siis tupakoitsijat ei voi olla yhtä fiksuja kuin he jotka ei polta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "matami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinä et kyllä ymmärtänyt lukemaasi, tuossa puhuttii humalaan juomisesta, ei alkoholismista. Minä juon itseni välillä humalaan enkä silti ole aiheuttanut kenellekään vahinkoa enkä ajanut kännissä.

Mä ymmärsin oikein hyvin lukemani. Ei kaikki rattijuopot ole alkoholisteja. Eikä kaikki humalassa tehdyt rikokset ole alkoholistien aiheuttamia. Ei ne ole pelkästään alkoholistit, jotka tekee humalarikoksia. Vai? Taitaa olla ihan tavalliset mattimeikäläiset, jotka eniten mokaa kännissä.

Se, että sinä et ole tehnyt ikinä mitään vahinkoa kenellekään kännissä, ei tarkoita, ettei kukaan muukaan ole näin tehnyt. Onhan osa tupakoitsijoistakin ihan huomaavaisia muita kohtaan?

No yhtälailla tyhmempiä on sitten ne, jotka syö epäterveellisesti, lisäaineita ja sokeria yms, juo alkoholia tai vaikkapa kahvia tai limsaa, käyttää esim. sellasia kosmetiikkatuotteita mitkä sisältää haitallisia aineita, käyttää paljon lääkkeitä jne.. Elämäähän voi elää hirveen fiksusti, voi jättää lainat ottamatta, voi säästää koko ajan pahanpäivän varalle ja vaikka mitä.

Mutta onko se elämä elämisen arvoista jos ei tee niitä asioita mistä tykkää? Jos mä tahdon polttaa, en tosin koko ajan, ja tahdon käydä välillä baarissa vetämässä lärvit, tahdon sillon tällön syödä pussillisen karkkia ja värjätä hiuksia niin eikö olis myös tyhmää olla tekemättä niin? Koska meillä on kuitenkin vaan tää yks elämä, eikä kukaan elä ikuisesti vaikka eläis kuinka terveellistä elämää.

Se tietenkin on todella tyhmää jos ei anna muiden tehdä valintaa. Siis esim. pakottaa jonkun passiiviseen tupakointiin. Mutta oman elämän eläminen niinkuin itse haluaa, en osaa kyllä mitenkään nähdä sitä typeränä.

Öh, Suomessa on maailman tiukin tupakkalaki ja juuri kiellettiin mm. katsomoissa polttaminen ulkona. Kyllä siitä puhutaan koko ajan, todella paljon, jos vähänkään lukee vaikkapa sanomalehtiä.

eipä tarvitse mennä kuin ulos kaupungille, niin siellä sun viereen tulee liikennevaloissa / bussipysäkillä/torilla/pankkiautomaattijonossa jne jne se tupakan käryttäjä..

[QUOTE="sondersson";22585744]No yhtälailla tyhmempiä on sitten ne, jotka syö epäterveellisesti, lisäaineita ja sokeria yms, juo alkoholia tai vaikkapa kahvia tai limsaa, käyttää esim. sellasia kosmetiikkatuotteita mitkä sisältää haitallisia aineita, käyttää paljon lääkkeitä jne.. Elämäähän voi elää hirveen fiksusti, voi jättää lainat ottamatta, voi säästää koko ajan pahanpäivän varalle ja vaikka mitä.

Mutta onko se elämä elämisen arvoista jos ei tee niitä asioita mistä tykkää? Jos mä tahdon polttaa, en tosin koko ajan, ja tahdon käydä välillä baarissa vetämässä lärvit, tahdon sillon tällön syödä pussillisen karkkia ja värjätä hiuksia niin eikö olis myös tyhmää olla tekemättä niin? Koska meillä on kuitenkin vaan tää yks elämä, eikä kukaan elä ikuisesti vaikka eläis kuinka terveellistä elämää.

Se tietenkin on todella tyhmää jos ei anna muiden tehdä valintaa. Siis esim. pakottaa jonkun passiiviseen tupakointiin. Mutta oman elämän eläminen niinkuin itse haluaa, en osaa kyllä mitenkään nähdä sitä typeränä.[/QUOTE]

Ei voi verrata, tupakoinnin haitat ovat kaikilla tiedossa, mutta noiden sinun esittämiesi asioiden haitat eivät.

Mun mielestäni jokainen saa polttaa joka haluaa, saa juoda alkoholia joka haluaa, saa syödä itsensä muodottomaksi jos haluaa. Mutta älä pilaa muiden terveyttä omalla valinnallasi.

Ei voi verrata, tupakoinnin haitat ovat kaikilla tiedossa, mutta noiden sinun esittämiesi asioiden haitat eivät.

Ahas. Mä en arvannutkaan, että on olemassa niin yksinkertaisia ihmisiä, että eivät tiedä alkoholin käytön haitoista? Tai liikalihavuuden? Pillerin popsimisen?

Mutta joo. Voihan se noin olla. Esimerkiksi viinahan tunnetusti tuhoaa aivosoluja. Ja ne eivät uusiudu ;)

[QUOTE="Vieras";22585909]Ahas. Mä en arvannutkaan, että on olemassa niin yksinkertaisia ihmisiä, että eivät tiedä alkoholin käytön haitoista? Tai liikalihavuuden? Pillerin popsimisen?

Mutta joo. Voihan se noin olla. Esimerkiksi viinahan tunnetusti tuhoaa aivosoluja. Ja ne eivät uusiudu ;)[/QUOTE]

alkoholissa on se ero, että sitä voi käyttää oikeinkin jolloin siitä voi olla jopa hyötyä esim.pintaverenkierron paraneminen .
tupakka ei vissiin missään muodossa tai määrässä tuo ihmiselle mitään positiivista vaan joka kerta tuhoaa vain käyttäjäänsä.

[QUOTE="Vieras";22585909]Ahas. Mä en arvannutkaan, että on olemassa niin yksinkertaisia ihmisiä, että eivät tiedä alkoholin käytön haitoista? Tai liikalihavuuden? Pillerin popsimisen?

Mutta joo. Voihan se noin olla. Esimerkiksi viinahan tunnetusti tuhoaa aivosoluja. Ja ne eivät uusiudu ;)[/QUOTE]

No nyt tiedät että on. Niin kauan kuin pullojen ja valmisruokien sekä lääkepurkkien kyljessä ei ole varoitustekstejä kuten tupakka-askeissa, näistä vaaroista ei moni tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja dgvaög;22585836:
Mun mielestäni jokainen saa polttaa joka haluaa, saa juoda alkoholia joka haluaa, saa syödä itsensä muodottomaksi jos haluaa. Mutta älä pilaa muiden terveyttä omalla valinnallasi.

No aika valuvikainen tuulen raiskaama vinkuheinä on, jos terveys kaatuu siihen että joku polttaa bussipysäkillä. Älkää nyt ainakaan lisääntykö noin heikoilla geeneillä.

[QUOTE="jjjj";22585956]No aika valuvikainen tuulen raiskaama vinkuheinä on, jos terveys kaatuu siihen että joku polttaa bussipysäkillä. Älkää nyt ainakaan lisääntykö noin heikoilla geeneillä.[/QUOTE]

soon kato nykyaikaa, kun ollaan siisteissä kerros- rivitaloissa eletty koko elämä, eikä olla oikeeta kurjuutta nähtykkään, suurin vaiva on että ottaako sisä- vai ulkofilettä kaupasta, voi syntyä tälläisiä luuloja että kaikki mitä muut tekee vaarantaa sun terveyden ja tuhoaa sen. tekis hyvää ampua keskiajalle nää ihmiset, näkis mitä se oikea terveyshaitta on, eikä murehtis jokasesta pakokaasusta ja ohi kävelevästä ihmisestä.

soon kato nykyaikaa, kun ollaan siisteissä kerros- rivitaloissa eletty koko elämä, eikä olla oikeeta kurjuutta nähtykkään, suurin vaiva on että ottaako sisä- vai ulkofilettä kaupasta, voi syntyä tälläisiä luuloja että kaikki mitä muut tekee vaarantaa sun terveyden ja tuhoaa sen. tekis hyvää ampua keskiajalle nää ihmiset, näkis mitä se oikea terveyshaitta on, eikä murehtis jokasesta pakokaasusta ja ohi kävelevästä ihmisestä.

voi ihme mikä asenne!
mulle on ainakin ihan sama jos joku haluaa itsensä käryttää happipullon kanssa kulkevaksi ihmisrukaksi , mutta sitä mä en kyllä tykkää, että joku tulee ja pössyttelee mun ( tai mun lasten ) hengitettäväksi sitä käryä.
nykyaikana onneksi tietoisuus on kasvanut asioista eikä ihmiset polta esim enää sisällä kotonaan kuten "ennen vanhaan" ( not so long ago ) oli useesti tapana. tai enhän mä tiedä, sä varmaan niin teetkin koska eihän siitä varmasti ole haittaakaan sun muille perheenjäsenille.

Ovatko colariippuvaiset tai energiajuomariippuvaiset yhtä viisaita kuin muut? Tai peliriipuvaiset, tai seksiriippuvaiset..?

Heittäköön se ensimmäisen kiven joka on virheetön... :stick:

Ovatko colariippuvaiset tai energiajuomariippuvaiset yhtä viisaita kuin muut? Tai peliriipuvaiset, tai seksiriippuvaiset..?

Heittäköön se ensimmäisen kiven joka on virheetön... :stick:

no minusta riippuvaisuus on aina merkki heikkoudesta.ja kaikillahan niitä on joo,ei kai kukaan sitä kiellä.

mutta tupakassa on se huono puoli, että hyvin usein siitä joutuu kärsimään ihan oikeasti terveydellään moni sellainenkin,joka ei itse polta.juurikin sen passiivisen tupakoinnin kautta.

voi ihme mikä asenne!
mulle on ainakin ihan sama jos joku haluaa itsensä käryttää happipullon kanssa kulkevaksi ihmisrukaksi , mutta sitä mä en kyllä tykkää, että joku tulee ja pössyttelee mun ( tai mun lasten ) hengitettäväksi sitä käryä.
nykyaikana onneksi tietoisuus on kasvanut asioista eikä ihmiset polta esim enää sisällä kotonaan kuten "ennen vanhaan" ( not so long ago ) oli useesti tapana. tai enhän mä tiedä, sä varmaan niin teetkin koska eihän siitä varmasti ole haittaakaan sun muille perheenjäsenille.

oijoi kun iskee provoa, meeppäs rauhoittumaan nainen, polta vaikka tupakka :laugh:

no minusta riippuvaisuus on aina merkki heikkoudesta.ja kaikillahan niitä on joo,ei kai kukaan sitä kiellä.

mutta tupakassa on se huono puoli, että hyvin usein siitä joutuu kärsimään ihan oikeasti terveydellään moni sellainenkin,joka ei itse polta.juurikin sen passiivisen tupakoinnin kautta.

Mä uskon että jokainen ihminen on riippuvainen jostain. Jokunen tietämättäänkin. Toisaalta taas on riippuvuuksia jotka on pahasta, ja riippuvuuksia jotka ei haittaa. Ja siinä olen samaa mieltä että jos riippuvuus on vaarallinen, joko itselle tai muille niin siitä on taisteltava eroon. Jos ei pysty niin on heikko. Ja tupakoinnnista olen kanssasi samaa mieltä.