Kannattaako jatkaa avioliitossa, kun mitään ei ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannattaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kannattaako

Vieras
Olen odottanut miehen aloitetta seksiin jo 3kk ajan - turhaan. Sitä ennen tein itse aloitteet. Koskaan ei sano mitään mukavaa kommentoiden, kosketa hellästi tms. On vaan. Ollaan kuin kaverit. Naimisissa ollaan oltu 9 vuotta ja kaksi lasta on. Mies kyllä tkee kotityöt jne, mutta mitään kipinää hänellä ei tunnu olevan.

Aika pienestä syystä olet mielestäni liitosta luopumassa, jos vain tuon takia lähdet. Onko suhteenne muuten toimiava? Oletteko keskustelleet seksistä ja toiveistanne miehesi kanssa? Itselläni tulee välillä kausia, ettei kipinää aloitteen tekemiseen ole. Olen kuullut näin käyvän myös miehille, varsinkin pitkässä suhteessa. Halukkuus yleensä löytyy kyllä, kun kumppani tekee aloitteen eli ihan nukuksissa halukkuus ei ole. Innostuuko miehesi sinun tehdessä aloitteen? Voisiko siis olla kyse siitä, että hän on vain tottunut sinun olevan se aloittava osapuoli (ei ehkä halua painostaa sinua tai aiheuttaa pahaa mieltä, jos et haluakaan hänen halutessaan) eikä nyt hämmennykseltään saa otettua asiaa puheeksi?

Niukan kuvailun perusteella ei saa kattavaa kokonaiskuvaa, mutta kyllä minä tuossa tulanteessa vielä keskustelisin ihankunnolla. Varaisin vaikka kahdenkeskistä aikaa. Jos keskusteluyhteys on vähän tukossa, niin ensin aukoisin sitä aktivoitumalla arkipäivästen keskustelujen osalta ja sitten etenisin seksiaiheeseen. Jos puhuminen luistaa, niin rohkeasti kissa pöydälle ja asiaa selvittämään. :)

Kannattaisi varmaan puhua ensin miehesi kanssa,ennen kuin teet päätöksen.Jos ei sittenkään liitto muutu paremmaksi,ootte pelkkiä kavereita,niin ehkä sitten olis aika lähteä eri suuntiin.
Minä en voisi elää pitkään liitossa jossa ollaan vain kavereita,ei kipinää,ei miehen puolelta aloitetta seksiin,mie ainakin kaipaan kipinää.

[QUOTE="alkup.";23153548]En usko, sillä hänen aikansa menee töissä, kotona ja äitiään hoitamassa. Missään välissä hän ei ehtisi muita kipinöimään.[/QUOTE]

Suuntautuuhan se kipinä muualle. ...äitiään hoitamassa.... On huolissaan äidistään.

Mä voisin vaihtaa, vaihdossa saisit kotitöitä tekemättömän mutta kipinöivän miehen! Eli kaikki työt ja lastenhoito jää mulle, illalla menee myöhään ja kun väsyneenä todellakin haluaisin nukkua niin sitte pitäis vielä jaksaa lempiä miehen kans :headwall:

no sitähän minäkin, että jos kipinä ei ehdi suuntautua muualle edes niin miten ihmeessä se kotona tapahtuisi, jos elämä on noin täynnä jo. Ja oletko sitten itte kyenny säilyttämään linjat auki vai onko elämä vajonnu rutiineiksi? Osta miehelle kukkia, vie se jonnekin, osoita sille että piittaat ihan oikeasti olla just sen kanssa naimisissa ja haluat tietää mitä sille kuuluu ja miten se jaksaa.

Mun mielestä silloin ei ole vielä edes yritetty kunnolla, kun ongelmat voi kuvailla noin, että tuo mies ei tee x ja se on vaan y ja mitään ei tapahdu. Niin kauan kuin sä ite et ole kuvauksessa mukana, sulla ei ole harmainta hajua edes minkä sortin vuorovaikutuskuviot teillä vallitsee. Olet vaan muuttumassa henkiseksi linnunpojaksi, joka ei osaa sanoa täsmälleen mitä tarttee ja miten sen saa, vaan oottaa suu auki, että joku tois vähän kipinää. Olet varmasti tehnyt kaikenlaista toki saadaksesi tarpeisiin vastakaikua, mutta vain sillä yhdellä tai kahdella tavalla. Olet toivonut, ja ehkä vaatinut, että joku ruokkisi suakin. Ruoki ensin välillä sitä toista ihan kunnolla.

Mun mielestä hyvä liitto syntyy vasta sitten, kun ruvetaan jotenkin näkemään tilanne hiukan etäämpää ja molemmat osalliset myönteisin silmin ihmisinä jotka yrittää pärjätä tietyn keskinäisen tyytymättömyyden tilassa raskaissa oloissa. Sitten ei enää olla isokokoisia lapsia, joilta joku vei jäätelön kädestä. Voi alkaa aito myötätunto nostaa päätään molemmin puolin.

Ollaan juteltu näistä asioista oikeastaan koko yhdessäolomme ajan. Minä halaan, pussaan jne. Yritän saada sillä tavalla edes jotain vastakaikua, mutta nykyään ei mitään. Mies sanoo osoittavansa rakkautensa tekemällä kotitöitä, mutta minä ottaisin mielummin halauksen ja pusun tai kehun siitä, että olenpa nättinä jos olen vaivalla laittautunut.

[QUOTE="alkup.";23154016]Ollaan juteltu näistä asioista oikeastaan koko yhdessäolomme ajan. Minä halaan, pussaan jne. Yritän saada sillä tavalla edes jotain vastakaikua, mutta nykyään ei mitään. Mies sanoo osoittavansa rakkautensa tekemällä kotitöitä, mutta minä ottaisin mielummin halauksen ja pusun tai kehun siitä, että olenpa nättinä jos olen vaivalla laittautunut.[/QUOTE]

halaamiseen ja pussaamiseen tulee sitten helposti semmoinen kerjäävä sävy, eikä ne silloin tunnu aidoilta hellyydenosoituksilta vaan painostukselta. mene mieluummin avoimesti tykö ja osoita poskeas ja sano että tuohon kohtaan kiitos ja kerta vielä. mutta älä vonkaa, se on kaikista ikävää.

Yhteistyössä