K
"kolmen äiti"
Vieras
Miehellä on pitkään kytenyt ärsyyntyminen äitiään kohtaan ja tässä eräs päivä,kun meni tyttöjämme mummulasta hakemaan niin sai jonkun ihmekohtauksen.Anoppi oli leikannut tyttöjen hiuksia ja tulos oli aikas kamalan epätasainen..Mies oli siitä sitten suuttunut,että kun miksi menee leikkelemään tyttöjen hiuksia ilman lupaa ja,kun ei kuulemma asiaansa osaa edes..Miehen purkauksen takana oli katkeruus siitä,että kun mummu kyllä käyttää hänen veljensä lapsia säännöllisesti parturin tuolissa..meidän lapsien kohdalla sitten säästää..Ja kuulemma muutenkin mies on saanut tarpeekseen siitä,kuinka anoppi kehuskelee kaikella hauskalla mitä tekevät uusiomiehensä kanssa,on laivareissuja,hemmotteluviikonloppua..Mies kyllä hyväksyy,että anopilla on omaa mukavaa elämää,mutta ei jaksa kuunnella niitä juttuja kuulemma..Itse kun hän on totaalsien väsynyt rankkaan vuorotyöhön,lapsiin,arkeen..Mies on ollut tosi pahalla tuulella jo pidemmän aikaa..Päälle painavat minun pätkätyöttömyys,talolainat,sähkön ja veden tasauslaskut,joiden eräpäivät sattuvat joululle..Veronpalautuksia ei tullut jne.Mies on aina pitänyt tärkeänä sitä,että talous hoituu ja pärjätään ja nyt kun rahahuolia on niin hän on aivan maassa...Ehkä tämä paha olo oli sen äidilleen kohdistuneen purkauksen takana..
Anoppi on minulle soittanut asiasta ja kertonut,kuinka loukkaantunut on ja odottaa mieheni soittoa.Mies taas ei aio soittaa hänelle ja nöyrtyä kuulemma..Hohhoijaa.Olen selittänyt anopille,kuinka väsynyt mieheni on,mutta hänen kommenttinsa on ollut,että hän ei ole siihen syyllinen ja kannattaisi miettiä,sopiiko vuorotyöhön..Niin..Mutta,kun vaihtoehtoja ei nyt ole!
Mie son veljensä kanssa joskus keskustellut siitä,että heidän äidilleen pitää kuulemma aina olla iloisella mielellä ja nöyrtyä..Anoppi ei ymmärrä,että jollakulla voisi mennä huonostikin,tai ainakaan sitä ei saa näyttää..Näin siis mieheni äidistään sanoo.
Minua harmittaa suunnattomasti,että he eivät sovi välejään,tavallaan anoppi on nyt minullekin vihoissaan..Oli puhetta,että lapset olisivat menneet uutta vuotta sinne viettämään,me olisimme saaneet kahden aikaa..Olemmekin aina olleet perheen kesken uutena vuotena.Mutta nyt anoppi aikoi laittaa senkin suunnitelman jäihin..
Anoppi on minulle soittanut asiasta ja kertonut,kuinka loukkaantunut on ja odottaa mieheni soittoa.Mies taas ei aio soittaa hänelle ja nöyrtyä kuulemma..Hohhoijaa.Olen selittänyt anopille,kuinka väsynyt mieheni on,mutta hänen kommenttinsa on ollut,että hän ei ole siihen syyllinen ja kannattaisi miettiä,sopiiko vuorotyöhön..Niin..Mutta,kun vaihtoehtoja ei nyt ole!
Mie son veljensä kanssa joskus keskustellut siitä,että heidän äidilleen pitää kuulemma aina olla iloisella mielellä ja nöyrtyä..Anoppi ei ymmärrä,että jollakulla voisi mennä huonostikin,tai ainakaan sitä ei saa näyttää..Näin siis mieheni äidistään sanoo.
Minua harmittaa suunnattomasti,että he eivät sovi välejään,tavallaan anoppi on nyt minullekin vihoissaan..Oli puhetta,että lapset olisivat menneet uutta vuotta sinne viettämään,me olisimme saaneet kahden aikaa..Olemmekin aina olleet perheen kesken uutena vuotena.Mutta nyt anoppi aikoi laittaa senkin suunnitelman jäihin..