Kuukautisten alkaminen imetyksen lopetuksen jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zenn

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
2 228
1
36
Tampere
Eli kysymys on tarkoitettu heille, joilla ei ollut kuukautisia imetyksen aikana.

Kauanko meni imetyksen lopettamisen jälkeen, että ensimmäiset kuukautiset alkoivat? Itseäni kiinnostaisi etenkin yli vuoden imettäneet.. :D :saint:

Olen yrittänyt googlata aihealuetta, mutta joka toinen vastaus tähän kysymykseen tuntuu olevan 1-3kk synnytyksestä ja sehän ei minun tilanteessa auta sitten pätkääkään :kieh:

Heh, no mun vastaus on myös 1kk imetyksen lopettamisesta :) Imetin 1v9kk.

Kiitos. :)

Minulla siis on imetyksen lopetuksesta vasta 3vk, mutta odotan kuukautisia (kuin kuuta nousevaa) ja ennenkaikkea ovista.

Mä olen tullut siihen tulokseen (googlen avulla), että ainakin jos lopettaa imetyksen aikaisessa vaiheessa ei kuukautiskierto ala samantien, mutta kokemuksia yli vuoden kestäneestä imetyksestä ilman kuukautisia on jotenkin hirveän vähän.

Mä täysimetin 6kk, jonka aikana tuli muistaakseni 2 kuukautiset. Sitten ei tullukaan muutamaan kuukauteen, kunnes 9kk synnyksestä tuli seuraavat ja sitten tuli kolmet pitkällä kierrolla. Imetin tasan vuoden, ja kun lopetin niin seuraavasta kierrosta tulinki uudestaan raskaaksi :) Luulen että ovista ei mulla tapahtunu imetyksen aikana ollenkaan, koska mitään ehkäisyä ei käytetty koko aikana.

En tie kuin paljon sua auttaa, mut esikoista imetin 3kk ja n. 1kk päästä lopettamisesta tuli menkat. Tokapoikaa täysimetin 5kk ja sitte vielä pari kuukautta osittain, eli n. 7kk ikäiseksi, sen jälkeen meni vielä 3kk ainakin ennen kuin kuukautiset alkoi. Eli tie mistä hormoonijutuista johtuu nuo ajat..

Kiitoksia kokemuksista :) ja lisää saa kertoa.

Aika jänniä nuo kokemukset siitä, ettei sillä imetyksellä olisi sittenkään juuri merkitystä kuukautisiin ja sitten oviksien puute. Tosin minun kohdallani (1v3kk synnytyksestä) uskoisin imetyksen olleen syy kuukautisten poisjäämiseen.

Esikoista imetin lapsentahtisesti myös yöllä 1 v 10 kk ikään asti. Silloin vasta alkoivat menkat, ja niitä seuranneen raskauden vuoksi lopetin tuolloin yöimetyksen. Onnistunut raskaus oli kuitenkin kiven takana ja siihen päästiin vasta vuotta myöhemmin. Silloin esikoinen sai rintaa vielä illalla ennen nukkumaanmenoa, mutta jäi sitten vihdoin pois. Nyt imetän kakkosta, joka 16 kk, lapsentahtisesti ja myös öisin. Kuukautisista ei tietokaan ja toivon, että vielä pysyvätkin poissa...

Yhteistyössä