Mä olen nyt niin ylpeä. Mä tein tän ihan itte! *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Siis tää on niin hieno, että :D Eikä tartte sitten tulla ilkkumaan, miten se ja se on tuossa huonoa. Mä olen ylpeä tuosta matosta, koska mä olen tehnyt sen ihan itse. Ja se on tosiaan paljon se!

Mä en osaa kutoa, enkä virkata kuin vain suoraa ketjua sormin, mutta kun riittävästi pohdin ja pähkäilin, niin keksin miten tuo tehdään...siis tuollainen pyöreä virkkaus. Ja on muuten niin käsintehty kun olla vaan voi, sillä en tosiaan virkannut sitä koukulla kun en osaa, vaan sormin :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="salla";22852448]Wau!! Määki tahon osata tehä tollasen! Hyvä sinä!! :)[/QUOTE]

Jos mä osaan, niin osaat säkin. Ei nimittäin ollut vaikeaa. Jos olisi ollut, en olisi onnistunut :D

Miten tuon saa pysymään tasaisena, siis niin, ettei siitä tule kuppimainen?
Itse lisään joko liikaa silmukoita, tai liian vähän. : /

Miten tuon saa pysymään tasaisena, siis niin, ettei siitä tule kuppimainen?
Itse lisään joko liikaa silmukoita, tai liian vähän. : /

No ei mitenkään...aikanaan mun taidoilla :D Tuo keskiosa vähän kupittaa, mutta ei onneksi paljoa. Ja sitten tuolla välissä on mutama kierros joustamatonta materiaalia, jolloin se taas meni kupille. Ja välillä se reina rönsyili, kun lisäyksiä tuli liikaa.

Mä tein ihan fiilispohjalta...en laskenut niitä mitenkään...yleensä tein aina yhden lisäsilmukan joka kerta, mutta joskus tein kaksi tai jopa kolmekin ja joskus en yhtään. Jos se alkoi kupittaan, niin tein lisää ja jos se alko lörpöttään, niin tein kireämpää.

Tuo matto painaa moljoona kiloa, joten sen takia se pysyy melko hyvin mallissaan kupituksista huolimatta :)

Mun mielestä tuommosen maton idea on just siinä, että se näyttää "ala-asteen käsityötunnilla tehdyltä". :D Siinä on oltava sellainen tosi räsyinen fiilis, epätasaisuutta yms. Aina ei tarvii osata, riittää kun tekee. :)

No joo, kyllä mä varmaan olisin halutessani pystynyt saamaan siitä siistimmän, mutta kun tuo matto joutaa todennäköisesti koiran pediksi (tai siis luulen että koira sen itselleen valloittaa) niin ehkä se koira kestää sen, että siinä ei nyt kaikki viivat ole ihan suorassa :)

Ja niemnomaan...tekeminen on pääasia, ei se lopputulos. Mä olen yksi ehkä maailman suurpiisteisimmistä ihmisistä oman tekemiseni suhteen. Mulle riittää se, että se on sinnepäin ja tuo on :D

[QUOTE="uskomatonta";22852834]Kauhea, miten tuo on niin epäsymmetrinen? Minne ajattelit laittaa tuon, leikkimökkiin vai myttyyn koirille?[/QUOTE]

No voi KAUHEA tosiaankin :D

On se melko symmetrinen ulkomitoiltaan...mitä sillä sisuksella on niin väliä? :)

Mä olen vähän kahdenvaiheilla että lähteekö vaiko ei. Olen vaaleanpunaisia vaatteita säästänyt sillä idealla, että niistä tekisin pienen maton lastenhuoneeseen, kun siellä ois justiin yksi maton mentävä tila. Mutta katsotaan :)

Pidä pikku tauko...sitten voi alkaa kädet taas syyhymään.

Pidä pikku tauko...sitten voi alkaa kädet taas syyhymään.

No juu, ei tulis mieleenkään alkaa heti tekemään uutta. Mulla kädet särkee jo niin paljon, kun olen tuota tehnyt. Ja se niiden vaatteiden leikkaaminen kuteiksi on tylsää...ja hidasta kun ne vaaleanpunaiset vaatteet on lähinnä kokoa 62 cm jne...eli saa yhden jos toisenkin vaatteen saksia jotta saan kudetta mattoon tarvittavan määrän :O

[QUOTE="uskomatonta";22852834]Kauhea, miten tuo on niin epäsymmetrinen? Minne ajattelit laittaa tuon, leikkimökkiin vai myttyyn koirille?[/QUOTE]

Minusta on hienoa, että aloittaa tuollaisen projektin ja vielä tekee valmiiksi....ekaksi työksi on hyvin onnistunut vaikka onkin vähän epäsymmetrinen....tekemällä oppii.

Yhteistyössä