitse joka toinen vuosi synnyttää. Voihan sitä nauttia lapsista, vaikka niitä olisi vähän vähemmänkin.

en vihaa lapsia, vihaan niitä, jotka tekevät liikaa lapsia.
Lastentekoa ei harkita taiten, vaan niitä tehdään hetken mielijohteesta -> maapallo täyttyy yhä vaan lisää. surullista.
2/talous saisi riittää, kuten aina kahvitarjouksissakin on.

[QUOTE="vieras";22557611]Vaikka lapsista tykkääkin, ei niitä silti tarvitse joka toinen vuosi synnyttää. Voihan sitä nauttia lapsista, vaikka niitä olisi vähän vähemmänkin.[/QUOTE]

Peesi tähän! Kyllä vaan tulee itselle mieleen, että miltähän siitä lapsesta tuntuu elää "laumassa". Saako kaikki huomiota riittävästi?

Jokunen lesta-äiti on julkisesti kommentoinut, että kyllähän siinä on mahdotonta antaa huomiota kaikille..........

Ja mitä muuta elämältään haluaa? Ei mitään? Matkustelut pari krt vuodessa voinee unohtaa jne. Mutta ihan vapaa maa kunhan elätätte ne itse myös.

me ollaan tavallinen perhe, 3 lasta, jos vaikka haluasinkin sen neljännen niin se vaatii tosipaljon mietintää ja järjestelyjä esim. autonvaihdon jne.
siksi nostankin hattua teille joilla on 4 TAI enemmän!!!

en vihaa lapsia, vihaan niitä, jotka tekevät liikaa lapsia.
Lastentekoa ei harkita taiten, vaan niitä tehdään hetken mielijohteesta -> maapallo täyttyy yhä vaan lisää. surullista.
2/talous saisi riittää, kuten aina kahvitarjouksissakin on.

lapsi ei pysy lapsena, siitä kasvaa laumasielu aikuinen joka ei osaa olla ilman isoa perhettä. 7x7 lastenlasta (muistaako kukaan nimiäkään edes?), 7x7x7 seuraavaan polveen... taskulaskimet esiin!

neljän lapsen yh-äitinä ollaan kuljettu aina julkisilla. Muualla se ei taida olla simppeliä, pk-seudulla on. Oma auto on turhaa ylellisyyttä, johon yh-äidillä ei ole varaa.

Musta olis kiva, jos lapsia olis enemmän, mutta paha niitä on yksin tehdä.

[QUOTE="vieras";22557376]jos teillä ei ollut vauva suunnitelmissa, niin miksi olette harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä?! Kyllä minä ainakin kun tiedän etten missään nimessä halua vauvaa, hoidan asian ENNEN kuin tulen raskaaksi ettei sitten tule yllätyksiä.[/QUOTE]

Ei ole ollut ehdoton ei noille lapsille aikaisemminkaan. mut mies ollu vastahakoisempi kuin minä. Joten tuo eilinen yllätti totaalisesti. tällä hetkellä nuorin on 3½ v ja se aika ollaan oltu ilman ehkäisyä. Eli ei todellakaan joka toinen vuosi ole uutta vauvaa niinkuin joku mainitsi.

[QUOTE="ooo";22557593]juu ja sitten aletaan kysyyn että millä tuilla elätte[/QUOTE]

Tällä hetkellä kelalta tulee lapsilisät, muuten ei saada mitään kelalta tai mistään muualtakaan.

isossa perheessä lapsesta kasvaa sosiaalisesti lahjakas aikuinen, joka ei kirjoittele tänne ikävään sävyyn lasten lukumäärästä vastoin parempaa tietoaan. hyvää päivänjatkoa kaikille arvostelijoille!

terkuin viiden lapsen yh, onnellinen ja tyytyväinen äiti ja nainen, jolla raha-asiat, kasvatusasiat ja miesasiat kunnossa

Alkuperäinen kirjoittaja lisää lapsia!;22557972:
isossa perheessä lapsesta kasvaa sosiaalisesti lahjakas aikuinen, joka ei kirjoittele tänne ikävään sävyyn lasten lukumäärästä vastoin parempaa tietoaan. hyvää päivänjatkoa kaikille arvostelijoille!

terkuin viiden lapsen yh, onnellinen ja tyytyväinen äiti ja nainen, jolla raha-asiat, kasvatusasiat ja miesasiat kunnossa

Oman tuttavapiirin perusteella sanoisin, että asia on päinvastoin. Iso osa isolapsisten perheiden lapsista on varsin sulkeutunetia, ujoja ja hiljaisia, koska he eivät koskaan ole itse saaneet huomiota ja positiivista palautetta, kun vanhemmilla on ollut niin kiiren niiden kymmenen muun lapsen kanssa.

Peesi tähän! Kyllä vaan tulee itselle mieleen, että miltähän siitä lapsesta tuntuu elää "laumassa". Saako kaikki huomiota riittävästi?

Jokunen lesta-äiti on julkisesti kommentoinut, että kyllähän siinä on mahdotonta antaa huomiota kaikille..........

Ja mitä muuta elämältään haluaa? Ei mitään? Matkustelut pari krt vuodessa voinee unohtaa jne. Mutta ihan vapaa maa kunhan elätätte ne itse myös.

Tuo on kyllä itestä kiinni miten pystyy lapsille sitä huomiota antamaan. Toisaalta en käsitä niitä joilla on se 1 tai 2 lasta ja lapset vaatii vahempien huomion jatkuvasti ja tauotta. Eiköhän tuo lapsellekin ole tervettä oppia jossain määrin omatoimiseksi.
Tämä on kuitenkin meidän perhe eikä tässä ole kukaan ylimääräinen. Kaikkia rakastetaan ehdoitta ja samanverran. Välillä tapellaan mutta ne sovitaan. Sisarukset pitää toistensa puolia muita vastaan jos on tarvetta jne.

Aika paljon ollaan mietitty mitä elämältä halutaan ja sen mittari ei ole ulkomaan (tai kotimaankan) matkat. Elämässä on aika paljon muutakin mitä ei voi rahalla mitata. Mutta tosi on sekin ettei ilman rahaa elä. Mutta jos kohtuudella pärjätään niin hyvä niin ei kaiken tarvi olla viimeisen päälle tai luksusta.

Taidan lopettaa tähän vaikka tätä vois jatkaa aika paljonkin vielä.

Oman tuttavapiirin perusteella sanoisin, että asia on päinvastoin. Iso osa isolapsisten perheiden lapsista on varsin sulkeutunetia, ujoja ja hiljaisia, koska he eivät koskaan ole itse saaneet huomiota ja positiivista palautetta, kun vanhemmilla on ollut niin kiiren niiden kymmenen muun lapsen kanssa.

Ei tätä voi yleistää. Ehkä jossain tapauksissa pitää paikkansakin mutta kyllä se on aika paljon kiinni lapsen perusluonteesta.

neljän lapsen yh-äitinä ollaan kuljettu aina julkisilla. Muualla se ei taida olla simppeliä, pk-seudulla on. Oma auto on turhaa ylellisyyttä, johon yh-äidillä ei ole varaa.

Musta olis kiva, jos lapsia olis enemmän, mutta paha niitä on yksin tehdä.

Meillä on 2 farmaria. Toiseen mahtuu 8 ja toiseen 5. Kaksi autoa sen takia kun asutaan korvessa ja miehellä todella epäsäännölliset työajat.

Tai sitten ne oppivat pitämään puolensa. Tuomaan oman äänensä esiin ja pitämään kiinni oikeuksistaan.

Yhteistyössä