Miehen ulosmitattavat velat oli otettu meidän yhteiseltä tililtä minun palkastani! Aika törkeetä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkeyden huippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä tää on vähä outo ketju.. ei kai ne saa TILILTÄ viedä rahoja. ainakin meillä ulosotto meni aikanaan suoraan tilistä. ei ne tililtä enää päässyt käsiksi rahoihin.

Hmmm... tätäpä en ole aikaisemmin ajatellutkaan. Toisaalta, en ehkä halua itselleni enää yhtään lainaa, varsinkaan sellaista joka on ollut toisen alunperin. Koen sen kuin olisin takaaja, ja sen olen itselleni luvannut etten koskaan takaa mitään kellekään.

Mutta te ootte naimisissa O_o. Me ei olla naimisissa, ostettiin yhteinen asunto ja edellisestä asunnosta saaduista rahoista mies maksoi mun reilu 6000€ lainan pois, koska jos olisin sitä maksanu pikkuhiljaa pois niin pari tonnia ainakin olisi ollu pelkkää korkoa siinä. Ja ennen meitä otettu laina, alunperin 14000€

[QUOTE="gen";23097181]Mutta te ootte naimisissa O_o. Me ei olla naimisissa, ostettiin yhteinen asunto ja edellisestä asunnosta saaduista rahoista mies maksoi mun reilu 6000€ lainan pois, koska jos olisin sitä maksanu pikkuhiljaa pois niin pari tonnia ainakin olisi ollu pelkkää korkoa siinä. Ja ennen meitä otettu laina, alunperin 14000€[/QUOTE]

Niin, onhan se niinkin. Mutta tosiaan en ole tätä tullut aikaisemmin ajatelleeksi. Täytyy keskustella miehen kanssa ja miettiä asiaa. :)

Joo, ja sitten asiaan.

Soitin sinne ulosottovirastoon, selitin asiani ja kerroin, että tililtä "varastetut" rahat ovat minun omiani, ei miehen ja että milläs me nyt eletään kun lähes kaikki rahat on viety. Kohta minunkin velkani menevät ulosottoon, kun ei ole tilillä rahaa, jolla maksaa laskuja. Ulosottomies oli vähän sekaisin, lupasi selvittää asian ja sitten soitti parin tunnin päästä sanoen, että joku virhe tullut. Sanoi jo maksaneensa miehen velkoja rahoilla, joten niitä ei enää ole. Sanoin vaan jyrkästi, että ne rahat on muuten saatava takaisin, koska ne oli MUN, niin sanoi, että selvittää asian... noh, soitti sitten tunnin päästä mulle ja sanoi, että rahat on loppuviikosta mun tilillä takaisin.

"Rahoja ei enää ole..." Vi..u mä sanon. Ulosottomies saa maksaa ryöstämänsä rahat vaikka omasta pussistaan.

mun mielestä tää on vähä outo ketju.. ei kai ne saa TILILTÄ viedä rahoja. ainakin meillä ulosotto meni aikanaan suoraan tilistä. ei ne tililtä enää päässyt käsiksi rahoihin.

Tässä tapauksessa ulosottomies toimi väärin, koska vei jonkun muun kuin velallisen rahat. Mutta silloin kun kyse on velallisen omista tileistä ja siellä olevista "ylimääräisistä" rahoista, ulosottomies saa ulosmitata ne siitä huolimatta, että uloamittaa jo palkasta suojaosuuden ylittävän osan.

[QUOTE="minä";23096663]Muista vaatia vähintäänkin tuottokorkoa ajalta jolloin rahat eivät ole olleet sun käytössä. Ei se paljoa ole, mutta ihan periaatteen vuoksi. ;) Vahingonkorvausta et varmaankaan saa.[/QUOTE]

Ehdottomasti. Siinä muutamassa sentissä on kyse periaatteesta.

Mies tuossa sanoi kun juteltiin, että ne vissiin luuli löytäneensä oikean lottovoiton, kun löysivät tililtä 2800e jolla lyhentää velkoja. Mutta onneksi ei onnistunut. Eihän siitä nyt mitään tulis, että viedään kaikki rahat, kun pitäs jollain elääkin.

[QUOTE="vieras";23097310]Ehdottomasti. Siinä muutamassa sentissä on kyse periaatteesta.[/QUOTE]

Tähän en muistanutkaan aikaisemmin kommentoida. Kun soitin ja vaadin rahoja takaisin, niin ulosottomies sanoi vaan heti tilinumeron kysyttyään (en edes ymmärrä miksi tuota kysyi kun olihan niillä tilinumerot listassa!), että "Ethän sitten odota mitään korkoja, kuten veronpalautuksissa, koska me ei niitä jaeta."

[QUOTE="vieras";23096450]Tässä ap lainaus sinun eilisestä tekstistäsi. Miehen palkasta otetaan jo, hänen tililtään ei enää mene. Silti miehesi kokee tarpeelliseksi nostaa rahansa heti pois, jottei vouti vie niitä.

Älä ole liian sinisilmäinen äläkä usko kaikkea, mitä miehesi kertoo.[/QUOTE]

Älä sinä ole liian sinisilmäinen. Jos velkaa on tarpeeksi, on ulosottomiehellä oikeus tsekata velallisen tilejä siltä varalta, että löytyisi omaisuutta, kuten lottovoitto.

Se raha, mikä tilillä saa maata on aika pieni ja on parempi tyhjätä se tili varalta kuin menettää puolessa välissä kuuta perheen ruokakassa.

Tähän en muistanutkaan aikaisemmin kommentoida. Kun soitin ja vaadin rahoja takaisin, niin ulosottomies sanoi vaan heti tilinumeron kysyttyään (en edes ymmärrä miksi tuota kysyi kun olihan niillä tilinumerot listassa!), että "Ethän sitten odota mitään korkoja, kuten veronpalautuksissa, koska me ei niitä jaeta."

Kun nyt asiaa miettii, niin ei kannatakaan vaatia. Miehesi voi joutua ulosottomiehen silmätikuksi.

[QUOTE="vieras";23092385 begin_of_the_skype_highlighting**************23092385******end_of_the_skype_highlighting]Mä olen Osuupankin asiakas ollu jo iät ja ajat ja kyllä mä olen saanut luottotiedottomana ne verkkopankit ja visa electronit ihan ilman mitään ongelmia. Sen olen huomannut, että Osuuspankista saa ehkä nihkeimmin lainaa.[/QUOTE]

No ihan varmasti saa luottotiedoton nihkeäsiti lainaa ihan mistä vaan. Kehtaako joku mennä edes pankilta kysymään jos ei ole edellisiäkään velkoja maksanut...

Mä en kyllä yhtään ihmettele sitä että mies nostaa tilinsä tyhjäksi. Kyllähän käyttörahaa pitää jäädä, pitää sitä jollakin elää eikä kaikkia rahoja syytää ulosottoon, jos näin kerran on että pääsevät velallisen tilille. Vai pitäisikö miehen vain antaa viedä rahat tililtä ja sitten elätyttää ap:lla itsensä täysin?

[QUOTE="www";23097540]WOW! Mä en kehtaisi edes sellaisella missään maksaa, sen takia ettei mua luultaisi luottotiedottomaksi.[/QUOTE]

Todella monilla, ihan kaikenikäisillä ihmisillä on visa electroneja. Saattavat maksaa electronilla vaikka lompakosta löytyisi yhdistelmäkortti.

Jopas on ollut törkee se nimismies, vai mitä ne nimeltään siellä ulosotossa on!
Siis vahinko sattuu juu, mutta sehän ois ennen ulosmittausta pitänyt suorittaa se tarkistus, kenen ne tilit ja rahat oikeen on. Ja jos nyt sitten tällänen erhe on jo tapahtunut, niin kyllähän se pitää HETI korjata anteeksipyynnän kanssa. Ehkäpä mä soittaisin ap:na vielä kyseisen henkilön esimiehelle ja motkottaisin asiasta. Sepä ois ollut mukavaa, jos sillon tilipäivänä oiskin ollut joku pakollinen meno, johon sitä ulosmitattua rahaa ois tarvittu (matka tms).

Tuo ei ole oikeaa toimintaa.Minulla oli vastaava tilanne mutta miehen palkasta otettiin vain ei minulta hänen osuuttaan missään nimessä.Jos laina on ollut teidän YHTEINEN tilanne toinen.
Mutta tilille ei pääse vain ja ainoastaan palkan kautta.Omaisuuttahan he voivat ulosmitata esim.kiinteistöt yn.

[QUOTE="Venla";23099203]Siis pääsekö ne ulosotossa urkkimaan tilejä nykyään????[/QUOTE]

On ne ennenkin päässyt. Ja voivat viedä tililtä rahaa siitä etukäteen mitään ilmoittamatta. Jälkikäteen tulee sitten se valtion perimiskuitti jossa näkyy mihin rahat on käytetty.

Mutta onneksi apn tapaus selvisi. Tässä huomataan että omista oikeuksistaan on pidettävä huolta. Sama pätee verottajaan, sekin tekee virheitä.

Minä en edes alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka ei osaa hoitaa raha-asioitansa! Saati että antaisin omaan tiliini käyttöoikeuden. Ihminen ei muutu! Usko pois.

Rikas ei tarvitse olle mutta minulle riittää kun osaa elää varojensa mukaan. Kyllä minä ensimmäisenä epäilisin miestä rahojen viemisestä.

Että mua sitten ottaa päähän tuollaiset kommentit. Haista kuule paska. Mulla on ulosotossa velkaa ja joka kuukausi sitä sinne lyhennän! Joka sentin aion maksaa ja todellakin olen muuttunut! Tuollaiset sun tapaiset ääliöt voisi pitää suunsa kiinni.

Ja voiko joku olla oikeasti noin idiootti, että luulee miehen pystyvän viemään rahat noin koska kyllähän se nyt siinä näkyisi mihin rahat ovat menneet! Hemmetin tollot!

Että mua sitten ottaa päähän tuollaiset kommentit. Haista kuule paska. Mulla on ulosotossa velkaa ja joka kuukausi sitä sinne lyhennän! Joka sentin aion maksaa ja todellakin olen muuttunut! Tuollaiset sun tapaiset ääliöt voisi pitää suunsa kiinni.

Ja voiko joku olla oikeasti noin idiootti, että luulee miehen pystyvän viemään rahat noin koska kyllähän se nyt siinä näkyisi mihin rahat ovat menneet! Hemmetin tollot!

Huomaa kyllä jo kielenkäytöstä, että olet nykyään vastuusi tunteva, aikuinen ihminen. Joo-o. Sä vaan vahvistit kommentoimasi henkilön pointin...

Yhteistyössä