Persussuomalaiset ratsastavat muitten töpeillä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22817781:
persut on rähinä puolue. joka ei osaa neuvotella asioita muuta kuin rähisemällä ja rähjäämällä ja mustamaalaamalla muiden puolueiden jäseniä

Jos et osaa edes suomea kirjoittaa niin pysy pois poliitikan tulkitsemisesta, kiitos. Ei yhtään uskottavaa tuollainen paskanjauhaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22817781:
persut on rähinä puolue. joka ei osaa neuvotella asioita muuta kuin rähisemällä ja rähjäämällä ja mustamaalaamalla muiden puolueiden jäseniä

Oletko kenties katkera viherpiipertäjä, demari, rkp:n vai kepuumuksen fani

Pertti "Veltto" Virtanen (Oma persoona jo sinällään. En ole ihan varma, mutta ei ole tainut itse saada aikaan yhtään ehdotusta mihinkään suuntaan, äänestää monesti tyhjää tai loistaa poissa olollaan.

Myöskin Veltolta löytyy kolmisenkymmentä aloitetta viimeisen kolmen vuoden ajalta. Tänä vuonna kuusi poissaoloa täysistunnoista, joista neljä sairaana. Tähän lukuun ei moni kansanedustaja pääse. Nopeasti katsoin montako poissaoloa on Sirkka-Liisa Anttilalla, vaivaiset kymmenen täysistuntoa tänä vuonna, ei kertaakaan sairaslomalla. Mikko Alatalolla vaivaiset 18. Ja katsoin siis vain täysistunnot.

Markku Uusipaavalniemi (Jotain kirjanpitosotkuja omassa curlinghallihankkeessaan. Loikkasi keskustasta perussuomalaisiin. Keskustapuolueen kanta erosi monesti Uusiksen kannasta ja teki monia "erikoisia" äänestysvalintoja keskustan leivissä.)

Koska Uusis on matemaattisesti lahjakas ihminen eikä halunnut tukea järjettömyyksiä. Uusishan teki selväksi mihin tämä maa kys. politiikalla päätyy. Käsittääkseni kukaan ei ole osoittanut Uusiksen olevan väärässä. Mitä tulee Curling-halliin niin ota selvää asioista. On ollut päivänselvää ettei kys. tukiaisilla pelkästään olisi kyettyä hallia rakentamaan, piti myydä jääaikaa myös muille kuin asiaan vannoutuneille harrastajille. Silti rahaa ei ole tullut tarpeeksi hallin loppuun asti rakentamiseen. Tästä nyt on poru, hallia käyttävät muutkin eikä se ole vielä viimeistelty.

Ritva "Kike" Elomaa (ehdokkaan, ei kyllä päässyt etenemään)

Mitä tästä. Ei kuulu minun kategoriassani luokkaan "ketä tahansa". Monet Mikkoalatalot ja Paavoarhinmäet taas kuuluvat.

Jussi Halla-aho (Lukuisia kanteluja ja tutkintapyyntöjä, varsinkin hänen blogiaan koskien. Syytetty kansan kiihottamisesta :D. Ehkä kuitenkin yksi älykkäimmistä PS:n ehdokkaista, oli hänen kantansa mikä hyvänsä.

Jos kukaan edes lukee blogiaan, ei voi välttyä huomaamasta miehen älykkyyttä ja sitä mitä varten tutkintapyynnöt on tehty.

Häpeäisitte edes. Halme teki enemmän kuin yksikään edustaja tähän asti ja yhtä lyhyessä ajassa. Se mies ajoi juuri niitä asioita aktiivisesti joita ihmiset hänet äänestivät ajamaan. Ja kaikki nämä aloitteet on luettavissa eduskunnan sivuilta. Voisit näin äkkiseltään lonkalta sanoa yhdenkin asian mitä yksikään edustaja on yksinään saanut aikaan? Ai, et osaa vai? No pitäishän se nyt osata kuin tuollaista heittelet.

Ja minä äänestän persuja koska heidän listoillaan on ehdottomasti eniten koulutettuja ja päteviä ihmisiä. Ei kannata toistella median mantroja vaan ajatella itse ja katsoa itse niitä ehdokaslistoja. Silmä käteen ihmiset ja vähän viitseliäisyyttä. Katsokaa nyt mitkä puolueet ovat täynnä missejä ja hölöhölö-julkkiksia.

Tosiaan, sinä äänestät oman mielen mukaan ja minä omani. Mitä Tony Halmeeseen tulee, niin en sille mitään voi, että pidin hänen yleissivistystään ja älykkyyttään keskitasoisena tai ehkä jopa alempana, eikä mielikuva ole muuttunut hänen kuoltuaankaan. Paljon kertoo hänen oma lausahduksensa: ”Meillä on lesbo presidentti ja meillä on minä kansanedustajana. Kaikki näköjään voi olla mahdollista.” Aloitteita hän toki teki 34, 3 vuoden aikana.

Samaan aikaan vaikuttaneita (2003-2005) kansanedustajia, jotka on tehneet enemmän aloitteita mm. Ben Zyskowicz (53), Mikko Alatalo (37), Sirkka-Liisa Anttila (38), Lyly Rajala (38), Esko-Juhani Tennilä (100). Enempää en viitsi tässä luetella, kun nehän voi halukkaat itsekin googlettaa.

Sulo Aittoniemi tehtaili samassa ajassa (2000-2003) 113 aloitetta. Ja aikavälillä 1989-2003 yhteensä 2402 aloitetta. Tosin hän teki puhelakon ja lopetti uransa, ennen Halmeen kansanedustaja kautta eduskunnassa, joten ei ehkä vertailukelpoinen. Varmaan löytyy joku muukin tehokkampi. Jos nyt on tärkeintä mitata kansanedustajaa, kuinka monta lakialoitetta on saanut aikaiseksi.

Viimeksi muokattu:
No, mutta sinä sanoitkin ettei Halme saanut mitään aikaan. Etkä kyllä sano että mitä kukaan muukaan olisi saanut aikaan. Yksi Halmeen aloitteista meni jopa läpi, maksuttomat hautaustoimet veteraaneille.

No, ainakin Halmeesta opittiin se että ei kannata puhtaasti rasisteja ottaa ehdokkaaksi, vielä kun muut puolueet oppisivat olemaan ottamatt missejä, muusikoita ja tyhjäntoimittajia....

No, mutta sinä sanoitkin ettei Halme saanut mitään aikaan. Etkä kyllä sano että mitä kukaan muukaan olisi saanut aikaan. Yksi Halmeen aloitteista meni jopa läpi, maksuttomat hautaustoimet veteraaneille.

No, ainakin Halmeesta opittiin se että ei kannata puhtaasti rasisteja ottaa ehdokkaaksi, vielä kun muut puolueet oppisivat olemaan ottamatt missejä, muusikoita ja tyhjäntoimittajia....

Mikään puolue ei tarvi oikeasti näitä. Onhan noita mokia, toki joka puolueessa.

En tosiaan alkanut tähän eritellä, mitä kukanenkin on saanut eduskunta aikanaan aikaiseksi. Enkä nyt oikein viitsikään, kun kotiaskareet kutsuu... Varmastikin suurinosa kansanedustajista on jotain lakiehdotuksia saanut läpi. Jotkut useampiakin. Joka puolueesta löytyy niitä helmiä ja sitten taas niitä edustajia, joilla on tarkoitus vaan herättää median mielenkiinto.

Mutta on kiva liittyä persuja mollaavaan kuoroon, eikö? Kiva tunte olonsa niin paljon paremmaksi ihmiseksi kun ei ainakaan persuja ole äänestämässä. Olihan niillä se Halmekin aikoinaan, hui kamala. Ties mitä nyt keksivät!

Kai minulla on oikeus pitää tai olla pitämättä eri puolueista, niiden linjoista ja aatteista, siinä missä muidenkin. Eihän se tee minusta parempaa tai huonompaa ihmistä, ketä aion äänestää. Miksi sinun mielestäsi olen parempi ihminen, jos en äänestä perussuomalaisia? Kai asioista voi keskustella?

Yhteistyössä