Ei taas jaksa noita miehen työaikoja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies pystyy itse kerran vaikuttamaan työaikoihinsa ja silti vapaaehtoisesti viettää noin paljon aikaa töissä, pakeneeko hän tavallaan kotielämää töihin? Työ tärkeämpää hänelle kuin perhe?

Jos ei kerta sekään käy, että ap menisi töihin ja mies etsisi itselleen uuden, vähemmän aikaa vievän työn?

Ap:lle jaksamista. Ja muillekin itse omien ongelmiensa kanssa.

Meillä mies yrittäjä ja tämä alkuvuosi on aika tiukka yritykselle - tarkoittaen sitä että mies töissä pitkää päivää ja viikonloputkin. Töihin on mentävä vaikka ois kipeä, ja ei kerry pekkaset eikä lomat kuten työntekijöillä. Ja saa siihenkin joskus kyllästyä, kuten tekin niihin ryyppääviin tahi työtävieroksuviin ukkoihinne.

Itsellä se tilanne että kotona taapero ja vauva, pakkaset tuo oman rasituksensa kun ei pääse kunnolla pihalle lasten kanssa. Itse toivun hätäsektiosta, anoppikin oli käsileikkauksessa, joten lastenhoitoapukin vähän heikoilla. Mutta kaiken kestää. Väsyä saa kyllä.

Mies on yrittäjänä kuljetusalalla. työntekijöitä noin 30. Eli ei yksin pyöritä koko firmaa. Mutta ei voi vaan kattoa kelloa et nyt tuli päivä täyteen.
Meillä on 6 lasta joten en kyllä kovin toimettomana täällä kotona makaa. Ja suurinsyy tähän mun kotona oloon on se että en halua että nuo ala-aste ikäiset joutuis illat olemaan keskenään. Hoitajan tai hoitopaikan hommaaminen ei taas taloudellisesti järkevää.

Ollaan kohta menossa kaverille kylään et jos tää tästä. Mies saa nukkua sit rauhassa.

[QUOTE="vieras";23177204]Naiset jotka valittavat miestensä töissä käynnistä tulisi potkia kadulle elämään omin nokkinensa. Saatana että ottaa aivoon tollainen. Ymmärrän jos valitetaan siitä jos mies EI käy töissä, pettää, hakkaa, jne mutta että TÖISSÄ käynnistä?[/QUOTE]

Mä olen sitä mieltä että jos lapsia on niin silloin ei tehdä 24h töitä, jos sellaisesta ei ole erikseen sovittu. Elämässä on muutakin kuin työnteko!

Minä teen töitä sellaisen 70-80h/viikko. Ja olen nainen. Ja äiti. Vieläpä kolmen lapsen äiti. Tämä työ mahdollistaa meille elintason jonka haluamme ja vastaavasti on mahdollisuus pitää pitkiä lomia silloin tällöin. Paljon mieluummin teen muutaman kk töitä näin ja sitten lepäilen kuukauden perheen kanssa vaikka ulkomailla, kuin elän siinä ma-pe-8-17 -oravanpyörässä.

Ja todellakin, palkka- ja bonuspäivinä sitä tilin saldoa katsoo mielellään muutkin kuin minä. ;) Mies tekee normaalin 40h/viikko joustavalla työajalla..

Kurjaa lukea, miten joillekin raha on niin paljon perhettä ja ihmissuhteita tärkeämpää. Mielenkiintoinen arvomaailma. Toki sellaiset miehet itkevät sitten jokaista penniä, jonka joutuvat käyttämään perheeseensä. Mutta kasvattakaa vain te rahanahneet kotiäidit lisää sellaisia miehiä. Näkeehän sen taas näistä vastauksista, että miehen pääasiallinen tehtävä on tuoda vain rahaa kotiin vaimolleen mahdollistaen näin naisen vuosikausien kotona loisiminen. En tajua miehiä, jotka suostuvat sillä tavalla pelkistymään rahapusseiksi.

Miehesi on itse valinnut työnsä ja alansa. Kaikkihan sen tietää että yrittäjän on tehtävä lähes ympäripyöreää päivää, ei se mene niin että neljältä lyödään hanskat tiskiin. Vastineeksi yleensä tulee ihan hyvät tulot. Teilläkin pakko olla, kuusi lasta on ja sä olet ilman tuloja kotona. Varmaan tiedät ihan hyvin mitä 8 ihmisen elättäminen maksaa?

Sitäpaitsi, jos teillä 6 lasta on niin pakkohan miehen on olla ollut ajoittain paikallakin. ;)

Ajattele asiaa positiivisesti, rahaa se talouteen tietää ja vaikeina päivinä luultavasti on jotain säästöönkin jäänyt. Äläkä ainakaan miehelles mene valittamaan jos toinen painaa niska limassa töitä. Teidän eduksi se sitä tekee.

Kaikille raha ei korvaa menetettyä yhteistä aikaa. Kannattaa miettiä, jos joku perheenjäsen kuolisi just nyt, kumpaa arvostaisi enemmän: yhdessä elettyä elämää vai numeroita pankkitilillä?

Tottakai rahaakin tarvitaan, mutta voisi sen ylenmääräisen haalimisen panna tauolle edes siksi ajaksi, kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat isäänsä.

[QUOTE="Vieras";23178158]Minä teen töitä sellaisen 70-80h/viikko. Ja olen nainen. Ja äiti. Vieläpä kolmen lapsen äiti. Tämä työ mahdollistaa meille elintason jonka haluamme ja vastaavasti on mahdollisuus pitää pitkiä lomia silloin tällöin. Paljon mieluummin teen muutaman kk töitä näin ja sitten lepäilen kuukauden perheen kanssa vaikka ulkomailla, kuin elän siinä ma-pe-8-17 -oravanpyörässä.

Ja todellakin, palkka- ja bonuspäivinä sitä tilin saldoa katsoo mielellään muutkin kuin minä. ;) Mies tekee normaalin 40h/viikko joustavalla työajalla..[/QUOTE]

Mitä teet työksesi jos saan kysyä? Ja onko palkka hyvä?

[QUOTE="Vieras";23178158]Minä teen töitä sellaisen 70-80h/viikko. Ja olen nainen. Ja äiti. Vieläpä kolmen lapsen äiti. Tämä työ mahdollistaa meille elintason jonka haluamme ja vastaavasti on mahdollisuus pitää pitkiä lomia silloin tällöin. Paljon mieluummin teen muutaman kk töitä näin ja sitten lepäilen kuukauden perheen kanssa vaikka ulkomailla, kuin elän siinä ma-pe-8-17 -oravanpyörässä.

Ja todellakin, palkka- ja bonuspäivinä sitä tilin saldoa katsoo mielellään muutkin kuin minä. ;) Mies tekee normaalin 40h/viikko joustavalla työajalla..[/QUOTE]
Tunnen yhden kolmen lapsen äidin, joka on melkein aina töissä. Facebookin päivitysten mukaan viikonlopun vietto alkaa monesti vasta sunnuntai-iltana klo 20 - 22. Tuntuu rankalta edes ajatella sellaista elämää.

Joko olet pitkään tehnyt 70-80 tunnin työviikkoa? Osaatko rentoutua kotona ollenkaan?

[QUOTE="a p";23178017]Mies on yrittäjänä kuljetusalalla. työntekijöitä noin 30. Eli ei yksin pyöritä koko firmaa. Mutta ei voi vaan kattoa kelloa et nyt tuli päivä täyteen.
Meillä on 6 lasta joten en kyllä kovin toimettomana täällä kotona makaa. Ja suurinsyy tähän mun kotona oloon on se että en halua että nuo ala-aste ikäiset joutuis illat olemaan keskenään. Hoitajan tai hoitopaikan hommaaminen ei taas taloudellisesti järkevää.

Ollaan kohta menossa kaverille kylään et jos tää tästä. Mies saa nukkua sit rauhassa.[/QUOTE]
Yks tuttu palkkasi omistamaansa firmaan toimitusjohtajan, koska halusi itselleen säännölliset työajat ja tehdä samaa työtä kuin muutkin työntekijät.

Ymmärrän sua paremmin kun hyvin:) Mulla mies yrittäjä ja tekee paljon töitä. Lomiakaan ei pidä. Mut joku kun sanoi että rahaa on hyvin, kun mies tekee paljon töitä, niin kyl kivasti tullaan toimeen ja tosiaan mun on mahdollista olla kotona. MUTTA siis ei suomessa yrittäjä kyl pääse ainakaan kovin rikastumaan sillä verottaja pitää siitä hyvin huolen.

Niin siis teet 10-12h päivää 7 päivänä viikossa. Tervemenoa vaan...Edestäs löydät.

Sinkkuna meinaan painoin komennusluoteisessa työssä tuota tahtia ja sanoisin että siihen ei kuulu perhe. Miks sun lasten pitää kärsiä siitä että olet käytännössä aina töissä (lapset kaipaa vanhempiaan arkeen, ei satunnaisiin kuukauden lomiin). Huippua kun sit vielä ajat ittes loppuun. Ompa kiva lapsillesi. Mutta tosiaan, toisille raha on tärkeämpää ja se että on "huippu"työntekijä.

Onneks tuli taottua rahaa miehen kanssa ennen muksuja niin ettei noin idioottimaisia työmääriä tartte tehdä kun lapset on pieniä. Voi nauttia elämäntasosta ja tehdä molemmat 30h/työviikkoa (joustavaa) ja vielä pitkälti kotoa käsin. Eikä haittaa vaikka tilipäivänä ei kellot oi ja konffetit lennä - pärjätää loistvasti ja elämän laatu on hyvä. Kun saa viettää aikaa lasten ja sen puolison kanssa. Työtähän täällä saa tahkota loppu elämän. Ja nuorena hankittu "maine ja kunnia" työstä kantaa niin että ei tartte pelätä uran puolesta vaikka ottaakin rennommin kun muksut on pieniä

Tollanen työtahti on suoraan sanottuna tyhmää - mut jos ei osaa nauttia muusta niin kai se sitten käy

[QUOTE="utelias";23178514]Mitä teet työksesi jos saan kysyä? Ja onko palkka hyvä?[/QUOTE]

Kaikille kysyjille yksi sana; laki. Siitä saa päätellä jos haluaa, en tahdo enempää kertoa koska en halua tunnistautua täällä. Kyllä, palkka on hyvä. En ole käytännössä pelkässä työntekijän vastuussa työstäni, vastuu on isompi.

Noissa tunneissa lasken mukaan puhelut, matkat, kotona tehdyt työt jne., eli en suinkaan ole aivan noin paljoa pois kotoa. Kaikki tai ei mitään -luonne ja perfektionismi sen jaksamisen kai tuo, mutta tietysti pitää osata rentoutuakin. Osin kotona tehdyt työt helpottaa mun mielestäni sitä rentoutumista, toisilla kai toisin päin.

Kauhisteluihin vielä se, että kuten sanoin, en aina tee näin paljoa töitä. Mutta mieluummin välillä näin. Loppujen lopuksi sitä aikaa perheen kanssa jää saman verran ellei enemmän kuin tuossa perinteisessä oravanpyörässä. Jos en voisi tehdä työtä mitä aidosti rakastan, en takuulla olisi yhtä onnellinen enkä silloin yhtä hyvä äiti, vaimo, tytär ja niin edelleen.

Mä en ymmärrä tuota urputusta siitä, ettei yrittäjät muka voi tehdä vähempää työtä ja joutuvat olemaan aina työssä. Se ei todellakaan koske kuin aloittelevia yrittäjiä joillakin aloilla. Ja tietysti niitä, jotka vuosikaudet yrittää eikä koskaan saa yritystä kunnolla menestymään.

Mutta yrittäjä, jonka yritys pyörii hyvin ja jolla on alaisia niin pystyy säännöstelemään omaa työaikaansa, JOS haluaa. Mutta yrittäjissä on paljon työnarkomaaneja, ne rakastaa eniten työtään ja uhraa sille paljon. Valitsee puolison, joka pysyy kotona hoitamassa lapset ja kodin.

Tuollainen mies (voi olla nainenkin) valitsee puolison sen mukaan mikä on järkevää. Järkevää on ottaa nainen, joka hoitaa kodin ja lapset, koska muuten miehen pitäisi joko vähentää suurimman rakkautensa tapaamista (työtään) tai sitten jättää lapset tekemättä. Mutta tämä koskee vain työnarkomaaneja. On myös yrittäjiä, jotka panostavat omaan parisuhteeseen ja perheeseen, koska ne ovat sijalla 1!

Mä en ymmärrä tuota urputusta siitä, ettei yrittäjät muka voi tehdä vähempää työtä ja joutuvat olemaan aina työssä. Se ei todellakaan koske kuin aloittelevia yrittäjiä joillakin aloilla. Ja tietysti niitä, jotka vuosikaudet yrittää eikä koskaan saa yritystä kunnolla menestymään.

Mutta yrittäjä, jonka yritys pyörii hyvin ja jolla on alaisia niin pystyy säännöstelemään omaa työaikaansa, JOS haluaa. Mutta yrittäjissä on paljon työnarkomaaneja, ne rakastaa eniten työtään ja uhraa sille paljon. Valitsee puolison, joka pysyy kotona hoitamassa lapset ja kodin.

Tuollainen mies (voi olla nainenkin) valitsee puolison sen mukaan mikä on järkevää. Järkevää on ottaa nainen, joka hoitaa kodin ja lapset, koska muuten miehen pitäisi joko vähentää suurimman rakkautensa tapaamista (työtään) tai sitten jättää lapset tekemättä. Mutta tämä koskee vain työnarkomaaneja. On myös yrittäjiä, jotka panostavat omaan parisuhteeseen ja perheeseen, koska ne ovat sijalla 1!

Juurikin näin!

Miksi se muuten aina on mies joka tekee älyttömästi töitä? Kuka määrittää, kuinka paljon yhteistä aikaa pitäisi olla? Miksi pitää tehdä 6,7 lasta jos jo ensimmäisen jälkeen huomaa ettei työtään rakastavasta henkilöstä tullutkaan kotitossukkaa lasten myötä? Eikö nämä ole myös valintakysymyksiä, kun päättää kenen kanssa haluaa perheen perustaa? Jos mies ensitreffeillä sanoo että aikoo perustaa oman firman tai jatkaa isänsä yrityksessä, eikö silloin kannattaisi sanoa hei hei jo saman tien?

Ne perheet missä menee hyvin toisen suurista työtunneista huolimatta on poikkeuksetta sellaisia joissa osapuolet ei tarvitse sitä perävaunua tai kainalosauvaa koko ajan. Osataan siis katsoa illalla leffaa yksinkin, viihdyttää itse itseään, oma kaveripiiri jne. Niinkin voi olla onnellinen. Mutta jos ei voi ja tietää sen, ei pidä sellaiseen tilanteeseen itseään edes laittaa!

[QUOTE="Vieras";23181883]

Ne perheet missä menee hyvin toisen suurista työtunneista huolimatta on poikkeuksetta sellaisia joissa osapuolet ei tarvitse sitä perävaunua tai kainalosauvaa koko ajan. Osataan siis katsoa illalla leffaa yksinkin, viihdyttää itse itseään, oma kaveripiiri jne. Niinkin voi olla onnellinen. Mutta jos ei voi ja tietää sen, ei pidä sellaiseen tilanteeseen itseään edes laittaa![/QUOTE]

Mun mielestä kyse on enemmän siitä, että mies laistaa lähes kaiken lastehoidon ja naisen vastuulle kaatuu kodinhoitokin. Kai suurin osa ihmisistä osaa yksin olla.

Mun mies on työtön,mutta jossain kursseilla ja vanhemmillaan (pyytävät häntä aina auttamaan missä milloinkin) noin 28vrk /kk!! Sitten kun tulee kotiin, saattaa auttaa puiden tekemisessä tunnin, mutta muuten on tietokoneella,katselee leffoja tai vonkaa seksiä.
Eilen tuli käymään kotona. Koko ajan roikkunut netissä. Nyt kysyin, josko voisi lasten kanssa tehdä 20min legoja illalla.SAI RAIVOKOHTAUKSEN, kun olen komenteleva diktaattori?!

Tämä löytö on siis aina poissa, eikä tuo edes penniäkään rahaa taloon, vaatii seksiä ja vielä haukkuu kaiken lisäksi.

Että ole ihan tyytyväinen vaan!!

Yhteistyössä