+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macy gray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kovin korkea kynnys ottaa neuvolaan yhteyttä... Sain tosi tylyä kohtelua sieltä viime marras-joulukuun vaihteessa kun mulla oli se km-raskaus :( Terkka sanoi mulle, että vaan neuvolalääkäri voi laittaa lähetteen verikokeeseen. No se neuvolääkäri totes mulle vaan tylysti, että näin siinä käy kun mennään tekemään r-testejä liian aikasin (viikkoja oli sillon 5+0). Ihan turhaa kuulemma kävin lääkärillä kun kuitenkin joka viides raskaus menee kesken. Se raskaus meni siis kesken sitten viikolla 5+5. Eli kyllähän se lääkäri sikäli oikeassa oli. En saanut edes lähetettä verikokeeseen, vaikka sitä pyysin. Lääkäri sanoi mulle, ettei sellasia verikokeita edes ole millä voitaisiin katsoa hCG-arvo. Itkien lähdin sitten kotiin sieltä ja päätin etten enää koskaan mene sinne ellei mulla ole todellinen hätä kädessä... Kävin sitten sillon yksityisellä verikokeessa. Eli ihan turhaa mä tohon meijän neuvolaan menen. Ja nyt mulla ei olis oikein rahaa tässä vaiheessa kuuta mennä yksityiselle... Siks meinasin kärvistellä ens viikkoon.

iloksi: Voimia sinulle :hug: Ihanaa kun jaksat täällä käydä :heart:

Iloksi: Kiva kuulla sinustakin! Haleja! ?

Sisa: NO OMPA OLLUT TYLYÄ KÄYTÖSTÄ!! :O Herranpieksut ku pisti vihaksi..

Taas tämä kuvotusolo. Johtunee oviksesta, olihan mul viime kierrossakin sitä kuvotusta, mut en tietenkään muista koska ku en oo kirjotellu ylös..

Sisa: Jessus mitä pässejä!!! Ymmärrän haluttomuutesi mennä sinne. Mä varmaan soittaisin yhtä kiukkusena ja sanoisin, että anna se lähetepaperi labraan niin raksitan itse sieltä sen hcg-määrityksen, jos sinä et sitä osaa tehdä. Km-taustalla luulisi jotain tapahtuvan, varsinkin jos sanot, että vuotaa nyt pitkään ja testit näyttää plussaa ja keksisin jotain höpinää mahakivuista... :hug: Ettei oikeesti ole jäänyt r-materiaalia kohtuun ja kohta se tulehtuu tai ettei ole kohdunulkoinen tms... Mua kiukuttaa sun puolesta tuollainen hoitohenkilökunta!

SiSa No huh huh mikä juttu.. Mä toivon et saisit sinäkin asiaan jonkun tolkun.. :hug:

Jaa, täällä on oikein porukalla kytätty.. :D Ei, en mä ole edelleenkään raskaana, nyt on taas pistetty, tökitty ja tutkittu..Eli joo, tein digin, sain 2-3 raskaana ja tavalliseen vahvan viivan, menin omin päin antaa verikokeen ja sen jälkeen neuvolaan kertomaan et kävin sen antaa..Mulla kävi munkki ja oma th oli poissa, tilalla toinen th ja lääkäri päivä, parin tunnin odotuksen jälkeen menin tutkittavaks lääkärille, ei mitään raskauteen viittaava eli thats it! :) Mä ilmeisesti kuulun porukkaan jolla hcg vaan poistuu ihan tuskasen hitaasti kropasta! Okei, se käskytti th:ta kyttään mun veritulokset, jos hcg on noussu tulee lähete keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin, mut en usko että se noussu on, keikkuu varmaan jossain siellä 80? tienoilla (villi veikkaus), iltapäivällä tiedetään sekin..

Että tällästä tänään, ehkä me nyt saadaan tää naurettava farssi päätökseen ja päästään elämään tavallista elämää? :D

Voi Maira! Ihmeellistä toimintaa sun kropassasi! No iltapäivän tulokset kertovat paljon. Näytitkö ne testit siellä neuvolassa/lääkärissä? Nehän on niin vahvoja, että on tosi kumma juttu... :|

Ps. jos digissä on viikot 2-3, onhan sen hcg:n pakko olla enenmmän kuin 80??? Luulisin...

Viimeksi muokattu:
Ovelia tilanteita täällä! :D Näitä kun lukee ja jännää ni unohtaa omat jännäilyt kokonaa! :D Ainaki vielä... :ashamed: Katotaaha taas vaan parin viikon päästä...noh, jos tää "taustailu nyt vaikka onnistuis ja tuottais tulosta! =) Niin tosiaan ja SiSa, sunflower ja macy gray KIITOS!!! =) Aivan ihania olette kaikki myöskin tässä pinossa! :D

^^ En mä lähteny kusitikkuja mukanani kantaa.. :D Mutta kerroin kyllä tulokset, nythän saadaan sit oiva osviitta siihen miten noi digit niitä viikkoja näyttää kun kuulen verikokeen tulokset..
Tää on toinen digi minkä oon tehny 2vkon aikana, ihan jos näin rehellisiä ollaan..Tein yhden viime viikon maanantaina, se näytti 1-2vkoa, tiistaina kävin mittauttaa hcg:n joka oli sen 140, eli digin mukaan vois olla noussu hormoonitaso, mut en nyt mene ihan luottamaan noihin vehkeisiin tai sen enempää kroppaani joka voi sekoilla ihan omiaan..

Elämä on kummallista konsanaan!Pääasia on se että saadaan päätökseen koko tää juttu ja mä pääsen aattelee muutakin kun näitä hommia.. :) Toivottavasti se hcg kuitenkin olis nyt laskenu niin et menkat pääsee alkaa normaalisti, niiden kun pitäis alkaa reilun viikon päästä..

Maira on todella erikoista tuo kyllä. Toivottavasti selvyys tulee ja tosi hyvä juttu, että pääsit lääkäriin ja olit oma-alotteinen verikokeen kanssa :)
Jos nyt tosiaan on niin, että raskaudesta ei ole toivoakaan, niin toivottavasti hcg laskee nopeasti ja pääsette uuteen yritykseen :)

Sisa78 no on kyllä ollut joku elämäänsä (ja työhönsä) kyllästynyt lääkäri sinulla. Tosi törkeää toimintaa tuollanen. En ihmettele yhtään, jos ei kiinnosta lähteä uudestaan nöyryytettäväksi.
Toivottavasti mitään vakavaa ei ole (ku-raskautta) vaan ihan ihka oikea raskaus oikeassa paikassa kaikesta huolimatta :)

Sunflower tässä kierrossa onneksi nyt sitten kirjaat KAIKKI ylös tuonne piinailijoiden pinoon ;) Sieltä voi sitten tarkistella jälkeenpäin, oli tulos mitä hyvänsä. Toivottavasti se toivottu! Tsemppiä sinulle piinailuun. Toivottavasti päättyy hyvin ja kun palailen reissusta, pääsen lukemaan iloisia uutisia (sillä vaikken kirjottelilsi, niin luultavasi en pysty pysymään poissa lukemasta :) )

Kiitos myötätunnosta ihanat ihmiset :heart:

Maira: Voin sanoa, että missään kaheksassakympissä se sun hCG kyllä ei voi olla... Mä tein sillon km-raskauden aikana samana päivänä digin aamupissasta kun menin siihen verikokeeseen. Digi näytti 1-2 viikkoa ja verikoe paria tuntia myöhemmin antoi arvon 218. Eli jos sulla näyttää digi 2-3 viikkoa, niin hCG arvon pitäisi kaiken järjen mukaan olla yli tuon 218. Eikö? No jokatapauksessa, toivon sydämeni pohjasta, että tämä kaikki päättyy hyvin :heart: Ja jos näistä meidän tilanteista ei mitään muuta iloa ole, niin ainakin ollaan tarjottu viihdettä tälle palstalle :D

On täällä ollu kiinostavaa seurattavaa SiSa ja Maira!!!
Hyvä että Maira kävi lääkärissä ja toivotaan todella et tulos ois iltapäivällä selkeä ja voisit päästä piinasta! Ja SiSa kyllä on oltu sulle törkeitä neuvolassa, eikö siellä ole muuta paikkaa minne voisit soittaa? Terveyskeskukseen? Naistentautien poliklinikalle? Ettei tarttis yksityiselle mennä ja saisit vastauksia.. Voimia teille molemmille!!! :hug:

Miimau Onnea ovisplussasta! :flower: Kyllä mäkin ton + tulkitsisin, mut testaa ihmeessä viel jos muuttuukin vielä tummemmaksi.. Tai tee digi. :)

Sunflower11 Mulla kipuili, vihloi ja nippaili ihan oviksesta lähtien kesäsessä raskaudessa.. :whistle:

Kiitos macy gray tsempeistä! :kiss:

Se ois nyt sitte dpo11 ja ainakin ovistestit on negoja! Raskaustestiä en oo viel uskaltanu tehä. Se nega on sit taas niin lopullinen. Vielä voi unelmoida.. Muuta oiretta mitä ei viime kierrossa olis ollu ei ole paitsi et aamulämpö on hitusen korkeempi.. Viime kierros se oli 36,9 oviksen jälkeen ja nyt se on ollut 37,1. En usko raskauteen, mut toivon niiiiin.. :ashamed:

+++++++++tuuliaa!!!!!!!!! puuuuh :whistle:

Minä luin noita vanhoja viestejä vielä tuossa (muutamia sivuja taaksepäin siis) ja nyt kun mieli ei enää niin kuohu, niin haluan vielä kiittää kaikkia tuestanne ja lohdutuksesta ja tsempistä :) Olette kyllä ihania ihmisiä. :flower: :heart:

Maira: Mä en usko sun lääkäreitäs. Joku jännä ja järkevä selitys tohon täytyy olla. Ei siihen digitestiin tule viikon päästä enemmän viikkoja, jos sun elimistössäsi ei istukkahormoni lisäänny. Eihän?

Teillä on täällä niin jännää, etten malta pysyä ollenkaan tuolla odottajien tontilla, antakaa anteeksi :ashamed: Vai onko mun kaikki pahoinvointini (joka nyt on vähentynyt)ja hormonit siinä samssa siirtyneet tänne ja aiheuttaa teidän testeissänne kummallisuuksia? Siinä tapauksessa en uskalla enää edes kurkkia tänne... :D

Iloksi :hug:

Mariel Pidetään peukkuja!! d:)b

Huldasharks Virtuaalista hedelmöittymistä? :D Uskaltaako näppikseen enää koskee.. :laugh:

En mä oikeesti usko et 2 lääkäriä voi olla väärässä, noi digit nyt voi näytellä erilailla, laitteitahan ne vaan on..Se tästä nyt vielä puuttuis et joutuis lähtee keskussairaalalle ronkittavaks.. :x
Vaikka mä olisin pari viikkoo myöhemmillä viikoilla niin pitäis senkin jo ultrassa näkyä, edes jollain tapaa, kohtu siellä näky, mut ei mitään sisältöö (näin itsekkin sen), joten elimistö nyt vaan sekoilee, sais lopettaa jo kiusaamisen.. :D

Niin ja SiSa, eipähän pääse kukaan väittää et täällä ei koskaan tapahdu mitään.. :D

Viimeksi muokattu:
Iloksi; Jep, nyt tosiaan kirjaan ylös niin tiedänpähän mitkä enteilevät menkkoja/oviksen jälkeisiä tuntemuksia ja mitkä ei. :)
Ihanaa ja rentouttavaa lomaa sinulle ? Kiva kun käyt lukemassa :)

Mariel85: SInäkin toinen joka hullulla nostaa toiveita taas ;)

Ihan samaa mä mietin kuin huldsharks, miten voi nousta hcg:n määrä jollei ole raskaana??
Jos on raskaana niin et digi näyttää 2-3 vkoa niin r´v olisi 4-5 niin näkyiskä muka ultrassa mitään??

Tosta lääkäreihin uskomisesta.. Tuttuni oli raskaana, ultrasta sai kuvan mukaan, raskaus meni kesken -> ultrattiin johon lääkäri totesi ettei ko. ihminen koskaan ole raskaana ollutkaan ettei muka mitään siihen viittaavaa. Sydänäänetkin silloin oli näkynyt ja tämä lääkäri väitti että joku muu syke siellä näkynyt.. et semmosta..

Melkein osasin tuohon edelliseen viestiin kirjoittaa Huldasharksin nimimerkin oikein :D

Maira: Jos se hormoni on noussu yli sen 140 niin mene kipin kapin sinne tarkempiin tutkimuksiin. Kohdunulkoista voi olla hankala löytää ja joskus ne löytyvät vasta tähystyksellä. Itselläni oli tuo kohdunulkoinen kehittänyt jotain outoa materiaalia ympärilleen jonka vuoksi näytti ultrassa joltain ihan muulta, täysin viattomalta kehon anatomian osalta. Vielä patologisessakaan tutkimuksessa löydös ei täysin vastannut 100% raskausmateriaalia. Se verikoe jos jokin kertoo totuuden missä mennään, ei ultrat sun muut "järkevät" selitykset mitä lääkärit mielellään tuputtavat:D Hyvä että otatit sen verikokeen, toivottavasti arvot on alempana nyt!!

Mä aattelin tossa parinkymmenen minsan päästä soitella tohon paikkalliseen tk:hon josko ne tulokset olis tullut jo, jos ei, joutuu oottaa varmaan vielä tunnin...Karseeta oottelua.. :D

Muuten, piti sanomani noista raskaaksi.fi:n testeistä et ainakin toi 25 herkkyyksinen antaa melko mielenkiintoisia tuloksia, joten ei varmana ole sama kuin apteekin oma, valmistaja näkyi olevan joku kiinalainen yritys, et ei kannata tuhlata rahojaan noihin!

Muoks..

Voi vitun ikenet prkl soikoon!hcg 732, neuvolasta porukka jo livenny, tänään 17.30 omaan tk:hon lääkäriin että saan lähetteen Seinäjoelle, mä en niin olis tarvinnu tätä enää... :headwall:

Viimeksi muokattu:
Enpä jaksa uskoa... :(

Nyt mä yritän jostain pierasta lapsenvahtia, kai se on mentävä naapuria kyselee..*huoh*

Niin, ymmärrän. Mut itellä 12/09 ku ei tilanne vastannu ultrassa sitä mitä piti googletin paljon sellasia ihania tarinoita että 6+ ei näkynyt mitään ja kappas vain 8+ köllötteli viikkoja vastaava alkio... Mun kohdalla oli kyse kuitenkin molaraskaudesta, mut ei sitä koskaan tiedä vaikka kaikki ois sulla kunnossa. Voimia kuitenkin lääkäriin! Ja on se hyvä ku verikokeeseen menit jos se sit on se harmittavainen kohdunulkonen niin osaavat etsiä. :hug:

Kattelin noita taulukoita ja keskimääräisiä hcg arvoja, okei, voi olla mahdollista et raskaus olis sen 2vko "myöhemmässä" vaiheessa kun menkkojen mukaan laskettuna, vallankin kun en ovulaatiota ole huomannut, eli olisin mahdollisesti keskiarvojen mukaan n.5+0, mutta ultrassa sen pitäisi jo näkyä jollain tapaa, ainakin mitä oon googletellu. Näiden arvioiden mukaan hedelmöittyminen olis tapahtunut muutama päivä ennen vuodon alkua. Mutta vaikka raskaus olisi alkanut normaalisti, hcg:n nousu ei tunnu tasaiselta..

Äh, en mä tiedä, mä täällä itkua tihrustan kun kerkesin taas jo huokaamaan ja nyt pelottaa mitä kaikkee ne tolta löytää..Huomenna olis tulossa vieraitakin 300km päästä yms yms..Kämppä on kun kauhistuksen hävitys enkä mä saa mitään aikaseks..Isäntä on töissä ja puhelimessa vaan muris et miks ne ei löydä mitään..Niin, sen kun tietäs.
g010.gif

maira onhan tuo aika korkealla sit tuo hcg arvo, että ei ainakaan ole tippunut! Toivottavasti nyt asiat selviää PIAN suuntaan tai toiseen ja saat nyt tiedon että missä mennään oikeasti. Se epätietouisuushan aina on se pahin kun ei tiedä mitä toivoa ja pelätä :hug:

Yhteistyössä