Harmittaa,kun mies ja anoppi ovat riidoissa,ja vielä ennen joulua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äiti"

Vieras
Miehellä on pitkään kytenyt ärsyyntyminen äitiään kohtaan ja tässä eräs päivä,kun meni tyttöjämme mummulasta hakemaan niin sai jonkun ihmekohtauksen.Anoppi oli leikannut tyttöjen hiuksia ja tulos oli aikas kamalan epätasainen..Mies oli siitä sitten suuttunut,että kun miksi menee leikkelemään tyttöjen hiuksia ilman lupaa ja,kun ei kuulemma asiaansa osaa edes..Miehen purkauksen takana oli katkeruus siitä,että kun mummu kyllä käyttää hänen veljensä lapsia säännöllisesti parturin tuolissa..meidän lapsien kohdalla sitten säästää..Ja kuulemma muutenkin mies on saanut tarpeekseen siitä,kuinka anoppi kehuskelee kaikella hauskalla mitä tekevät uusiomiehensä kanssa,on laivareissuja,hemmotteluviikonloppua..Mies kyllä hyväksyy,että anopilla on omaa mukavaa elämää,mutta ei jaksa kuunnella niitä juttuja kuulemma..Itse kun hän on totaalsien väsynyt rankkaan vuorotyöhön,lapsiin,arkeen..Mies on ollut tosi pahalla tuulella jo pidemmän aikaa..Päälle painavat minun pätkätyöttömyys,talolainat,sähkön ja veden tasauslaskut,joiden eräpäivät sattuvat joululle..Veronpalautuksia ei tullut jne.Mies on aina pitänyt tärkeänä sitä,että talous hoituu ja pärjätään ja nyt kun rahahuolia on niin hän on aivan maassa...Ehkä tämä paha olo oli sen äidilleen kohdistuneen purkauksen takana..
Anoppi on minulle soittanut asiasta ja kertonut,kuinka loukkaantunut on ja odottaa mieheni soittoa.Mies taas ei aio soittaa hänelle ja nöyrtyä kuulemma..Hohhoijaa.Olen selittänyt anopille,kuinka väsynyt mieheni on,mutta hänen kommenttinsa on ollut,että hän ei ole siihen syyllinen ja kannattaisi miettiä,sopiiko vuorotyöhön..Niin..Mutta,kun vaihtoehtoja ei nyt ole!
Mie son veljensä kanssa joskus keskustellut siitä,että heidän äidilleen pitää kuulemma aina olla iloisella mielellä ja nöyrtyä..Anoppi ei ymmärrä,että jollakulla voisi mennä huonostikin,tai ainakaan sitä ei saa näyttää..Näin siis mieheni äidistään sanoo.
Minua harmittaa suunnattomasti,että he eivät sovi välejään,tavallaan anoppi on nyt minullekin vihoissaan..Oli puhetta,että lapset olisivat menneet uutta vuotta sinne viettämään,me olisimme saaneet kahden aikaa..Olemmekin aina olleet perheen kesken uutena vuotena.Mutta nyt anoppi aikoi laittaa senkin suunnitelman jäihin..:(

Jos mun tyttöjen hiuksia nyrhittäis noin niin voisin itsekin avautua.
Varsinkin kun pohjalla eriarvoistamista yms.

Miehelläsi aihetta purkaukseensa. Voisi anoppikin katsoa peiliin.
En ainakaan painostaisi miestä pyytämään anteeksi. Huonoa säkää että kohta on joulu. Tulee se ja uusivuosi ensi vuonnakin.

Ymmärrän tilanteenne, mutta mitä anoppi siitä koostuu jos ei lapsia ota uutenavuotena? Lapsilleko kostaa sen että on poikansa kans riidoissa? Varmaan lapsistakin ois hauskaa viettää uusvuos mummulassa ? Eli taas lapset sijaiskärsijöinä niinkun niin monessa eroperheessäkin tapahtuu :( Ikävä kyllä.

Vähän oli vaikeaa tekstiä luettavaksi...mutta olisi ehkä aika aikuisten ihmisten opetella sosiaalisia taitoja, riitojen sopimista ja muiden ihmisten arvoistamista ja huomioimista. Kutsu anoppi teille kylään, tee lista asioista joista pitää puhua mm. teidän taloudellinen tilanne ja huoli siitä ja sovitte mitä lastenlasten kanssa saa tehdä ja mitä ei.

Vähän oli vaikeaa tekstiä luettavaksi...mutta olisi ehkä aika aikuisten ihmisten opetella sosiaalisia taitoja, riitojen sopimista ja muiden ihmisten arvoistamista ja huomioimista. Kutsu anoppi teille kylään, tee lista asioista joista pitää puhua mm. teidän taloudellinen tilanne ja huoli siitä ja sovitte mitä lastenlasten kanssa saa tehdä ja mitä ei.

Sorry,teksti oli kiireessä rustattu ja lasten meteli hiukka häiritsi ajatustyötä..:) Mutta tiivistettynä ajatukseni ja huoleni tuossa tekstissä..Anoppi on siis nyt tiukasti sitä mieltä,että hän ei ansainnut mieheni "ryöpytystä",kun vain hyvää ajatteli,että lyhensi tyttöjen hiuksia..Kyllä minuakin tympäisi,että anoppi ei edes kysynyt,saako neitien tukkaa lyhentää,että siinä mielessä olen mieheni puolella..

Enpä sotkeentuis miehen ja äitinsä väleihin... itse saisivat välinsä selvittää. Ikäväähän se on jos lapset joutuvat kärsimään, mutta tulee niitä uusia jouluja ja uusiavuosia.

Mun ÄITI on just tollainen, NE saa ostella ja reissata ja olla pahalla tuulella ym, mut ME EI.

Joten oon ite samaisesta syystä puhumatta sen kanssa.
Ei se ees soittele mulle muutenkaan ikinä.

Peru vielä lasten kuullen risteilynkin, minne oli niitä viemässä, kun piti olla kotona siivoomassa!
Marttyyriääliö koko ämmä!

Meillä anoppi ei laittanut edes 1 v korttia tytölle, koska mies ei ole ehtinyt käydä hänen kanssaan kahdestaan siellä kyläilemässä. Aina laittaa kortit joka kissanristiäisiinkin, aika selvä mielenosoitus siis. Ja juurikin tuo ottaa päähän, kun kylään ei tule kun kutsutaan, mua saati lasta ei sinne kutsuta, miehen pitäis aina työreissuilla käydä YKSIN kyläilemässä.

Mun ÄITI on just tollainen, NE saa ostella ja reissata ja olla pahalla tuulella ym, mut ME EI.

Joten oon ite samaisesta syystä puhumatta sen kanssa.
Ei se ees soittele mulle muutenkaan ikinä.

Peru vielä lasten kuullen risteilynkin, minne oli niitä viemässä, kun piti olla kotona siivoomassa!
Marttyyriääliö koko ämmä!

No mutta teillähän on nyt mahdollista mennä niillä silverklubilaisten lipuilla ihan ilmaselle risteilylle itse lasten kanssa.

[QUOTE="vieras";22639191]No mutta teillähän on nyt mahdollista mennä niillä silverklubilaisten lipuilla ihan ilmaselle risteilylle itse lasten kanssa.[/QUOTE]

Ööh millä lipuilla?

[QUOTE="vieras";22639229]Sanoit että teillä on siljan kanta-asiakaskortti silver tasolla sieltä on juuri tullut ilmasliput. Ellei teillä ole niin kannattaa kattoo huutonetistä, siellä on kultatasosta lippua 100e ja hopeatasosta 40e, siihen päälle matkustajamaksu aikusilta 8e ettei tule pahanhintanen matka, 50e b tason hytissä ja 110e a tasosessa.[/QUOTE]

Hmm onkohan ne sitte jossain postikasassa...?

Mutta me EI olla reissattu silvertasolle, vaan sain sen liiton kautta.
Eli bonuksia ei oo yhtään, jos niitä nyt tarkoitat. ;)

[QUOTE="vieras";22639306]Jos oot edelleen silvertasolla niin tulee lippu ja tavallisellekin tasolle tulee kyllä. Se oli sellanen mainoksen näkönen hopeanvärinen lappu.[/QUOTE]

Voi olla ettei ole vielä postitettu teille, viimeset postitetaan 17 päivä, onko teillä sukunimi aakkosissa lopussa, meillä on L ja tuli pari päivää sitten.

Minusta tuon tilanteen kannattaisi antaa rauhoittua muutaman kuukauden. Sitten kun miehesi stressi helpottaa, hän varmaan pystyy soittamaan äidilleen. Ehkä olisi parempi jos miehelläsi olisi vähän aikaa yksi ärsytyksen aihe vähemmän. Tosi raivostuttavalta minusta kuulostaa ihminen, joka ei pysty yhtään asettumaan toisen asemaan. Minusta on ihan ymmärrettävää, että miehesi on stressaantunut ja saattaa suuttua vähän enemmän kuin olisi tarpeen. Se on tietysti kurjaa, jos teidän uudenvuodensuunnitelmat menevät mönkään, mutta ei sen pitäisi maailmaa kaataa.

Kurjaa että teillä on noin tiukka elämäntilanne. Me olemme olleet ainakin parin vuoden välein tilanteessa, jossa ollaan oltu viittä vaille ulosotossa (miehellä vanhoja velkoja ja aina kun on saatu niiden maksaminen hyvään vauhtiin, tulee uusi työttömyysjakso). Se on aivan kamalaa, mutta jotenkin olen senkin oppinut työntämään pois mielestä niin, että paniikki iskee vain silloin tällöin.

kyllä miehelle nyt kuuluu olla senverran lojaali, että antaa tämän riidellä tarpeekseen. Ei tuommoisesta äidistä vahingoitta selviä. Jos pysyttelee nöyrästi väleissä äiteen ehdoilla, on koko ajan paha olla. Se ei ole sinun etu

Yhteistyössä