pakko yrittää selkiyttää ajatuksia. autattehan siinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Tuntuu, että omassa päässä ajatukset ovat kasvaneet nyt ihan kohtuuttoman suuriin mittasuhteisiin.

Mua on jo pidemmän aikaa surettanut se, ettemme osaa mieheni kanssa viettää aikaa yhdessä. Tai jos vietämme, istumme vierekkäin sohvalla tuijottamassa telkkaria. Mikäs siinä, olisihan se ihan kivaa, jos joskus olisi jotain muutakin. Emme osaa enää olla keskenämme. Vähän aikaa sitten istuimme kolmen tunnin automatkan lähes koko matkan hiljaa, kun ei vaan keksinyt mitään sanottavaa, minäkään, joka sentään olen yleensä todella kova puhumaan.
Kävimme välillä pariterapiassakin sen takia, että oppisimme elvyttämään hellyyden ja läheisyyden suhteessa, sekä avaamaan keskusteluyhteyden uudestaan. Mitään riitoja kun ei varsinaisesti ole, ollaan vaan kovasti etäännyytty rakkaudesta huolimatta.

Pari kuukautta sitten lakkasin puhumasta koko asiasta, ja yritin oppia elämään arkea miehen ehdoilla. Pääpiirteittäin tuo onkin toiminut, mutta iltaisin miehen nukahdettua en itse pysty nukkumaan, kun on niin ikävä hänen seuraansa.

Jotenkin kaikki kärjistyi perjantaina, kun saimme pitkästä aikaa lapsenvahdin, ja mahdollisuuden olla koko ilta pois kotoa. Emmem kuitenkaan edes keksineet mitään tekemistä, joten hoidettuamme pakolliset ostokset menimme kotiin, jossa vietimme loppuillan eri huoneissa. Tai no menin minä hekteksi miehen viereen tuijottamaan jotain super tylsää leffaa.

Pe-la välisenä yönä en sitten saanut nukutta juuri lainkaan, vaan itkin itkemistäni, koska koko tilanne suretti niin paljon. Lauantaina mies sai suostuteltua minut siihen, että jutellaan illalla lasten nukahdettua. Olen siis aiemmin kieltäytynyt kertomasta miehelle, miksi en saa nukuttua, ja miksi itken silloin tällöin iltaisin. TÄmän olen tehnyt siksi, että olen kokenut puhumisen hyödyttömäksi, johan saman asian takia käytiin terapiassakin, turhaan.

LAuantai ilta koitti, ja odotin koko ajan milloin mies aloittaisi keskustelun, itsellä siihen ei riittänyt rohkeutta. Ja sainkin odotella. torjuttuani miehen seksiehdotukset, ja miehen nukahdettua siirryin sohvalle, koska en vain voinut olla miehen vieressä. Tuntui liian tuskalliselta kuunnella kuinka toinen nukkuu tyytyväisenä, kun itse lopulta jo odotin, että saan vielä kerran yrittää puhumista.

Sunnuntaina, eli eilen, odotin taas, josko mies nyt haluaisi puhua, mutta ei. Seksi kiinnosti enemmän. Itselläni halut ovat kadonneet, koska kaipaisin läheisyyttä ja kosketusta muulloinkin, kuin silloin kun mies haluaa seksiä. Fyysisesti kyllä tekee mieli, ja nautin, mutta henkin puoli ei ole mukana. monen tunnin hienovaraisen lähentelyn jälkeen suostuin seksiin, vaikka osa minusta sitä ei halunnut.
Miehen nukahdettua valvoin taas ja itkin.

Tänäänkin on koko päivä mennyt ohi, lapset ovat sairastaneet, ja illalla heidän nukahdettuaam mieskin lähti nukkumaan. Sen verran saimme puhuttua, että muistutin miestä siitä, että meidänhän olisi pitänyt jutella. Kuulema minun olisi pitänyt tehdä siihen aloite.

Ja taas mä valvon, en vain pysty nukkumaan, kun tekisi mieli ulvoa täyttä kurkkua. Tuntuu, että itse liioittelen mielessäni koko tilannetta, enkä osaa tarpeeksi arvostaa elämää tälläisena, muutenhan meillä on kaikki hyvin.

Enkä mä ymmärrä, kuinka tuo mies VOI nukkua tyytyväisenä, kun tietää, että vaimo itkee ja valvoo :(

Mä ite henkilökohtasesti en tajua monien naisten pakkoa puhua vaikkei edes ole aihetta. Jos tahtoo olla yhdessä, miksei voi vaan mennä ja käpertyä toisen kainaloon ja olla hiljaa, jos ei kerran sanottavaa ole?

Voimia kovasti!
Meillä on melkein samanlainen tilanne. Tosin puhumme kyllä toisillemme, miehen töistä tullessa HÄN kertoo miten HÄNELLÄ meni töissä ja miten menee muutenkin. Eipä minulta tarvitse kuulumisia kysellä, olenhan vain kotona lasten kanssa. Ei siis mitään uutta kerrottavaa olisi...
Sitä läheisyyttä meillä ei ole ollenkaan. Katsomme illalla telkkaria yhdessä, ihan vaan töllön ääressä tönöttäen turpa tukossa. Sitten mies käy nukkumaan ennenkuin kuopus herää ensimmäisen kerran syömään.. Hän menee aina ajoissa nukkumaan, koska vauvamme herää n. 2h päästä nukkumaan mentyään syömään, jonka jälkeen loppu yö on rikkinäistä. Nukkuessaan mies siis välttyy valvomiselta vauvan kanssa. Käyhän hän töissä, mutta myös minun jaksamisellani on väliä. Mutta kun minähän olen vain kotona..
Seksiä kyllä mies jaksaa vonkua. Sitä meillä ei ole kyllä ollut pariin kuukauteen, ei itselläni riitä halua.
Keskinäinen parisuhteemme on kadonnut kokonaan ja tästä kun olen koittanut puhua niin vastaukset on aina vain samaa luokkaa "minä käyn töissä, tarvitsen unta, sinähän olet vain kotona". Se siitä sitten.

Mitä jos kirjottaisit kirjeen miehellesi? sujautat takin taskuun jotta hän voi lukea viestin aamulla.
Itse jätin eräs yö miehen lompakkoon kirjeen, päivällä laitoin tekstarin hänelle että siellä ja siellä taskussa on kirje. Saa edes kerrottua miltä itsestä tuntuu, ja tietää että viesti menee toiselle perille, eikä ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

[QUOTE="sondersson";23143883]Mä ite henkilökohtasesti en tajua monien naisten pakkoa puhua vaikkei edes ole aihetta. Jos tahtoo olla yhdessä, miksei voi vaan mennä ja käpertyä toisen kainaloon ja olla hiljaa, jos ei kerran sanottavaa ole?[/QUOTE]

En mä mitään sellaisesta ole sanonut, että aina pitäisi olla keskustelemassa, mutta kun koskaan ei olla oikeasti yhdessä.
Kun ei toista enää tunne, kun ei pysty viettämään aikaa yhdessä ilman telkkaria joka vie huomion pois siitä puolisosta.

[QUOTE="sondersson";23143883]Mä ite henkilökohtasesti en tajua monien naisten pakkoa puhua vaikkei edes ole aihetta. Jos tahtoo olla yhdessä, miksei voi vaan mennä ja käpertyä toisen kainaloon ja olla hiljaa, jos ei kerran sanottavaa ole?[/QUOTE]

Itselläsi ei taida olla kun fyysinen suhde? Toimiva parisuhde vaatii välillä asioiden halki puhumista. Ja jos ei keksi toiselle mitään sanottavaa, eikö se ole jo aihe puhua asioista?
Kumppanin pitäisi olla se, jonka seurassa voit olla oma itsesi, joka on paras ystäväsi. Ja mikäs se sellainen ystävä on, jolle ei ole mitään puhuttavaa.

Voi toi kuulostaa niin tutulta,meillä tosin erona se,että mies ei edes halua nukkua samassa sängyssä..Itekki monesti saatan itkee,ku on niin julmetun paha olla tän tilanteen takia.Haluisin vaan hieman hellyyttä ja juttukaveria,ei pitäis olla liikaa vaadittu...Mutta ei,läheisyyttä saan mieheltä vaan silloin,kun sen tekee mieli pesää.Tänäänki pyysin sitä tulemaan mun viekkuun yöksi,niin eipä tuo tullut. :(

Itselläsi ei taida olla kun fyysinen suhde? Toimiva parisuhde vaatii välillä asioiden halki puhumista. Ja jos ei keksi toiselle mitään sanottavaa, eikö se ole jo aihe puhua asioista?
Kumppanin pitäisi olla se, jonka seurassa voit olla oma itsesi, joka on paras ystäväsi. Ja mikäs se sellainen ystävä on, jolle ei ole mitään puhuttavaa.

Niin, voi olla oma itsensä eikä ole pakko keksiä jotain jauhettavaa...

Mä olen suhteessa aina pystynyt puhumaan, ihan mistä tahansa. Mutta ei ole pakko puhua pälättää jos kummallakaan ei ole siihen edes aihetta.

Jo on kummallista jos pitää puhua puhumattomuudesta.

[QUOTE="a.p";23143897]En mä mitään sellaisesta ole sanonut, että aina pitäisi olla keskustelemassa, mutta kun koskaan ei olla oikeasti yhdessä.
Kun ei toista enää tunne, kun ei pysty viettämään aikaa yhdessä ilman telkkaria joka vie huomion pois siitä puolisosta.[/QUOTE]

mitä te sitten ennen olette yhdessä tehneet?

Tee ihmeessä alote. Saisitte asian keskusteltua pois mieltä painamasta. Voihan olla niinkin että, miehelläs ei oo ollu rohkeutta tarpeeks tehä sitten kuitenkaan sitä alotetta ja puhuminen ei yleensäkkä oo miehille niin yksinkertanen juttu kuin meille naisille. Se miten ja mistä suunnasta alkaa puhua voi tuntua vaikeelle, mutta kannattaa ainakin yrittää. Voihan olla niinkin että, miehes on huolissaan että, mikä sulla on ja ei vaan osaa alottaa keskustelua.

[QUOTE="sondersson";23143917]Niin, voi olla oma itsensä eikä ole pakko keksiä jotain jauhettavaa...

Mä olen suhteessa aina pystynyt puhumaan, ihan mistä tahansa. Mutta ei ole pakko puhua pälättää jos kummallakaan ei ole siihen edes aihetta.

Jo on kummallista jos pitää puhua puhumattomuudesta.[/QUOTE]

a.p. tuskin tarkoitti ihan sellaista puhumattomuutta, kun mitä itse.
"Mä olen suhteessa aina pystynyt puhumaan, ihan mistä tahansa"
heillä kun taitaa olla juuri tämä ongelmana, kun ei pysty puhumaan.

[QUOTE="sondersson";23143923]mitä te sitten ennen olette yhdessä tehneet?[/QUOTE]

Ennen, silloin kun meillä ei vielä ollut telkkaria (joka muuten hankittiin, vaikken olisi sitä halunnut), Oltiin kahden kesken. Rupateltiin ja hölmöiltiin... käytiin kahvittelemassa ja syömässä ulkona, tai tehtiin kotona hyvää ruokaa. pelailtiin jne...

Mutta en nyt etsi ongelmaan ratkaisua, vaan mun tarttee selikiyttää itselleni, olenko mä omassa päässäni tehnyt tästä vähän liian suuren ongelman jo, kun se vie yöunetkin jo.

Jos sinusta itsestä tuntuu pahalta, niin ei ole kyse että olisit vain suurennellut asiaa itsellesi.
Paha mieli viestii sen, että sinun mielestäsi kaikki ei ole kohdallaan.

a.p. tuskin tarkoitti ihan sellaista puhumattomuutta, kun mitä itse.
"Mä olen suhteessa aina pystynyt puhumaan, ihan mistä tahansa"
heillä kun taitaa olla juuri tämä ongelmana, kun ei pysty puhumaan.

ap kirjoitti ettei kummallakaan ole aihetta puhua. Paitsi tuo unettomuus yms, minkä suhteen ap:n itsensä olisi kyllä pitänyt tehdä aloite.

Tuossa pitäisi pystyä ottamaan huomioon myös se miten mies näkee tilanteen ja millaisia useimmat miehet yleensä ovat. Tässä tapauksessa ap itsekään ei puhu mutta syyttää miestään puhumattomuudesta. Ja mistä mies voi tietää vaimonsa itkevän ja valvovan jos tämä ei näytä sitä? Ja pitäisikö hänen siis tehdä samoin, ja sitten kumpikaan ei enää jaksa arkea? Ja tosiaan arkea, ei se elämä aina ole samanlaista, välillä on tylsääkin, varsinkin kun on pieniä lapsia.

[QUOTE="a.p";23143937]Ennen, silloin kun meillä ei vielä ollut telkkaria (joka muuten hankittiin, vaikken olisi sitä halunnut), Oltiin kahden kesken. Rupateltiin ja hölmöiltiin... käytiin kahvittelemassa ja syömässä ulkona, tai tehtiin kotona hyvää ruokaa. pelailtiin jne...

Mutta en nyt etsi ongelmaan ratkaisua, vaan mun tarttee selikiyttää itselleni, olenko mä omassa päässäni tehnyt tästä vähän liian suuren ongelman jo, kun se vie yöunetkin jo.[/QUOTE]

Ehdotatko sä itse tuollaisia juttuja vielä? Kieltäytyykö miehes?

[QUOTE="sondersson";23143955]Ehdotatko sä itse tuollaisia juttuja vielä? Kieltäytyykö miehes?[/QUOTE]

kyllähän niitä on ehdotettu, puolin jos toisin, toisinaan. Mutta ne jää aina ehdotuksiksi.

Mä olen yrittänyt antaa miehelle tilaa, enkä siksi ole halunnut häntä vaivata näillä ajatuksilla. Olen joustanut, en ole vaatinut hellyyttä, enkä ole rasittanut miestä keskustelu yrityksillä, koska silloin kun yritin asioista puhua, se vain sai meidät riitelemään.

Nyt ollaan etäisiä ja päällisin puolin kaikki on paremmin, oma kaipuu "oikeasta" parisuhteesta vain jäytää.

Oletko sä miettinyt olisitko masentunut? Itse nimittäin olin periaatteessa samassa tilassa aiemmin, ja vasta masennuslääkkeet saatuani aloin nähdä asioiden toisenkin puolen.

[QUOTE="a.p";23143961]kyllähän niitä on ehdotettu, puolin jos toisin, toisinaan. Mutta ne jää aina ehdotuksiksi.

Mä olen yrittänyt antaa miehelle tilaa, enkä siksi ole halunnut häntä vaivata näillä ajatuksilla. Olen joustanut, en ole vaatinut hellyyttä, enkä ole rasittanut miestä keskustelu yrityksillä, koska silloin kun yritin asioista puhua, se vain sai meidät riitelemään.

Nyt ollaan etäisiä ja päällisin puolin kaikki on paremmin, oma kaipuu "oikeasta" parisuhteesta vain jäytää.[/QUOTE]

Mä olen oppinut, että miesten kanssa pitää ottaa härkää sarvista. Miehet monesti on hyyyyvin kaukana ajatustenlukijasta. En sano että sun pitäisi vaatia, vaan että tee itse asiat niin kuin haluat, laita ne menemään mielesi mukaan. Sano miehellesi että tavataan siellä ja siellä kello se ja se. Napsauta telkku pois päältä ja mene hänen kainaloonsa jne.

[QUOTE="sondersson";23143963]Oletko sä miettinyt olisitko masentunut? Itse nimittäin olin periaatteessa samassa tilassa aiemmin, ja vasta masennuslääkkeet saatuani aloin nähdä asioiden toisenkin puolen.[/QUOTE]

en ole masentunut, olen ollut, ja tämä ei ole sitä. Mutta jos tämä unettomuus vielä pidempään vaivaa, tästä voi tulla sitä.
Muuten mun elämäni on onnellisempaa kuin aikoihin, mutta kaippa mulla on sitten jotenkin ylikorostunut tarve viettää aikaani kumppanini kanssa, ja tuntea läheisyyttä.

kyllähän mä nytkin olisin puhunut, mutta miehen piti mennä nukkumaan, siirsi huomiseen juttelun. mihin taas en jaksa uskoa, että toteutuisi.
En mä voi tota mennä herättämään, sillä on viideltä herätys, ja rankka päivä edessä.

Mutta jotenkin tää olo on nyt vain ihan ylikamala, kun tajusin, että vaikka olisi mahdollisuus, emme osaa tehdä mitään yhdessä. Kaipaisin mä sitä romantiikkaakin, edes hitusen.

Olisiko kamala ajatus sellainen, jos järjestäisit miehelle yllätys illallisen kotiin?
Jos (mahdolliset) lapset onnistuisi viettää laatuaikaa mummin kanssa, ja järjestäisit hyvää ruokaa kynttilöiden kera kun miehesi töistä kotiutuisi. Rentoudutte ruuan ja juoman ääressä ja puhuisit miltä sinusta tuntuu? Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta ;)

Olisiko kamala ajatus sellainen, jos järjestäisit miehelle yllätys illallisen kotiin?
Jos (mahdolliset) lapset onnistuisi viettää laatuaikaa mummin kanssa, ja järjestäisit hyvää ruokaa kynttilöiden kera kun miehesi töistä kotiutuisi. Rentoudutte ruuan ja juoman ääressä ja puhuisit miltä sinusta tuntuu? Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta ;)

kyllähän noita on yritetty.
on vaikka ja mitä. Niinkuin jo aloituksessakin mainitsin, olemme tämän asian takia käyneet puolivuotta pariterapiassakin, mutta sekään ei tuonut tulosta.

Erota en kuitenkaan halua, sillä perheenä meillä menee hyvin, ja rakastamme toisiamme.

[QUOTE="a.p";23143982]kyllähän mä nytkin olisin puhunut, mutta miehen piti mennä nukkumaan, siirsi huomiseen juttelun. mihin taas en jaksa uskoa, että toteutuisi.
En mä voi tota mennä herättämään, sillä on viideltä herätys, ja rankka päivä edessä.

Mutta jotenkin tää olo on nyt vain ihan ylikamala, kun tajusin, että vaikka olisi mahdollisuus, emme osaa tehdä mitään yhdessä. Kaipaisin mä sitä romantiikkaakin, edes hitusen.[/QUOTE]

Kyllähän se toteutuu kun sä vaan itse sen kunnolla aloitat. Ei mitään että hei voidaanko kohta puhua ja sitten taas odotat miehen aloitetta, vaan alat itse puhua suoraan siitä asiasta. Älä ala puhumaan puhumisesta, se tekee jo valmiiksi tilanteesta epämukavan.

Et vastannut, että kieltäytyykö mies jos vaikka menet hänen kainaloonsa? Laittaako kätensä ympärillesi vai mitä tapahtuu?

kyllähän se ottaa kainaloon jos siihen menen, halaakin.

Kai mä sit vaan teen tästä turhan suuren ongelman itse.

Mutta esim tuo lauantai. Mies itse pyytämällä pyysi että jutellaan, itse olin vastahakoinen, mutta lopulta sanoin, että jutellaan vaan. Niin mä oletin, että kun mies itse halusi jutella, se olisi sen myös aloittanut.

[QUOTE="a.p";23144014]kyllähän se ottaa kainaloon jos siihen menen, halaakin.

Kai mä sit vaan teen tästä turhan suuren ongelman itse.

Mutta esim tuo lauantai. Mies itse pyytämällä pyysi että jutellaan, itse olin vastahakoinen, mutta lopulta sanoin, että jutellaan vaan. Niin mä oletin, että kun mies itse halusi jutella, se olisi sen myös aloittanut.[/QUOTE]

Ehkä hän odotti sinun aloittavan varsinaisen keskustelun koska asia kuitenkin koski sinun ongelmaasi? Voisiko olla että muulloinkin kumpikin teistä odottaa toisen tekevän aloitteen, oli asia mikä hyvänsä?

Uusimmat

Yhteistyössä