Melkoisen pitkä ostoslista :O

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Ihan vaan kaikkea pirntä ajattelin katsella ensi viikonloppuna Ikeasta, kun vihdoin pääsee sielläkin käymään.

No, rupesin sitten tuossa listaamaan, että mitäs kaikkea pientä sitä pitäisikään ostaa - ja voin vakuuttaa, että lista on sen verran pitkä ettei sitä passaa näyttää miehelle tai se peruu koko reissun :D.

No mistä se pikkusälä sitten pitää ostaa? Miksi sitä ei saa ostaa Ikeasta?

Ehkäpä sitä ei tarvitse ostaa mistään. Luulen, että aika monella sitä pikkusälää vaan kertyy niihin kärryihin kun koetaan ne jotenkin niin edullisiksi. Tarvetta ei ole, mutta kun halvalla saa. Toki jos listan kanssa menee, niin sitten ei ehkä tule niitä heräteostoksiakaan niin mukaan.

No, mä saan nyt varmaan anteeksi tämän kerran, kun en ole vielä koskaan ostanut Ikeasta yhtään mitään.

Voi ei, tuli kauhea olo. Anteeksi, en sitä tuolla tavalla tarkoittanut, enkä nyt oikeastaan edes tiedä miksi noin töks kommentin laitoinkaan, kun se ei tuo mitään järkevää tähän keskusteluun. Meillä on Ikea tossa "nurkan takana", ja ollaan todettu Ikean laatu huonoksi suurimmissa osissa tavaroista. Kyllähän sinne on varmasti kiva mennä.
Mukavaa reissua teille vaan!:)

Ehkäpä sitä ei tarvitse ostaa mistään. Luulen, että aika monella sitä pikkusälää vaan kertyy niihin kärryihin kun koetaan ne jotenkin niin edullisiksi. Tarvetta ei ole, mutta kun halvalla saa. Toki jos listan kanssa menee, niin sitten ei ehkä tule niitä heräteostoksiakaan niin mukaan.

Mulle pikkusälä tarkoittaa tässä tapauksessa hyllyjä, naulakkoa, kylppärin tekstiilejä, säilytyskalusteita + tekstiilejä pojan huoneeseen, valokuva- ja taulukehyksiä, peilejä ym. ym. Kaikelle on oikeasti tilaus, mä en harrasta turhan päiten hamstraamista.

Kuinka kaukana pohjoisessa jos ei Haaparannan Ikeaankaan ole tullut mentyä? Meillä sinne matkaa reilu kolmesataa kilometriä ja kerran vuodessa tulee kaikkea pientä haettua, ja samalla Icassa ja autoon renkaita tulee ostettua.

[QUOTE="Kenguru";23187097]Voi ei, tuli kauhea olo. Anteeksi, en sitä tuolla tavalla tarkoittanut, enkä nyt oikeastaan edes tiedä miksi noin töks kommentin laitoinkaan, kun se ei tuo mitään järkevää tähän keskusteluun. Meillä on Ikea tossa "nurkan takana", ja ollaan todettu Ikean laatu huonoksi suurimmissa osissa tavaroista. Kyllähän sinne on varmasti kiva mennä.
Mukavaa reissua teille vaan!:)[/QUOTE]

Kiitti :).

Alkuperäinen kirjoittaja mitäteostatte?;23187075:
en ole ikinä käyny ikeasa kun täällä kaukana pohjoisessa asutaan. Mitä te ihmiset yleensä sieltä ostelette? :)

Me aiomme ostaa ainakin
- 2 syöttötuolia lisää (ei tarvitse kuljettaa eri talojen välillä).
- valkoisia keittiön yläkaapistoja (olohuoneeseen tykkiseinän alapuolelle tv-tason sijaan dvd-levyille).
- mammuttipalli lastenhuoneeseen (on ennestään 4, mutta viidennelle olisi tila valmiina)
- kylppäriin säilytyssysteemi.
- astioita ; ainakin laseja ja pikkulusikoita.
- jne.jne.

Ei siis kovin jännittävä lista, mutta harkittu ja toisaalta kuitenkin hintaero muihin liikkeisiin sen verta iso, että bensakulutkin huomioiden saa sen "viikonloppuloman" tavallaan "ilmaiseksi".
:D

Alkuperäinen kirjoittaja mitäteostatte?;23187075:
en ole ikinä käyny ikeasa kun täällä kaukana pohjoisessa asutaan. Mitä te ihmiset yleensä sieltä ostelette? :)

Mä asun 7km päässä IKEAsta täällä espoossa joten sinne on helppo singahtaa (yleensä siivouspäivinä) :) Haen sieltä tekstiilejä käsipyyhkeitä ja tyynynpäällisiä kun ovat niin edullisia, kynttilöitä, pajukoreja, kukkaruukkuja, jotain huonekasveja joskus kun 1e saa, muksun huoneeseen säilytysratkaisuja laatikoita/koreja ym. valaisimia ja valokuvakehyksiä.

Matot on huonolaatuisia siellä, ainakin ne mitkä olen joskus ostanut sekä huonekaluissa vaadin hiukan enemmän laatua :) Tosin se Ektorp sohva vähän koukuttaa TV- huoneeseen kun on niin muhkea ja nättikin.

Mulle pikkusälä tarkoittaa tässä tapauksessa hyllyjä, naulakkoa, kylppärin tekstiilejä, säilytyskalusteita + tekstiilejä pojan huoneeseen, valokuva- ja taulukehyksiä, peilejä ym. ym. Kaikelle on oikeasti tilaus, mä en harrasta turhan päiten hamstraamista.

En minä alunperinkään sitä mun kommenttia sinulle tarkoittanut vaan tuolle toiselle vastaajalle (tietenkin olisin voinut lainata vastaajaa). Jotenkin tulee pikkusälästä mieleen jotain muuta kuin sellaista mitä ostetaan oikeeseen tarpeeseen. Sillä minusta juuri Ikeassa harrastetaan sitä sellaista vauhkona kärryyn keräämistä, mitä olen siellä joskus katsellut ihmisten käyttäytymistä.

No hyvähän se on että ihmiset ostaa sälää ym. Säilyy työpaikat :) Itse myös matkaan tällä viikolla ikeaan, vihdoinkin aijon ostaa sellaisen valkoisen ihanan viltin jota olen muutaman kerran jo miettinyt...ehkä joku muu sisustus juttu ja lapsille lakanat.Lisäksi korkeintaan pari pikku juttua ja tietenkin edullista syömistä.

Yhteistyössä