Minkä kokoinen on teidän mielestä läski/lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mipest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sibbis";22891314]http://stupidcelebrities.net/wp-content/jessica-simpson-fat1.jpeg Tuossa on mielestäni jo lihava[/QUOTE]

Tukeva tai pullukka minun mielestäni. Lihava vielä vähän isompi.

http://images.mirror.co.uk/upl/m3/oct2007/1/1/B26A65F7-D072-2475-9A485E2E97BEAF84.jpg tämän kokoinen ylittää sen rajan just, että alan kuvailla "iso, lihava, läski"

Kaikki jotka ovat tätä naista kookkaampia ovat lihavia
anorexie.jpg

reidet eivät saa ottaa yhteen, eikä vatsa saa pullottaa... siis edelleen sitä mieltä että normaalin naiset paino ei saa alkaa isommalla numerolla kuin 5. Näin se on. Kaikki muu on lässyttelyä...

No sellainen joka esim. kaupungilla tai jossain "pistää silmään" lihavalla olemuksellaan. Siis että kiinnitän huomiota siihen että onpas lihava ihminen. Tosiaan varmaan sellainen joka näyttää olevan pelkkää läskiä ja hengästyneenä vaappuu eteenpäin eikä mitkään vaatteet näytä hyvältä päällä.

Minut voi nähdä kulkemassa näin-tosin kaksoset mahassa ja kamalissa liitoskivuissa. Pullea olin ennen raskauttakin, mutta nyt sitä vasta pullea ollaan, eikä ihmiset huomaa vauvamahaa vaatekerrosten alta(takkia ja muutama paita);)

Olen muuten huomannut, että vaikka ihminen olisi hoikkakin, pyöreät kasvot luovat vaikutelmaa pulleudesta. Taas jos on ylipainoa, mutta kapeat kasvot, näyttää helposti paljon hoikemmalta. Muista lukioajoilta yhden tytön, jolla oli todella pyöreä kasvon malli ja pulleat kasvot ja häntä sanottiin aina läskiksi ja pulskaksi, vaikka vartalo oli oikeastaan aika hoikka.

Ja tosiaan jos vyötärön seutu on kondiksessa, niin voi painaa aika pajonkin ennen kuin näyttää läskiltä.

Mun mielestä läski on erittäin ärsyttävä sanana, Mut lihava on mun mielestä ihminen jonka elämään kilot hallitsee..eli ei voi tehdä sellaisia asioita joita hieman hoikempana pystyisi.

[QUOTE="vieras";22891406]minun mielestä kokoa 40 käyttävä nainen on pulska ja kokoa 42 käyttävä lihava.[/QUOTE]
Olen normaalipainoinen/hoikka ja käytän kokoa 42. Ei koko kerro painosta, koska siihen vaikuttaa myös pituus. Itse olen 180cm.

Mun silmissä tuo ylemmän kuvan nainen on mieltei ihan sopusuhtainen. Kauheaa jos joku ajattelee tuota lihavana. Oikeastaan ihan normaali.

Mun mielestä on kyllä jo selkeästi lihava. Läski on mun mielestä ikävä sana ja en tykkää käyttää sitä kenestäkään kuin korkeintaan huonoina päivinä itsestäni. Lihava on mulle kuitenkin sanana neutraali, ja jos ihminen on lihava, niin silloin sitä on lihava. :| Tuntuu että nykyään kaikille perussanoille täytyy keksiä ihmeellisiä kiertoilmauksia.

Mun mielestä on kyllä jo selkeästi lihava. Läski on mun mielestä ikävä sana ja en tykkää käyttää sitä kenestäkään kuin korkeintaan huonoina päivinä itsestäni. Lihava on mulle kuitenkin sanana neutraali, ja jos ihminen on lihava, niin silloin sitä on lihava. :| Tuntuu että nykyään kaikille perussanoille täytyy keksiä ihmeellisiä kiertoilmauksia.

Samaa mieltä.

[QUOTE="Sibbis";22891314]http://stupidcelebrities.net/wp-content/jessica-simpson-fat1.jpeg Tuossa on mielestäni jo lihava[/QUOTE]

Aika vääristynyt ruuminkuva täytyy olla jos tuo muka on lihava! ei todellakaan ole.

Kyllä se ylemmän kuvan kauluspaita-nainen on ylipainoinen eli lihava. Ei mitenkään 3 kg yli, mikä olisi pullea, vaan ihan näkyvästi ylipainoinen. Onko teillä "pulleilla" vääristynyt kuva siitä mikä on normaalia?

Minä olen se joka tuon kauluspaita naisen kuvan tänne alunperin laitoin lihavana. Kuva on tästä uutisesta
Sopivasti lihava - HS.fi - Oma elämä

Pia Maljanen, 37, kuvailee itseään näin: "Olen lihava nainen."

Hän pitää kropastaan sellaisena kuin se on – 160-senttisenä ja 90-kiloisena. Hän ei kuitenkaan mielellään puhu itsestään ylipainoisena tai pullukkana. Miksi kierrellä tai söpöillä? Lihava on hyvä, naseva sana, eikä Maljanen koe sitä millään lailla loukkaavana.

[QUOTE="tällainen";22891354]No mennään tätä kautta, että pikkuisen pullea tai pyöreä on sellainen henkilö, joka on normaalipainon ylärajalla tai jonkin verran yli siitä, riippuu vartalonmallista, aika moni kuitenkin alkaa olla normipainon ylärajoilla pikkuisen sinne pyöreään päin.

Mut sitten henkilö, jota voisi luonnehtia tukevaksi tai isoksi on mielestäni sellainen, jonka bmi on yli 27. Sen jälkeen alkaa olla jo aika tukeva ja iso ruumiinrakenteesta riippumatta. Esim. jos mitat on vaikka 170cm/80kg niin silloin on jo oikeasti tukeva ja läski, siitä ei pääse mihinkään.[/QUOTE
Eli sis kun bmi on 25-26 on pyöreä ja 26 on jo LÄSKI :( Mitä eroa on jos bmi on 27 tai 35?

[QUOTE="Saima";22892103]Lihava:
BB32_Black_Front-015.jpg

Normaali, melko hoikka, muttei mikään laiheliini:
article-1033243-01E1E32600000578-616_468x819.jpg
[/QUOTE]

Tää vastaa myös mun näkemystä..

Voisin melkein vannoa että ylemmässä kuvassa bmi on samaa luokkaa kun mulla on ollut lihavimmillani, silloin oli hengitysvaikeuksia sekä väsymystä, tuntui koko ajan tukalalta... Mä tosin lihosinkin niihin mittoihin ehkä vuodessa (sellasen n. 30kg), että sekin tietty saattoi aiheuttaa kaikennäköstä hallaa elimistölle..

Yhteistyössä