Onko täällä sihteerejä? Pidättekö työstänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Alan vaihto mulla mielessä, pitäisi terveydellisistä syistä vaihtaa kevyempään. Oppisopimuksella onnistuis osastosihteeriksi kouluttautuminen, (sairaalassa) kunhan löytäisi ensin paikan.

Jos täällä on sihtreerejä/osastosihteerejä, kuulisin mieluusti työnne hyviä ja huonoja puolia.

Mä oon, tykkään.
Olin aiemmin leikkurin osastosihteeri, kirjoitin toimenpidesaneluja, tilasin kaikenlaisia ruuveja, proteeseja, lankoja jne, tilastoinnit jne.
Työ sisältää paljon kiirettä TAI kuten tilastoinnit, niin turrutavaa koneelle tietojen syöttämistä.

Nyt siirryin labraan ja siellä taas on ne ulkoiset asiakkaaat, toisin kun leikkurin pelkät sisäiset.
Ne on tietty sekä negatiivinen asia, että positiivinen.
Jos ne on mukavia, on kivaa, jos ne on kiukkuisia/haisevia/jne, ei oo kivaa.
Tuolla on aamuisin älykiire juuri luukulla ja sielläkin tehdään tilauksia, postitetaan näyteitä eri tavoin, eri paikkoihin, usein myös kiireellä.
Isotooppisanelut kuuluvat myös repertuaariin, sekä yksityispotilaiden näytteet ja vastaukset.

Nippelitiedon hallinta osastolla kun osastolla on murskaavaa aluksi.
Menee noin 1-2v, ennenkuin sen osaa edes välttävästi.

Latinaa, englantia ja erikoissanastoa tarvitsee.

:wave: Aika "jokapaikan höylä" saa olla ja on hallittava kiireessä monta asiaa. Hyvästä yleistiedosta on apua ja tultava toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Tekemällä oppii paljon, mutta kaupallisesta pohjakoulutuksesta on ehdottomasti apua sekä tietotekniikan osaamisesta.

Niin mulla on sekä merkonomin koulutus, että sihteerin ammattitutkinto.

Ja jokainen osasto on erilainen. =)

Meilläpäin osastonsihteereitä on jo ihan liikaa, ei niin paljoa ihan äkkiä lähde porukkaa eläkkeelle, ekat vasta joskus 8v päästä.

Mä oon, tykkään.
Olin aiemmin leikkurin osastosihteeri, kirjoitin toimenpidesaneluja, tilasin kaikenlaisia ruuveja, proteeseja, lankoja jne, tilastoinnit jne.
Työ sisältää paljon kiirettä TAI kuten tilastoinnit, niin turrutavaa koneelle tietojen syöttämistä.

Nyt siirryin labraan ja siellä taas on ne ulkoiset asiakkaaat, toisin kun leikkurin pelkät sisäiset.
Ne on tietty sekä negatiivinen asia, että positiivinen.
Jos ne on mukavia, on kivaa, jos ne on kiukkuisia/haisevia/jne, ei oo kivaa.
Tuolla on aamuisin älykiire juuri luukulla ja sielläkin tehdään tilauksia, postitetaan näyteitä eri tavoin, eri paikkoihin, usein myös kiireellä.
Isotooppisanelut kuuluvat myös repertuaariin, sekä yksityispotilaiden näytteet ja vastaukset.

Nippelitiedon hallinta osastolla kun osastolla on murskaavaa aluksi.
Menee noin 1-2v, ennenkuin sen osaa edes välttävästi.

Latinaa, englantia ja erikoissanastoa tarvitsee.

Leikkurissa olen ollut töissä 8 vuotta, muissa hommissa, mutta ehkä sinne en sihteeriksi menisi kuitenkaan.

Olen nyt kysellyt neurologiselta kuntoutuspkl:lta, (vai mikä se oli) sanoi että hyvin mahdollista, ottaa selvää asiasta ja ilmoittaa ensi viikolla. Reumapkl, kirurgian pkl ja naistentautien pkl kiinnostaisi myös, niiltä ehkä myös kysyn, jos ei tuo eka paikka tärppää.

Huh tuo nippelitiedon hallinta vähän jännittää, mutta kaipa sen oppisin ajan mittaan. =)

Olen ko. ammattia seuraillut omassa työssäni sivusta, ja siinä voisin hyvinkin viihtyä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä