Mitä syytä juhlia asein otetusta ja pidetystä verisestä itsenäisyydestä?
Asein otetusta? Mä olen ollut ihan siinä uskossa että Suomi suht aseetta julistautui itsenäiseksi.. No, tiedänpä nyt tämänkin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun mielestä on aika typerää vetää yks yhteen johtopäätös että jos joku ei tunne itsenäisyyspäivää juhlimisen arvoiseksi asiaksi, ei arvoistaisi itsenäisyyttä. Ne ovat kaksi hyvin eri asiaa ainakin minun mittapuullani. En mäkään juhli itsenäisyyspäivää mitenkään erityisesti enkä koe sitä sinänsä päivänä mitenkään erityisen juhlimisen arvoiseksi, mutta silti arvostan itsenäisyyttä (sitäkin mitä se tänä päivänä on) suuresti. Että leimaas sitten minutkin, en aio mennä edes heseen, saati sitten kokata kotona kynttiläillallisia.
Syytä juhlia voi olla itse kullekin vaikka mitä. Vaikkapa vapaapäivä perheen kanssa. Suomen itsenäistyminen ei nyt niin kauhean verinen ollut. Tai riippuu mittakaavasta tietty.
Itsenäisyysjulistuksen jälkeinen sisällissota oli suhteellisesti ottaen todella verinen sota ja samoin toisessa maailmansodassa Suomen tappiot olivat satoja tuhansia miehiä. 6.12. on verijuhla.
Itsenäisyysjulistuksen jälkeinen sisällissota oli suhteellisesti ottaen todella verinen sota ja samoin toisessa maailmansodassa Suomen tappiot olivat satoja tuhansia miehiä. 6.12. on verijuhla.
Kyllä tiedän itsenäistymisen JÄLKEISET verenvuodatukset.
Taas yksi joka ei osaa lukea...
Kyse oli siitä kommentista että juhlii sitten kun on juhlimisen aihetta, ei siitä, kuinka monta ruokalajia pöydässä on tai missä se ruoka nautitaan...
Niin, ja kuten huomaat, selitin miksi mun mielestä on kaksi eri asiaa juhlia sitä päivää tai arvostaa itsenäisyyttä. Comprende?
Sinäkö se tuon kommentin pari päivää sitten heititkin?
Minusta siitä paistaa arvostuksen puute jos toteaa ettei ole mitään juhlittavaa. Ole sinä toista mieltä, jos haluat.
Siis mitä.. helvettiä? O.O
No se oli vastaus kommentille joka on näemmä poistettu, että jos ei ymmärrä niin jätä toki huomiotta.
Mun mielestä on aika typerää vetää yks yhteen johtopäätös että jos joku ei tunne itsenäisyyspäivää juhlimisen arvoiseksi asiaksi, ei arvoistaisi itsenäisyyttä. Ne ovat kaksi hyvin eri asiaa ainakin minun mittapuullani. En mäkään juhli itsenäisyyspäivää mitenkään erityisesti enkä koe sitä sinänsä päivänä mitenkään erityisen juhlimisen arvoiseksi, mutta silti arvostan itsenäisyyttä (sitäkin mitä se tänä päivänä on) suuresti. Että leimaas sitten minutkin, en aio mennä edes heseen, saati sitten kokata kotona kynttiläillallisia.
Arvostan itsenäisyyttä mutta en sitä juhlintaa presidentin linnassa...todelliset sankarit, veteraanit, jää syrjään kun turhanpäiväiset akat keikistelee puvuissaan...
Vaikee jättää huomioimatta, kun tuollaista paskaa joku kehtaa suustansa päästellä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22588794:Vaikka se syy että muuten meille olisi koittanut verinen epäitsenäisyys eikä meistä olisi kuin rippeet hengissä ja nekin asuisi jossain Kiinan/ Mongolian raja-alueella. Näinhän NL teki muillekin kansoille. Aika rasistisesti, muuten.