Millainen ihminen ei arvosta maan itsenäisyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juup";22578302]juuei--eu vetää sitä ku pässiä narussa...ja pässit on päättäjätkin - typeriä pentuja on hallituksessa ja eduskunnassa...plus muutama seniili pässi.[/QUOTE]

BÄÄÄÄÄ-ÄÄÄÄ..sano lammas kun pässin tapas.:laugh:
"Juup"ille pojot.

Venäjä on niin pelottava. On se Ruotsikin Suomea orjuuttanut! Aina pelätään Venäjää...voi elämä!
Eniten tällä hetkellä pitäis pelätä NATOA ja muita sotahulluja ja KIINAA !

vaikkakin ollaan EU:n ikeen alla poliittisesti ja osittain tiettyjen lakien puolesta, niin uskaltaisin väittää että itsenäisyyttä on maailman mittapuulla aika hyvin vieläkin jäljellä. mutta eiköhän tehdä paperit ja nimi alle että venäjä saa sen mitä ei saanut aikanaan, jos vaikka sitten nousisi se arvostus sitä kohtaan mitä on tänäkin päivänä mahdollista tässä maassa. kallis oppitunti tulisi että tietyt ihmiset älyisivät että "hei, asiat voi todellakin olla aika kurjasti, ei ennen ollutkaan niin huonosti"

Ei Suomella mitenkään hienosti menisi tälläkään hetkellä, jos oltaisiin oma talousalue. Asuntolainojen korot olisivat todennäköisesti ainakin reilusti korkeammalla.
Kyllä sitä itsenäisyyttä vielä jäljellä on, vaikka EU:ssa ollaankin. Ei se pelkästään huono asia ole.

Arvostan siinä mielessä, että on rauha, hyvä yhteiskuntarakenne jne. Ja en olisi mielellään asunut NL:ssa.

Mutta kun itse tulen suvusta, jossa punaisia koko suku väärällään, ja just näitä tutkimatta teloitettuja, niin Mannerheim ja hänen ihaiilu, ja muu vastaava meininki näyttäytyy mulle hieman eri valossa kuin aloittajalle...

Enkä muutenkaan ole kovin puolustusvoimahenkinen, en saa irti suurta ilon tunnetta kun panssarit ajaa paraatissa ohi. En kannata "sinun puolestas elää ja kuolla / on halumme korkehin”-meininkiä. En kuolisi yhdenkään maan tai lipun takia.

Itsenäisyyspäivä voisi olla iloisempi juhla, niin ehkä juhlisin sitä paremmin.

Viimeksi muokattu:
EU määrää kohta koska saa vessassaki käydä. Saattepa nähdä. Lähettävät lomakkeen mihin voi merkata pissa-ja kakkamäärät ja tutkivat likakaivon by tarkastaja ettei vaan kukaan valehtele.

Arvostan siinä mielessä, että on rauha, hyvä yhteiskuntarakenne jne. Ja en olisi mielellään asunut NL:ssa.

Mutta kun itse tulen suvusta, jossa punaisia koko suku väärällään, ja just näitä tutkimatta teloitettuja, niin Mannerheim ja hänen ihaiilu, ja muu vastaava meininki näyttäytyy mulle hieman eri valossa kuin aloittajalle...

Enkä muutenkaan ole kovin puolustusvoimahenkinen, en saa irti suurta ilon tunnetta kun panssarit ajaa paraatissa ohi. En kannata "sinun puolestas elää ja kuolla / on halumme korkehin”-meininkiä. En kuolisi yhdenkään maan tai lipun takia.

En ole tietääkseni missään vaihessa ilmaissut ihailevani Mannerheimia tai ymmärtäväni häneen kohdistuvaa henkilöpalvontaa. Enkä saa mitään kicksejä panssarivaunuparaateista. Kaukana siitä. Tietääkseni aloituksessa irtisanouduin yltiöisänmaalisesta toiminnasta täysin.
Arvostaa voi itsenäisyyttä, vaikkei pukeudukaan Mannerheim-paitaan tai kanna Suomileijona-riipusta...

Ennen Suomi oli osa Venäjää tai Ruotsia, sitten oli hetken itsenäinen (hienoa, ja kiitos veteraaneille siitä!) mutta sitten osa EU:ta, siihen meni itsenäisyys. Niin, kuka päätti että mennään EU:hun...eipä tainneet arvostaa itsenäisyyttä.

Arvostan, vaan en erityisemmin juhli.

Paitsi että tätä ketjua lukiessa tuli mieleen että voisi olla kivaa tehdä jotain parempaa ruokaa ja laittaa kaunis kynttiläkattaus, ja sitten siirtyä teeveen ääreen katsomaan Linnan juhlia :)

Juhlistaa katsomalla itsenäisyysjuhlia tv:stä? :D
Ne rahat voisi käyttää paljon paremmin kuin kestitsemällä turhia ihmisiä (joita suurin osa siellä on).

Onhan se kiva että Suomi on itsenäinen mutta muuta en tiedäkkään.

Juhlistaa katsomalla itsenäisyysjuhlia tv:stä? :D
Ne rahat voisi käyttää paljon paremmin kuin kestitsemällä turhia ihmisiä (joita suurin osa siellä on).

Onhan se kiva että Suomi on itsenäinen mutta muuta en tiedäkkään.

Itseasiassa Linnan juhlien kuluja on tutkittu ja huomattu, että niistä on valtiolle enemmän rahallista hyötyä kuin haittaa. Juhlat toki maksavat, mutta samalla työllistävät useita ihmisiä, vaateihmisiä, kampaajia, ruokapalveluita jne. Juhlista saatavat verotulot ovat suuremmat kuin niihin käytetyt verovarat.

[QUOTE="vieras";22580623]Linnan juhlat ovat ikiliikkuja. Sampo joka takoo meille rahaa.:D[/QUOTE]

:laugh: Aivan.
Ei muuta kun juhlia sitten vähintään kerran viikossa sinne linnaan niin suomen talous lähtee raketin lailla nousuun. :D

Ennen Suomi oli osa Venäjää tai Ruotsia, sitten oli hetken itsenäinen (hienoa, ja kiitos veteraaneille siitä!) mutta sitten osa EU:ta, siihen meni itsenäisyys. Niin, kuka päätti että mennään EU:hun...eipä tainneet arvostaa itsenäisyyttä.

Näinpä.
Ja nykyisin vieläpä annetaan suomea palasina kultalusikalla kaikille jotka vaan älyävät pyytää :|
(Paitsi tietenkään ei omanmaan kansalaisille)

Arvostan itsenäisyyttä, mutta en juhlista sitä millään tavalla. Ihan tavallista arkea sinäkin päivänä, täällä mualla hesekäynti vois olla aikaluksus vaihtelua. Eihän tällä kylällä ole kuin kämänen grilli josta saa makkaraa tai nakkia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22578160:
Todellakin Astrid Thors (rkp) ja vihreät. Laajennan vielä että punaviherakseli kokonaisuudessaan (sisältää presidentti Halosen) terästettynä Bilderberg-Kokoomuksella. Eli kaikki epäisänmaalliset ihmiset ja maanpetturit.

Ja muistakaa kun maksatte tukia Kreikalle, Irlannille, Portugalille, Espanjalle, Italialle, Belgialle, Ranskalle... demarien Lipposelle (Paavo tällä kertaa) oli sydämenasia, että Suomi nuoleskelee itsensä EU:n kovaan ytimeen. Ja siellähän me nyt olemme, maksamassa.

Peesi. Sulla on sana hallussa.

Itse tulen suvusta joka on valkoisia "väärällään", mutta ei heistä kukaan Mannerheimia palvo. Hänen henkilöhistoriastaan tiedetään ja hänen vaiheensa muistetaan, mutta niin muistetaan monen muunkin historian henkilön, jopa Hitlerin ja Stalinin. Harva heistä kai ajatteli pahaa punaisista, olivat vain tyytyväisiä voittoon joka toi ehkä vähän paremman yhteiskunnan kuin mitä punaisilla oli tarjottavanaan.

En ymmärrä miksi itsenäisyyden juhliminen olisi pelkkaa panssarivaunujen paaraatia, vaikka ne paraatit pitäisi ymmärtää siksi että itsenäisyytemme oli sotien aikaan katkolla ja sodalla siis voitettu silloin aikanaan. Kaipa sodissa taistelleille kuuluisi kiitos meiltä kaikilta, olimme nyt Eu:ssa tai emme. Siis pieni kiitos, ei tarvitse ampua yli.

Ja minä näen itsenäisyydestä juhlimisen myös sellaisena, että Suomi aika nopeasti nousi suostaan ja rakensi sen mitä se nyt on. On maita jotka eivät ole pystyneet samaan sadassa vuodessakaan. Ja onhan meillä paljon kaikkea hienoa, josta olla ylpeä :) Muutakin kuin yksi sotamarsalkka.

Itse tulen suvusta joka on valkoisia "väärällään", mutta ei heistä kukaan Mannerheimia palvo. Hänen henkilöhistoriastaan tiedetään ja hänen vaiheensa muistetaan, mutta niin muistetaan monen muunkin historian henkilön, jopa Hitlerin ja Stalinin. Harva heistä kai ajatteli pahaa punaisista, olivat vain tyytyväisiä voittoon joka toi ehkä vähän paremman yhteiskunnan kuin mitä punaisilla oli tarjottavanaan.

En ymmärrä miksi itsenäisyyden juhliminen olisi pelkkaa panssarivaunujen paaraatia, vaikka ne paraatit pitäisi ymmärtää siksi että itsenäisyytemme oli sotien aikaan katkolla ja sodalla siis voitettu silloin aikanaan. Kaipa sodissa taistelleille kuuluisi kiitos meiltä kaikilta, olimme nyt Eu:ssa tai emme. Siis pieni kiitos, ei tarvitse ampua yli.

Ja minä näen itsenäisyydestä juhlimisen myös sellaisena, että Suomi aika nopeasti nousi suostaan ja rakensi sen mitä se nyt on. On maita jotka eivät ole pystyneet samaan sadassa vuodessakaan. Ja onhan meillä paljon kaikkea hienoa, josta olla ylpeä :) Muutakin kuin yksi sotamarsalkka.

Amen!

Mun mielestä on aika typerää vetää yks yhteen johtopäätös että jos joku ei tunne itsenäisyyspäivää juhlimisen arvoiseksi asiaksi, ei arvoistaisi itsenäisyyttä. Ne ovat kaksi hyvin eri asiaa ainakin minun mittapuullani. En mäkään juhli itsenäisyyspäivää mitenkään erityisesti enkä koe sitä sinänsä päivänä mitenkään erityisen juhlimisen arvoiseksi, mutta silti arvostan itsenäisyyttä (sitäkin mitä se tänä päivänä on) suuresti. Että leimaas sitten minutkin, en aio mennä edes heseen, saati sitten kokata kotona kynttiläillallisia.

Yhteistyössä