mitä mieltä te ootte tästä mitä pvkodissa tehtiin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vituttaa

Vieras
sanoin pojalle aamulla että leikataan varpaan kynnet illalla samalla kun käydään pesulla ja aamulla ei ollut aikaa kun huomasin et ne on liian pitkät ku laitettiin jo vaatteita päälle et pääsen viemään sen hoitoon. noh,nyt hain pojan hoidosta niin poika 5v sano kun autoon mentiin et täti leikkas mun kynnet siellä ,minä kysyin että miksi niin se sano et täti sano että äiti ei ole niitä leikannut. mua ärsyttää tuollainen. ei ne mitenkään silleen pitkät ollu 2viikkoa sit leikkasin ne. ja tarkoitus oli oikeasti itse leikata ne illalla. eikä ne päiväkodissa puhunut mitään että oli leikannut ne. ja on ne leikattu ku katoin nyt ite. periaatteessa mua vituttaa ku varmaan ajattelee siellä että en huolehdi pojan kynsistä. mut toisaalta itse säästyin nyt siltäkin hommalta. mut ärsyttää. tuntu et tunkeutu tavallaan vähän liikaa mun asioihin. ja aijon kyllä huomenna sanoa asiasta!

Hoh hoijaa. Älä tee kärpäsestä härkästä. Ajatteleppa niin että joku on huomannut varpaan kynnet (ehkäpä poikasi on niistä jotakin sanonut...?) ja sitten ihan hyvää hyvyyttään leikannut ne. Pikku juttu johon ei kannata puuttua.

voi jestas, se, että lapsella on liian pitkät kynnet jotka on leikattu tarhassa, tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että ne on leikattu etteivät esimerkiksi repeä pahasti ulkoilun jälkeen kun lapsi riisuu märkiä sukkia jalasta. ei se ole henkilökohtainen loukkaus sua kohtaan tai minkäälaista arvostelua. kyllä ne päiväkodin koulutetut (lähi)hoitajat on koulutettu myös siihen kynsienleikkuuseen

Samaa mieltä kuin edelliset. Lapsi on todennäköisesti päiväkodissa esitellyt varpaitaan tädille ja sanonut että "äiti ei ehtinyt leikata, voisiko täti leikata kynnet..."

Turha tehdä numeroa jostain varpaankynsistä.

Ei kannata koskaan antaa lapsiaan toisten naisten (eikä kenenkään miehenkään) hoidettavaksi jos ei kestä tuollaista.

Mielenkiintoista kuulla, miten aiot hoitajille valittaa asiasta ;)

PIeniä murheita maailma on täynnä.
Ja ap:lle sen verran lohdutukseksi, että jos sun lapsesi on ollut samassa hoitopaikassa kauemmin kuin 1kk niin he tietävät että sä hoidat ja huolehdit lapsestas, olis se paljastunut jo aikaisemmin jos et huolehtis. Olis varmaan ollut jo tukka likainen, haisevia sukkia, likaisia paitoja, pitkiä sormen kynsiä ym jos et huolehtis lapsestas.
Ole iloinen että sun ei nyt tarvi leikata niitä kynsiä tällä kertaa... monen monta kertaa on vielä edessä. :)

Mä ymmärrän suo ap. Ajattet varmaan, että päiväkodissa ajateltiin ette huolehdi lapsestasi kun olivat sanoneetkin että kun äiti ei ole leikannut.

Huomenna kannattaa vaan sillain rennosti todeta, että "olittekin leikanneet +++kynnet kun ne olivat aika pitkät, mun pitikin ne juuri eilen leikata, mutta ehditte ensin"
Sitten kuuntelet mitä ne vastaa ja luultvasti tämä kaikki kuittaantuu naurulla.

No en kyllä tykkäis jos päiväkodissa leikkaisivat lapseni kynnet! Ärsyyntyisin ihan yhtälailla kuin ap. Pojalla kasvaa hirmu vauhtia kynnet että välillä ihmettelee et joko ne taas on pitkät kun tuntuu että vasta on leikattu. Kyllä niistä kuitenkin huolehditaan, mutta en tykkäis et joku päiväkodin yli-innokas täti menis leikkelemään ellei sitten tosiaan ole joku revennyt kynsi.

niin vaan ku entä jos ne ajattelee et oon huono äiti tms...tai en huolehdi lapsesta ku ne kynnet oli vähän pitkät:( se mua niinku hävettää...

Pieniä itsetunto-ongelmia? Todennäköisesti hoitaja ei ole ajatellut mitään muuta kuin "kynnet pitkät -> leikataanpa pois". Turha spekuloida sillä, mitä joku ehkä joskus on saattanut ajatella, varsinkin kun tuskin on ajateltu mitään, ainakaan mitään negatiivista.

Oikeasti hoitajat näkevät välillä niin hurjia juttuja, että ei siinä yhdet pitkät kynnet paljon paina. Kännisiä vanhempia, sama päiväkodin vaippa seuraavana aamuna, verisiä vaatteita, mustelmia, jne.

Mulla kommentoitiin kerran että "jopas on hiukset päässy kasvamaan xxx:llä" mä olin vähän, että :O Sanoinkin, että mistäpäs sen tietää vaikka haluis kasvattaa pitkät hiukset! Eivät oo sen jälkeen kyselleet, että miksi mä nyt en joka viikko leikkaa pojan hiuksia! Ärsyttävää kun välillä tungetaan se nokka sinne minne se ei oikeestaan edes kuulu.

niin vaan ku entä jos ne ajattelee et oon huono äiti tms...tai en huolehdi lapsesta ku ne kynnet oli vähän pitkät:( se mua niinku hävettää...

aika epätodennäköistä.... ei meillä töissä henkilökunnan lapsetkaan ole aina viimeisen päälle suittuja ja puunattuja, enkä minäkään muista aina leikata pojan varpaankynsiä. kukaan ei pidä huonona äitinä, enemmänkin jos jotain ns ylimääräistä tehdään, se on ihan vilpitöntä apua. tai opiskelijan koulutusta, sillä on paljon opiskelijoita jotka eivät ole koskaan leikanneet lapsen varpaankynsiä (älä huoli, ohjaaja kyllä valvoo sen opiskelijan työskentelyä) :)

:D sattuu varmaan useille, meillä lastenkynnet kasvaa ainakin muutamassa päivässä tosi pitkiks ja pakko leikata monta kertaa viikossa, sit ku joskus menevät hoitoon niin aivan varmaan sieläkin joskus leikataan jos on pitkät. Itekin ku olin työharjottelussa päiväkodissa joskus niin saatoin leikata lasten tosin sormenkynsiä jos oli niin pitkät et oli vaikea pestä kynnenaluset.

Yhteistyössä