Henkilökohtaisista avustajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpähän vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpähän vain

Vieras
Olen sh, mutta olen miettinyt, jos alkaisin henkilökohtaiseksi avustajaksi. Kuulostaako aivan hullulle? Millaista palkkaa tässä työssä voi saada? Tuleeko sillä työllä yleensä toimeen?

Riippuen tietysti mihin menisit henk.koht. avustajaksi (kouluun, päiväkotiin vai kotiin keskelle joka päiväistä arkea), vuorotyöstä et välttämättä eroon pääse. Mutta luulisin, että työ olisi paljon rauhallisempaa kuitenkin. En ole ollut koskaan henk.koht. avustaja, mutta veljelläni on henk.koht.avustaja, joten sitä kautta hiukan tuttua. Palkkauksesta en valitettavasti osaa sanoa mitään, mutta ei se taida päätä huimaava olla.

No ei luulis sairaanhoitajan koulutuksella olevan kovin vaikeeta päivätyötä löytää? JA vuoroissa ne avustajatkin töitä tekee.

No kyllä sillä itse asiassa on todella vaikea löytää päivätyötä. Niistä harvoista päiväpaikoista onkin sitten sellainen kilpailu, että huh huh. Mitä mä katsoin, niin mol:ssa on kyllä enimmäkseen päiväpaikkoja noille avustajille...

Siis jos haluat avustajaksi vain ma-pe klo 8-16, niin eipä sillä kummoisia tienaa. Itse olin kaksivuorotyössä, jossa oli vaihtelevasti iltaa ja aamua (aamu 8-16 ja ilta 16-00) sekä myös siis viikonlopuisin vuoroja. Siinä työssä verojen jälkeen jäi n. 1400-1500e käteen (josta useampi satanen kertyi ilta- ja viikonloppu tunneista).

[QUOTE="nanna";23327822]Siis jos haluat avustajaksi vain ma-pe klo 8-16, niin eipä sillä kummoisia tienaa. Itse olin kaksivuorotyössä, jossa oli vaihtelevasti iltaa ja aamua (aamu 8-16 ja ilta 16-00) sekä myös siis viikonlopuisin vuoroja. Siinä työssä verojen jälkeen jäi n. 1400-1500e käteen (josta useampi satanen kertyi ilta- ja viikonloppu tunneista).[/QUOTE]

No ei kyllä palkka päätä huimaa :/. En tiedä, mitä tässä keksisi, kun oon niin loppu tuohon vuorotyöhön ja kiireeseen :(

No kyllä sillä itse asiassa on todella vaikea löytää päivätyötä. Niistä harvoista päiväpaikoista onkin sitten sellainen kilpailu, että huh huh. Mitä mä katsoin, niin mol:ssa on kyllä enimmäkseen päiväpaikkoja noille avustajille...

Joo, kyllä avustajia tarvitaan niin paljon, että on mahd. myös tehdä päivätyötä, jos haluaa. Itse olen lh ja harkinnassa myös tuo avustajan homma, juurikin samasta syystä, kuin sinulla, siis en perhetilanteen takia pysty vuorotyöhön.

Riippuu varmasti tilanteesta. Tunnen itse paljon henkilökohtaisten avustajien työnantajia (vammaisia ihmisiä) ja heillä kaikilla avustajat työskentelevät vuoroissa. Mutten väitä vastaan etteikö päiväpaikkojakin olisi, jos kerran Mollista löytyy.

[QUOTE="lähihoitaja";23327841]Joo, kyllä avustajia tarvitaan niin paljon, että on mahd. myös tehdä päivätyötä, jos haluaa. Itse olen lh ja harkinnassa myös tuo avustajan homma, juurikin samasta syystä, kuin sinulla, siis en perhetilanteen takia pysty vuorotyöhön.[/QUOTE]

Mol:n sivuilta sai kyllä kuvan, että avoimia paikkoja on, mistä valita. Ja suurin osa ihan päivätyötä.

No olet fiksu jos vaihdat välillä rauhaisampaan tahtiin.
Olet siinä päivätöissä ja mietit siinä samalla uutta siirtoa.
Ei se ehkä verotuks. syistä niin kauheasti putoaisikaan, se netto.
Jos pääset kontaktiin työnantajien kanssa, voisit tehdä 1-2 viikonloppukeikkaa lisäksi, vaikkapa toisen henkilön avustajana.
Luulisi, että sielläkin sijaistarvetta on...Alussa enemmän työtä, ettei tulojen pudotus ole nii äkkinäinen, myöhemmin vähennät jos pysty.
Itse downshiftannut nyt tod. kauan, ja on palava into päästä taas peleihin mukaan.

Tuo mielenterveys on tod. viisasta pelastaa ajoissa...suosittelen :heart:

[QUOTE="otsoemo";23327851]Riippuu varmasti tilanteesta. Tunnen itse paljon henkilökohtaisten avustajien työnantajia (vammaisia ihmisiä) ja heillä kaikilla avustajat työskentelevät vuoroissa. Mutten väitä vastaan etteikö päiväpaikkojakin olisi, jos kerran Mollista löytyy.[/QUOTE]

Niin varmasti työskenteleekin. Aika vähän vain oli tunteja, tyyliin 2h/päivä jne. Varmaan vähemmän tukea tarvitsevia ihmisiä. Noilla tunneilla ei kyllä vielä asuntolainoja maksella :/

No olet fiksu jos vaihdat välillä rauhaisampaan tahtiin.
Olet siinä päivätöissä ja mietit siinä samalla uutta siirtoa.
Ei se ehkä verotuks. syistä niin kauheasti putoaisikaan, se netto.
Jos pääset kontaktiin työnantajien kanssa, voisit tehdä 1-2 viikonloppukeikkaa lisäksi, vaikkapa toisen henkilön avustajana.
Luulisi, että sielläkin sijaistarvetta on...Alussa enemmän työtä, ettei tulojen pudotus ole nii äkkinäinen, myöhemmin vähennät jos pysty.
Itse downshiftannut nyt tod. kauan, ja on palava into päästä taas peleihin mukaan.

Tuo mielenterveys on tod. viisasta pelastaa ajoissa...suosittelen :heart:

Totta tuo viimeinen lause. Osastoilla näkee niin paljon loppuun kärähtäneitä kollegoja, ettei oikein houkuttele. Ja kun on lapsetkin. Pitää miettiä tosissaan. Ehtiihän tässä tehdä vielä elämässä vaikka mitä :)

Ei ne molissa olekkaan. Ota selvää aluees palvelun tarjoajista ja selvitä missä ja kenen alaisuudessa kehitysvammaiset ym. tekee työtoimintaa. Ja sit soita niihen paikkoihin suoraan.
Itse teen vastaavaa työtä keikkalaisena ja tiedän että pätevistä tekijöistä on pulaa. Mutta paikat ei yleensä tule julkiseen hakuun vaan menee ns. takaoven kautta.

itse me purttamme ohjaamme... uusia tuulia, ja kärsimään ei kannata jäädä, vuorotyö vie mehut niin helposti se on todettu...eikun jahkailu toiminnaksi, siitä se lähtee,
o n n e a aaaaaaaaaaappppeeeeeeee koitoksee n :flower:

Yhteistyössä