Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
vaikkakin ollaan EU:n ikeen alla poliittisesti ja osittain tiettyjen lakien puolesta, niin uskaltaisin väittää että itsenäisyyttä on maailman mittapuulla aika hyvin vieläkin jäljellä. mutta eiköhän tehdä paperit ja nimi alle että venäjä saa sen mitä ei saanut aikanaan, jos vaikka sitten nousisi se arvostus sitä kohtaan mitä on tänäkin päivänä mahdollista tässä maassa. kallis oppitunti tulisi että tietyt ihmiset älyisivät että "hei, asiat voi todellakin olla aika kurjasti, ei ennen ollutkaan niin huonosti"
Arvostan siinä mielessä, että on rauha, hyvä yhteiskuntarakenne jne. Ja en olisi mielellään asunut NL:ssa.
Mutta kun itse tulen suvusta, jossa punaisia koko suku väärällään, ja just näitä tutkimatta teloitettuja, niin Mannerheim ja hänen ihaiilu, ja muu vastaava meininki näyttäytyy mulle hieman eri valossa kuin aloittajalle...
Enkä muutenkaan ole kovin puolustusvoimahenkinen, en saa irti suurta ilon tunnetta kun panssarit ajaa paraatissa ohi. En kannata "sinun puolestas elää ja kuolla / on halumme korkehin-meininkiä. En kuolisi yhdenkään maan tai lipun takia.
Itsenäisyyspäivä voisi olla iloisempi juhla, niin ehkä juhlisin sitä paremmin.
Venäjä on niin pelottava. On se Ruotsikin Suomea orjuuttanut! Aina pelätään Venäjää...voi elämä!
Eniten tällä hetkellä pitäis pelätä NATOA ja muita sotahulluja ja KIINAA !
Juhlistaa katsomalla itsenäisyysjuhlia tv:stä?
Ne rahat voisi käyttää paljon paremmin kuin kestitsemällä turhia ihmisiä (joita suurin osa siellä on).
Onhan se kiva että Suomi on itsenäinen mutta muuta en tiedäkkään.
Juhlista saatavat verotulot ovat suuremmat kuin niihin käytetyt verovarat.
Ennen Suomi oli osa Venäjää tai Ruotsia, sitten oli hetken itsenäinen (hienoa, ja kiitos veteraaneille siitä!) mutta sitten osa EU:ta, siihen meni itsenäisyys. Niin, kuka päätti että mennään EU:hun...eipä tainneet arvostaa itsenäisyyttä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22578160:Todellakin Astrid Thors (rkp) ja vihreät. Laajennan vielä että punaviherakseli kokonaisuudessaan (sisältää presidentti Halosen) terästettynä Bilderberg-Kokoomuksella. Eli kaikki epäisänmaalliset ihmiset ja maanpetturit.
Ja muistakaa kun maksatte tukia Kreikalle, Irlannille, Portugalille, Espanjalle, Italialle, Belgialle, Ranskalle... demarien Lipposelle (Paavo tällä kertaa) oli sydämenasia, että Suomi nuoleskelee itsensä EU:n kovaan ytimeen. Ja siellähän me nyt olemme, maksamassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22587849:Juhlin aina kun on syytä juhlia, myös 6.12.
Arvostan siinä mielessä, että on rauha, hyvä yhteiskuntarakenne jne. Ja en olisi mielellään asunut NL:ssa.
Mutta kun itse tulen suvusta, jossa punaisia koko suku väärällään, ja just näitä tutkimatta teloitettuja, niin Mannerheim ja hänen ihaiilu, ja muu vastaava meininki näyttäytyy mulle hieman eri valossa kuin aloittajalle...
Enkä muutenkaan ole kovin puolustusvoimahenkinen, en saa irti suurta ilon tunnetta kun panssarit ajaa paraatissa ohi. En kannata "sinun puolestas elää ja kuolla / on halumme korkehin-meininkiä. En kuolisi yhdenkään maan tai lipun takia.
Itsenäisyyspäivä voisi olla iloisempi juhla, niin ehkä juhlisin sitä paremmin.
Itse tulen suvusta joka on valkoisia "väärällään", mutta ei heistä kukaan Mannerheimia palvo. Hänen henkilöhistoriastaan tiedetään ja hänen vaiheensa muistetaan, mutta niin muistetaan monen muunkin historian henkilön, jopa Hitlerin ja Stalinin. Harva heistä kai ajatteli pahaa punaisista, olivat vain tyytyväisiä voittoon joka toi ehkä vähän paremman yhteiskunnan kuin mitä punaisilla oli tarjottavanaan.
En ymmärrä miksi itsenäisyyden juhliminen olisi pelkkaa panssarivaunujen paaraatia, vaikka ne paraatit pitäisi ymmärtää siksi että itsenäisyytemme oli sotien aikaan katkolla ja sodalla siis voitettu silloin aikanaan. Kaipa sodissa taistelleille kuuluisi kiitos meiltä kaikilta, olimme nyt Eu:ssa tai emme. Siis pieni kiitos, ei tarvitse ampua yli.
Ja minä näen itsenäisyydestä juhlimisen myös sellaisena, että Suomi aika nopeasti nousi suostaan ja rakensi sen mitä se nyt on. On maita jotka eivät ole pystyneet samaan sadassa vuodessakaan. Ja onhan meillä paljon kaikkea hienoa, josta olla ylpeäMuutakin kuin yksi sotamarsalkka.
Mitä syytä juhlia asein otetusta ja pidetystä verisestä itsenäisyydestä?