Olen huolissani.. Sikiön liikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Olin eilen rakenne-uä:ssä ja viikkoja on tasan 19+6. Olen tuntenut vauvan liikkeet jo kolmisen viikkoa selvästi ja joka päivä. Lääkärin joutui painamaan aika inhottavasti anturilla, vauvan pää oli tosi syvällä lantiossa. Eilen liikkeitä tuntui hyvin ja melkein koko päivän, tänään taas ei muuta kuin yksi pikku tökkäytys ja tällaisia päiviä ei ole ollut :( olen vähän huolissani.. Ei kai sillä anturilla kunnolla tökkimällä saa istukkaa irti tai jotain verenvuotoa istukan alle..? Tuntuu vähän typerältä ajatukselta, ei kai siinä niin kovasti voi survoa. Ahdistavaa :(. Kaiken lisäksi alaselkää ja alamahaa särkee, alamahaa juuri siitä mistä tökki sillä anturilla. Olen kyllä ollut aika paljon jaloilla tänään ja nukkunut huonosti että selkäsärky voi johtua ihan siitäkin. Pissavaivoja ei ole.

Mitähän tässä nyt sitten.. Sanokaa jotain lohduttavaa. Jos mitään ei kuulu, niin voiskohan sitä käydä kuunteluttamassa sydänääniä neuvolassa?

vauva voi potkia välillä selkäänpäin,älä oo huolissas.. ei ne niiin kovakouraisesti tutki että siitä vahinkoa tulisi vauvalle ! voit käydä vaikka heti huomenna neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet. mutta tee nyt ensin niin,että juot jotain makeaa,meet vasemmalle kyljelle makaamaan ja vähän silittelet masua,josko vauva sieltä sitten virkoaisi potkimaan :)

vauva voi potkia välillä selkäänpäin,älä oo huolissas.. ei ne niiin kovakouraisesti tutki että siitä vahinkoa tulisi vauvalle ! voit käydä vaikka heti huomenna neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet. mutta tee nyt ensin niin,että juot jotain makeaa,meet vasemmalle kyljelle makaamaan ja vähän silittelet masua,josko vauva sieltä sitten virkoaisi potkimaan :)

Tuota mä olenkin yrittänyt viimeiset pari tuntia, että heräiliskö.. Vaan kun ei. Voihan sillä olla nyt väsypäivä, kun eilen oli niin kovasti liikkeessä monta tuntia putkeen. Aiemmin on kuitenkin joka päivä ollut jonkinlaista elämöintiä, nyt ei tunnu mittään.

Tuossa vaiheessa raskautta sikiö on vielä niin pieni ja voimat vähäiset, että hänen asento vaikuttaa paljon liikkeiden tuntemiseen. Jos sikiö potkii kohti selkääsi, et tunne liikkeitä kuten mahaasi kohti tulevat potkut.

Itse huomasin loppuraskaudessa että jos sikiöllä oli jonain päivänä tosi vilkas meno, niin seuraava päivä oli monesti rauhallisempi.

Summa summarum, tossa vaiheessa raskautta ei edes vielä tarvitse tuntea liikkeitä ylipäätään, saatikka että pitäis liikelaskentaa tehdä. Ja ammattilainen ei varmaan vahingoita sikiötä. Ole huoletta ja nauti raskaudestasi!

voi olla että se lepäilee,vahvistuu ja kasvaa hyvin kun nukkuu paljon.. mutta jos sua tosiaan huolestuttaa niin kyllähän sä voit mennä vaikka päivystykseenkin heti tänään...toivotaan että kaikki kuitenki kunnossa,uskoisin että on :)

Eivät varmasti tutki anturin kera niin että se aiheuttaisi vahinkoa, joten ole siltä osin rauhaisin mielin.Mutta jos liikkeitä ei tunnu, vaikka miten oisit yrittänyt herätellä, niin silloin kannattaa käydä näytillä kuunteluttamassa sydänäänet.

itse tunsin liikkeet melkoaikasin. sit ne katos pariks viikoks lähes kokonaan jossain noilla paikkeil n20 viikon kohdalla. neuvolas kaikki kuitenkioli ok. ja meillä rakentees tökki aka lujastikin ku yritti saada poikaa kääntymään jotta näki kaiken.

eli en huolestuis. soita neuvolaan niin saat ajan kuunteleen äänet

Tässä oli raskausviikkoja 19+6, ei silloin tarvi vielä tuntea mitään ja tehdä liikelaskentaa!

Toki voi silti käydä tarkistamassa että kaikki on ok, jos asia vaivaa.

mulla (ja moni muukin on täällä puhunut samaa) vauva liikkuu muutaman päivän sykleissä. liikkuu paljon muutamana päivänä ja sitten lepää muutaman päivän ja taas remuaa. normaalia. mutta jos juominen ja silittely ja tökkiminen ei saa vauvaa liikkeelle niin kannattaa käydä tarkistuttamaan tilanne.

Mä en ainakaan tunne viellä mitään ja viikkoja 17+6, odottelen kyllä maltammattomana niitä ekoja potkuja jne, nyt koridopplerilla kuunnelle sydänääniä niin helpottaa oloa, kun tietää että siellä se sydänsykkiin :)

Tuskin mun päivystykseen auttaa lähteä.. Kun eihän näillä viikoilla oikein voida tehdä mitään vaikka jotain oliskin vialla. En toki ole mitään liikelaskentaa harjoittanutkaan mutta kun kolmisen viikkoa on jo päivittäin tuntunut ja sitten yhtäkkiä ei mitään tunnukaan niin kyllähän sen huomaa jo.. Edelleenkään ei mitään. Olen kokeillut mehulla ja karkeilla, välillä käynyt ylhäällä ja taas pötköttelyä ja lueskelua.. Tulos 0. Aargh.. Ja sitten kun on vielä tuota selkäsärkyäkin. :(

Mä en ainakaan tunne viellä mitään ja viikkoja 17+6, odottelen kyllä maltammattomana niitä ekoja potkuja jne, nyt koridopplerilla kuunnelle sydänääniä niin helpottaa oloa, kun tietää että siellä se sydänsykkiin :)

Kotidoppler oliskin kätevä nyt.. Mutta tosiaan en huolestuisi muuten mutta ne liikkeet on olleet ihan päivittäisiä jo kolme viikkoa, ja nyt ihan selkeästi täysin erilainen päivä. Voi kai se silti olla normaalia, kun mahakin kasvaa ja muuta, mutta silti huolestuttaa.

Kotidoppler oliskin kätevä nyt.. Mutta tosiaan en huolestuisi muuten mutta ne liikkeet on olleet ihan päivittäisiä jo kolme viikkoa, ja nyt ihan selkeästi täysin erilainen päivä. Voi kai se silti olla normaalia, kun mahakin kasvaa ja muuta, mutta silti huolestuttaa.

Ymmärrän huolesi.Itse tunsin kuudetta odottaessani liikkeet melko varhain ja sitten ne vaimeni ja rakenneultrssa sitten kuulin surullisia uutisia.
Kannattaa käydä kuunteluttamassa sydänäänet jo ihan oman mielenrauhan vuoksi.Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin.

Ymmärrän huolesi.Itse tunsin kuudetta odottaessani liikkeet melko varhain ja sitten ne vaimeni ja rakenneultrssa sitten kuulin surullisia uutisia.
Kannattaa käydä kuunteluttamassa sydänäänet jo ihan oman mielenrauhan vuoksi.Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin.

Voi että, tosi kurjasti käynyt teillä :(. Otan osaa.
Taidankin käydä ellei nyt illalla ala mitään kuulua. Nyt oli jotain epämääräistä, muttei vieläkään mitään selkeää. Jospa se olis selkään päin.. Harmi kun en pääse heti aamusta neuvolaan eikä sinne varmaan pääsekään ennen iltapäivän päivystystuntia muutenkaan. Eipä tässä oikein auta kuin odotella..

Yhteistyössä