Yksi kysymys 2-kerroksisessa talossa asuville pienten lasten vanhemmille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja siis sellainen talo, jossa makuuhuoneet eri kerroksessa kuin esim. keittiö ja olohuone. Miten iltaisin teillä hoidetaan lasten nukkumaanmeno? Jäättekö yläkertaan kunnes lapsi on nukahtanut vai nukahtaako yksinään toisessa kerroksessa kuin te?
 
Pyritään siihen, että nukahtaa "yksin" yläkerrassa. Meillä tosin on tälläinen pieni ja kompakti talo, jossa olohuone osittain auki ylös, joten kuulemisen kannalta on ihan sama, onko lapsi yläkerrassa vai alakerrassa nukkumassa. Sellaisissa taloissa, joissa yläkerrasta ei äänet kauhean hyvin kuulu, esim. rintamamiestyyppinen talo, on tilanne varmaan erilainen.
 
Meillä on nyt 2 ja 4.v
Itse nukumme alakerras ja lapset ylhäällä.
Viemme sadun jälkeen yläkertaan nukkumaan, olemme ylhäällä 5-15min kunnes alkaa silmät sulkeutua. Joskus jätämme lapset, nukahtavat aika pian
 
Lapset (nyt 2- ja 4-vuotiaat) laitetaan nukkumaan alakertaan omaan huoneeseensa, ja itse poistumme yläkertaan. Joskus isompi saattaa tulla vielä hakemaan halauksen nukkumaanlaiton jälkeen, mutta kannamme hänet takaisin alakertaan sänkyynsä ja sinne hän sitten jää.
 
Sellaisissa taloissa, joissa yläkerrasta ei äänet kauhean hyvin kuulu, esim. rintamamiestyyppinen talo, on tilanne varmaan erilainen.

Jos vauva hiljaa inisee, ei sinne tartte mennä ja kun sillä on asiaa, niin kyllä se kuuluu :) Sama koskee lasta. No se täytyy sanoa, että jos muksu nukkuu yläkerrassa ja itse on kellarissa kotiteatterihuoneessa, niin sinne ei kuulu.
 

Yhteistyössä