+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macy gray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maira: Kyllä sä noilla viivoilla olet niin raskaana kun vaan voi olla! Tuo ei kyllä ole mikään alkuraskauden keskenmeno saatikka kemiallinen. :D Se mitä lääkäri on sulle silloin ultrassa sanonut, johtui varmasti siitä että sulla oli oikeasti menkat, mutta olet SILTI raskaana. Limakalvo on ohentunut johtuen vuodostasi, mutta pieni on silti pesän sinne jonnekkin rakentanut. Tai sitten sulla oli kaksi ja toinen tuli ulos.

Joillain tulee silti menkat alussa vaikka olisikin tärppi käynyt. Mä lähtisin jo onnittelemaan ja toivottelemaan tervetulleeksi odottajien puolelle :)

Huldis ja pikku 11+1

Maira, mistä tuo siun plussa sitten johtuu jos ei raskaudesta? Miul on tainnut jotain ohitse mennä..:ashamed:

Keskenmenosta, tai kemiallisesta niinkuin lääkäri asian muotoili..Mulla ei vaan hcg:t oo laskenu vielä alas...Eli kroppa luulee olevansa raskaana...

Huldasharks Sehän jaksaiskin naurattaa jos olis ensin itkeny keskenmenoa, menettänyt yöunensa, stressanu niin et nahka lähtee päästä, testannu melkein 3 viikkoa "vääriä" positiivisia ja sit mulle ilmoitettaiski et onneks olkoon!

Mä meen sinne verikokeeseen tosiaan maanantaina, aikasemmin en pääse joten leikkaukseen menen tiistaina ja mut siinä nukutetaan..Mä olen kerran sen leikkauksen jo siirtänyt, enää en siirrä. Th on sitä mieltä et mitään vikaa ei ole missään, lääkäri sanoi et 3 viikkoa on melko normaali aika et testi voi näyttää plussaa. Jos kaiken tän ja vielä sen leikkauksen ja lääkityksen jälkeen joku tulee sanoo mulle et sä ootkin raskaana, revin peliverkkarini sekä th:n ja lääkärin pään irti... :laugh:

MAIRA: Mä en ainakaan usko että HCG voi olla noin koholla vielä! Sullahan oli se arvo jossain välissä 140 (?) vai muistanko väärin? veikkaan että kyllä siellä kyytiläinen on, meinaan kyllä jos km on niin 140 laskee tosi nopsasti se HCG pois. jaksuja odotteluun! Kunpa nyt pian selviäisi että mitä siellä masussa on meneillään :)

Joo se arvo oli viime viikon tiistaina 140, hah, mulle kuule just tipahti postilootaan digitesti! :D

Mä en millään kehtaa enää piinata th:ta asian kanssa, kieltämättä tekis mieli soittaa et jos kävisinkin jo huomenna siellä verikokeessa, mut se oli niin nihkee sen asian kanssa jo alkuviikosta et antaa olla..
Kyllä mua pelottaa ajatus entäpä jos kuitenkin?Vallankin kun se leikkaus on ens viikolla, mut nukutetaan ja ne aineethan on myrkkyä..En mie tiedä, kaikki tuntuu olevan ihan kypsiä mun soitteluun ja valittamiseen ja ihan suoraan sanottuna mä alan itekki olemaan melko kypsä tähän touhuun..

Maira: Käy viemässä sinne tk:hon se sun testis ja sano, että näyttääkö TÄMÄ kemialliselta??? Mä menen leikkaukseen tiistaina ja kuolen epätietoisuuteen viikonloppuna, joten lähete verikokeeseen kiitos :D

Ps. Muista pidättää jokunen tunti ennen digiä. Varmimman viikkotuloksen se antais aamupissasta.

Siis voihan se olla et se lähete on jo labrassa, th vaan käski oottaa ens viikkoon..Kai mä tehtailen sit sen digin vielä huomenna aamulla ja käyn sit sen kanssa th:ta moikkaamassa jos se jotain isoja viikkoja näyttää, jospa täti sitten vaikka ultralla vähän vilkasis kun sillä sellanen ihanuus siellä on..Katsotaan nyt..

Ja kyllä mulla siis raskausoireita on, ne samat mitä ekastakin, uni maistuis paremmin kuin hyvin, syön kuin pieni possu ja valkovuoto, se on ihan jotain järkyttävää!Tulee ihan vuotamalla, oikein itteensäkkin ällöttää...

Eikai sen hcg:n tartte paljon loppujen lopuks olla et saa vahvoja viivoja?Tai näin olen käsittänyt, eli periaatteessa, vaikka se olis nyt 50, olis viiva vahva, joillakin kun se hcg:n lasku on kuulemma ihan turkasen hidasta..

Viimeksi muokattu:
Vähänkö jännää. ois kyllä Maira tosi ihanaa jos siinä ois tosiaan 3+ viikkoa raskaana. :heart:

Mä en tajua millään että millä itse malttaisin olla testailematta. jos sitä oottais kuitenkin ens viikonloppuun..

Maira > Olen ihmeissäni, jos et ole raskaana. Vaikka hcg laskisi hitaasti, niin noin vahvaa viivaa ei luulisi enää testiin tulevan. Tuo kun on vahva plussa eikä mikään haamu. Kyllä minäkin veikkaan digin tulokseksi 3+ ja toivon sitä peukut ja ukkovarpaat ojossa. Kyllä se labra saisi nyt hcg-määrityksella asian vahvistaa, niin pääsisit tuosta piinasta. :hug:

SiSa78 > Sinä toinen siellä. :kieh: Raskaudelta tuo minusta vaikuttaa, joten toivottavasti sinäkin saat pian labrasta iloisia uutisia. (Testiviiva ei sullakaan ole haamu vaan ihan selvä plussa) Jännä juttu kyllä, että teitä on vastaavassa tilanteessa nyt kaksi samaan aikaan, mutta onpahan koko pinolle ihmeteltävää. :D Plussatuulia!

Tuosta Lugejen aikaisesta ovuloinnista aloin miettimään. Luulin, että Terolutit estävät oviksen, mutta kuulemma eivät niin tee. Todistetusti olenkin ovuloinut Terolut-kuurin aikana ja kolmannesta kierrosta jotain alkoikin. Eikös Luget ole suunnilleen samaa ainetta, mutta jotenkin eri muodossa? Jos ovat, niin nekään eivät välttämättä estä ovulointia. Myöhäisemmän oviksen ajankohta on siis ehkä mahdollinen. :)

Ansku83 > :hug: Parempaa onnea uuteen kiertoon!

Miimau > Sen takia ei kannatakaan satsata pelkästään oletettuun oviksen ajankohtaan, kun se saattaa olla joissakin (tai jopa kaikissa) kierroissa eri aikaan kuin luulisi. Toivottavasti ajoitus osuisi pian ja pääsisit linkittelemään plussakuvia. :)

iloksi > :hug: Kahvitahan se täti nyt ihan perusteellisesti, niin ei tarvitse sitten tulla pitkiin aikoihin riesaksi. Suututtaa tuollainen jatkuva kiusaaminen. :kieh: Toivottavasti onnistut sen oman lapsen useammankin halutessasi) saamaan eikä tarvitsisi jatkaa piiinaa monen vuoden adoptio-odotuksilla.

Epa_88 > Toipumista sinne ja plussatuulia tietenkin myös! Jospa se täti ei saapuisikaan. :)

nepari80 > Taidetaan olla samassa veneessä. :D Mulla on kaapissa herkkiä liuskoja, apteekin omia ja digi. :rolleyes: Rohkenin piinailupinoon eilen vaikka tuskin tässä vaiheessa oireet vielä ainakaan kovin lupaavia on. Ovis on ehkä ollut sunnuntaina tuntemusteni perusteella. Plussatuulia sinnekin! Muutamien päivien päästä päästään vertailemaan testikuvia. :D

Bla-bla > Mulla nousee lämpö oviksen mentyä noin puoli astetta ja kiinnittymisen aikaan yleensä toisen puoli astetta. Joskus pysyy lämpö siinä loppukierron tasolla vaikka yritystä olisi ja joskus ilmeisesti nousee ilman kiinnittymisyritystä. Aika epäluotettava systeemi tuo lämpöjen mittailu, mutta itse saan siitä vihjeitä ja vahvistuksia. Aamuisin en mittaa (koska mulla se ei ole sen luotettavampi aika kuin muulloinkaan, ainakaan toistaiseksi). Mittaan silloin kun koen siihen aihetta. Uuteen korvamittariini olen pettynyt, sillä se antaa kummallisen alhaisia lukemia. Ehkä en vaan osaa käyttää sitä kuin ihan harvoin sattumalta. :mad:

Sunflower11 > Luteaaliaika pysyy suunnilleen samana kierrosta toiseen (paitsi Terolut tms -kuurin aikaan saattaa myöhäisen oviksen vuoksi lyhentyä, jos raskaus ei ala) eli myöhäinen ovis tarkoittaa yleensä myös pitentynyttä kiertoa. Toivottavasti ei kuitenkaan kovin pitkäksi venähdä ilman sitä parasta mahdollista syytä. :)

Mariel85 > Plussatuulia ja vauvaliimaa!

Yö meni taas huonosti, kun lapsi ja minä heräilimme vuorotellen. Väsyttää muutenkin, joten olen ihan poikki. Onneksi mies tulee pian kotiin. Yritän saada huomiseksi ajan viimeisen näytteen vientiin, mutta puhelinajat ovat olleet ihan tukossa. Kohta täytyy taas yrittää ja toivottavasti tällä kertaa onnistun ja vieläpä saamaan ajan jo huomiselle. Sitten ei tarvitsisi kuin odottaa poliaikaa ja odotellessa ehkä dippailla muutama raskaustesti. :D

Rohkenin liittyä piinailupinoon ja listaa päivittäessäni koitan muistaa lisätä itseni piinailijoiden listalle. Oviksen ajankohta on epävarma, mutta tuntemusten perusteella se on todennäköinen. Nyt on alkanut kahvi tökkiä aika pahasti ja repäisykipujakin olen tuntenut. Vatsavaivojen piikkiin koitan laittaa, ettei toiveet lähtisi liikaa liihottelemaan. Täytyisi ne vaaleanpunaiset lasitkin koittaa hävittää ennen ekan testin dippaamista, ettei vahingiossakaan saisi viivanpaikat väriä. Haluan nähdä vain aitoja viivoja ja saada niille todistajat, joten kuvia on luvassa tädin pysytellessä poissa.

Päivittelen kauppareissun jälkeen, sillä nyt täytyy alkaa soittelemaan ja kiirehtiä sitten ostamaan päivälliselle tarvikkeita. :)

Maira: Suosittelen sen digin tekemistä, jos tulee 3+ on arvot takuulla enemmän kuin 50 tai alle. Älä usko mitä he sanovat, voin kertoa että kävin itse (5!!!) kertaa äitiysPOLILLA, isossa sairaalassa jossa ei huomattu mun kohdun ulkoista ja väitettiin että keskenmeno oli koska kohtu tyhjä ja ohuet limikset. Tämä siis kahden viikon sisällä, koska en uskonut että oli km, raskausoireet jatkuivat ja testiviiva ei laskenut. Jos verikokeella olisi silloin seurattu, olisi asiat tänä päivänä toisin, mutta paskaakos se niitä lääkäreitä enää liikuttaa!! :mad: Sorry että on näin katkeraa tilitystä mutta jos sua yhtään epäilyttää asia niin selvitä se ennen kuin tarvitsee katua.

No joo, jännitystä ei ainakaan puutu..Laitoin mä s.postilla kyselyn tohon paikalliseen yksityiseen et paljon siellä maksaa ultra, mulla on kyllä vakuutus joka korvaa tälläset käynnit, et ei sinällää ole ongelma käydä..Mä en nimittäin millään haluais mennä enää tohon neuvolaan vinkuu.. : /

Jensar
:hug: Ymmärrän kyllä sun tilityksen, tilittäisin minäkin tossa tilanteessa..

Musta on vähän yllättävää ettei "asiakasta" kuunnella, tai kuunnellaan mut se tehdään pitkin hampain eikä sitä uskota mitä toinen sanoo sekä luotetaan sokeasti yhteen arvioon..Yleensä kuitenkin nainen itse tuntee kroppansa parhaiten ja sen miten se toimii ja voitte uskoa että mä olen koko ajan takaraivossani ajatellut olevani raskaana, sen ekan "kaikki ei ole ok" ajatuksen ja vuodon jälkeen mulle iskostu kamalan vahva "oon raskaana" olo, mä olen vaan koittanut sysätä sitä ajatusta taka-alalle kun oletan sen olevan jäänne siitä jo pois menneestä raskaudesta. Mä oon monta yötä valvonu ja miettiny miks mun kroppa oireilee edelleen ja pää hokee omiaan vaikka järki huutaa ettei tää voi pitää paikkaansa, se meni jo pois, mä voin rehellisesti sanoa että en oo kokenu mitään näin hämmentävää ja ahdistavaa elämäni aikana ja mua hävettää koko ajan purnata siitä johonkin palstalle, mut minkäs teet, miehelle en uskalla sanoa aiheesta enää mitään (hän on sitä mieltä että asia on loppuun käsitelty) eikä tästä ole muille kerrottu..Tai äitini tietää et vuoto alkoi ja hänkin sanoi että peli on siltä osin menetetty..

Mä olen oikeasti pahoillani että jatkuvalla syötöllä saastutan pinoa narisemalla aiheesta kun täällä on ongelmia muillakin, anteeksi.

Mä toivon ja rukoilen että te kaikki saisitte sen lapsen mitä toivotte, te kaikki olette sen "ansainneet".

Tulen röyhkeästi tänne ulkopuolisena "huutelemaan" ;) Kuumeilen tuolla km:n jälkeen kuumeilevissa ja olen välillä lueskellut tätä pinoa, mutten tohtinut vielä liittyä mukaan. Mutta tähän hcg asiaan olisin lähinnä kommentoinu. Kun täälä oli puhetta, että 140 arvo laskisi hyvinkin nopeasti nolliin. Itsellä ensimmäisen km:n (6+1) jälkeen oli viikko keskenmenovuodon alkamisesta hcg 150 ja tästä reilu viikon päästä vielä 69. Lopulta meni noin 4 viikkoa, ettei r-testiin tullut enää viivaa. Myös nyt kolmannen km:n jälkeen vielä 2 viikkoa km:sta tuli liuskatestiin selvääkin selvempi viiva ja siinä vaiheessa oli ultrassakin todettu, että kohtu tyhjä. Toki kovin yksilöllistä toi lasku, mutta itse siis kuulun niihin joiden kohdalla hcg:n lasku on h-i-d-a-s-t-a. ja hyvinkin pienillä arvoilla (50-100) saa todistetusti ihan tummia viivoja aikaiseksi. Mutta toki toivon sydämestäni, että Mairalla kyseessä olisikin pieni sitkeä sintti, eikä hcg:n hidas lasku :heart:

Maira: Tuo ei ole ollenkaan vähäpätöistä, tuo sinun tilanteesi. Ihmettelen itsekin miksi omasta terveydestään huolissaan olevalle saadaan huono omatunto siitä että halutaan ottaa asioista selvää. Minä koin aikanaan tismalleen tuon saman oravanpyörän, ensin raskauden toivon, sitten keskenmenon pettymyksen, sitten huojentumisen siitä että päästään yrittämään uutta kiertoa, sitten taas huolestumisen kun ei kiertoa kuulukaan ja raskausoireet jatkuvat, sitten syvä huolestuminen terveydestä kun tuli kipuja ja löytyi vihdoin ja viimein se kohdunulkoinen kun oli verta jo vatsaontelossa, siitä eteen päin pelkkää murhetta leikkauksineen ja kaiken paskan päälle vielä munatorven poisto ja lukuisat salailut poissaoloista töissä, puhumattakaan siitä että sain tuosta kaikesta ahdistuksen joka puhkesi hiukan myöhemmin kaiken tämän jälkeen (Siitä kärsin edelleen). Toivon sydämeni pohjasta että sinulla tuo oireilu olisi oikeassa paikassa olevasta raskaudesta eikä mistään muusta. Mutta jos näin ei ole, älä epäile ottaa asioista selvää äläkä tunne itseäsi vähäpätöiseksi oireinesi koska asia saattaa olla oikeasti paljon vakavampi kuin miltä vaikuttaa. Tsemppiä! :hug:

Tosta hCG:n laskusta... Tosiaan on hyvin yksilöllistä. Mulla oli sillon km-raskaudessa arvo 218 ja jo 4 päivää km:stä digitesti näytti negaa. Ja siitä vielä muutama päivä niin veritestikin oli ihan nollassa. Mulla tosiaan laskee ilmeisesti vauhdilla hCG pois.

macy gray: Joo ne Luget taitaa olla melkein sama asia kuin Terot. Mun käsityksen mukaan Terot on ns. kemiallista keltarauhashormonia kun taas noi Luget on luonnollista keltarauhashormonia. Vahvuuseroista en sitten tiedä... Onkohan Luget jotenkin vahvempia? Kun niitähän käytetään myös lapsettomuushoidoissa alkion siirron jälkeen... En tiedä. Mutta jokatapauksessa, melkein samasta asiasta on kyse =) Niin, olisihan se kiva ajatus, että olisi ovuloinut Lugejen aikana :D Mutta kun se digi näytti hymynaamaa viime kierrossa kp 14 ja jotenkin tuntuis hirveen epätodennäköiseltä, että oisin sit ovuloinut uudestaan ihan loppukierrosta...

Maira: Kyllä tää palsta on ihan sitä varten, että täällä saa vinkua ja valittaa vaivojansa :D Jossaihan se on tehtävä ja harvalla varmaan on kotona sellanen mies joka jaksaa ymmärtää ihan kaikenlaiset oire-epäilyt ja limojen koostumukset. Ja kun kaikkea ei aina halua kavereillekaan kertoa... Että valitetaan vaan kilpaa täällä palstalla oireitamme ;) Ja nythän mua alkoi muuten jännittämään se sun huomisaamuinen digitesti! Ja tosiaan, se kandee aina tehdä aamupissasta, jos haluaa, että ne viikot pitää paikkaansa. Mäkin olen ihan varma, että sulla tulee isot viikot siihen =) Huomisaamua ootellessa :D :popcorn:

ON: Mulla on huonoja kokemuksia siitä, että miten päätyy verinen vuoto, haaleat viivat r-testissä ja oireettomuus... Muisto siitä on niin kipeä, että mihinkään raskauksiin en usko, ellei testissä ole kirkuvan punaiset viivat, vuoto poissa ja vahvat r-oireet kehissä. Nyt mulla on ainoana oireena lievä rintojen arkuus. Eli ihan sama kun km-raskaudessa oli. Mä oon niin varma, että tää on taas jonkinlainen km... Ainoa, mitä pelkään on kohdunulkoinen tai että mulla on viime kierrosta jäänyt jotain tulematta ulos kohdusta ja siksi on hCG:tä elimistössä ja täti ei meinaa lähteä kylästä. No mutta ens viikolla otan sitten yhteyttä neuvolaan tai yksityiseen lääkäriin, jos r-testissä näkyy edelleen jotain. Tän loppuviikon meinaan vaan itse seurailla tilannetta, kun ei kuitenkaan ole mitään kipuja eikä runsasta vuotoa.

Maira: Kyllä mun mielestä kannattaa uskoa itseensä! Toivottavasti pääset vielä tällä viikolla ultraan/verikokeeseen! Tsemppiä tilanteeseesi, mä kyllä uskon että sinulla on masussa vauvan alku! ? Huomisaamua odotellessa tosiaan :)

Mulla on jotain ihme kipua alavatsassa. En edes väitä sen kuuluvan mihinkään mahdolliseen raskautumiseen, koska vastahan se ovis oli.. Vitsi ku en oo kirjottanu viime kierrosta mihinkään ylös et missä vaiheessa mulla oli tämmöstä tai oliko.
Kai se on jotain oviksen jälkeistä tuntemusta, eikö ne keltarauhaset (vai mitkä ne oli) voi jäädä ovulaation jälkeen kipuilemaan?

Maira ja Sisa Kylläpä teillä on molemmilla jännät paikat! Kovasti peukkuja että asiat selviäisi parhain päin ja pikkuinen olisikin kyydissä... Jännityksellä täälläkin odotellaan Mairan aamun digitestin tuloksia :)

ON: Masua vihloo välillä, ei menkkamaisesti vaan jotenkin viiltelee. Alaselkä kanssa vihoitellut tämän päivän, se tosin voi johtua muustakin (kuten liiallisesta sohvalla makoilusta :D) Rintoja kanssa jotenkin viiltelee, vihloo, inhottavalta tuntuu. Eivät niinkään ole kamalan kosketusarat mut jotenkin niitäkin "särkee". Esikon odotuksesta en muista ennen plussaa oireita, kun ei niitä tullut oikein kytättyä, mut minusta rinnat kipeyty vasta testin jälkeen, sit tosin KUNNOLLA...

Macu Grey Joo, toivottavasti päästään ensi viikolla testikuviamme arvuuttelemaan muillekin :D

MG Oijoi!Kuulostaapa lupaavalta!!Pidän peukkuja!Tiiraillaan sit porukalla niillä vaaleenpunasilla laseilla.. :)

SiSa Niin, eikai siinä auta kun odottaa, toivottavasti sulla selviää tilanne nopeasti eikä tulis mitää kipuja ja vuodotkin loppuu kokonaa.. :hug:

Noista ovulaatio jutuista ja tuntemuksista sen jälkeen mulla ei oo mitään hajua kun en sitä ovistani oo koskaan löytäny.. :) Toivottavasti tulis kuitenkin lopputulosta porukalle.. ;)

Mietin tossa itekseni et olis kiva tietää vähän viitearvoja mihin noi digit perustuu, ei vaan näin äkkisältää ainakaa netistä löytyny..Lähtöherkkyys noissa kuitenkin on 25 yksikköö..Noh, pyöritään ens yö ja katsotaan huomenna.. :) Olis muuten pitäny viime viikolla jo mennä tälle kylän gynelle, hinta ultralle on vain 57€, eli 30 euroa halvempi kuin se missä kävin viime viikolla..Tuota taidan siis käyttää jatkossa jos tarvetta on!

Yhteistyössä