Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22810044:Lopettakaa koira. Pitkän linjan koiraihmisenä voin kertoa sinulle että sinusta/teistä ei ole koiranomistajiksi. Sen kertoo yksiselitteisesti jo se että yksi vaivainen koiran ärähdys aiheuttaa tuollaisen tekstiryöpyn tänne.
Miksikö en muuta vastaa? Koska ihmisestä ei voida kasvattaa kunnon koiranomistajaa missään pilipalichatissä.
Joten päästäkää koira vapaaksi itsestänne. Piikille eläin! Ja miettikää sen toisenkin koiran kohtaloa pitkään ja hartaasti. Toki voitte jäädä venttailemaan sen nartunkin ekaa ärähdystä![]()
Kuulostaa että koira olisi saanut jonkinlaisen kohtauksen josta herätessään täysin sekaisin. Ennen kuin teette mitään niin lääkäriiin tarkistuttamaan koiran kunto!!
vai on mies tehnyt päätöksensä! Sinullako ei ole mitään sanavaltaa..
joopajoo, taas vaan yksi porukka joku puoliksi tekosyyllä haluaa koirasta eroon.
Ei se, että se on kerran käynyt isännän käteen tarkoita, että olisi muuttumassa aggressiiviseksi. On voinut herätä unesta ja pelästyä, tai olisiko mahdollista, että joku miespuolinen henkilö olisi satuttanut koiraa, jonka jälkeen epäluuloinen miestäsi kohtaan?!
Lopettaminen on kyllä minusta aina viiminen vaihtoehto. Koirakoulu, eläinlääkäri, uusi koti. Siinä jo kolme parempaa vaihtoehtoa, mutta halvallahan ja helpolla pääsee, kun tapetaan pois vaan :/
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä!!!;22810102:NIMENOMAAN! Ärähdys, koiralle niin luontaista, kun pelottaa tai joku häiriköi unia tai syömistä tmv ja sitten ollaan jo viemässä piikille.
Voi kun koiranostoon vaadittaisiin jonkinlainen "ajokortti".
Vähän ot, mutta onko suomenlapinkoirilla paljonkin tuollaista yllättäin tapahtuvaa puremistaipumusta?
Meille nimittäin on näillä näkymin kyseisen rodun urospentu tulossa tuossa reilun kuukauden päästä.
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini....;22810151:kyllä meillä on koirat usein napanneet kuvailemallasi tavalla lapsia. Ei purreet, ei lapsilta itkua eikä muuta, mitä nyt vähän pelästyvät. Mutta näitä tilanteita sattuu, kun lapset menevät sorkkimaan nukkuvaa koiraa, noin esimerkiksi. Siinähän sitten oppivat miten koiria kohdellaan.
Niin kauan, kun kyse on jostain pienestä näpäytyksestä, eikä oikeasta puremisesta, niin kaikki on ok.
Se on ihan luontaista koiralle vähän "näykkäistä".
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22810044:Lopettakaa koira. Pitkän linjan koiraihmisenä voin kertoa sinulle että sinusta/teistä ei ole koiranomistajiksi. Sen kertoo yksiselitteisesti jo se että yksi vaivainen koiran ärähdys aiheuttaa tuollaisen tekstiryöpyn tänne.
Miksikö en muuta vastaa? Koska ihmisestä ei voida kasvattaa kunnon koiranomistajaa missään pilipalichatissä.
Joten päästäkää koira vapaaksi itsestänne. Piikille eläin! Ja miettikää sen toisenkin koiran kohtaloa pitkään ja hartaasti. Toki voitte jäädä venttailemaan sen nartunkin ekaa ärähdystä![]()
Ei todella ole! Yksikään mun koira ei ole ikinä näykkäissyt ketään, eikä tule näykkäisemäänkään. Ainostaan silloin on eri asia jos muuttunut käytös johtuu sairaudesta. Silloinkin pitää arvioida se että saako sairauden kuriin (ettei missään vaiheessa enää tule tilannetta että koira kipuisena/kohtauksen ollessa päällä näykkäisee) vai onko kaikille parempi päästää koira paremmille metsästysmaille.
Ärähdys on eriasia kuin pureminen!!!!
Miten määritellään pitkän linjan koiraihminen? Minulla on koko 34-vuotisen elämäni ajan ollut koiria, tekeekö se myös minusta pitkän linjan koiraihmisen? Tai puuttuuko iästäni se ratkaiseva 10 vuotta, jonka aikana opitaan ettei yhdestä ärähdyksestä tule vastaavaa tekstiryöppyä?
Ja tämä yksi vaivainen koiran ärähdys on ensimmäinen laatuaan joka on tullut syyttä. Tai jokin syy toki tällekin ärähdykselle on, mutta ei niin selkeä mitä olen aiemmin kokenut.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22810241:Sulle mä voin vastata, Bud.
Eli puremistakin on niin montaa eri sorttia.
Mulla on vielä rupi jäljellä oikeassa kämmenessäni kun vanhemman uroksen kulmahammas teki reijän sen purressa vahingossa (tuliluontoinen kun on) minua kolmisen viikkoa sitten kun annoin koirille luita ja uroksilla tuli niiden omistussuhteista riitaa. Vanhemman ilmiselvä tarkoitus oli tikata nuorempaa urosta mutta kun minä juuri olin menossa riidan keskelle niin se tikkasi vahingossa minua käteen.
Arvatkaas harkitsinko piikille viemistä ja olenko nyt helvetin huolissani miten koira pärjää jatkossa lasten kanssa kun on päässyt IHMISVEREN makuun!?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22810241:Sulle mä voin vastata, Bud.
Eli puremistakin on niin montaa eri sorttia.
Mulla on vielä rupi jäljellä oikeassa kämmenessäni kun vanhemman uroksen kulmahammas teki reijän sen purressa vahingossa (tuliluontoinen kun on) minua kolmisen viikkoa sitten kun annoin koirille luita ja uroksilla tuli niiden omistussuhteista riitaa. Vanhemman ilmiselvä tarkoitus oli tikata nuorempaa urosta mutta kun minä juuri olin menossa riidan keskelle niin se tikkasi vahingossa minua käteen.
Arvatkaas harkitsinko piikille viemistä ja olenko nyt helvetin huolissani miten koira pärjää jatkossa lasten kanssa kun on päässyt IHMISVEREN makuun!?![]()
Ai sinusta ei ole koiralle luontaista, että jos sillä on esim. luu, jota kalvaa suurella innolla ja joka koiran mielestä on suuren suuri aarre, ja sitten tulee joku typerys ja menee suoraa päätä vähääkään varomatta kädet ojossa nappaamaan sen luun koiralta pois, niin koirako ei saa suuttua?! Jos toinen koira tekisi niin, tulisi siitä tappelu.
Miten määritellään pitkän linjan koiraihminen? Minulla on koko 34-vuotisen elämäni ajan ollut koiria, tekeekö se myös minusta pitkän linjan koiraihmisen? Tai puuttuuko iästäni se ratkaiseva 10 vuotta, jonka aikana opitaan ettei yhdestä ärähdyksestä tule vastaavaa tekstiryöppyä?
Ja tämä yksi vaivainen koiran ärähdys on ensimmäinen laatuaan joka on tullut syyttä. Tai jokin syy toki tällekin ärähdykselle on, mutta ei niin selkeä mitä olen aiemmin kokenut.
No tottakai on eri asia, jos koira vahingossa näykkäsee, vaikka kuten kuvailit. Mutta jos luit ekan kirjoitukseni, niin tämä koira ei siis vaan näykkäise, vaan ihan oikeasti puree ja on aggressiivinen, kun sille päälle sattuu. Ja jopa siis lasta 13v kohtaan.