en anna ikinä itselleni anteeksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orchdiea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos jokainen kaltaisesi täydellinen äiti tekisi lastensuojeluilmoituksen jokaisesta jolla todellakin pinna katkeaa väsyneenä, tekee sen yhden virheen jolla ei vielä tee lähtemätöntä haittaa ja kenties jättää sen viimeiseksi koska tajuaa miten pitkälle nyt on menty, ei YKSIKÄÄN apua oikeasti tarvitseva perhe saisi sitä apua kun lastensuojelu olisi niin ylikuormitettu. Koita sinäkin herätä maailmaan jossa kaikki ei ole niin ruusunpunaista että lapset nukkuu 12h yössä synnäriltä saakka ja äiti on aina iloinen ja jaksava pullamössömussukka. Aina ei vain jaksa, eikä tietenkään ole oikein tehdä noin, mutta mieti hieman itsekin auttaako jotain että kaltaisesi alkavat huutaa täällä poliisia ja lastensuojelua paikalle?

Anteeksi, mutta pinna voi katketa. Silloin mennään vaikka pihalle tai potkitaan seinään. Se ei ole vielä paha. Mutta jos kajoaa 2-vuotiaaseen lapseen, on kyse rikoksesta. Lapsi on täysin puolustuskyvytön ja lisäksi kyvytön käsittelemään pahoinpitelyä. Ei hän sitä vielä ymmärrä, vaikka kuinka äiti pyytelisi anteeksi. Noin pieni on herkässä kehitysvaiheessa ja hauras. Kun turvallisella aikuisella napsahtaa noin pahasti, se voi jättää pysyvän trauman.

Olen työssäni ollut paljon tekemisissä väkivaltateeman kanssa. Kukaan ammattilainen ei katsoisi läpi sormien tuollaista, että äidiltä vähän katkesi pinna ja nakkasi taaperon päästä lattialle. Asia otettaisi hyvin vakavasti.

Sulla itselläsi taitaa olla kokemusta omiin lapsiin kajoamisesta, vai miksi puolustat noin aggressivisesti äitiä?

Alkuperäinen kirjoittaja -h-h-h-h-
AP on syyllistynyt lapsen pahoinpitelyyn, eli rikokseen. Hassua, että täällä puolustellaan tätä ja todetaan, että "et ole huono äiti". AP on hyvä ja hakee apua. 2-vuotiaalle todellakin tulee traumat jos äiti pahoinpitelee ja "heittää päästä lattialle". Taitaa olla tähän osa vastanneista syyllistynyt itsekin lapsensa pahoinpitelyyn. Tiesittekö, että AP:sta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus? Miettikää nyt vähän, 2-vuotias on todella PIENI lapsi, ja tuollainen episodi voi vaurioittaa pysyvästi varsinkin kun äiti tuskin muutenkaan on mikään tasapainoinen, jaksava vanhempi. Sääliksi käy pientä.

On tutkittu että ne jotka pahoinpitelevät puolisoitaan niin ovat julkisesti sitä vastaan kovaan ääneen ja huutelevat siitä joka paikkaan. Eivät kuitenkaan IKINÄ tunnusta olevansa juuri sitä pohjasakkaa mitä muka halveksuvat kaikista eniten. Koittavat siis huutelulla ja halveksunnalla kompensoida omaa ogelmaansa.

Ne taas joille sattuu vahinko voivat sen suoraselkäisenä tunnustaa ja kertoa häpeävänsä sitä.

:attn::attn::attn:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen työssäni ollut paljon tekemisissä väkivaltateeman kanssa. Kukaan ammattilainen ei katsoisi läpi sormien tuollaista, että äidiltä vähän katkesi pinna ja nakkasi taaperon päästä lattialle. Asia otettaisi hyvin vakavasti.

Sulla itselläsi taitaa olla kokemusta omiin lapsiin kajoamisesta, vai miksi puolustat noin aggressivisesti äitiä?

Anteeksi mutta en jaksa uskoa, että olet mikään "ammattilainen". Kukaan ammattilainen ei esitä tuollaisia typeriä vihjailuja, ilman sen kummempaa näyttöä kuin pelkkä vittuilunhalu...

Vaikka kyseessä yksi ainoa (ensimmäinen) kerta, ja ap vaikuttaa sympaattiselta katuessaan tekoaan, niin kyseessä kuitenkin on lapsen pahoinpitely. Siitä ei ole mitään epäselvyyttä. Lain edessä tuo on rikos. Valitettacasti, siis joidenkin mielestä. Onneksi laki on kaikille sama!

Niin, onneksi on myös rikollista ajaa ylinopeutta, edes sen 5km/h, siitäkin linnaan vaan, onneksi laki on kaikille sama. Et kai sinä aja ylinopeutta?

Onhan tässä itse kukin väsynyt lapsen jatkuvan sairastamisen kanssa ja pitkien työvuorojen + valvottujen öiden takia ja unet jää TOSI vähiin usein, mutta ylitit rajan!

Toiv.lapsesi uskaltaa vielä näyttää hänelle OIKEUTETTUJA tunteita eikä pelkää, että käyt käsiksi.

Kamalaa, miten olet noin raivostunut. Totta kait jokainen vanhempi raivostuu lapseensa joskus, sehän on selvä. MUTTA käsiksi ei pitäisi käydä ja nakata lapsi lattialle!!!!

Anteeksi, mutta pinna voi katketa. Silloin mennään vaikka pihalle tai potkitaan seinään. Se ei ole vielä paha. Mutta jos kajoaa 2-vuotiaaseen lapseen, on kyse rikoksesta. Lapsi on täysin puolustuskyvytön ja lisäksi kyvytön käsittelemään pahoinpitelyä. Ei hän sitä vielä ymmärrä, vaikka kuinka äiti pyytelisi anteeksi. Noin pieni on herkässä kehitysvaiheessa ja hauras. Kun turvallisella aikuisella napsahtaa noin pahasti, se voi jättää pysyvän trauman.

Aggressiivisesti? "Puolustan" äitiä koska ymmärrän mitä on elää uhmiksen ja vauvan kanssa kun unimäärät on ihan minimaalisia ja sitä ei tosiaankaan tajua ellei sitä elämää itse joudu elämään. Jokaisella on oma murtumispisteensä, toisilla se tulee vastaan aiemmin kuin toisilla, ap:n kohdalla sanoisin että se oli jo aika pitkällä. Sä et varmaankaan ole äiti ollenkaan?

Hassua, mä olen ollut lastensuojelun puolella töissä ja siellä taas ammattilaiset, ne ihan oikeat ammattilaiset, katsoo hyvinkin realistisesti tilanteita eikä lakikirjaa. Asia otettaisiin vakavasti, kyllä, apua tarjottaisiin ja pyrittäisiin katkaisemaan tilanne siihen, mutta ei kukaan täysjärkinen ammattilainen ole ketään linnaan heittämässä tuollaisen takia. Missä ihmeessä sä siis olet töissä?

Mulle on ihan sama mitä te uskotte. Mutta olen järkyttynyt tästä puolustelusta. AP:n lapsi on voinut hyvin saada trauman äitinsä käytöksestä, sillä tuollainen kohtelu menee täysin yli pienen lapsen ymmärryksen. Edelleen: miltä tuntuisi saada itseä paljon voimakkaalta ihmiseltä turpaan tai tulla paiskatuksi lattialle? Jos ette muuten ymmärrä niin jospa eläytymällä sitten. 2-vuotias on todella pieni ja lähes kaikki ovat vaativia tuossa iässä. Jos lapsen kiukkuun reagoi pahoinpitelyllä, voi sillä olla pahat seuraukset, jotka saattaa näkyä vasta vuosien kuluttua esim. masennuksena ja turvattomuutena.

niin mietippä oikein tarkkaan mistä se on huutamisen, raivoamisen ja tavaroiden heittämisen oppinut. tarviiko siltä lapselta edes kysyä? niin surullista kuin se onkin, tarha tekisi varmaan lapselle hyvää. :(

Sanoinko, että äiti kuuluu linnaan ? Mutta tarkkailun alle hän kuuluisi. Lastensuojelutarpeen arvioinnin piiriin. Koko perhe tarvitsee tukea ja ap etenkin väsymyksensä ja raivonsa hallitsemiseen.

Mulle on ihan sama mitä te uskotte. Mutta olen järkyttynyt tästä puolustelusta. AP:n lapsi on voinut hyvin saada trauman äitinsä käytöksestä, sillä tuollainen kohtelu menee täysin yli pienen lapsen ymmärryksen. Edelleen: miltä tuntuisi saada itseä paljon voimakkaalta ihmiseltä turpaan tai tulla paiskatuksi lattialle? Jos ette muuten ymmärrä niin jospa eläytymällä sitten. 2-vuotias on todella pieni ja lähes kaikki ovat vaativia tuossa iässä. Jos lapsen kiukkuun reagoi pahoinpitelyllä, voi sillä olla pahat seuraukset, jotka saattaa näkyä vasta vuosien kuluttua esim. masennuksena ja turvattomuutena.

Ymmärrät varmaan, että jos on toistuvaa, että lapsen kiukkuun reagoidaan tuollain, aiheuttaa se noita mitä mainitsit. Kun taas se tapahtuu yhden kerran ja äiti sen tajuaa ja ymmärtää tehneensä väärin. Tajuaa pyytää lapselta anteeksi ja hakea apua, ettei toista kertaa tuota tapahdu, on kyseessä ihan eri asia. Teko on järkyttävä, siitä ei pääse mihinkään. Mutta olen varma, että vaikka siitä lastensuojeluilmoituksen tekisi, ei ap mitään rangaistusta saa, vaan tarvitsemaansa apua.

Ottakaa nyt se kutienkin huomioon, että mä en oo se, joka on paiskonut lastaan PÄÄSTÄ kiinni pitäen lattiaan!!!!
Kumma,e ttä mut leimataan mielenterveysongelmaiseksi, kun mä en oo mitään riehunut!

Pistää raivoksi vaan tuollaiset paskiaiset, jotka vääntää muksua liukuhihnalta ja sitten ovat noin helkkarin raatona, että käyvät viattoman lapsen kimppuun, joka KAIPAA HUOMIOTA, jonka pienempi sisarus on vienyt pois!

Mua kyllä säälittää ihmiset kun on niin ahdasmielisiä ja täydellisiä, ettei tajua ihmisen tekevän virheitä. Tuommoisen yhden järkyttävän virheen jälkeen ihminen tarvitsee APUA eikä mitään haukkuja ja tuommoista kakkaa niskaan mitä te annatte.

Alkuperäinen kirjoittaja -h-h-h-h-
AP on syyllistynyt lapsen pahoinpitelyyn, eli rikokseen. Hassua, että täällä puolustellaan tätä ja todetaan, että "et ole huono äiti". AP on hyvä ja hakee apua. 2-vuotiaalle todellakin tulee traumat jos äiti pahoinpitelee ja "heittää päästä lattialle". Taitaa olla tähän osa vastanneista syyllistynyt itsekin lapsensa pahoinpitelyyn. Tiesittekö, että AP:sta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus? Miettikää nyt vähän, 2-vuotias on todella PIENI lapsi, ja tuollainen episodi voi vaurioittaa pysyvästi varsinkin kun äiti tuskin muutenkaan on mikään tasapainoinen, jaksava vanhempi. Sääliksi käy pientä.

On tutkittu että ne jotka pahoinpitelevät puolisoitaan niin ovat julkisesti sitä vastaan kovaan ääneen ja huutelevat siitä joka paikkaan. Eivät kuitenkaan IKINÄ tunnusta olevansa juuri sitä pohjasakkaa mitä muka halveksuvat kaikista eniten. Koittavat siis huutelulla ja halveksunnalla kompensoida omaa ogelmaansa.

Ne taas joille sattuu vahinko voivat sen suoraselkäisenä tunnustaa ja kertoa häpeävänsä sitä.

:attn::attn::attn:

ah... ihanaa katsella kun blue ja chala on vauhdissa.

Jaa, itse uskon, että kyse on yksittäisestä tapauksesta. Enhän sitä voi toki tietää, mutta et voi sen puoleen sinäkään, joten mitä jos lopettaisit tuon liioittelun.

Toki aloittaja toimi väärin, mutta jokainen tekee joskus virheitä, ja tiedän itse, miten väsyneenä voi pinna katketa aivan täysin. Ja ei, en ole omaa lastani hakannut, mitä varmasti seuraavaksi väittäisit, itseasiassa minulla ei vielä ole edes sitä lasta, joten voit unohtaa syytökset. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että unen puute käy pidemmän päälle todella rankaksi ja saada kaiken tuntumaan aivan toivottoman rankalta.
Ja mitä tulee aloittajaan, niin jos kyse on vain tästä yksittäisestä tapauksesta, niin en todellakaan usko, että lapselle jää mitään traumoja tuosta. Luuletko todella, että useimmat vanhemmat eivät ainakin kerran menetä hermojaan lapseensa ja esim. huuda tälle tarpeettomaan kovaa. Eivät ne lapset niitä traumoja ihan joka asiasta saa, eri asia olisi, jos lasta jatkuvasti ja toistuvasti kohdellaan huonosti.

[QUOTE="öööö";23035544]Jaa, itse uskon, että kyse on yksittäisestä tapauksesta. Enhän sitä voi toki tietää, mutta et voi sen puoleen sinäkään, joten mitä jos lopettaisit tuon liioittelun.

[/QUOTE]

se on muuten tutkittu että sellaisella joka lyönyt aikasemmin, ei oo niin korkea kynnys tempaista uudelleen. luulisi että sama koskee muukin fyysinen väkivalta.

Ottakaa nyt se kutienkin huomioon, että mä en oo se, joka on paiskonut lastaan PÄÄSTÄ kiinni pitäen lattiaan!!!!
Kumma,e ttä mut leimataan mielenterveysongelmaiseksi, kun mä en oo mitään riehunut!

Pistää raivoksi vaan tuollaiset paskiaiset, jotka vääntää muksua liukuhihnalta ja sitten ovat noin helkkarin raatona, että käyvät viattoman lapsen kimppuun, joka KAIPAA HUOMIOTA, jonka pienempi sisarus on vienyt pois!

Anteeksi mutta kuulostaa siltä, että sinulla on omia kokemuksia/traumoja väkivaltaisuudesta tms, ja heijastelet noita omia ongelmiasi nyt tähän tilanteeseen. Tästä johtuen et ehkä osaa nähdä asioita oikeassa mittakaavassa.

Anteeksi mutta kuulostaa siltä, että sinulla on omia kokemuksia/traumoja väkivaltaisuudesta tms, ja heijastelet noita omia ongelmiasi nyt tähän tilanteeseen. Tästä johtuen et ehkä osaa nähdä asioita oikeassa mittakaavassa.

Niin kuule onkin! MInua on lapsena nippailtu ja tukistettu tuon tuostakin, vaikka halusin vain huomiota ja sitä sitten sainkin negatiivisella tavalla jatkuvasti.
Siksi minua niin vituttaakin tuollaiset paskapääkusiaiset!

Lapsi voi saada myös (ja hyvin paljon todennäköisemmin saakin) traumat siitä että isä on joka viikonloppu tuiterissa kotona tai käyttää puoli viikonloppua krapulasta toipumiseen ja ämpäri päässä makaamiseen. Silti tämä on ihan ok lukuisissa suomalaisissa lapsiperheissä koska se on laillista ja normaalia, alkkismaa kun ollaan.

Voisitko sä vastata oletko ollut siis tilanteessa paikan päällä näkemässä kun tiedät tarkkaan mitä on tapahtunut, tunnet perheen siis erittäin hyvin kun tiedät millainen äiti ap muuten on ja lisäksi montako ja minkä ikäisiä lapsia sulla on ja missä siis olet töissä kun olet niin "ammattilainen" ja pro muutenkin vanhemmuudessa? Ja loppuun voit tietty laittaa mitä rauhoittavia syöt jos olet aina ja joka tilanteessa niin rento ettei pinna koskaan pala kun ajetaan väsymyksellä mielenterveyden rajoille.

Mutta tottakai väsymys on jo varteenotettava syy joutua lastensuojelun asiakkaaksi ja tarkkailun alle. Apua voi muutakin kautta pyytää ja anteeksi vain, jos olisit ollenkaan sillä puolella töissä, ymmärtäisit että niitä oikeasti pahassa tilanteessa olevia lapsia ja perheitä on niin paljon ettei resurssit riitä niihinkään, miten sitten kaikkiin väsyneisiin vielä päälle?

EI aina saa edes sitä apua vaikk ahakaisi..tuttu kaksosten äiti mukkuin monta kuukautta n. 1 tunnin unia ..ei siis todellakaan paljoakaan enmpääunta saanut..lopulta oli valmis hyppäämän vaikka parvekkeelta kakarat kainalossa..lääkäri oli sitä mieltä että on lääkkeiden väärinkäyttäjä kun meni uniläkkeitä ja apua pyytämään...se avun pyytäminenkin voi leimata ihmisen loppuiäksi :(

se on muuten tutkittu että sellaisella joka lyönyt aikasemmin, ei oo niin korkea kynnys tempaista uudelleen. luulisi että sama koskee muukin fyysinen väkivalta.

ja tuo tutkimus juontaa siihen faktaan että lyöjällä ei ole moraalin puolelta mitään esteitä tehdä sitä vaan lähinnä seuraamustasolla, kun kerran tehnyt eikä ole tullut mitään seurauksia, tai seuraukset olleet "siedettäviä" suhteutettuun kontrollimäärään ja siitä saatuun tyydytykseen, niin käytös jatkuu.

Tuskin voi verrata häpeävään katuvaan shokissa olevaan äitiin.

Aggressiivisesti? "Puolustan" äitiä koska ymmärrän mitä on elää uhmiksen ja vauvan kanssa kun unimäärät on ihan minimaalisia ja sitä ei tosiaankaan tajua ellei sitä elämää itse joudu elämään. Jokaisella on oma murtumispisteensä, toisilla se tulee vastaan aiemmin kuin toisilla, ap:n kohdalla sanoisin että se oli jo aika pitkällä. Sä et varmaankaan ole äiti ollenkaan?

Hassua, mä olen ollut lastensuojelun puolella töissä ja siellä taas ammattilaiset, ne ihan oikeat ammattilaiset, katsoo hyvinkin realistisesti tilanteita eikä lakikirjaa. Asia otettaisiin vakavasti, kyllä, apua tarjottaisiin ja pyrittäisiin katkaisemaan tilanne siihen, mutta ei kukaan täysjärkinen ammattilainen ole ketään linnaan heittämässä tuollaisen takia. Missä ihmeessä sä siis olet töissä?

"Mutkun me haluttiin meidän Maija ja Matti pienellä ikäerolla" Sitä saa mitä tilaa! Kyseessä on lapsen pahoinpitely, sitä ei voi muuksi muuttaa vaikka kuinka yrittäisitte. Lapselle on jo jäänyt trauma, siinä ei anteeksipyynnöt auta.