Montako kertaa isollle koiralle ruokaa päivässä? Ja mitä muuta nappuloiden lisäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koira on 5kk ja painaa jo nyt 20kg.

Montako kertaa olisi hyvä ruokkia? Mikä taas liikaa ja mikä liian vähän?
Millaisia annoskokoja yhdellä kertaa?

Ja mitä nappuloiden lisäksi? Meillä annetaan jahti&vahti junioria.
Noita marketin liharuokia en halua syöttää koska niissä niin paljon lisäaineita.
Olen antanut jauhelihaa. Mitä muuta voi myös antaa koiralle? munia, kermaviiliä?
Ja paljonko noita voi antaa viikossa ettei saa liikaa proteiinia?

eläinlääkäri neuvoi, että jos koiranpentua ruokkii kunnon ruualla (syötän itse myös jahtivahtia), se ei tarvitse lisäravintoa tai lisävitamiinejä. Millanen koira sulla on?

[QUOTE="vierailija";23416459]eläinlääkäri neuvoi, että jos koiranpentua ruokkii kunnon ruualla (syötän itse myös jahtivahtia), se ei tarvitse lisäravintoa tai lisävitamiinejä. Millanen koira sulla on?[/QUOTE]

sekarotuinen on, tiibetinmastiffiä on ainakin.

Eli siis ei tartteis muuta kuin noita nappuloita vaan?mut ei kai haitaksikaan ole jos haluan antaa muutaki?

Meillä kaksi labradorinnoutajaa. Syötettiin ensimmäinen vuosi eläinkaupasta hyvää (ja kallistakin =60e/15kg) nappulaa, josta pentu sai kaiken tarvitsemansa. Tämä on tärkeää, että pentu kasvaa hitaasti ja tasaisesti ja saa kaikki kasvuun tarvitavat aineet. Kun koiramme on täyttäneet vuoden, ollaa siirrytty asteittain barffaamaan. Hyvin voivat molemmat! :)

Itse en syöttäisi Jahti&Vahtia, pelkkää lisäainemömmöä. Kannattaa panostaa kunnon ruokaan nuorena. Ystäväni koira sai allergiaa juuri J&V:stä, eläinlääkäri oli heille sanonut että se on pelkkää säilöntäainetta.

Meillä kaksi labradorinnoutajaa. Syötettiin ensimmäinen vuosi eläinkaupasta hyvää (ja kallistakin =60e/15kg) nappulaa, josta pentu sai kaiken tarvitsemansa. Tämä on tärkeää, että pentu kasvaa hitaasti ja tasaisesti ja saa kaikki kasvuun tarvitavat aineet. Kun koiramme on täyttäneet vuoden, ollaa siirrytty asteittain barffaamaan. Hyvin voivat molemmat! :)

Itse en syöttäisi Jahti&Vahtia, pelkkää lisäainemömmöä. Kannattaa panostaa kunnon ruokaan nuorena. Ystäväni koira sai allergiaa juuri J&V:stä, eläinlääkäri oli heille sanonut että se on pelkkää säilöntäainetta.

aika erikoista... täällä ihan päinvastaisia neuvoja lääkäreiltä ja useilta kasvattajilta.

mille aineille herkistyy. Meillä toistaiseksi jahtivahti toiminut parhaiten, mutta on kovin koirakohtaista. Meidän junioritessu on nopea kasvaja ja mun peloistani huolimatta kaikki on mennyt hyvin. Eläinlääkäri sanoi, että kunhan syöttää penturuokaa, saa kaikki tarpeelliset rakennusaineet pitkiin koipiinsa yms. tuohon koiranruokamerkkikysymykseen en osaa kertoa muuta kuin omat positiiviset kokemukseni, aina kun on koiralle ruokaa ostettu, olen lukenut läpi selosteet mitä ruoka sisältää. En väitä että niistä olisin mitään ymmärtänyt :D

J&V on aivan hyvä ruoka ite antaisin ton kokoluokan nuorelle kahdesti päivässä. Säkin kyljessä on ihan hyvät ohjeet siitä paljonko nappulaa tulee antaan minkäkin painoselle.

Kauheesti ei ylimäärästä proteiinia suositella isolle kasvavalle, syystä et se kasva olis rauhallista. Kermaviiliä, raejuusto ja ihan piimä on hyviä ja turvallisia antaa nuorille koirille. Kananmuaa voit antaa kerran viikossa anna se raakana kuorineen päivineen

Meillä sai tuon ikäsenä 2 kertaa päivässä. Penturuokia ei annettu siinä vaiheessa, rupes saamaan liikaa kaikkee vitamiinia, joten vaihdettiin aikuisten ruokaan, ettei tule "voimapatteja" jalkoihin.

Nyt nuorimmainen on 7kk ja vanhus 7,5v ja molemmat saa 2 kertaa päivässä. Vanhempikin saa päivässä 2 kertaa sen verran mitä normaalisti koiralle pitäs antaa päivässä. Rodultaa on rottweiler, hoikka (35kg) ja aktiivinen.

Yhteistyössä