katsoin tuossa tuulen viemää elokuvan ja moni asia jäi auki

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja min
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

min

Vieras
minkä ikäisiä scarlett ja rhett olivat kun he tapasivat?
pääsivätkö scarlettin siskot ikinä naimisiin?
miksi scarlett tajusi vasta lopussa että rakasti oikeasti rhettiä?
saiko scarlett lapsia kahdesta aiemmasta liitosta?
erosivatko rhett ja scarlett oikeasti ja palaavatko he vielä yhteen?

kirjaa en ole vielä lukenut mutta suunnitteilla on. :)
 
Tuulen viemää elokuva on yksi niitä hyvin harvinaisia joissa kirja ja elokuva ovat melkein sanasta sanaan samanlaiset :) Eli noihin ei löydy vastausta kirjastakaan :)
 
[QUOTE="vieras";22966278]Tuulen viemää elokuva on yksi niitä hyvin harvinaisia joissa kirja ja elokuva ovat melkein sanasta sanaan samanlaiset :) Eli noihin ei löydy vastausta kirjastakaan :)[/QUOTE]

Paitsi ne lapset ekoista avioliitoista jätettiin leffasta väliin.
 
Oih,Tuulen viemää on ihana leffa <3

Noihin kysymyksiin ei kai löydy vastausta.Mutta siinä jatkosarjassa mikä joskus telkusta tuli,niin siinä Scarlett ja Rhett palasivat yhteen,ainakin joksikin aikaa.
 
Kirja päättyy ihan samaan kuin elokuvakin, yhteen paluusta ei siellä lödy vastausta. Erosivat siis oikeasti.
Miksi Scarlett vasta lopussa tajusi rakastavansa Rhettiä... no, se jää varmaan katsojan/lukijan oman pohdinnan varaan, ei sitä selosteta kirjassakaan.
 
[QUOTE="millie";22966296]Oih,Tuulen viemää on ihana leffa <3

Noihin kysymyksiin ei kai löydy vastausta.Mutta siinä jatkosarjassa mikä joskus telkusta tuli,niin siinä Scarlett ja Rhett palasivat yhteen,ainakin joksikin aikaa.[/QUOTE]

Sekin on kai alunperin kirja? Tuossa mainitsemassasi minisarjassa Scarlett ja Rhett ensin tosiaankin eroavat oikeasti, saavat siis juridisenkin avioeron ja Rhett menee uusiin naimisiin. Ennen eroaan he kuitenkin viettävät viimeisen yhteisen yön. Scarlett tulee raskaaksi ja lähtee Irlantiin selvittämään sukujuuriaan, ja siellä hänen ja Rhettin yheinen lapsi syntyykin. Erinäisiä ongelmia on elämässä siellä, mutta lopulta Scarlett ja Rhett palaavat yhteen.
 
minkä ikäisiä scarlett ja rhett olivat kun he tapasivat?
pääsivätkö scarlettin siskot ikinä naimisiin?
miksi scarlett tajusi vasta lopussa että rakasti oikeasti rhettiä?saiko scarlett lapsia kahdesta aiemmasta liitosta?
erosivatko rhett ja scarlett oikeasti ja palaavatko he vielä yhteen?

kirjaa en ole vielä lukenut mutta suunnitteilla on. :)

Näinhän käy joskus ihan oikeastikin.
 
[QUOTE="millie";22966296]Oih,Tuulen viemää on ihana leffa <3

Noihin kysymyksiin ei kai löydy vastausta.Mutta siinä jatkosarjassa mikä joskus telkusta tuli,niin siinä Scarlett ja Rhett palasivat yhteen,ainakin joksikin aikaa.[/QUOTE]

eikö margaret mitchelillä ollut aikomus kirjoittaa tuulen viemää kirjaan jatko-osa, jossa scarlettin ja rhettin tarina jatkuu ja päättyy onnellisesti? siis ennen kuin kirjailija kuoli onnettomuudessa.
 
Sekin on kai alunperin kirja? Tuossa mainitsemassasi minisarjassa Scarlett ja Rhett ensin tosiaankin eroavat oikeasti, saavat siis juridisenkin avioeron ja Rhett menee uusiin naimisiin. Ennen eroaan he kuitenkin viettävät viimeisen yhteisen yön. Scarlett tulee raskaaksi ja lähtee Irlantiin selvittämään sukujuuriaan, ja siellä hänen ja Rhettin yheinen lapsi syntyykin. Erinäisiä ongelmia on elämässä siellä, mutta lopulta Scarlett ja Rhett palaavat yhteen.

Kauheeta tuubaa:D
 
Sekin on kai alunperin kirja? Tuossa mainitsemassasi minisarjassa Scarlett ja Rhett ensin tosiaankin eroavat oikeasti, saavat siis juridisenkin avioeron ja Rhett menee uusiin naimisiin. Ennen eroaan he kuitenkin viettävät viimeisen yhteisen yön. Scarlett tulee raskaaksi ja lähtee Irlantiin selvittämään sukujuuriaan, ja siellä hänen ja Rhettin yheinen lapsi syntyykin. Erinäisiä ongelmia on elämässä siellä, mutta lopulta Scarlett ja Rhett palaavat yhteen.

Alkuperäisessä kirjassa Scarlett on nuori tyttö, noin 17-vuotias, ja Rhett on jo liki kolmenkymmenen. Scarletin ensimmäinen ja ainut lapsi kuolee pienenä ratsastusonnettomuudessa. Se, miksi Scarlett tajuaa vasta niin myöhään, ei oikein valjennut minullekaan; olisiko ollut niin itsekeskeisesti sen kuvittelemansa Ashleyn rakkauden lumoissa.

Olen lukenut kirjan moneen kertaan ja nähnyt leffankin useasti. Hienosti ovat kyllä saaneet kirjan elokuvaksi muunnettua ja roolitus elokuvassa oli todella upea.

Sitten tuosta jatko-osasta... Se on ihan hirveää kuraa eikä sitä minun mielestäni saisi liittää ollenkaan alkuperäiseen Tuulen viemään. Luin se kerran sinnillä loppuun ja kärsin koko ajan. Scarlettista tuli Irlannista joku suvun päämies, voi herranen aika.
 
[QUOTE="millie";22966296]Oih,Tuulen viemää on ihana leffa <3

Noihin kysymyksiin ei kai löydy vastausta.Mutta siinä jatkosarjassa mikä joskus telkusta tuli,niin siinä Scarlett ja Rhett palasivat yhteen,ainakin joksikin aikaa.[/QUOTE]
Jatkosarja oli perseestä. Ei vaan voinut ajatella sitä naista Scarlettina. Vivian Leigh - The One And Only. Tosin ei voi ajatella Haravaakaan Scarlettina. Se kuva avattaressa on pyhäin häväistys.
 
Olen kyllä tosikko, kun minusta sitä kirjaa ei olisi saanut mennä sotkemaan millään jatko-osilla:D

No ei mustakaan, eikä elokuvaakaan. Ajattelen kyllä sitä jatko-sarjaa jotenkin ihan erillisenä elokuvasta, sitä katsoessani en ollenkaan miellä sitä Tuulen viemään jatko-osaksi. Tuulen Viemää oli tyyliltään jotenkin ihan erilainen.
 
[QUOTE="vieras";22968678]Alkuperäisessä kirjassa Scarlett on nuori tyttö, noin 17-vuotias, ja Rhett on jo liki kolmenkymmenen. Scarletin ensimmäinen ja ainut lapsi kuolee pienenä ratsastusonnettomuudessa. Se, miksi Scarlett tajuaa vasta niin myöhään, ei oikein valjennut minullekaan; olisiko ollut niin itsekeskeisesti sen kuvittelemansa Ashleyn rakkauden lumoissa.

Olen lukenut kirjan moneen kertaan ja nähnyt leffankin useasti. Hienosti ovat kyllä saaneet kirjan elokuvaksi muunnettua ja roolitus elokuvassa oli todella upea.

Sitten tuosta jatko-osasta... Se on ihan hirveää kuraa eikä sitä minun mielestäni saisi liittää ollenkaan alkuperäiseen Tuulen viemään. Luin se kerran sinnillä loppuun ja kärsin koko ajan. Scarlettista tuli Irlannista joku suvun päämies, voi herranen aika.[/QUOTE]

Paitsi kirjan lukeneena muistanet, että se ei ollut ainoa lapsi, joka kuoli hevosonnettomuudessa vaan kirjassa Scarlettilla oli lapsi ainakin Frankin kanssa. Siihen aikaan kun tuo ehkäisypuoli ei ollut aivan samalla tasolla kuin nykyään, niin avioliitto yleensä merkitsi myös raskaaksi tulemista.

Jatko-osa tosiaan on kuraa ja kokemukseni siitä olivat samanlaisia kuin sinulla. Alkuperäinen tarina esittelee monia mielenkiintoisia henkilöitä ja valintoja.
 
[QUOTE="vieras";22968678]Alkuperäisessä kirjassa Scarlett on nuori tyttö, noin 17-vuotias, ja Rhett on jo liki kolmenkymmenen. Scarletin ensimmäinen ja ainut lapsi kuolee pienenä ratsastusonnettomuudessa. Se, miksi Scarlett tajuaa vasta niin myöhään, ei oikein valjennut minullekaan; olisiko ollut niin itsekeskeisesti sen kuvittelemansa Ashleyn rakkauden lumoissa.
[/QUOTE]

Miks mä muistelisin, että Scarlett sai kirjassa ainakin yhden lapset aikaisempaan liittoon? Mitä sille lapselle muuten tapahtui? Nanny hoiti?
 
[QUOTE="vieras";22968752]Paitsi kirjan lukeneena muistanet, että se ei ollut ainoa lapsi, joka kuoli hevosonnettomuudessa vaan kirjassa Scarlettilla oli lapsi ainakin Frankin kanssa. Siihen aikaan kun tuo ehkäisypuoli ei ollut aivan samalla tasolla kuin nykyään, niin avioliitto yleensä merkitsi myös raskaaksi tulemista.

Jatko-osa tosiaan on kuraa ja kokemukseni siitä olivat samanlaisia kuin sinulla. Alkuperäinen tarina esittelee monia mielenkiintoisia henkilöitä ja valintoja.[/QUOTE]

Enpäs tuota Frankin lasta muistanutkaan. Minulla on mielikuva, että Scarlett ei lapsia halunnut ja siksipä kielsi aviomiehiltään seksin kanssaan. Luin kirjan viimeksi varmaan parikymmentä vuotta sitten, nuorena se piti lukea kerran vuodessa. Pitääpä ottaa se lukulistalle.
 
Scarlettt sai kirjassa lapsen ensimmäisen miehensä Charlesin kanssa ja toisen miehensä Frankin kanssa. Lisäksi sai lapsen vielä Rhettin kanssa. Ei oikeastaan rakastanut kahta ensimmäistä lastaan. Kirjaan on kirjoitettu kaksi jatko-osaa Scarlett ja Rhett, jotka molemmat päättyvät hieman eri tavalla. Vanhempi siskohan meni jo ensimmäisessä kirjassa naimisiin sen Williin kanssa joka oli alempisäätyinen, kun ajat olivat kovat ja miehet kuolleet sodassa. Nuorempi sisar lähti luostariin. Scarlett kuvitteli ettei voinut rakastaa ketään muuta kuin Ashleyta, ja hän oli sen verran ylpeä, ettei halunnut nähdä sen kaltaisen "hulttion" kuin Rhett olevan hänelle juuri oikea mies. Lopulta hänen silmät kuitenkin aukeavat. Myöhemmässä kirjassa Rhett tosiaan saa vielä yhden lapsen Rhettin kanssa ja ovat onnellisia loppu elämän. Sitä en muista kuinka Scarlett kirjassa käy.
 
minkä ikäisiä scarlett ja rhett olivat kun he tapasivat? - melko nuoria
pääsivätkö scarlettin siskot ikinä naimisiin? - juu kai
miksi scarlett tajusi vasta lopussa että rakasti oikeasti rhettiä? - naiset eivät tiedä itsekään mitä haluavat
saiko scarlett lapsia kahdesta aiemmasta liitosta? - ei paitti jos se antoi ne adoptioon
erosivatko rhett ja scarlett oikeasti ja palaavatko he vielä yhteen? - mistä sitä nyt vielä tietäisi?
 
[QUOTE="vieras";22968803]Enpäs tuota Frankin lasta muistanutkaan. Minulla on mielikuva, että Scarlett ei lapsia halunnut ja siksipä kielsi aviomiehiltään seksin kanssaan. Luin kirjan viimeksi varmaan parikymmentä vuotta sitten, nuorena se piti lukea kerran vuodessa. Pitääpä ottaa se lukulistalle.[/QUOTE]

Joo kyllä se on niin, että niitä lapsia oli kirjan mukaan ekasta avioliitostakin. S ei vaan koskaan kiintynyt niihin toisin kuin bonnieen joka kuoli siinä onnettomuudessa.
 

Yhteistyössä