koira tuhoaa kämpän :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koira prkl!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on tollanen d.a.p seinässä joka tota feromonia vapauttaa ilmaan mutta ei sekään auta :/ ja seki maksoi sen 50€! ja seki turhaan :/

Sitten ei auta,kun jäädä töistä pois ja alkaa pitämään koiralle seuraa.

Mitä pienempi asunto niin sitä isompia koiria nämä ihmiset ottavat ja sitten valittavat,kun koira rikkoo paikat. eikä oo varaa viedä hoitolaan..

Tilavaan häkkiin ilman muuta. Se ei ole oppinut olemaan yksin ja vissiin protestoidakseen ja aikaa tappaakseen tuhoaa. Joskus johtajuusasioissa vikaa. Harva koira johtajansa tavaroihin koskee, jos kaikki muuten ok. Feromonit ei tuohon auta. Häkkiin jonkun verran purtavaa (ei liikaa, kun tarkoitus oppia olemaan päivän aikana). Kotiin tullessa 'cool' vastaanotto, pissalle, muut asiat kuntoon ja sitten lenkille.

kasvattaja sanoi että pienennä tilaa niin kauan enneku loppuu, mut joutuuko se sit koko saakelin loppuelämän olee häkissä? en mä sitä halua vaan ratkaisun ongelmaan, ehkäpä pitäis joku psykologi pyytää käymään, halvemmaks se tulis pitemmän päälle :( enkä usko et mies tuosta koirasta luopuu hevillä, mä oon kyl kohta jo ratkeamispisteessäm, ei vaan jaksa oikeesti.. kaikki menee pilalle :(

pallit koiralta lähtee 1kk päästä, eli uros kyseessä.. ja iso koira..

meillä häkitettiin koiraa kun se oli nuori ja tuhos ihan kaiken. vanhemmiten oppi olemaan tuhoamatta ja häkitys jäi.
miten olis koiralle oma huone? sieltä kaikki ylimääräset tavarat pois ja se rautaportti eteen.

Tai kuonokoppa? Tai lisää aktiviteettia?
Tai mitä jos jätä ne aamutouhuilut pois, koira vaan sen verran ulos että tekee tarpeensa ja koulutus, lenkkeily ja muut aktiviteetit sitten illalla?
15 min tottis ja pieni pyrähys ulkona voi nostaa koiran viretasoa joka jää sit niinsanotusti päälle ja koira purkaa sen energiansa tuhoamalla sisällä.
Minkä rotuinen koira?
Voiko asua ulkona?

kiitos kupla :) kai se on häkki ostettava.. tota johtajuutta minäki oon epäilly.. kyllä uskoo käskyt ja muut ihan okei, mutta silti, voisko olla!?! joo koira ei saa mitää huomioo ku tullaan himasta, paitsi joskus saattaa ärräpäät lentää kun siellä on sellaset tuhot käynnissä, huudan kyllä kovaan ääneen itsekseni mutta koiraan en koske (vaikka välillä ihan oikeesti teksi mieli vetää niskat nurin).. paljohan noi häkit maksaa?

Meillä koira tuhosi jonkin verran asuntoa. Sain hyvän vinkin ja kokeilin. Koiralla loppui tuhoaminen kokonaan!
Annoin aamulla juuri ennen töihin lähtöä oman t-paitani jossa minun tuoksuni oli. Eli selvästi oli kyse eroahdistus ja kun sai paidan niin tuoksu riitti pitämään rauhallisena. Nykyään ei tarvitse enään edes paitaa jättää. Koiralla on nyt ikää n.1v7kk. Eli aika nopeesti on oppinut olemaan kotona yksin :).

kuonokoppaa en laita, mitä jos koira oksentaa!? se tukehtuu.. siis mä en usko et enää on kiinni aktiviteeteistä, ja jos on niin mun aika ei enää siihen riitä! joo ja on kokeiltu sitäkin että aamulla ei käydä muutaku kusella ja paskalla, syödään ja mennää takas nukkuu..

totaki oon kokeillu et jättää oman vaatteen, mutta se repii sen riekaleiksi.. joo ja annas olla kun vahingossa jää takki naulakkoon tai vaatteita tuolille niin ne on kaikki revitty paskaks! :( siis eikö kellään ole ollu tällasta samanlaista?

Voi kauheeta! Olispa hirveetä tulla kotiin ja huomata paikat tuhotuksi, jonkun elukan ansiosta, en jaksais/haluis.
Mdeillä vain kisuli, eikä tee pahojaan, ei hypi tasoillakaan.

koiralle 9h yksin on luonnotonta, ei sitä poista mikään. Eli vaikkei se tuhoaisi paikkoja, niin ei sillä hauskaa ole. Tai siis ei olisi, tuhoaminen varmasti antaa muuta mietittävää. Etsikää joku työtön tms lähimmäinen jostain sopivan läheltä, joka käy koiran kans pihalla päiväsaikaan pientä korvausta vastaan, tai joku muu joka haluaa leikkiä koiranomistajaa edes pari tuntia keskellä päivää . Tai sitten maksatte koirankallonkutistajalle, tai sitten täytyy tehdä valintoja, että onko se kaunis koti tärkeämpi kuin koira.

Ehkä se vanhemmiten väheneekin tuo, tai sitten ei.

entä voiko olla eroahdistusta? Toiset koirat protestoi ulvomalla ja tuhoamalla paikkoja, jotkut pissailemalla sisälle. Töihinlähtö ja kotiinpaluu kannattaa hoitaa ilman suurta numeroa. Lisäksi jääkausi voi auttaa.Googlaamalla löydät varmasti lisätietoja.

Hommaa kissa! Kyllä sekin pentuna tuhoa saa aikaan, mutta ei mitenkään tuollaisessa mittakaavassa. Hui. Onneksi en ole ikinä edes halunnut koiraa. Sitäpaitsi, kissa on itsenäisempi eläin ja pärjää myös yksin päivän.

ÄLÄ missään nimessä häkitä koiraa!

KOKEILE näitä vinkkejä, näillä sain oman urokseni lopettamaan tuhoamisen ja kotona ulvomisen:

- johtajuuden vahvistaminen uudelleen
- "syö" koiran ruokaa ensin ennenkuin annat koiralle
- kaikista ovista kulku ennen koiraa
- oma kehonkieli kuntoon ja selkeät käskyt ja ilmaisut koiralle

- aamulla vain pikapissi 10min, ei aktivointia. Liian pitkillä lenkeillä höyry jäi meillä silti päälle vaikka lenkin jälkeen rauhoituttiinkin

- yksinoloharjoitukset alkaen ALUSTA!! kokeile myös mennä vessaan ja muihin huoneisiin niin että koira ei tule perässä ja avaat oven vasta kun on rauhassa

- kun lähdette kotoa, koiralle ei puhuta eikä siihen kiinnitetä huomiota.

- ensiavuksi DAP- haihdutin sekä SERENE-UM lääke, saa apteekista ilman reseptiä. Näin koira pystyy vähän rauhallisempana ottamaan oppia paremmin vastaan.

Toivottavasti tästä olisi apua! :)

Viimeksi muokattu:
ÄLÄ missään nimessä häkitä koiraa!

KOKEILE näitä vinkkejä, näillä sain oman urokseni lopettamaan tuhoamisen ja kotona ulvomisen:

- johtajuuden vahvistaminen uudelleen
- "syö" koiran ruokaa ensin ennenkuin annat koiralle
- kaikista ovista kulku ennen koiraa
- oma kehonkieli kuntoon ja selkeät käskyt ja ilmaisut koiralle

- aamulla vain pikapissi 10min, ei aktivointia. Liian pitkillä lenkeillä höyry jäi meillä silti päälle vaikka lenkin jälkeen rauhoituttiinkin

- yksinoloharjoitukset alkaen ALUSTA!! kokeile myös mennä vessaan ja muihin huoneisiin niin että koira ei tule perässä ja avaat oven vasta kun on rauhassa

- kun lähdette kotoa, koiralle ei puhuta eikä siihen kiinnitetä huomiota.

- ensiavuksi DAP- haihdutin sekä SERENE-UM lääke, saa apteekista ilman reseptiä. Näin koira pystyy vähän rauhallisempana ottamaan oppia paremmin vastaan.

Toivottavasti tästä olisi apua! :)

kiitos viida :) tosta johtajuudesta sen verran, meillä kuljetaan aina ensin ovesta, ruuan saa vasta kun muut ovat syöneet ja pentuna tehtiin tota et ensin itse "syön" koiran ruokaa, mutta tuo kehonkieli voikin olla vaikea homma :/ sitä mietinkin eilen, eli onko mulla tarpeeksi itsevarma olo koiran seurassa ja luottaako koira minuun täysin? sitä luottamusta minun tuleekin vahvistaa enemmän, käskyjä kans.. mutta meillä on koulutusta melkein joka päivä koiran kanssa.. ja juu, noita yksinoloja harjoitellaan, viimeksi eilen huomasin sen kun koira seuraa, teinkin tempun, menin sohvapöyudän toiselle puolelle, koira yritti tulla mutta vaihdoinmin suuntaa, jolloin koira yritti toiselta puolelta, loppujen lopuksi koira suuttui ja alkoi komentamaan minua pysymään aloillaan että pääsee luokse, siitä sitten menin suoraan wc, ovi kiinni, koira alkoi vinkumaan ja haukkumaan, 15min sain olla siellä kunnes lopetti! eli mä uskon että tässä on nyt johtajuudesta kyse..

tuota jääkautta olen meinannut että kokeilisi, mutta minusta sitä ei pidä alkaa itse toteuttamaan vaan pitäisi ottaa yhteyttä kouluttajaan!

häkkiin en suostu!

kuonokoppa! Semmosen joka päässään koira pystyy juomaan! Mutta ei luonnollisestikkaan pysty käyttämään hampaitaan mihinkään.

Kuulostaa eroahdistukselta tuo käytös ja tiedän monia monia tapauksia joissa tuohon tuhoamiseen on koppa auttanut. sen kopan voi sitten jättää pois kun koira on oppinut että yksin ollessa nukutaan, eikä tehdä yhtään mitään muuta.

niin ja ei se koira oksennukseensa tukehdu, kun on semmoinen koppa joka päässä pystyy juomaan! siis ritilä siinä suun edessä jonka läpi se mahdollinen oksennus kyllä menee!

Yksinoloharjoitukset ei oo tehokkaita, jos et pysty aloittamaan ihan alusta. Eli koiraa ei voi jättää yksin työpäiväksi heti yksinoloharjoitusten alettua. Sitä ei voi jättää kuunekka se osaa olla yksin. Eli alusta pitäen sitä aikaa pidennetään PIKKUHILJAA. Muuten koko homma nollaantuu. Eli aikas pitkän loman joutuisit ottamaan.

ja jos mitkään muut vinkit eivät tuota apua niin sitten eläinlääkäri auttaa.

Meidän koiralla oli eroahdistua. Tuhoaminen alkoi heti kun jäi yksin, edes roskapussia ei pystynty viemään.

Mitkään vinkit eivät tehonneet. Lopulta eläinlääkäri diaknosoi tämän eroahdistukseksi.

Saimme koiralle rauhoittavan lääkityksen, tavallaan ihmisten masennuslääkettä. Samalla aloitettiin yksinjäämiskoulutus täysin alusta, oikein hitaasti ja varovasti.
parisenkuukautta meni niin lääkitys oli jo jäänyt pois ja koira kykeni olemaan yksin.

Tästä nyt n. 7vuotta eivätkä pahat tavat ole palaneet.

Ei ole syöty nojatuoleja, muovimattoja lattiasta, takkeja,kenkiä, listoja. Koiran uskaltaa jopa vieraisiin paikkoihin jättää yksin.

Eli tohtorilta voisi löytyä apua. Ja koirakin hyötyy tästä, sen ei enää tarvitse stressata yksinollessaan vaan se voi ottaa rennosti.

Toinenvaihtoehto on sitten tietenkin jos maalla asutte kunnon ulkohäkki ja sinne lämmitetty koppi.
Mutta veikkaisin että tuo ekavaihtoehto on koirallekkin parempi pisemmällä aikavälillä.

toi yksinoloharjoittelu pitää aloittaa ihan alusta meillä, mutta miten ihmeessä mä saan töistä vapaata? :( joskohan mä kestäisin tilannetta vielä niinki kauan että kesäloma tulee, kuukauden pidän sit putkeen ja mies toisen, sit aloitetaa alusta!

mä en ole valmis luopumaan koirasta tällaisen takia, ihana yksilö muuten ja koirasta on paljon myös iloa! kunhan vaan sais vielä ton perseilyn loppumaan kun on yksin.. ja ajattelin josko sitä rahaa alkais nyt sit säästämään urakalla tulevaa remppaa ja ongelmakoirakouluttajaa varten!

tuohon kuookoppaan sen verran, mä luulen että tuo saa kuonokopan revittyy irti itseltään päivän aikana.. eikä se ole mun mielestä kouluttamista..

kiitos kaikille vastanneille asiallisista kommenteista!

no mulle eläinlääkäri opasti älä riehuta koiraa kun olet lähdössä..koiralle jää höyry päälle silloin tuhoaa kämppää.
pitäisi rauhoittaa noin30min-60min ennen töihin lähtöä..etsi netistä ohjeet koiran yksinoloharjoitus siitä saa hyvin apua.

Mies halusi meille koiran jonka ottamiseen suostuin. Nyt koira on pääasiassa minun harteilla kun olen kotona. Koira yöllä tekee protestipaskaa/kusta ja alan olemaan niin loppu koko saatanan rakkiin, että se on välillä todella pitkiä aikoja yhdessä huoneessa kun en kestä katsella. Mies kun ei suostu luopumaan, niin meillä on minua pelkäävä koiran jonka psyyke on pilalla kun minulla ei aika ja jaksaminen siihen riitä.

Sisähäkki, tai esim portti jonkun huoneen ovelle missä koiraa saa viettää aikansa.
Huoneesta luonnollisesti on karsittu kaikki jyrsittävä omaisuus.....

Toki sisustettu koiran jutuilla, makuupaikka, lelut, vesikuppi yms.

Radio päälle?

Mun koiruudelle ei auttanut oikein mikään, oli sama olenko poissa 10 min vai pari tuntia- aina sama tuho.
Rauhoittui vasta kun elämäntilanteeni muuttui ja äitini 'adoptoi' koiran. Vanhemmillani oli myös koira eikä mitään ongelmia piskien keskenään jäämisessä ilmennyt.
Ekan kerran kauppaan lähdettyään äiitemuori oli kassajonossa seisoessaan musitanut että ai pirhana......... mitäköhän siellä kotona on tapahtunutkaan tällä välin. Kylmä hiki pinnassa suhas kotiin ja huomas että aha, täällä vain nukutaan.

Oli siis vain todella eroahdistunut elukka. Vanhempieni koirasta on jo aika jättänyt eikä tämäkään vesseli enää tuhoa paikkoja, toinen koira opetti tavoille hetkessä mitä minä en saanut kaikenmaailman koirakuiskaajilla käyntienkään kanssa aikaan.