On noi palkat kyllä päin prikkalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joopa"

Vieras
aivan pölijää että sellaiset jotka näpyttelee päivät vaikka tietokonetta niin nauttivat paljon suurempaa palkkaa kuin monikaan hoito-alalla, miks meillä on niin tyhymästi asiat että joka hoitaa toista ihmistä tai kasvattaa niin sitä ei niinku palkallisesti arvosteta,höh.

minä juoksen siivoojana 7,5h päivässä..siis kaikkea vessojen kuurauksesta konehalleihin ja brutto reilu 1300...kuinkakohan moni arvostaisi siivoojaa siinä vaiheessa kun vessat tai ruokailutila ym.olis muutaman viikon siivoomatta...

kaikki jotka haluavat palkkaansa korotusta voisivat ottaa selvää miten se olisi mahdollista..eli mistä se raha optettaisi ja miten se vaikuttaisi palvelujen hintoihin...sen jälkene voisi perustella että kyllä siihen on varaa..jos on..

[QUOTE="vieras";23179874]Mun palkka näpyttelystä on 1550, onko hoitoalalla sitäkin huonompi palkka?[/QUOTE]

Näinpä just. Naurattaa noi hoitsujen valitukset. Mun sh-kaveri oli ihan järkyttynyt mun palkasta. Vaan minkäs teet, kun et kenenkään hengellä voi uhata, että tarvii lisää palkkaa saada. No ainakin mun alalla on kohta huutava pula työntekijöistä, kun uusia ei kouluttaudu/halua alalle paskan palkan, valtavan vastuun ja järkyttävän työmäärän takia...

Hienoa, että jonkun mielestä minä "näpyttelen tietokonetta" elääkseni.

[QUOTE="joopa";23179964]voi vitsit mitä sittiä....ethän ole tosissasi[/QUOTE]

No osaatko sinä koodata? Veikkaan ettet osaa. Sen sijaan varmasti osaat hoitaa toista ihmistä.

Ai, antaisitko henkesi vaikkapa leikkaustilanteessa ihan "kenen tahansa" käsiin? Kuka tahansa osaa varmaankin hoitaa sut kun olet nukutettu tai toimia leikkauksessa kirurgin työparina. Sehän kun on niin helppoa ja yksinkertaista.

[QUOTE="joopa";23179863]aivan pölijää että sellaiset jotka näpyttelee päivät vaikka tietokonetta niin nauttivat paljon suurempaa palkkaa kuin monikaan hoito-alalla, miks meillä on niin tyhymästi asiat että joka hoitaa toista ihmistä tai kasvattaa niin sitä ei niinku palkallisesti arvosteta,höh.[/QUOTE]

Musta on surullista se, että väheksytään ja mollataan toisen työtä vaikkei siitä mitään tiedetä. Juurikin mun sh-kaverini valitti, kun hänelle oli kommentoitu, että "no sähän vaan siis kannat ruokaa niile ja sellaista?" ja mielestäni se oli typerä kommentti, mutta sinun kommenttisi pöljyydestä ja tietokoneen naputtelusta on kyllä ihan tismalleen yhtä typerä kommentti.

No osaatko sinä koodata? Veikkaan ettet osaa. Sen sijaan varmasti osaat hoitaa toista ihmistä.

No osaatko sinä katetroida, kanyloida, suorittaa verensiirron, seurata elintoimintoja, tarkistaa hengityskoneen, suorittaa lääkelaskuja, toteuttaa lääkehoitoa, tikata, poistaa tikkejä.. jne? :D Veikkaan ettet osaa. Moni hoitohenkilökunnan edustaja osaa.

Tottakai olis hienoo et kaikille maksettais heidän oma mielen mukaan palkka, mut se kun ei ole mahdollista niin voitais keskittyä siihen et tajuttais kaikkien työpanoksen olevan tärkeä.
Tuskin kenellekään joka suuntautuu tietylle alalle on sen alan palkkataso tullut totaalisena uutisena vasta valmistumisen jälkeen?

minä juoksen siivoojana 7,5h päivässä..siis kaikkea vessojen kuurauksesta konehalleihin ja brutto reilu 1300...kuinkakohan moni arvostaisi siivoojaa siinä vaiheessa kun vessat tai ruokailutila ym.olis muutaman viikon siivoomatta...

en ole siivooja mutta haluaisin tilanteen nähdä kun siivoojaa palvotaan ja anellaan tuleman paikalle kuukauden tauon jälkeen :D

Tottakai olis hienoo et kaikille maksettais heidän oma mielen mukaan palkka, mut se kun ei ole mahdollista niin voitais keskittyä siihen et tajuttais kaikkien työpanoksen olevan tärkeä.
Tuskin kenellekään joka suuntautuu tietylle alalle on sen alan palkkataso tullut totaalisena uutisena vasta valmistumisen jälkeen?

Eräissä pääsykokeissa oli alan keskipalkka papereihin läväytettynä. Se oli tosi pieni, alle 1500 euroa bruttona kuussa. Että ainakaan tuonne päässeet eivät voineet sanoa, että eivät olleet tietoisia tehdessään valintojaan.

Musta on surullista se, että väheksytään ja mollataan toisen työtä vaikkei siitä mitään tiedetä. Juurikin mun sh-kaverini valitti, kun hänelle oli kommentoitu, että "no sähän vaan siis kannat ruokaa niile ja sellaista?" ja mielestäni se oli typerä kommentti, mutta sinun kommenttisi pöljyydestä ja tietokoneen naputtelusta on kyllä ihan tismalleen yhtä typerä kommentti.

mistä sinä tiedät mitään kenenkään tietämyksestä kenenkään työstä, pidä typeryytesi omanasi, ei sun tarvii tulla ketjuun

No osaatko sinä katetroida, kanyloida, suorittaa verensiirron, seurata elintoimintoja, tarkistaa hengityskoneen, suorittaa lääkelaskuja, toteuttaa lääkehoitoa, tikata, poistaa tikkejä.. jne? :D Veikkaan ettet osaa. Moni hoitohenkilökunnan edustaja osaa.

No itseasiassa kuka tahansa nyt osaa poistaa tikkejä...
Lääkelaskuja en osaa, mutta sen perusteella miten usein tälläkin palstalla joku hoitsu tai sellaiseksi aikova kyselee valmiita vastauksia lääkelaskuihin, niin päättelisin että eivät ne hoitajatakaan osaa.

etteikö kaikkien työpanos ole tärkeä, niin mielestäni esimerkiksi opettajien palkkataso on jo pian yhteiskunnallinen ongelma. Opetusalalla on jo nyt paljon epäpäteviä opettajia, eikä ole helppoa houkutella päteviä pysymään sillä palkalla, mitä työstä maksetaan. Mm. miehiä ei hakeudu opettajakoulutukseen ja ne jotka hakevat, napataan suoraan koulun penkiltä iihan muihin töihin - parempi palkka houkuttimena.

Itse olen erityisopettaja. Täytyy tunnustaa, että työn vaativuus ei kyllä vastaa palkkapussia. Kolmasosa kollegoista on täysin epäpäteviä erityisopettajan työhön. Ammatti ei todellakaan ole monen unelma. Eihän tätä työtä tietysti ilman kutsumusta tee pelkän paremman palkan perässä kukaan, mutta ainakin se auttaisi ihmisiä pysymään työssä, kun kokisi sentäs siitä rahaa saavansa.

[QUOTE="joopa";23180103]mistä sinä tiedät mitään kenenkään tietämyksestä kenenkään työstä, pidä typeryytesi omanasi, ei sun tarvii tulla ketjuun[/QUOTE]

Tunnut sinäkin tietävän. Minä näpytän tietokonetta työkseni, tienaan sinua enemmän. Toisaalta - minä en lähtenyt peruskoulun jälkeen matalapalkka-alan töihin tai siihen valmistavaan koulutukseen. Katson ansainneeni palkkani

No itseasiassa kuka tahansa nyt osaa poistaa tikkejä...
Lääkelaskuja en osaa, mutta sen perusteella miten usein tälläkin palstalla joku hoitsu tai sellaiseksi aikova kyselee valmiita vastauksia lääkelaskuihin, niin päättelisin että eivät ne hoitajatakaan osaa.

itseasiassa tuo ei taidakkaan ihan noin mennä, vaikka niin on helppo kuvitella.

Kyllä mäkin varmaan lentokonetta osaisin lentää jos yrittäisin. Ehkä vaan aika nopeasti tulisin alas. Kyllä varmaan monin osaisi "hoitaa", mutta unohdat nyt sen VASTUUN joka myös kuuluu hoitajien työhön.
Ja jos oikeasti olet tuota mieltä että hoitotyötä pystyy kuka tahansa tekemään niin sitten et varmaan käytä terveydenhoitopalveluja?? Synnytit varmaan lapsesi kotona vaan oma mies apuna(olettaen että olet äiti?) jos siis kuka tahansa osaa niin kyllä sitten sinäkin...

No en mä nyt työtäni sentään vaan tietokoneen näpyttelyksi kutsuisi :D
Kyllä vientikauppa on ihan tärkeää. Tosin olen sitä mieltä että hoitoalalla on liian matalat palkat mutta siihen asiaan tuskin auttaa toisten työn väheksyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23180144:
itseasiassa tuo ei taidakkaan ihan noin mennä, vaikka niin on helppo kuvitella.

Juurikin niin. Esim tikit nyt varmaan saa pois kuka vaan, mutta ainahan ne eivät ole niitä yksittäisiä tikkejä. Ikävää olis, jos joku meni esim. jatkuvasta ompeleesta nappasemaan langat päistä poikki. Yksittäisten tikkien poistaminen aseptisesti ei sekään ole välttämättä niin yksinkertaista kuin luulisi.