sallisitko sen että elto pistää lapsesi lattialle kasvot alaspäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sallisin, itsepä olisin pilalle päästänyt jos lapsi noin häiriintyneellä tavalla käyttäytyisi. #i tarvittaisi niin voimakeinoja päiväkodissa jos olisi ajoissa asetettu rajat, pakkohan heidän on se lapsi yhteiskuntakelpoiseksi jotenkin saada.

Njaa. Ei kuulosta hyvältä, muttei kuulosta lapsen syljeskelykään hyvältä, ja erityislastentarhanope varmaan osaa asiansa eli kai minä sen sitten sallisin, jos tuollainen tilanne jostain syystä pääsisi tapahtumaan.

Jos mun lapsi sylkis toisia ihmisiä päin niin ihan varmasti saisi pitää lattialla tai nurkassa tms. ettei pääse sylkemään ketään kohti. Sylkeminen on ihan suunnattoman vastenmielistä.

toki, ihan niinkuin sallisin suun saippualla pesemisen jos tarhassa kiroilis.. (meillä tarhassa ilmeisesti näin ainakin jotkut tekevät)

eikös siinä naama lattiaavasten jutussa ole ideana se että lapsi sylkee sitten vaan itseään/uittaa omaa naamaaansa siinä räässä? eli9 ihan oikea toiminta jos muita päin syljeskelee..

Luultavasti lasta on useampaan kertaan kehoitettu lopettamaan sylkeminen ja tuo kuulostaa lähinnä siltä, että naama on ollut pakko jollain konstilla laittaa alaspäin jotta se liman tulo loppuu...????

Mutta eikö nuo nyt kerro tarkasti mitä on tapahtunut? Itse olen tavannut sellaisia lapsia ja sellaisia vanhempia, ettei ole tosikaan noissa päivähoitohommissa.

Minun lapseni saisi laittaa naama lattiaa vasten ihan vapaasti tai soveltaa jotain vieläkin tehokkaampaa konstia, mikäli menisi jotakuta sylkemään päin. En tiedä mitä itsekään tekisin jos lapseni minua sylkisi. Olisin ihan kamalan pettynyt lapsen käytökseen ja omaan kasvatustyöhöni, jos lapseni syljeskelisi ihmisiä päin. Ilmeisesti tässä ap:n kertomassa tilanteessa kyse erityislapsesta, kun kerran elto oli paikalla, joten sinänsä ymmärrän että lapsi käyttäytyy poikkeavasti. Siltikin minusta ok tuo elton toiminta, koska jotenkinhan se lapsen räkiminen on estettävä ja näytettävä että aikuinen määrää.

saa laittaa, jos sylkeminen ei puheella lopu. Lopuksi lapsi voi kyllä siivota, jos lattialla on sotkua jne.

Aikuistakin inhottaa saada sylkeä naamalleen, yhtä inhottavaa ja epäterveellistä se on lapsille.

Kotona pitää lapselle opettaa että EI SAA SYLKEÄ! Se o hyvin hyvin rumaa ja halveksittavaa käytöstä eikä kukaan sitä tee. Ei ainekaan kukaan hieno ihminen.
Silloin voi sylkeä kun on yskää ja kurkusta tulee limaa ja sen voi sylkäistä nätisti vaikkapa lavuaariin vessassa.

[QUOTE="hankey";22668889]Otetaan lapsi syliin ja puhutaan kauniisti ja perustellaan, miksi toisia päin ei saa sylkeä.[/QUOTE]

Jos lapsi on jossain hysteerisessa tilassa tai muuten vain uhmasta sekaisin on hyvin vaikeata saada lapseen mitään kontaktia, etenkin nätisti puhumalla...valitettavasti.. :(

[QUOTE="hankey";22668889]Otetaan lapsi syliin ja puhutaan kauniisti ja perustellaan, miksi toisia päin ei saa sylkeä.[/QUOTE]

Jos tätä on tehty päivästä toiseen pitkän ajan, ei mitään tehoa ja tilanne menee vaan pahemmaksi, niin mitäs sitten? Tuskin sitä lasta nyt ensimmäiseksi pistetään maahan makaamaan, siinä on jo kokeiltu kaikenlaista.

Jos lapsi on jossain hysteerisessa tilassa tai muuten vain uhmasta sekaisin on hyvin vaikeata saada lapseen mitään kontaktia, etenkin nätisti puhumalla...valitettavasti.. :(

Aika onnettomat ovat sitten nykykasvattajien ammattitaito, jos lapsi saadaaan hysteeriseksi hoitopaikassa?
Tai lapset ovat huonosti kasvatettuja ongelmalapsia mut eihän niitä lapsia kukaan muu kasvatakaan kuin hoitotädit? Vai mitense nyt meni?

Vessaan, ja saisi syljeskellä lavuaariin sen ajan kun haluaa. Samalla kertoisin miten huonoa käytöstä on sylkeä ketään päin. Sitten saisi pyytää anteeksi. Puhumalla pitää tilanteista selvitä!!

Yhteistyössä