Sairaan lapsen hoitovapaasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Moi!
Miten tuon sairaan lapsen hoitovapaa oikein menee?
Pojalle nousi torstaina kuume, jonka vuoksi olin töistä pois torstain. Perjantai mulla oli vapaapäivä ja samoin koko viikonloppu. Nyt huomenna ois työpvä mut pojalla edelleen sen verran lämpöä, että mieluusti vielä huomisen pitäisin hänet kotona.
Lasketaanko vapaapäivät mukaan siihen 4 päivään joka on oikeus hoitaa lasta (/etsiä hoitajaa)

Muistelin nimittäin syksyltä vastaavaa tilannetta. Tällöin sairaanhoitaja sanoi mulle maanantaina että olen käyttänyt ne 4 päivää (to,pe,la ja su) vaikka noista en ollutkaan kun torstain töissä.

Eli meneekö niin että se on 4 päivää olit töissä tai et vai 4 työpäivää (siis että olisi ihan työvuoro)

Auttakaa tyhmää :D

Joo, lasketaan siitä päivästä kun lapsi sairastuu, sullahan on ollut torstaista asti aikaa hommata lapselle hoitaja, sehän on sitä varten se kolme päivää että hommaa hoitajan!

[QUOTE="siis";23291231]Joo, lasketaan siitä päivästä kun lapsi sairastuu, sullahan on ollut torstaista asti aikaa hommata lapselle hoitaja, sehän on sitä varten se kolme päivää että hommaa hoitajan![/QUOTE]

Tai teillä näkyikin olevan neljä päivää, mutta ne on siis jo käytetty!

[QUOTE="vieras";23291444]Mutta saako samasta lapsesta ja samasta sairaudesta hakea toinen osapuoli hoitovapaata sairauteen?

Vastaus menee koko ajan spämmiestoon :headwall: .[/QUOTE]

kiva palsta

Ei mies saa jäädä samasta taudista hoitamaan lasta, josta sinä olet ollut ne kolme-neljä päivää hoitoa järjestämässä. Uudesta lapsesta ja uudesta taudista voisikin.

[QUOTE="vieras";23291444]Mutta saako samasta lapsesta ja samasta sairaudesta hakea toinen osapuoli hoitovapaata sairauteen?

Vastaus menee koko ajan spämmiestoon .headwall:[/QUOTE]

Kolme päivää /lapsi yhteensä se periaatteessa on, mutta eihän sairasta lasta voi viedä hoitoon.

[QUOTE="vieras";23291491]Sit pitää olla palkattomalla.
Samahan se on jos sairaus kestää 5 päivää niin kolmelta päivältä saat palkan ja 2 muuta on palkatonta.[/QUOTE]

Lapsen sairastaessa on eri juttu kuin omalla saikulla. Se vapaa on nimenomaan sen hoidon järjestämistä varten. Jos tauti kestää kauemmin kuin 4 päivää, joista kolme palkallista ja yksi palkaton, pitää olla jo jotain muuta järjestettynä.

Muistaakseni se tilapäinen hoitovapaa on nykyään sairaan lapsen hoitamista tai hoidon järjestämistä varten. Jouduitko lähtemään torstaina kesken päivän pois töistä vai olitko koko torstain poissa? Nimittäin sitä päivää ei ainakaan meillä lasketa niihin kolmeen plus yhteen päivään, jos lapsi on sairastunut kesken päivän. Eli mun tapauksessa jos lapsi olisi sairastunut torstaina kesken päivän, pe-su olisi ne kolme päivää ja huominen se palkaton.

Teoriassa mies ei voi jäädä saman lapsen saman sairauden vuoksi pois töistä. Käytännössä jos miehen työpaikalla ei ole ollut yleisessä tiedossa, että lapsi on ollut jo viime viikolla kipeä, niin mikä ettei voisi jäädä. Ainakin meillä tehtäis noin.

Muistaakseni se tilapäinen hoitovapaa on nykyään sairaan lapsen hoitamista tai hoidon järjestämistä varten. Jouduitko lähtemään torstaina kesken päivän pois töistä vai olitko koko torstain poissa? Nimittäin sitä päivää ei ainakaan meillä lasketa niihin kolmeen plus yhteen päivään, jos lapsi on sairastunut kesken päivän. Eli mun tapauksessa jos lapsi olisi sairastunut torstaina kesken päivän, pe-su olisi ne kolme päivää ja huominen se palkaton.

Teoriassa mies ei voi jäädä saman lapsen saman sairauden vuoksi pois töistä. Käytännössä jos miehen työpaikalla ei ole ollut yleisessä tiedossa, että lapsi on ollut jo viime viikolla kipeä, niin mikä ettei voisi jäädä. Ainakin meillä tehtäis noin.

Ja meillä tehtäis noin.

Alle 10-vuotiaan sairastuminen

Oikeus palkkaan 1–3 kalenteripäivään sisältyviltä työpäiviltä, jos
• poissaolo on välttämätöntä lapsen hoidon järjestämiseksi tai lapsen hoitamiseksi

Noin lukee myös pamin sivulla. Eli on tarkoitettu myös lapsen hoitamiseksi itse.

Yhteistyössä