Sanokaas nyt että voiko olla mahdollista että mun paino ei todellakaan putoo esim näillä eväillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Julia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syöt liian vähän. Jos kerran lasket noita kalorimääriä kiloklubin avulla, kokeilepa kirjata sinne esim. viikon ajan kaikki syömiset ja liikunnat, niin näet mitä se ohjelma sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23473760:
Kerrotko tarkemmin mitä se liikuntasi on? Itse siis ohjaan jumpparyhmiä ja olen ollut kuntosalillakin ohjaajana opiskeluaikoina. Mainitset että aerobista mutta mitä tarkalleen ottaen? Tarvitsisit kyllä kerta viikkoon ainakin kunnon tehokulutuksen, koska ei tuo sinun mainitsemasi kulutus ole kovin suurta. Eli esim toningzumballa (missä ne painot mukana) saisit helposti sen 1000kCal kulutuksen, samoin esim spinning. Ja vanha kunnon tunnin juoksu, mutta se on aloittelijalle monesti liian raskas, ellei aloita sillä tavalla että juoksee alussa yhden lyhtypylvään välin ja kävelee toisen välin jne. Sitten pikkuhiljaa pidentää juoksettua väliä ja lyhentää kävelyä. Näin neuvon omia asiakkaitani aloittamaan juoksemisen.

Spinning, sellanen jumppa missä tehään koko kropalle töitä ja hiki tulee, kuntopyörä, crossi, kävelymatto, siinä hiki tulee, 4 liikunta viikossa pelkkä sali.

Itse en ole ylipainoinen ja kyllä, liikun vähintään joka päivä.

Loraus kastiketta, punnitsematon määrä öljyä salaattiin, hedelmät, jogurtit jne. saattavat helposti tuoda juuri sen parisataa kaloria liikaa, ettei paino lähde laskuun.

Rkl öljyä ei päätä huimaavia kcl määriä ole, hedelmistä ei tule kun 100 kcl päivä. Maustamaton jogurtti missä ei ole mitään sokeria ym niin ei päätä huimaavia kcl.

[QUOTE="fanny";23473787]Syöt liian vähän. Jos kerran lasket noita kalorimääriä kiloklubin avulla, kokeilepa kirjata sinne esim. viikon ajan kaikki syömiset ja liikunnat, niin näet mitä se ohjelma sanoo.[/QUOTE]

Peesaan!

[QUOTE="Julia";23473817]Rkl öljyä ei päätä huimaavia kcl määriä ole, hedelmistä ei tule kun 100 kcl päivä. Maustamaton jogurtti missä ei ole mitään sokeria ym niin ei päätä huimaavia kcl.[/QUOTE]

Esim. ruokalusikallisessa oliiviöljyä on yli 100 kcal eli kyllä niistä yllättävän helposti tulee. Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa esim. just Kiloklubin sivuilla.

Anteeksi nyt mut mä en voi ymmärtää tätä logiikkaa että kehoitetaan syömään lisää että laihtuu! Oon aika paljon tehnyt ihmisille noita annossuunnitelmia ja ihan perussääntö on että jos nykyisellä annosmäärillä paino pysyy samana niin se on silloin ok. Mutta jos tavoitteena on laihtuminen niin silloin syödään vähemmän. Millä ihmeen logiikalla laihtuu jos syö enemmän? Mikään muu ei ole oleellisinta kuin se että "kuluta enemmän kuin syöt". Sitten jos on jotain terveydellisiä esteitä kuten kilpirauhasen vajaatoiminta tai aineenvaihduntahäiriö, mutta eivät nekään oireettomia tauteja ole, jos ap on muuten perusterve niin syy ei ole muussa kuin ruokailussa ja kulutuksessa.

Esim. ruokalusikallisessa oliiviöljyä on yli 100 kcal eli kyllä niistä yllättävän helposti tulee. Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa esim. just Kiloklubin sivuilla.

Jatkosuosittelen REHELLISTÄ ruokapäiväkirjaa ;) Syömiään määriä on vaikea arvioida muuten kuin punnitsemalla, ja esim. "puolet lautasesta salaattia" ei kerro syödystä määrästä yhtään mitään.

Mutta kokeile toki syödä vaikkapa kuukauden ajan vielä enemmän, ja tule sitten kertomaan putosiko paino!

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23473923:
Anteeksi nyt mut mä en voi ymmärtää tätä logiikkaa että kehoitetaan syömään lisää että laihtuu! Oon aika paljon tehnyt ihmisille noita annossuunnitelmia ja ihan perussääntö on että jos nykyisellä annosmäärillä paino pysyy samana niin se on silloin ok. Mutta jos tavoitteena on laihtuminen niin silloin syödään vähemmän. Millä ihmeen logiikalla laihtuu jos syö enemmän? Mikään muu ei ole oleellisinta kuin se että "kuluta enemmän kuin syöt". Sitten jos on jotain terveydellisiä esteitä kuten kilpirauhasen vajaatoiminta tai aineenvaihduntahäiriö, mutta eivät nekään oireettomia tauteja ole, jos ap on muuten perusterve niin syy ei ole muussa kuin ruokailussa ja kulutuksessa.

Aamen ja hallelujaa! Järjen ääni :D

[QUOTE="Julia";23473790]Spinning, sellanen jumppa missä tehään koko kropalle töitä ja hiki tulee, kuntopyörä, crossi, kävelymatto, siinä hiki tulee, 4 liikunta viikossa pelkkä sali.[/QUOTE]

Anteeksi mut miksi pitää erikseen mainita "hiki tulee". Eihän se olisi hyödyttävää jos siinä ei tulisi hiki. Kunnon toningzumbassa hiki valuu ja niin valuu kaloritkin lahkeesta ulos kun tekee kaiken täysillä eli KREISIBAILAA :)

Juuri näin... Eikä kannata luottaa siihen, että suoraan pullosta kaataa, meinaa ruokalusikka ei todellakaan ole paljoa! Lisäksi ei saa unohtaa laskea mahdollisia ravintolisiä. Jos otat d-vitamiinia, niin siitäkin tulee se lusikallinen öljyä. Kahviin jos lorauttaa maitoa, niin se on helposti +50 kaloria jne. Kaikki pitää huomioida.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23473939:
Anteeksi mut miksi pitää erikseen mainita "hiki tulee". Eihän se olisi hyödyttävää jos siinä ei tulisi hiki. Kunnon toningzumbassa hiki valuu ja niin valuu kaloritkin lahkeesta ulos kun tekee kaiken täysillä eli KREISIBAILAA :)

Zumbat sun muut ei sovi mulle. Nuo mitä nyt teen ni on passelit. Koitan nyt viikon verran että jätän liikunnan ja syön tota määrää, katon putoaako paino vai ei. Täällä toiset sanoo että syön liikaa, kiloklubi sanoo että syön liian vähän, ni ketä tässä nyt uskoo.

[QUOTE="Julia";23473975]Zumbat sun muut ei sovi mulle. Nuo mitä nyt teen ni on passelit. Koitan nyt viikon verran että jätän liikunnan ja syön tota määrää, katon putoaako paino vai ei. Täällä toiset sanoo että syön liikaa, kiloklubi sanoo että syön liian vähän, ni ketä tässä nyt uskoo.[/QUOTE]

Liikunta laihduttaa, ei lihota. Lisää syöminen lihottaa, ei laihduta. Tää ei oikeasti oo mitään ydinfysiikkaa - usko nyt vaikka sitä puntaria ihan aluksi.

[QUOTE="Jenis";23474045]Liikunta laihduttaa, ei lihota. Lisää syöminen lihottaa, ei laihduta. Tää ei oikeasti oo mitään ydinfysiikkaa - usko nyt vaikka sitä puntaria ihan aluksi.[/QUOTE]

Tarkotinkin sitä että jos syön liian vähän siihen nähden mitä kulutan, kerta jos se kiloklubikin syöttää mun tämän päiväsestä paljon enemmän. Puntaria mä tässä olenkin nyt kuukauden kytännyt. Mä nyt testaan viikon että vaikuttaako se puntariin että lopetan liikunnan hetkeksi. Jos nyt sinä väität esim että tuossa mun ateriassa on liikaa niin vihanneksiako mun pitäs vaan syödä? Sen jumppa päivän, crossi, kuntopyörä, matto treeni päivien jälkeen niin mun on iltaisin nälkä kauhee eli eiköhän se kerro että syön liian vähän kaloreita. Työ mitä teen on liikkuvaa työtä, eikä istuta penkillä 7,5 h.

joo,tää on sarjassamme näitä kysymyksiä,joihin jokaisella on hyvä ja ennenkaikkea se ainoa oikea vastaus..mä on nutrannu neljättä viikkoa ja ei vaan meinaa paino pudota,jonain viikkona ei oo tapahtunu pudotusta yhtään,vaikka kalorit jää reilusti alle 1000..Mä oon lukenu tuolta nutrin sivulita luinka jotku on pudottanu 3 viikossa kahdeksaa kiloa,mulla 4 viikossa pari hassua kiloa.Kyllä tää alkaa syödä miestä,kun tietää itse että ei todelakaan herkuttele millään,joskus syön salaatin tai kasvisosekeittoa nutrien lisäksi ja siinä se.

[QUOTE="Julia";23474076]Tarkotinkin sitä että jos syön liian vähän siihen nähden mitä kulutan, kerta jos se kiloklubikin syöttää mun tämän päiväsestä paljon enemmän. Puntaria mä tässä olenkin nyt kuukauden kytännyt. Mä nyt testaan viikon että vaikuttaako se puntariin että lopetan liikunnan hetkeksi. Jos nyt sinä väität esim että tuossa mun ateriassa on liikaa niin vihanneksiako mun pitäs vaan syödä? Sen jumppa päivän, crossi, kuntopyörä, matto treeni päivien jälkeen niin mun on iltaisin nälkä kauhee eli eiköhän se kerro että syön liian vähän kaloreita. Työ mitä teen on liikkuvaa työtä, eikä istuta penkillä 7,5 h.[/QUOTE]

No nyt alkaa jo ihmetyttää miten olet ylipäänsä saanut 30kg ylipainoa kerättyä, jos liikut paljon ja syöt vähän... keskimäärin homma toimi niin, että pitää syödä enemmän kuin kuluttaa, jotta paino nousisi.

[QUOTE="Jenis";23474127]No nyt alkaa jo ihmetyttää miten olet ylipäänsä saanut 30kg ylipainoa kerättyä, jos liikut paljon ja syöt vähän... keskimäärin homma toimi niin, että pitää syödä enemmän kuin kuluttaa, jotta paino nousisi.[/QUOTE]

Siis kuukaudenhan mä olen vasta tätä tehnyt. Sä nyt tunnut vaan jankuttavan ni illanjatkoja.

Höh, luulis et noil kyl laihtuis. Mäkin olen laihtunut vaikka sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa joka heikentää aineenvaihdutaan. Ja ainoa liikunta jota harrasta ons e mitä töissä tulee tehtyä. Syön 1400- 1700 kcal päivässä.

[QUOTE="Julia";23474076]Tarkotinkin sitä että jos syön liian vähän siihen nähden mitä kulutan, kerta jos se kiloklubikin syöttää mun tämän päiväsestä paljon enemmän. Puntaria mä tässä olenkin nyt kuukauden kytännyt. Mä nyt testaan viikon että vaikuttaako se puntariin että lopetan liikunnan hetkeksi. Jos nyt sinä väität esim että tuossa mun ateriassa on liikaa niin vihanneksiako mun pitäs vaan syödä? Sen jumppa päivän, crossi, kuntopyörä, matto treeni päivien jälkeen niin mun on iltaisin nälkä kauhee eli eiköhän se kerro että syön liian vähän kaloreita. Työ mitä teen on liikkuvaa työtä, eikä istuta penkillä 7,5 h.[/QUOTE]

Kai tankkaat liikunnan jälkeen proteiinia? Esim treeni-iltoina ja miksei joka ilta voisit ottaa iltapalaksi jotain missä on paljon protskua. Ihan mielenkiinnosta, paljonko juot vettä päivän aikana? Vesi on kaiken a ja o, se puhdistaa meidät ulkoa ja niin kyllä myös sisäisesti. Pieneen nälkään voi ottaa vaikkapa vesilasin ja huijata sillä vähän mahaa, ei elimistö mene siitä sekaisin jos jättää pieniä välipaloja syömättä ja ainoastaan juo silloin vettä.
Äläkä missään nimessä jätä liikuntaa pois, älä ajattele liikuntaa pakkopullana ja ainoastaan painonpudotuksen takia, vaan ajattele koko prosessia elämäntapamuutoksena ja liikunnastahan ei koskaan ole haittaa. Tykkäätkö liikunnasta? Koska liikuntamuodon pitää olla mieluista, olen nähnyt niin monta laihduttajaa jotka pari kuukautta käyvät "pakkopullana" salilla tai muissa treeneissä ja sitten into lopahtaa ja ulkomuoto repsahtaa taas.
Ja kun sanoit ettei zumba sovi sinulle, saanko kysyä miksei? Oletko kokeillut?

Kyllä mä edelleen väitän että liian vähällä syömisellä ei välttämättä laihdu koska elimistö tarvitsee tiettyjä ravintoaineita toimiakseen ja laihtuminen ei vaan onnistu jos elimistö ei toimi kunnolla.
Siksi mä puhun sen puolesta että pitää syödä reilusti ja kunnolla, mutta oikeanlaista terveellistä ravintoa.
Yhä suosittelen Kiloklubia. Sen avulla olen itse laihduttanut 19 kg ja olen koko ajan syönyt todella hyvin.

[QUOTE="mä";23474118]joo,tää on sarjassamme näitä kysymyksiä,joihin jokaisella on hyvä ja ennenkaikkea se ainoa oikea vastaus..mä on nutrannu neljättä viikkoa ja ei vaan meinaa paino pudota,jonain viikkona ei oo tapahtunu pudotusta yhtään,vaikka kalorit jää reilusti alle 1000..Mä oon lukenu tuolta nutrin sivulita luinka jotku on pudottanu 3 viikossa kahdeksaa kiloa,mulla 4 viikossa pari hassua kiloa.Kyllä tää alkaa syödä miestä,kun tietää itse että ei todelakaan herkuttele millään,joskus syön salaatin tai kasvisosekeittoa nutrien lisäksi ja siinä se.[/QUOTE]

Pyydän jo etukäteen anteeksi, koska nyt tulee semmoinen kommentti josta varmasti joku voi loukkaantua, älä siis lue jos olet herkkänahkainen. Se on jännä juttu kun näissä ketjuissa missä kysytään neuvoa, aina kun neuvo tulee niin ylipainoinen aina alkaa väittämään vastaan ja joka kerta toistetaan sitä että koskaan ei syödä mitään ylimääräistä ja harrastetaan kamalasti liikuntaa ja silti ei paino putoa. Joku tuossa sanoikin hyvin ettei kyse ole mistään ydinfysiikasta vaan ihan siitä että syö enemmän kuin kuluttaa! Ja sulle "mä"; jätä nyt nuo alle 1000kCal kitudietit koska silloin pahimmillaan laihdut rajusti ja kilot tulee tuplana takas kun alat syödä normaalisti. Koska ethän sä ikuisesti jaksa tuolla alle 1000kcal päivämäärällä!
Ja muutenkin, sana dietti pitäisi unohtaa ja puhua elämäntapojenmuutoksesta. Ajattele sillä tavalla että otat uuden tavan josta et enää muuta tapojasi mihinkään. Alat syömään jatkuvasti terveellisesti ja liikut paljon.
Ja ihan oikeasti selittelyt on ihan syytä lopettaa, itsensä huijaaminen on se todellakin väärä tapa hoitaa näitä asioita. Voisin heittää tämmöisen idean painonpudottajille (tai siis elämäntapamuuttujille), näin itse toimin:
-herää aamulla klo 6 ennen muita (jos siis sinulla pieniä lapsia etkä muuten ehdi)
-juo tyhjään mahaan 3dl vettä ja ota vitamiinit
-joka toinen aamu lähde salille/uimaan, joka toinen aamu sauvakävely/juoksu reippaalla sykkeellä n.1h
-kun tulet kotiin, odota n.30min ennenkuin otat aamupalan
-aamupalaksi puuro 100g(ei pussipuuro) johon sekoitat leseitä, rkl rypsiöljyä joukkoon. Mukaan 50g raejuustoa/mehukeittoa. Juomaksi vesi.
-jos sulla lapsia niin aamutoimien jälkeen lasten kanssa ulos tai sit töihin (hyötyliikunta)
-lounaaksi 100g lihaa ja kasviksia reilusti (huom, ei muuta!) ruokajuomaksi lasi maitoa tai vettä jota ei tarvitse laskea.
-välipalan voi jättää väliin (juoda vain vettä) tai sitten jotain ihan pientä esim omena/porkkana/proteiinipatukka
-päivällinen taas 100g jotain lihaa (ei mielellään sian lihaa) ja kasviksia reilusti. Maitolasi.
-illalla vielä reipas lenkki tai aerobinen liikunta
-iltapalaksi raejuusto/rahka+marjoja ja paljon vettä!!!!

Tuota kun kokeilette viikon niin luulisi tuottavan tulosta. Ja kaikki tyhjät hetket täyttäkää liikunnalla, ei sohvalla makailua vaan joka hetki liikettä niveliin, varsinkin jos teillä pieniä lapsia niin tekemistä kyllä löytyy! Itse noudatan tuota mainitsemaani päiväohjelmaa 5päivänä viikossa ja joka päivä teen joka tapauksessa koirieni kanssa kolme reipasta lenkkiä! :)

Minä taas en ymmärrä miksi vähän syövää kehotetaan entisestään vähentämään syömistänsä? Luuletteko että kroppa toimii kunnolla muutamalla salaatinlehdellä ja rasvattomilla tuotteilla? Ja jos paino vähän putoaakin vähentämisen seurauksena niin se kyllä pysähtyy kun kroppa tottuu vähempään kalorimäärään. Ja mitä sitten tehdään? Vähennetään lisää? Miten sitä jaksaa liikkuakaan, jos ei syö kunnolla. Kyllä se säästöliekki on aivan totta. Se on kehon tapa selvitä _tilapäisestä_ nälänhädästä. Kroppa pitää kiinni vararasvoista, koska se ei tiedä milloin saa lisää ruokaa. Ja kun sitä tulee, kaikki ylimääräinen varastoidaan taas pahan päivän varalle. Tottakai laihtuu, jos on pidempään hyvin pienillä kaloreilla, mutta se menee jo nääntymisen puolelle. Ja näin sitten niitä repsahduksia tulee, koska kukaan ei voi elää tuollaisella kituuttamisella pitkään.

Älä ap missään nimessä vähennä syömisiäsi entisestään. Näethän jo ettei kituuttaminen ole tuonut tuloksia, vaikka "kaiken järjen" mukaan olisi pitänyt. Vaihda edes kevyttuotteet normaaleihin. Ja usko vaan sitä kiloklubia. Voimia ja tsemppiä sinulle urakkaasi!

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23476369:
Pyydän jo etukäteen anteeksi, koska nyt tulee semmoinen kommentti josta varmasti joku voi loukkaantua, älä siis lue jos olet herkkänahkainen. Se on jännä juttu kun näissä ketjuissa missä kysytään neuvoa, aina kun neuvo tulee niin ylipainoinen aina alkaa väittämään vastaan ja joka kerta toistetaan sitä että koskaan ei syödä mitään ylimääräistä ja harrastetaan kamalasti liikuntaa ja silti ei paino putoa. Joku tuossa sanoikin hyvin ettei kyse ole mistään ydinfysiikasta vaan ihan siitä että syö enemmän kuin kuluttaa! Ja sulle "mä"; jätä nyt nuo alle 1000kCal kitudietit koska silloin pahimmillaan laihdut rajusti ja kilot tulee tuplana takas kun alat syödä normaalisti. Koska ethän sä ikuisesti jaksa tuolla alle 1000kcal päivämäärällä!
Ja muutenkin, sana dietti pitäisi unohtaa ja puhua elämäntapojenmuutoksesta. Ajattele sillä tavalla että otat uuden tavan josta et enää muuta tapojasi mihinkään. Alat syömään jatkuvasti terveellisesti ja liikut paljon.
Ja ihan oikeasti selittelyt on ihan syytä lopettaa, itsensä huijaaminen on se todellakin väärä tapa hoitaa näitä asioita. Voisin heittää tämmöisen idean painonpudottajille (tai siis elämäntapamuuttujille), näin itse toimin:
-herää aamulla klo 6 ennen muita (jos siis sinulla pieniä lapsia etkä muuten ehdi)
-juo tyhjään mahaan 3dl vettä ja ota vitamiinit
-joka toinen aamu lähde salille/uimaan, joka toinen aamu sauvakävely/juoksu reippaalla sykkeellä n.1h
-kun tulet kotiin, odota n.30min ennenkuin otat aamupalan
-aamupalaksi puuro 100g(ei pussipuuro) johon sekoitat leseitä, rkl rypsiöljyä joukkoon. Mukaan 50g raejuustoa/mehukeittoa. Juomaksi vesi.
-jos sulla lapsia niin aamutoimien jälkeen lasten kanssa ulos tai sit töihin (hyötyliikunta)
-lounaaksi 100g lihaa ja kasviksia reilusti (huom, ei muuta!) ruokajuomaksi lasi maitoa tai vettä jota ei tarvitse laskea.
-välipalan voi jättää väliin (juoda vain vettä) tai sitten jotain ihan pientä esim omena/porkkana/proteiinipatukka
-päivällinen taas 100g jotain lihaa (ei mielellään sian lihaa) ja kasviksia reilusti. Maitolasi.
-illalla vielä reipas lenkki tai aerobinen liikunta
-iltapalaksi raejuusto/rahka+marjoja ja paljon vettä!!!!

Tuota kun kokeilette viikon niin luulisi tuottavan tulosta. Ja kaikki tyhjät hetket täyttäkää liikunnalla, ei sohvalla makailua vaan joka hetki liikettä niveliin, varsinkin jos teillä pieniä lapsia niin tekemistä kyllä löytyy! Itse noudatan tuota mainitsemaani päiväohjelmaa 5päivänä viikossa ja joka päivä teen joka tapauksessa koirieni kanssa kolme reipasta lenkkiä! :)

Mun mielestä tässä oli ihan hirveän vähän syötävää.

Mäkin nyt tungen tänne kommentoimaan :D

Mä söin pitkän aikaan 1000-1600 kaloria päivässä, liikuin 0-700 kalorin edestä päivässä. Eli painon olisi pitänyt kyllä tippua, mutta eipä tippunut. Kaikkien "ohjeiden" mukaan söin, kasviksia/hedelmiä meni yli kilo päivässä, proteiinia 1g per ihannepainokilo, kuituja sen vähintään 25g päivässä, liikunta oli monipuolista ja pidin välipäiviä jne. Tätä siis 2,5 VUODEN ajan.

Ja ei se paino vaan tippunut. Mun VITUTTAA ihmiset, jotka sit sönkkää, että miten helppoa se on, että syöt vaan vähemmän kuin kulutat. Niinpä niin. En tiedä sitten mikä lien viallinen maanantaiversio, mutta eipä toiminut tuo ohje minulla.

Minä olen sitä mieltä, että me ihmiset ollaan yksilöitä. Miksi ihmeessä kaikessa muussa me voidaan olla yksilöitä ja erilaisia, mutta ei laihtumisessa?

Mä sitten lopetin tän "virallisterveellisen" ja "ainoan oikean" laihdutustavan, vaihdoin karppaukseen (jota pidin huuhaana, kun läskienhän pitäisi lähteä vaan sillä, että syö vähemmän kuin kuluttaa). Syön kuin porsas, rasvaa oikeen kunnolla ja mun paino vihdoin ja viimein on tippunut! Entisenä vatsaoireilijana olen myös päässyt näistä vaivoista.

En siis yritä tällä olla mikään karppauksen puolustaja. Mä vaan olen sitä mieltä, että se, mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Ja ei ole helppoa olla se "luonnonoikku" joka tosta vaan ei laihdu "syömällä vähemmän kuin kuluttaa".

Mun mielestä tässä oli ihan hirveän vähän syötävää.

Kyllä on munkin mielestä ja tuossa ois just sellaset 1000 kcl, voin sanoo että mulla ois todellakin nälkä noilla eväillä jos vielä liikunkin. Helppo se on sellanen 50 kg huudella joka elää pelkällä porkkanalla, joka ei oo koskaan lihonut ni ei voi tietää että että sen nälkä on ihan erinlainen kun 90 kg.

[QUOTE="Julia";23476582]Kyllä on munkin mielestä ja tuossa ois just sellaset 1000 kcl, voin sanoo että mulla ois todellakin nälkä noilla eväillä jos vielä liikunkin. Helppo se on sellanen 50 kg huudella joka elää pelkällä porkkanalla, joka ei oo koskaan lihonut ni ei voi tietää että että sen nälkä on ihan erinlainen kun 90 kg.[/QUOTE]

Joo mun mielestä tuo yllämainittu päivän menu oli juuri sellainen kitukuuri.
Ei esim leipää lainkaan. Mun mielestä leipä kohtuullisessa määrin ei ole pahasta ja jos on tottunut sitä syömään, vaikea jättää heti kokonaan pois.
Mulle elämäntapamuutos ei tarkoittanut sitä että kaikki rysäytetään kerralla vaan pikkuhiljaa.
Entisen 8 leipäpalan sijasta syön nykyään useimmiten 2-4 palaa.

Yhteistyössä