Mun miestä ei vaan kiinnosta seksi spontaanisti. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pimpelipom"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pimpelipom"

Vieras
Ensinnäkin, tää on vaan turhautuneen jupinaa. Mä en kaipaa mitään kettuilua siitä, että miehellä olis joku toinen, tai siitä että pitäis olla tyytyväinen että on edes jotain seksiä. En oikein edes tiedä minkälaisia kommentteja kaipaan, ehkä en mitään. Haluan vaan avautua kun ärsyttää taas.

Eli ollaan oltu miehen kanssa yhdessä pian 4 vuotta, ja meillä on 7kk ikäinen vauva. Meillä on aina ollut hyvä suhde, tietenkin omat vaikeudet on meilläkin olleet, mutta pääasiassa ollaan aina oltu yhtä rakastuneita, ollaan toistemme parhaat kaverit ja tullaan täydellisesti toimeen keskenämme. Mutta tuossa seksiasiassa mies on aina ollut samanlainen. Seksiä kyllä on, keskimäärin kerran viikossa, ja se on hyvää. Mutta se tapa jolla meillä tehdään aloite seksiin...

Mä en ole koskaan (no okei, ehkä ekan 2 viikon aikana kun seurusteltiin) saanut miestä kiinnostumaan seksistä sillä että ehdottaisin sitä tapahtuvaksi heti. Ei auta sanoa suoraan tai vihjailla, lähentely-yritykset päättyy vaan kiusaantuneeseen fiilikseen, flirttailu, paljastelu tai viettely-yritykset jää huomaamatta jne. Muutaman kerran olen pukeutunut seksikkäisiin alusvaatteisiin ja tullut niissä sänkyyn, mutta niiden pettymysten jälkeen en ole enää viitsinyt yrittää.

Tosin kaikki nämä asiat toimivat silloin kun on etukäteen sovittu, että sinä päivänä on seksiä. Ja tää etukäteen tarkoittaa siis n. 3 päivää ennakkoon. Mieheltä pitää ikään kuin varata aika seksiin, niinkuin vaikka aika kampaajalle. Ja siitäkään ei ole kyse, että hän olisi liian kiireinen. Suurin osa illoista meillä vaan hengaillaan kotona rauhassa, ja lapsi menee nukkumaan viimeistään kymmeneltä. Joten jos ollaan esim keskiviikkona sovittu, että lauantai-iltana meillä on seksiä ja puen vaikkapa kivat alusvaatteet päälle illalla, mies käy ihan kuumana. Mutta ei silloin jos puen ne samat hepenet yllättäen ja lähestyn häntä jossain sopivassa välissä. Musta tää on vaan ihan käsittämätöntä.

Nyt vielä lapsen myötä tää asia on vaan paisunut. Tällä hetkellä meidän edellisestä hellästä hetkestä on yli 3 viikkoa aikaa. Sopivaa hetkeä ollaan kyllä koitettu sopia entiseen tapaan, mutta nykyään kaiken lisäksi mies vielä peruu nää sovitut hetket just ennen h-hetkeä. "Katottaisko ehkä sittenkin huomenna?" sanoo mies ja nukahtaa sohvalle ennen kuin ehdin vastaamaan mitään. Eikä huomennakaan sitten tapahdu mitään.

Eilen taas oltiin sovittu että nyt viimein tänään... Kävin pitkässä suihkussa, siistin ja kuorin ja rasvasin itseni oikein pehmoiseksi ja suloiseksi, ja kaupan päälle trimmasin miehen mieliksi karvoitukseni pienen sydämen muotoiseksi. Illalla kävin nukuttamassa lapsen, ja kun mies oli suihkussa, sytytin kynttilöitä ympäri makuuhuonettamme. Odotin miestä alasti sängyssä, vain kuullakseni "kulta mä oon kyllä tosi väsynyt. Sä oot tosi ihana, mut katottaisko huomenna?"

Mä en tiedä oonko mä nyt tässä asiassa vaan sellanen kiittämätön akka jolle mikään ei kelpaa. Mulla kuitenkin on maailman ihanin mies, hyvä isä, kiltti ja huomaavainen mulle, ja ehdottoman luotettava. Mutta silti kaipaisin edes joskus jotain erilaista, kuten sellaista että mies tyhjentää keittiön pöydän yhdellä pyyhkäisyllä ja panee naiseltaan tajun kankaalle siinä paikassa. Kyllä te naiset tiedätte mitä mä tarkoitan. :) Ja sori jos kirjoitin liian yksityiskohtaisesti, mua vaan turhauttaa.

ihan on oikeus olla turhautunut, tiedän miltä tuo tuntuu, miehen näkökulmasta siis vastaava naisen toimesta. eipä siihen mitään automaattista lääkettä ole ennenkuin toinen muuttaa asennettaan asian suhteen, se miten sen saa tapahtumaan, ei ole hajuakaan, kerro minulle jos keksit.

Kuulostaa turhauttavalta juu! Oletko jo kertonut miehelle mitä toivoisit ja mikä nykyisessä menossa rassaa? Jospa miehellä on joku "syy" omituiselta kuulostavaan käytökseen, ei ole itse osannut/uskaltanut ottaa puheeksi tai sitten ei yksinkertaisesti hoksaa että meno voisi olla toisenlaista kun on itse nykyiseen tyytyväinen. Ei kai tuossa auta muuta kuin suora puhe, ystävällisesti tietenkin.

Kuulostaa turhauttavalta juu! Oletko jo kertonut miehelle mitä toivoisit ja mikä nykyisessä menossa rassaa? Jospa miehellä on joku "syy" omituiselta kuulostavaan käytökseen, ei ole itse osannut/uskaltanut ottaa puheeksi tai sitten ei yksinkertaisesti hoksaa että meno voisi olla toisenlaista kun on itse nykyiseen tyytyväinen. Ei kai tuossa auta muuta kuin suora puhe, ystävällisesti tietenkin.

Olemme jutelleet tästä asiasta kymmeniä kertoja ihan vakavasti ja rauhallisesti tasaisin väliajoin ihan suhteemme alusta asti. Mies ymmärtää täysin mun kannan ja mitä tarkoitan, mutta ei vaan kuulemma ole sellainen ihminen. Ei hän oikein osaa antaa mitään varsinaista syytä sille. Lupaa kyllä jokaisen keskustelun jälkeen muuttua, mutta ei kuitenkaan tee ikinä aloitetta tai innostu mun ehdotteluista. Nyt varmaan kuulostaa myös siltä, että meillä on tosi tylsä seksielämä. Mun mielestä se ei kuitenkaan ole, koska sillä hetkellä kun meillä on seksiä, mies on maailman spontaanein, kokeilunhaluisin ja huomaavaisin rakastaja. Seksiä vaan on melko harvoin ja aina vain suunnitellusti.

Ymmärrän täydellisesti. Minulla on vähän sama tilanne. Tosi hyvä suhde, mutta seksin saralla mies haluaa kerran viikossa ja silloinkin aloite on jotenkin nihkeä. Spontaania seksiä on kyllä joskus, mutta ei oikeastaan koskaan hänen aloitteestaan. Ja minunkin pitää sanoa suoraan, mitä aion, koska häntä ärsyttää, jos vaan "kiehnaan" vieressä sanomatta selvästi ajatustani ääneen. Minusta taas asian ääneen sanominen syö vähän fiilistä. Ja mies harvoin haluaa heti, vaan miettii ja pohtii, ja sitten ehkä ollaan. Monesti torjuu.

Olen sadat kerrat kysynyt, mitä hän toivoisi, mitä voisin tehdä toisin, onko hän tyytyväinen seksielämäämme. Miehestä kaikki on aina ihan ok. Ei siinä mitään, mutta itse kaipaisin joskus vaihtelua, ja mitään vaihtelua ei tule, ellen minä ehdota.

Mieheni on kyllä maailman ihanin rakastaja, mutta aika aloitekyvytön. Murehdin ennen tätä paljon enemmän, mutta nykyisin olen melko sinut asian kanssa. Olen ajatellut, että hän nyt vain on tämäntyyppinen mies ja hänellä on selvästi estoja, joille hän ei ehkä voi mitään tai hänen on vaikea niistä puhua. Ja hän ei ehkä halua ihan niin usein kuin minä - aina suhteessa tuntuu olevan niin, että toinen osapuoli haluaa useammin kuin toinen.

Toivoisin vaan, että hän olisi edes vähän halukas puhumaan asioista, mutta keskustelusta ei oikein tule koskaan mitään. Pointti on se, että itsekin kaipaisin spontaania seksiä joskus. Ettei tarvitsisi aina miettiä puoli tuntia uskaltaako tehdä aloitteen vai ei, koska toinen ei tod. näk. kuitenkaan halua ja jos haluaa, kaikki tapahtuu samalla kaavalla.

Noh. Ihmiset vaan on erilaisia. On kyllä aika tylsää kohdallasi, että mies peruu kun on jotain saatu vihdoin sovittua! Todella turhauttavaa. Ehkä voisit yrittää puhua hänen kanssaan asiasta ja kertoa, miten olit valmistautunut ja nähnyt vaivaa.

Seksi on kyllä hankala alue. Ei toista saa pakottaa eikä vaatia tai homma menee lopullisesti lukkoon. Silti pitäisi löytää jokin molemmille sopiva tapa. Toisaalta on aika mukavaa, ettei mieheni ole mikään seksiaddikti tai kuolaa kaikkien naisien perään. Sekin on koettu. Tälllainen turvallinen mies sopii minulle hyvin, vaikka välillä harmittaakin.

[QUOTE="pimpelipom";22811262]Niin, näin mäkin oon koittanut jo pidemmän aikaa asiaan suhtautua. Ei kai auta valittaa kun alusta asti oon ollut asiasta tietoinen.[/QUOTE]

Sillä ei asiat kuin pahene jos yrittää toista muuttaa. Ja seksuaalisuus on vielä semmoinen asia mikä viimeisenä muuttuu vaikka ite yrittäiskin. Et voi tehdä homoste heteroa etkä ei sponttaanista sponttaania.

Mies varmaankin nauttii juuri siitä, että odottaa sitä seksiä melkein enemmän kuin itse seksistä.

sano älä muuta, seksi on aika vaikea alue, kootaanpa tähän muutamia kohtia mitkä sen aiheuttaa, osa on jo mainittu, mutta siltikin :p

Ei saa pyytää seksiä, se ahdistaa, ei saa vihjailla seksistä, se ärsyttää, ei saa suoraan keskustella seksin tilasta tai vaihtelun halusta, se on arvostelua, ei saa tehdä aloitetta koska se on turn off, ei saa suuttua jos toinen ei ikinä tee aloitetta koska sekin on turn off eihän aikuinen ihminen osaa mennä toisen luo ja taluttaa sänkyyn / pöydälle, portaisiin, lattialle, sohvalle, pesukoneen päälle, parvekkeelle, jne.... ei myöskään saa sopia ennalta seksin harrastamisaikaa, vaikka olisi lapsia mitkä rajoittaa ajan suhteen, eihän sitä pysty itseään saamaan fiilikseen jos on ennalta päätetty että nyt pannaan.

Näitähän riittää, miten hemmetissä me ihmiset oikein lisäännytään kun me osataan niin helvetin hyvin tehdä keinotekoisia ongelmia seksin harrastamiselle, kumma kyllä kun ollaan sinkkuna niin ei ole mitään ongelmaa siinä vaiheessa kun joku miellyttävä henkilö sattuu kohdalle ja on kipinöitä.

on tää jännää, huokaus.

sano älä muuta, seksi on aika vaikea alue, kootaanpa tähän muutamia kohtia mitkä sen aiheuttaa, osa on jo mainittu, mutta siltikin :p

Ei saa pyytää seksiä, se ahdistaa, ei saa vihjailla seksistä, se ärsyttää, ei saa suoraan keskustella seksin tilasta tai vaihtelun halusta, se on arvostelua, ei saa tehdä aloitetta koska se on turn off, ei saa suuttua jos toinen ei ikinä tee aloitetta koska sekin on turn off eihän aikuinen ihminen osaa mennä toisen luo ja taluttaa sänkyyn / pöydälle, portaisiin, lattialle, sohvalle, pesukoneen päälle, parvekkeelle, jne.... ei myöskään saa sopia ennalta seksin harrastamisaikaa, vaikka olisi lapsia mitkä rajoittaa ajan suhteen, eihän sitä pysty itseään saamaan fiilikseen jos on ennalta päätetty että nyt pannaan.

Näitähän riittää, miten hemmetissä me ihmiset oikein lisäännytään kun me osataan niin helvetin hyvin tehdä keinotekoisia ongelmia seksin harrastamiselle, kumma kyllä kun ollaan sinkkuna niin ei ole mitään ongelmaa siinä vaiheessa kun joku miellyttävä henkilö sattuu kohdalle ja on kipinöitä.

on tää jännää, huokaus.

Just tältä mustakin välillä tuntuu, mutta en vaan sano sitä ääneen. Välillä on ihan sama mitä sitä tekee, kuitenkin vastaus on ei.

Yhdelle seksi on ongelma ja toiselle rakastaminen. Vaikea uskoa, että ihmistä on luotu ihmissuhteisiin.

Ihan samat ongelmat on sinkkunakin, mutta silloin yleensä saantia on niin harvoin jos ikinä ettei ongelmat tuu esiin.

No ettekö voisi sopia, että viikon päästä nussitaan kiihkeästi ja "spontaanisti" keittiön pöytää vasten? Lämpeniskö miehesi roolileikille? Jos häntä jotenkin jarruttaa olla hän itse?

No ettekö voisi sopia, että viikon päästä nussitaan kiihkeästi ja "spontaanisti" keittiön pöytää vasten? Lämpeniskö miehesi roolileikille? Jos häntä jotenkin jarruttaa olla hän itse?

No voitaisiinhan me, mutta silloin se ei olis oikeasti spontaania, vaan tietäisin sen etukäteen. Lisäksi mun miehessä on myös sellainen hieno ominaisuus, että jos hälle etukäteen koittaa vihjata millaista seksiä haluaisi, se ei varmasti toteudu seuraavalla kerralla. Ehkä joskus myöhemmin, mutta ei silloin kun mä pyydän. :) Onneksi vihje menee sentään korvan taa, pitää siitä sentään olla tytyväinen.

Mulla tuli tästä mieleen yksi kerta kun ajattelin, että jos aloitan vihjalun ja flirtin jo aamusta ja jatkan koko päivä, mies ehkä ehtii sopeutumaan ajatukseen. No, ajattelin aloittaa lähettämällä hänelle pikkutuhman viestin kännykkään. Näin teinkin, ja mieheltä tuli vastaus "Lopeta, mä oon töissä! Mua alkaa panettamaan ja ei oo reilua." :D Meni sitten sekin juttu ihan mönkään kun mies käsitti ihan väärin. Silloinkin suututti, mutta nykyään vaan naurattaa toi tapaus. Mun mies on vaan vähän törökki tällaisissa asioissa.

Ei tuossa ole kyse siitä, ettei mies innostuisi sponttaanista seksistä.

Mies ei vaan innostu siitä jos sinä pyydät/vonkaat/vihjailet seksiä.

Eli hän haluaa harrastaa sitä silloin kun hän haluaa/hänelle sopii.

Isoa osaa miehistä pelottaa kiimainen nainen.

Ehkä sitten olet niin avoimen seksuaalinen ja halukas tapaus, että miehelläs menee sormi suuhun?

Jospa ottaisit vähän rauhallisemmin niin miehes ei ottais niin stressiä seksijutuista ja alkais ehdottomaan itsekin panoja.

Just nussittiin 2 min sitten keittiöntasoa vasten sekä ruokapöydällä miehen kanssa. Se heräs päikkäreiltä kiimaisena. kuten tavallista... :D En jaksaisi tuollaisessa suhteessa, mikä ap:lla...

[QUOTE="mies";22811691]Isoa osaa miehistä pelottaa kiimainen nainen.

Ehkä sitten olet niin avoimen seksuaalinen ja halukas tapaus, että miehelläs menee sormi suuhun?

Jospa ottaisit vähän rauhallisemmin niin miehes ei ottais niin stressiä seksijutuista ja alkais ehdottomaan itsekin panoja.[/QUOTE]

Niin, tää varmaan kyllä on suurin ongelma, ja oon miettinyt sitä itsekin. Joskus mun mies on kertonut, että hänen exänsä on kertonut ettei naiset halua seksiä kuin korkeintaan kerran viikossa. Jotenkin toi lausahdus on jäänyt mun mieleen, mutta voiko muka oikeasti yksi ihminen saada toisen uskomaan tollaisen asian niin vahvasti, että kuvittelee sen oikeasti olevan totuus kaikkien naisten kohdalla.

Onko mies muilla elämänalueilla koskaan spontaani? Vai tykkääkö ennemmin suunnitella kaiken ja päästä kontrolloimaan asioita? Tunnistan nimittäin osittain itseni tuosta ap:n miehen kuvauksesta. Olen kaikkea muuta kuin spontaani ihminen, myös makuuhuoneen puolella. Itsekin ahdistun jo ajatuksesta, että yhtäkkiä vaan vaatteet pois ja hommiin. Tai tavallaan kuulostaa ihanalta, mutta ei vaan onnistu omassa elämässäni. Kontrollifriikki... Voi vitsit kun sitä ihminen osaisikin olla aina rento, mennä fiiliksen mukaan, tehdä asioita hetken mielijohteesta...mutta kun ei vaan luonnistu.

Isoa osaa miehistä pelottaa kiimainen nainen.

Jospa ottaisit vähän rauhallisemmin niin miehes ei ottais niin stressiä seksijutuista ja alkais ehdottomaan itsekin panoja.

no onpa tää taas reilua. naisen pitää muuttua tai feikata itteään koska mies on tuollanen? hohhoijaa

Yhteistyössä