Mua ärsyttää kun mies syöttää aina vaan muroja lapselle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitto"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23184025]Kuten jo ylempänä sanoin, olen koittanut ostaa terveellisiä murojamutta ne ei tytölle uppoa. Onko nuo havre fraset niitä mitämyydään ainakin pusseissa?[/QUOTE]

Tuolla sivuilla on ihan pakkausten kuvatkin. Käypä kurkkaamassa!

Vähän epäilen että terveellisiä muroja ei ole olemassa. Jotain lisäaineita on pakko olla että pysyy kasassa ja kai niissä kaikissa jonkun verran sokeria on? Mielummin antaisin puuroa ilman sokeria, murot on ihan turhia ja kalliitakin vielä.

Mä en nyt ihan aidosti ymmärrä, mikä tässä on nyt se ap:n ongelma.

Jos muksu syö viikossa 7 aamupalaa ja 7 iltapalaa = yht. 14 kertaa, ja niistä max 4 on muroja (joiden laatuun äitikin voi vaikuttaa ostamalla niitä ei-niin-sokerisia), niin onko tuo nyt oikeasti niin kamala ongelma? 10 kertaa jää vielä mahdollisuutta syödä todella terveellisesti.

Lisäksi ihmettelen, kun ap ei mitenkään kommentoi pohdintaani siitä, että mies on kyllästynyt sun harrastamaan määräilyyn ja siksi antaa ihan piruuttaan niitä muroja. Anatolia on oikeassa, relaa, hyvä ap. Ei elämä lopu yksiin muroihin.

Voi jeesus miten typerä sä olet!

Mä olen monesti jo tässä ketjussa sanonut, ettei tytölle kelpaa terveelliset murot(mikäli niitä nyt mitään terveellisiä on olemassakaan) vaan mies antaa niitä mitä itse syö!!!!!!!!

Ja mies antaa keskellä aterioita,kun itse haluaa tai tyttö haluaa. Tämäolkoon viimeinen kerta kun sen sanon.

[QUOTE="heips";23184679]No älä osta niitä muroja ja selitä miehelle että niitä ei enää tytölle anneta![/QUOTE]

Sinä kans! Miten olla ostamatta, kun miesniitä raahaa kaupasta, kun haluaa itse niitä syödä AAMUISIN ENNEN TÖIHIN LÄHTÖÄÄÄÄÄÄN! Monestikko sepitää sanoa?!?

[QUOTE="a p";23184724]Sinä kans! Miten olla ostamatta, kun miesniitä raahaa kaupasta, kun haluaa itse niitä syödä AAMUISIN ENNEN TÖIHIN LÄHTÖÄÄÄÄÄÄN! Monestikko sepitää sanoa?!?[/QUOTE]

No etkö voisi ylipuhua miestäsi terveellisempään aamupalaan? Meilläkin mies söi aikoinaan muroja aamupalaks kunnes minä laitoin sille stopin :D Miehen terveys on kuitenkin mulle tärkeä. Nykyään syö leipää aamupalaksi. Nehän voi tehdä valmiiksi vaikka illalla eikä varmasti mene enempää aikaa kuin muroissa!

[QUOTE="a p";23184712]Voi jeesus miten typerä sä olet!

Mä olen monesti jo tässä ketjussa sanonut, ettei tytölle kelpaa terveelliset murot(mikäli niitä nyt mitään terveellisiä on olemassakaan) vaan mies antaa niitä mitä itse syö!!!!!!!!

Ja mies antaa keskellä aterioita,kun itse haluaa tai tyttö haluaa. Tämäolkoon viimeinen kerta kun sen sanon.[/QUOTE]

No sinähän se asiallinen olet :(.

Jos mies antaa kesken muun syömisen muroja siksi, että pääsee itse ns. helpommalla, niin ongelma on kyllä ihan jossakin muualla kuin niissä muroissa.

Teillä taitaa olla perhepalaverin paikka, eikä sen aiheena todellakaan ole muromerkin valinta tai edes se, kuinka usein niitä syödään aamu- tai iltapalaksi.

[QUOTE="a p";23184712]
Ja mies antaa keskellä aterioita,kun itse haluaa tai tyttö haluaa. Tämäolkoon viimeinen kerta kun sen sanon.[/QUOTE]

Mutta silti kirjoitit että ei niitä muroja "ihan aina tarvitsisi antaa, kun mies ilta tai aamupalaa antaa". Eli selkeästi sua haittaa, kun mies antaa lapselle muroja aamu- tai iltapalaksi ehkä kahtena päivänä viikossa. Ja nyt yhtäkkiä taas kyse onkin pitkin päivää syömisestä. Epäjohdonmukaista, vai olisiko kyse siitä että tarina muuttuu kun kommentit ei olleetkaan miestä mollaavia?

No en usko että lapsen terveys kaatuu siihen jos 2 kertaa viikossa syödään muroja, kannattaako sen takia nyt vetää pulttia. Tietty riippuu siitäkin mitä muulloin syödään, paljonko sitä sokeria sitten yhteensä tulee.

mistä ihmiset on saanut päähänsä että yhtään sokeria ei saisi syödä? jos jossain muroissa vähän on sokeria tai jogurtissa niin so what, jättäkää ennemmin ne karkit pois.

Tämä on tyypillinen Kaksplussan mitä-tä-hä-niiiiiii!-palstan ketju. AP kertoo jotakin (huom. AP on harmaa, ei vakipalstalainen) ja sitten yksi mamma, jolla on PMS tulee kertomaan mielipiteensä. Tämän jälkeen toiset PEESAA, koska tämä on peesailijoitten palsta! Länttä voi väittää idäksi, kunhan vaan on eri mieltä jonkun tyhmän AP:n kanssa. Keskustelu karkaa täysin raiteiltaa ja siitä tulee tällainen kauhea väittely, hiuksia haljotaan ja pilkkua viilataan!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

[QUOTE="vieras";23184887]mistä ihmiset on saanut päähänsä että yhtään sokeria ei saisi syödä? jos jossain muroissa vähän on sokeria tai jogurtissa niin so what, jättäkää ennemmin ne karkit pois.[/QUOTE]

Sua harmittaa ok. Muakin harmitti joskus, mutta päätin olla mukava ihminen, laitoin itselleni kälkätyssäännöt ja eipä harmita enää. Nykyään kälkätykset suorittaa joku muu perheenjäsen, joten mun ei edes tartte!

Suolaisuus on mielestäni paljon huonompi asia lasten ruuissa, kuin sokeri, se tuo vain energiaa, mutta suola liiallisesti käytettynä voi olla ongelma munuaisille ja lihaksille.

Jos vielä harmittaa, voisitko kuvitella miettiväsi mitä muuta sinä/perhe nauttii/syö mikä voi olla vahingollista. Neuvottelemalla hommat hoituu....

[QUOTE="vieras";23184887]mistä ihmiset on saanut päähänsä että yhtään sokeria ei saisi syödä? jos jossain muroissa vähän on sokeria tai jogurtissa niin so what, jättäkää ennemmin ne karkit pois.[/QUOTE]

no mutta kun siinä jogurtissa ei sitä sokeria olekaan ihan vähän. litran purkissa on tyypillisesti n. 42 SOKERIPALAA. eli 2dl purkissa reilu 8 sokeripalaa. yök.

eikä muroissakaan siis ihan vähän ole...

Jäte se mies kun on noin paska. Oikeasti.

Mulla mies taistelee syövän kourissa, ja rehellisesti tälläinen idiootti aloitus saa mut nauramaan. Kuinka pinnallisia me ihmiset ollaankaan ennen kuin kunnolla elämä koulii...M U R O I S T A.

[QUOTE="hmm";23184690]Vähän epäilen että terveellisiä muroja ei ole olemassa. Jotain lisäaineita on pakko olla että pysyy kasassa ja kai niissä kaikissa jonkun verran sokeria on? Mielummin antaisin puuroa ilman sokeria, murot on ihan turhia ja kalliitakin vielä.[/QUOTE]

Rågfrasien tuoteseloste: Ainekset: Täysjyväruisjauho (62%), täysjyväkaurajauho (30%), mallasjauhe, sokeri, suola, nostatusaine (kaliumvetykarbonaatti).

Näyttää olevan sokeria 5g /100 g, suolaa 1 g ja kuituja 13,6 g. Joten ei paljon puurosta eroa. :)

no mutta kun siinä jogurtissa ei sitä sokeria olekaan ihan vähän. litran purkissa on tyypillisesti n. 42 SOKERIPALAA. eli 2dl purkissa reilu 8 sokeripalaa. yök.

eikä muroissakaan siis ihan vähän ole...

Mutta oikeasti, mitkä on sokerin terveyshaitat jos energia kulutetaan eikä sokerisia tuotteita napsita joka ruualla? Tietty jos tahtoo pitää perseen aina penkissä niin sokeria kannattaa vältää, mut ei sillä ole vastaavia haittoja kuin vaikka suolalla.

Ja jugurttien sokeri ei kaikki ole ns. valkoista sokeri, jos haluat asian noin ilmaista niin varmaan sitten moni hedelmäkin on YÖK, kun niissäikin on pala tolkulla sokeria.

Mutta oikeasti, mitkä on sokerin terveyshaitat jos energia kulutetaan eikä sokerisia tuotteita napsita joka ruualla? Tietty jos tahtoo pitää perseen aina penkissä niin sokeria kannattaa vältää, mut ei sillä ole vastaavia haittoja kuin vaikka suolalla.

Ja jugurttien sokeri ei kaikki ole ns. valkoista sokeri, jos haluat asian noin ilmaista niin varmaan sitten moni hedelmäkin on YÖK, kun niissäikin on pala tolkulla sokeria.

Niin, yhdessä päärynässä on äkkiä 10 palaa sokeria YÄK

Verensokerien raju heittely aiheuttaa välittömästi "ylivilkkautta" eli muksut alkavat riehua tolkuttomasti, meillä ainakin. Kunnes verensokerit laskevat yhtä nopeasti ja menee väsyneeksi kitinäksi. Lisäksi kun sokerista saa kuitenkin niin paljon energiaa, niin normaali ruoka ei tahtoisi maistua. Pidemmällä aikavälillä tuollainen verensokerien sahailu altistaa aikuisiän diabetekselle ja huonoille ruokailutottumuksille. Kyllä meilläkin herkutellaan sokerisilla herkuilla välillä, mutta tavoite on että ne olisivat erikoisherkkuja eikä osa normaalia ruokavaliota.

Jogurttipurkissa (tavallisessa litran purkissa mansikka/banaanijugurttia) on lisättyä sokeria noin 25 sokeripalaa. Ihan sitä valkoista sokeria siis.

Uusimmat

Yhteistyössä