F
"fanny"
Vieras
Syöt liian vähän. Jos kerran lasket noita kalorimääriä kiloklubin avulla, kokeilepa kirjata sinne esim. viikon ajan kaikki syömiset ja liikunnat, niin näet mitä se ohjelma sanoo.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23473760:Kerrotko tarkemmin mitä se liikuntasi on? Itse siis ohjaan jumpparyhmiä ja olen ollut kuntosalillakin ohjaajana opiskeluaikoina. Mainitset että aerobista mutta mitä tarkalleen ottaen? Tarvitsisit kyllä kerta viikkoon ainakin kunnon tehokulutuksen, koska ei tuo sinun mainitsemasi kulutus ole kovin suurta. Eli esim toningzumballa (missä ne painot mukana) saisit helposti sen 1000kCal kulutuksen, samoin esim spinning. Ja vanha kunnon tunnin juoksu, mutta se on aloittelijalle monesti liian raskas, ellei aloita sillä tavalla että juoksee alussa yhden lyhtypylvään välin ja kävelee toisen välin jne. Sitten pikkuhiljaa pidentää juoksettua väliä ja lyhentää kävelyä. Näin neuvon omia asiakkaitani aloittamaan juoksemisen.
Itse en ole ylipainoinen ja kyllä, liikun vähintään joka päivä.
Loraus kastiketta, punnitsematon määrä öljyä salaattiin, hedelmät, jogurtit jne. saattavat helposti tuoda juuri sen parisataa kaloria liikaa, ettei paino lähde laskuun.
Esim. ruokalusikallisessa oliiviöljyä on yli 100 kcal eli kyllä niistä yllättävän helposti tulee. Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa esim. just Kiloklubin sivuilla.
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23473923:Anteeksi nyt mut mä en voi ymmärtää tätä logiikkaa että kehoitetaan syömään lisää että laihtuu! Oon aika paljon tehnyt ihmisille noita annossuunnitelmia ja ihan perussääntö on että jos nykyisellä annosmäärillä paino pysyy samana niin se on silloin ok. Mutta jos tavoitteena on laihtuminen niin silloin syödään vähemmän. Millä ihmeen logiikalla laihtuu jos syö enemmän? Mikään muu ei ole oleellisinta kuin se että "kuluta enemmän kuin syöt". Sitten jos on jotain terveydellisiä esteitä kuten kilpirauhasen vajaatoiminta tai aineenvaihduntahäiriö, mutta eivät nekään oireettomia tauteja ole, jos ap on muuten perusterve niin syy ei ole muussa kuin ruokailussa ja kulutuksessa.
Esim. ruokalusikallisessa oliiviöljyä on yli 100 kcal eli kyllä niistä yllättävän helposti tulee. Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa esim. just Kiloklubin sivuilla.
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23473939:Anteeksi mut miksi pitää erikseen mainita "hiki tulee". Eihän se olisi hyödyttävää jos siinä ei tulisi hiki. Kunnon toningzumbassa hiki valuu ja niin valuu kaloritkin lahkeesta ulos kun tekee kaiken täysillä eli KREISIBAILAA![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23476369:Pyydän jo etukäteen anteeksi, koska nyt tulee semmoinen kommentti josta varmasti joku voi loukkaantua, älä siis lue jos olet herkkänahkainen. Se on jännä juttu kun näissä ketjuissa missä kysytään neuvoa, aina kun neuvo tulee niin ylipainoinen aina alkaa väittämään vastaan ja joka kerta toistetaan sitä että koskaan ei syödä mitään ylimääräistä ja harrastetaan kamalasti liikuntaa ja silti ei paino putoa. Joku tuossa sanoikin hyvin ettei kyse ole mistään ydinfysiikasta vaan ihan siitä että syö enemmän kuin kuluttaa! Ja sulle "mä"; jätä nyt nuo alle 1000kCal kitudietit koska silloin pahimmillaan laihdut rajusti ja kilot tulee tuplana takas kun alat syödä normaalisti. Koska ethän sä ikuisesti jaksa tuolla alle 1000kcal päivämäärällä!
Ja muutenkin, sana dietti pitäisi unohtaa ja puhua elämäntapojenmuutoksesta. Ajattele sillä tavalla että otat uuden tavan josta et enää muuta tapojasi mihinkään. Alat syömään jatkuvasti terveellisesti ja liikut paljon.
Ja ihan oikeasti selittelyt on ihan syytä lopettaa, itsensä huijaaminen on se todellakin väärä tapa hoitaa näitä asioita. Voisin heittää tämmöisen idean painonpudottajille (tai siis elämäntapamuuttujille), näin itse toimin:
-herää aamulla klo 6 ennen muita (jos siis sinulla pieniä lapsia etkä muuten ehdi)
-juo tyhjään mahaan 3dl vettä ja ota vitamiinit
-joka toinen aamu lähde salille/uimaan, joka toinen aamu sauvakävely/juoksu reippaalla sykkeellä n.1h
-kun tulet kotiin, odota n.30min ennenkuin otat aamupalan
-aamupalaksi puuro 100g(ei pussipuuro) johon sekoitat leseitä, rkl rypsiöljyä joukkoon. Mukaan 50g raejuustoa/mehukeittoa. Juomaksi vesi.
-jos sulla lapsia niin aamutoimien jälkeen lasten kanssa ulos tai sit töihin (hyötyliikunta)
-lounaaksi 100g lihaa ja kasviksia reilusti (huom, ei muuta!) ruokajuomaksi lasi maitoa tai vettä jota ei tarvitse laskea.
-välipalan voi jättää väliin (juoda vain vettä) tai sitten jotain ihan pientä esim omena/porkkana/proteiinipatukka
-päivällinen taas 100g jotain lihaa (ei mielellään sian lihaa) ja kasviksia reilusti. Maitolasi.
-illalla vielä reipas lenkki tai aerobinen liikunta
-iltapalaksi raejuusto/rahka+marjoja ja paljon vettä!!!!
Tuota kun kokeilette viikon niin luulisi tuottavan tulosta. Ja kaikki tyhjät hetket täyttäkää liikunnalla, ei sohvalla makailua vaan joka hetki liikettä niveliin, varsinkin jos teillä pieniä lapsia niin tekemistä kyllä löytyy! Itse noudatan tuota mainitsemaani päiväohjelmaa 5päivänä viikossa ja joka päivä teen joka tapauksessa koirieni kanssa kolme reipasta lenkkiä!![]()
Mun mielestä tässä oli ihan hirveän vähän syötävää.