huutonet ja maksu asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan

Vieras
minulla oli myytävänä vaatepaketti ja kohteessa voitto huudon tehnyt henkilö ei ole vielä ottanut yhteyttä. kohde sulkeutui maanantaina. torstaina laitoin maksu tiedot ym hänelle. vielä ei ainakaan ole maksua tililleni tullut. kuinka pitkään vielä odotan ennenkuin laitan uudestaan myyntiin tai tarjoan pakettia toiseksi suuremman huudon tehneelle???

Jos voittaa kohteessa huudon huutajalle lähtee tällainen viesti: "Alta löydät kohteen myyjän yhteystiedot. Ota häneen
yhteyttä pikaisesti sopiaksenne tuotteen toimitukseen ja maksuun
liittyvistä muodollisuuksista."

Joten minä ainakin oletan että kohteen huutanut henkilö ottaa minuun myyjään yhteyttä.. Ja näin yleensä aina on mennytkin. Muutaman kerran olen mennyt sen 2-3pvä ja sitten olen itse ottanut yhteyttä ja maksun saanutkin heti tai parin pvän päästä.

[QUOTE="illu";23235709]Kyllä ne maksutiedot olisi pitänyt laittaa heti kun kohde on sulkeutunut, joillekin tämä on vähän vaikeaa ymmärtää...[/QUOTE]

Minullakin on vakioviestissä maksutiedot, eli ostaja saa ne kohteen sulkeutuessa. Muutenkin se on ostajan tehtävä ottaa yhteyttä.

Ostajan kuuluu ottaa yhteyttä myyjään sopiakseen maksutavasta ja toimitustavasta! Tympii sellaiset huutajat jotka huutaa ja sitte ne katoaa ku pieru saharaaan....

minulla oli myytävänä vaatepaketti ja kohteessa voitto huudon tehnyt henkilö ei ole vielä ottanut yhteyttä. kohde sulkeutui maanantaina. torstaina laitoin maksu tiedot ym hänelle. vielä ei ainakaan ole maksua tililleni tullut. kuinka pitkään vielä odotan ennenkuin laitan uudestaan myyntiin tai tarjoan pakettia toiseksi suuremman huudon tehneelle???

Kohde sulkeutui MAANANTAINA ja itse laitoit maksutiedot TORSTAINA. Nyt on sitten ainoat pankkipäivät olleet tuo torstai- jos laitoit tiedot aikaisemmin kuin illalla ja PERJANTAI.

Jos ostaja on esim. perjantaina maksanut Sampopankista tilillesi Nordeaan, voit odotella rahoja joko huomenna tai tiistaina. Mitä ihmettä sä tällaisia jo mietit parissa päivässä ????

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä 102;23236016:
Ostajan kuuluu ottaa yhteyttä myyjään sopiakseen maksutavasta ja toimitustavasta! Tympii sellaiset huutajat jotka huutaa ja sitte ne katoaa ku pieru saharaaan....

No ei todellakaan,
ärsyttää semmoiset myyjät jotka myy kamaa mutta niihin ei saa yhteyttä. Sitten kun viikon jälkeen otat yhteyttä on myyjä kiukkuinen kun en heti ottanut häneen yhteyttä.
Kaiken huippuna ne joilla ei tule edes vakioviestiä ilmoituksessaan vaan ostajan se pitäsi näiden toopejen mielestä kysellä myyjältä.

[QUOTE="vieras";23236076]Kohde sulkeutui MAANANTAINA ja itse laitoit maksutiedot TORSTAINA. Nyt on sitten ainoat pankkipäivät olleet tuo torstai- jos laitoit tiedot aikaisemmin kuin illalla ja PERJANTAI.

Jos ostaja on esim. perjantaina maksanut Sampopankista tilillesi Nordeaan, voit odotella rahoja joko huomenna tai tiistaina. Mitä ihmettä sä tällaisia jo mietit parissa päivässä ????[/QUOTE]

koska pari viikkoa sitten kävi niin että eräs huutaja ei ottanut yhteyttä eikä maksanut vaikka laitoin tiedot. tuli vaan sellainen kutina että käyköhän tässä samoin.

[QUOTE="tollo";23236083]No ei todellakaan,
ärsyttää semmoiset myyjät jotka myy kamaa mutta niihin ei saa yhteyttä. Sitten kun viikon jälkeen otat yhteyttä on myyjä kiukkuinen kun en heti ottanut häneen yhteyttä.
Kaiken huippuna ne joilla ei tule edes vakioviestiä ilmoituksessaan vaan ostajan se pitäsi näiden toopejen mielestä kysellä myyjältä.[/QUOTE]

Ei tämä ole mikään mielipidekysymys. Huutonetin säännöissä on, että ostaja ottaa myyjään yhteyttä ja pikaisesti. Mitä sä ostajana a) otat viikon jälkeen yhteyttä tai b) odotat mitään vakioviestejä?!! Joo moni käyttää vakioviestiä ja ottaa yhteyttä ostajaan ekana, mutta oletus ei todellakaan ole noin päin. Sähän itse olet vähän toope noiden itse keksimien sääntöjesi kanssa. :D

Mä oottaisin vielä ma ja ti että ottaako yhteyttä/tuleeko maksua tilille.Kun ihmisillä tuppaa olemaan muutakin elämään kuin huutonet ja nyt on hiihtoloma-aika, mistä tiedät jos on vaikka ulkomailla lomalla eikä siksi pysty tehdä asialle mitään? itse henk koht ostajana otan aina yhteyttä samana päivänä kuin voittamani huuto sulkeutuu ja yleensä maksankin samantien,mutta jos mulla ois tuo tilanne kuin ap:lla niin pari päivää vielä oottaisin. Jos ke aamuun mennessä ei oo kuulunu rahoja tai jos ostaja ei oo mitään yhteyttä ottanu sopiakseen maksusta niin laittaisin negatiivisen palautteen ja tarjoaisin tuotetta sille joka sai toiseksi korkeimman huudon.

[QUOTE="tollo";23236083]No ei todellakaan,
Kaiken huippuna ne joilla ei tule edes vakioviestiä ilmoituksessaan vaan ostajan se pitäsi näiden toopejen mielestä kysellä myyjältä.[/QUOTE]

hmm..meklari lähettää ostajalle viestin:

Alta löydät kohteen myyjän yhteystiedot. Ota häneen
yhteyttä pikaisesti sopiaksenne tuotteen toimitukseen ja maksuun
liittyvistä muodollisuuksista.

miksi vasta torstaina???
ite käytän vakioviestiä ja makusu ootan 7päivää.toiminu hyvin.

Koska huutonetin viestissä joka menee tuotteen ostajalle kehoitetaan ostajaa ottamaan yhteyttä myyjään. Siksi odotin torstaihin asti ja yleensä kaikki on ottanut yhteyttä 1-2pvän sisällä. Mutta tuohon vakioviestiin missä myyjän tilinumero mukana niin en ole siihen ehtinyt perehtymään siihen. mutta tuotteen ostaja näytti olevan suht uusi kun palautteita oli vain yksi?

Koska huutonetin viestissä joka menee tuotteen ostajalle kehoitetaan ostajaa ottamaan yhteyttä myyjään. Siksi odotin torstaihin asti ja yleensä kaikki on ottanut yhteyttä 1-2pvän sisällä. Mutta tuohon vakioviestiin missä myyjän tilinumero mukana niin en ole siihen ehtinyt perehtymään siihen. mutta tuotteen ostaja näytti olevan suht uusi kun palautteita oli vain yksi?
niin on mutta kaikki ei tätä ymmärrä..kannattaa perehtyä tohon vakioviestiin..kätevää.

mutta myös myyjä voi heti ottaa yhteyttä.

Höh. Tosi outoa. Mä oon onneksi tehnyt kauppaa vaan "yhteydenpitohalukkaiden" ostajien ja myyjien kanssa. Mä ostajana pistän viestin heti, kun huuto sulkeutunut ja sit kun olen laittanut tilille ja miltä tililtä olen laittanut, että myyjä tietää millon suunnilleen katsella rahoja.

Myyjänä pistän seuraavana päivänä viestin, jollei ostajasta ole kuulunut. Ilmoitan kun rahat näkyy tilillä ja ilmoitan, koska olen postittanut tai lähetän mahdollisen seurantakoodin.