Itsellä vähän reilu vuoden ikäinen poitsu jonka painoa on seurattu ja mikään muu kun tissi ei ole mennyt alas. Edelleen välillä sama tilanne.
Anna rintaa niin usein kuin halua, jos se sinulle sopii. Siirry sormiruokiin ja kasta niitä kylmäpuristettuun öljyyn. esim. leivän palat (jos siis viljat mukana jo), parsa jne..
Meillä peruna ja porkkana eivät alkuun käyneet vaan tekivät masun kipeäksi. Itse olin maidottomalla n. kk ja auttoi hieman tilanteeseen.
Suojaa ruoka paikka niin, ettei sotku haittaa ja lapselle lusikkaa ja puuro lautasta nenän eteen. Meillä kauhottiin joskus lautanen nyrkkien voimin, pääasia oli että söi.
Mutta tosiaan, malttia ja aikaa. Meillä siis mentiin 11,5kk lähes pelkällä rinnalla. Sormiruokaa söi vaihtelevasti.
Ja jos mitään järkyttävää jyrkkää laskua kasvu käyrissä ei tapahdu, koita jaksaa eteenpäin. Tämä aika on kuitenkin kokonaisuudessaan kovin lyhyt. Tuskaista se välillä on, ainakin mulla oli mutta muutama hassu kuukausi eteen päin ja luultavammin helpottaa hieman.
Mutta siis lyhyesti, kokeile maidotonta ja anna esim. bataattia tikkuina jne.. eli porkkanan ja perunan pois jättöä hetkeksikin voi kokeilla.
Jaksamisia paljon sinne! Imetys on kuitenkin niin tärkeää lapsellesi monelta kannalta, hienoa jos/kun jaksat eteenpäin!