L
"lumi"
Vieras
En tiä, meillä on ainainen kaaos (joka ahdistaa mua suunnattomasti). Tavaraa on ihan liikaa mutta kun oon vähän materialisti niin en osaa kaikesta luopuakaan. Esim. kirjat kun heittäis mäkeen niin helpottais huomattavasti, keräävät avohyllyssä pölyä ja pienin käy aina repimässä niitä pois hyllystä tai työntää niitä niin ettei rivit ole suorat (ja sit mä menetän hermoni ja saatan keskellä yötä nousta suoristelemaan niitä rivejä).
Imurit on meillä aina normaalisti näkyvillä, alakerrassa usein ihan olohuoneessa/keittiössä (samaa tilaa) tai eteisessä, imuroin alakerrassa useamman kerran päivässä. Yläkerran imuri on kans yleensä aulassa ja sitäkin pyrin ainakin kerran päivässä käyttämään.
Tiskikoneita pitäis välttämättä olla kaksi, tuntuu että aina kun saa tiskit koneeseen, koneen käyntiin ja tiskipöydän/altaat tyhjiksi ja siisteiksi niin joku tulee syömään tai juomaan jotain ja taas on likaisia tiskejä häiritsemässä mun esteettistä silmää.
Suurin ongelma meillä kuitenkin on se että keittiön tasoille, kirjahyllyn päälle, eteiseen ja joka paikkaan kertyy kamalia kasoja kaikkea epämääräistä semitärkeää tavaraa... Kaikenmaailman lippulappusia, parittomia hanskoja, korjausta kaipaavia leluja, johtoja (kuulokkeita, kameranjohtoja yms yms), kyniä, kirjoja, hiuslenkkejä, lehtiä ja kaikkea muuta suoraansanottuna paskaa. Että mua ahdistaa...
Toinen kestoärsytys on se että kellään muulla ei taatusti ole yhtä sottaisesti syöviä lapsia kuin meillä, lattian saisi pestä 3-4 kertaa päivässä ja ruokapöydän pyyhkiä 20 kertaa että näyttäisi edes suht siistiltä, raivostuttavaa.
Ja joku vielä ihmettelee miksen pidä yllätysvieraista, tai vieraista ylipäänsä... Tänne läävään kehtaa ketään päästää ellei ole siivonnut (niin ettei lapset ole kotona) vähintään 2 tuntia.
Mä aina välillä unelmoin siitä että kun lapset on muuttaneet pois kotoa niin mä voin vihdoin ja viimein ostaa mun valkoisen sohvan ja nipottaa kotonani ihan yksikseen... Mies saattaa olla näistä mun unelmista tosin eri mieltä![]()
Minä olin aikaisemmin "rennompi" siivouksen suhteen, mutta nyt lasten myötä tullut ihan siivous hullu