Eli kuka tahansa saa tulla jos osaa elää tässä maassa maan tavalla, ei mitään muita vaatimuksia?? Ok, hyvä että asia valkeni viimein jopa minulle. :xmas:
Innoitit minut lukemaan Kokoomuksen maahanmuuttopolitiikkaa vaikkei asia ole minulle niitä tärkeimpiä. Olen samoilla linjoilla kokoomuksen kanssa myös tässä.

Ohessa lyhyt lainaus siltä varalta jos jotakuta muuta kiinnostaa ja tummennettuina kohdat jotka erityisesti vetosivat minuun.
Jyrki Katainen Helsingin Sanomissa 22.3.2010, löytyy myös puolueen nettisivuilta.
(...) Suomi on liberaali demokratia, maamme perusoikeuksiin ja arvoihin kuuluu yhtäläinen ihmisarvo ja ihmisoikeudet. Tämä ei ole neuvoteltavissa. Sitä paitsi monikulttuurisuus ja suvaitsevaisuus ovat niitä tekijöitä, joista luovuus ja uudet innovaatiot syntyvät. Ulospäin suuntautunut ja avoin Suomi pärjää tulevaisuudessa. Sisäänpäin kääntynyt ja sulkeutunut Suomi kuihtuu pois.
Kokoomuksella on maahanmuuttopoliittinen ohjelma Realismia turvapaikkapolitiikkaan, resursseja kotoutumiseen, jonka tavoitteita viemme eteenpäin. Maahanmuuttopolitiikkamme perustuu siihen, että
Suomeen on jokainen tervetullut tekemään työtä. Itse asiassa väestön ikääntymisestä johtuen tarvitsemme työperäistä maahanmuuttoa.
Kannamme myös humaanin vastuumme lähimmäisistä. Suomeen saa tulla hakemaan apua, jos on joutunut vainon kohteeksi kotimaassaan. Suomen on kannettava humaania vastuuta myös ottamalla kohtuullinen määrä kiintiöpakolaisia, jotka ovat kaikkein suurimman avun tarpeessa.
Humaania vastuuta kantaessaan Suomen on oltava samalla viivalla muiden EU-maiden ja pohjoismaiden kanssa. Meillä ei saa olla ns. positiivisia vetovoimatekijöitä turvapaikanhakemiseen verrattuna naapurimaihin. Turvapaikanhakijoihin liittyvien käytäntöjen ja sosiaaliturvan tulee vastata pohjoismaalaista tasoa. Suomalaista maahanmuuttopolitiikkaa on jo muutettu parempaan suuntaan hallituksen toimesta, mutta muutostarpeita löytyy edelleen.
Hyvinvointijärjestelmän hyväksikäyttämistä ei pidä hyväksyä kantasuomalaisilta eikä maahanmuuttajilta. Järjestelmämme tulee kohdella eri ihmisiä tasaveroisesti ja oikeudenmukaisesti.
Maahanmuuttajien koulutukseen ja kotoutumiseen on panostettava. Kielen, kulttuurin ja yhteiskuntamme pelisääntöjen omaksuminen on ainoa tie tulla aidoksi uussuomalaiseksi.